Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
samip_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 102 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelilaajakaista ei toimi Turun Jäkärlässä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve,

Nyt on sitten niin, että meidän netti on katkennut eilen ja tänään suurin piirtein samaan aikaan eli noin kello 16 jonka jälkeen tulee ylös vasta aamulla.

Modeemi on: Thompson TCW770. <- ***** modeemi btw! (Tarkoittaa[u:13dgkyyb] NATTI[/u:13dgkyyb] ei toimi oikein eli porttiohjaukset täytyy tehdä toisella reitittimellä mikä on DMZ)

[u:13dgkyyb]Vika ei ole modeemissa! (samassa taloyhtiössä asuvalla naapurilla on sama onglema)[/u:13dgkyyb]
9 vastausta
TheDudeLasse_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sama homma täällä Yli-Maariassa. Toistamiseen kahden päivän sisään.
samip