Kaapelilaajakaista ei toimi Turun Jäkärlässä

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 20 katselukertaa

Terve,

Nyt on sitten niin, että meidän netti on katkennut eilen ja tänään suurin piirtein samaan aikaan eli noin kello 16 jonka jälkeen tulee ylös vasta aamulla.

Modeemi on: Thompson TCW770. <- ***** modeemi btw! (Tarkoittaa[u:13dgkyyb] NATTI[/u:13dgkyyb] ei toimi oikein eli porttiohjaukset täytyy tehdä toisella reitittimellä mikä on DMZ)

[u:13dgkyyb]Vika ei ole modeemissa! (samassa taloyhtiössä asuvalla naapurilla on sama onglema)[/u:13dgkyyb]

9 kommenttia

Sama homma täällä Yli-Maariassa. Toistamiseen kahden päivän sisään.
TheDudeLasse kirjoitti:
Sama homma täällä Yli-Maariassa. Toistamiseen kahden päivän sisään.


Arvaan tuon.

Katsottiin modiimin logia ja siellä luki että se yrittää muodostaa yhteyttä Soneralle ilman tulosta, joten lukee että Network Access: Denied




[u:3mny71i2]P.S Tehty palvelupyyntö![/u:3mny71i2] (Tai mikä lie vika ilmoitus onkaan)
samip kirjoitti:
[quote="TheDudeLasse":3p4o9p8z]Sama homma täällä Yli-Maariassa. Toistamiseen kahden päivän sisään.


Arvaan tuon.

Katsottiin modiimin logia ja siellä luki että se yrittää muodostaa yhteyttä Soneralle ilman tulosta, joten lukee että Network Access: Denied


[u:3p4o9p8z]P.S Tehty palvelupyyntö![/u:3p4o9p8z] (Tai mikä lie vika ilmoitus onkaan)[/quote:3p4o9p8z]


Nyt yhdistää nettiin, mutta yhteys on erittäin katkonainen.
TheDudeLasse kirjoitti:
[quote="samip":mxjo7jsu][quote="TheDudeLasse":mxjo7jsu]Sama homma täällä Yli-Maariassa. Toistamiseen kahden päivän sisään.


Arvaan tuon.

Katsottiin modiimin logia ja siellä luki että se yrittää muodostaa yhteyttä Soneralle ilman tulosta, joten lukee että Network Access: Denied


[u:mxjo7jsu]P.S Tehty palvelupyyntö![/u:mxjo7jsu] (Tai mikä lie vika ilmoitus onkaan)[/quote:mxjo7jsu]


Nyt yhdistää nettiin, mutta yhteys on erittäin katkonainen.[/quote:mxjo7jsu]

Sitä varten meillä ei ole edes modeemi seinässä tällä hetkellä.
Muuallakin Turussa sama ongelma, alkoi Turun Kaapelitelevision yhteyksien siirryttyä Soneran hoitoon, joten vika on todellakin Soneran päässä eikä kotitalouksien modeemeissa. En vaan ymmärrä, miten tällaista vikaa ei saada korjattua? Olen itsekin tehnyt useita vikailmoituksia, ja vika on korjaantunut pariksi viikoksi, jonka jälkeen pätkiminen on taas alkanut. Pätkimisen johdosta myös opiskeluni ja vapaa-ajanviettoni ovat kärsineet, mutta näistä ei tietenkään Soneralta korvausta saa. Jos Soneran kaapelimodeemiyhteys ei olisi ainoa asuntooni saatava yhteys, vaihtaisin sen heti pois!
jpvain kirjoitti:
Muuallakin Turussa sama ongelma, alkoi Turun Kaapelitelevision yhteyksien siirryttyä Soneran hoitoon, joten vika on todellakin Soneran päässä eikä kotitalouksien modeemeissa. En vaan ymmärrä, miten tällaista vikaa ei saada korjattua? Olen itsekin tehnyt useita vikailmoituksia, ja vika on korjaantunut pariksi viikoksi, jonka jälkeen pätkiminen on taas alkanut. Pätkimisen johdosta myös opiskeluni ja vapaa-ajanviettoni ovat kärsineet, mutta näistä ei tietenkään Soneralta korvausta saa. Jos Soneran kaapelimodeemiyhteys ei olisi ainoa asuntooni saatava yhteys, vaihtaisin sen heti pois!


Meilläkin vaihdettais JOS olisi muu operaattori tarjoamassa!
Piispanristillä www-sivujen selailu on todella jähmeää. Internet-yhteytenä on Soneran Laajakaista Kaapeli 100M/5M ja modeemina TCW770. Soneran nopeustesti antaa hyvän tuloksen: viive 8ms, lataus 92,09Mbit/s ja lähetys 4,78Mbit/s. Ongelmana on siis www-sivujen hidas latautuminen.

Ainakin viime kesänä yhteys toimi vielä kuin unelma, www-sivut aukesivat ilman viiveitä. Onko käyttäjiä tullut verkkoon niin paljon lisää että tämä näkyy nettiselailun tökkimisenä? Saunalahden perusmobiiliyhteydellä sivut saattavat avautua jopa nopeammin kuin tällä kaapelilaajakaistalla, joten tuskin käyttäjiä nyt niin paljon on. Modeemin US(nuoli ylös)-valo vilkkuu jatkuvasti, vaikkei siinä olisi nettiä käyttäviä laitteita kiinni. Muistaakseni vielä kesällä kyseinen valo ei vilkkunut jatkuvasti. Wlan on otettu pois käytöstä. Onkohan modeemi vioittunut? Olisiko modeemiin jotain laitteistopäivitystä, jonka voisin asentaa? Ehkä ongelma ratkeaisi sillä.

Onko osoitteeseeni saatavilla muita nopeita internetyhteyksiä kuin kaapelilaajakaista, esimerkiksi DSL-tekniikalla toteutettuja (perus-ADSL ei kiinnosta)?
kyb0rg1 kirjoitti:
Piispanristillä www-sivujen selailu on todella jähmeää. Internet-yhteytenä on Soneran Laajakaista Kaapeli 100M/5M ja modeemina TCW770. Soneran nopeustesti antaa hyvän tuloksen: viive 8ms, lataus 92,09Mbit/s ja lähetys 4,78Mbit/s. Ongelmana on siis www-sivujen hidas latautuminen.

Ainakin viime kesänä yhteys toimi vielä kuin unelma, www-sivut aukesivat ilman viiveitä. Onko käyttäjiä tullut verkkoon niin paljon lisää että tämä näkyy nettiselailun tökkimisenä? Saunalahden perusmobiiliyhteydellä sivut saattavat avautua jopa nopeammin kuin tällä kaapelilaajakaistalla, joten tuskin käyttäjiä nyt niin paljon on. Modeemin US(nuoli ylös)-valo vilkkuu jatkuvasti, vaikkei siinä olisi nettiä käyttäviä laitteita kiinni. Muistaakseni vielä kesällä kyseinen valo ei vilkkunut jatkuvasti. Wlan on otettu pois käytöstä. Onkohan modeemi vioittunut? Olisiko modeemiin jotain laitteistopäivitystä, jonka voisin asentaa? Ehkä ongelma ratkeaisi sillä.

Onko osoitteeseeni saatavilla muita nopeita internetyhteyksiä kuin kaapelilaajakaista, esimerkiksi DSL-tekniikalla toteutettuja (perus-ADSL ei kiinnosta)?


Suosittelene olemaan käyttämättä Soneran omia DNS palvelimia, jotka ovat olleet ainakin itselläni ongleman ydin,jos sivut ovat ladanneet kauan.
Sunnuntain vika tuli kuntoon samana iltana, mutta sama vika tuli näköjään päälle uudestaan maanantaina illalla.
Tein sunnuntaina vikailmoitukset ja maanantaina asian tiimoilta Soneralta soitettiin ja kaveri kysyi onko nyt kaikki kunnossa. Olihan se 🙂
Vikailmoitus tuli näin Soneralla kuitattua. Vasta kysyttyäni vian aiheuttajaa, sain vastaukseksi vian olleen keskeisessä datalaitteessa ja suuren osan Turkua olleen "pimeänä. Nyt samainen datakeskitin kenkkuilee jälleen. Eli vikaa on edelleen.

Jotenkin tuntuu, että näin suuret viat pitäisi hoitaa kerralla kuntoon jolsei muuten niin vaihtamalla tilalle uusi laite!

HUOM. Ei kannata tehdä vikailmoitusta tai räplätä omia laitteita, vika on Soneralla!

Vastaa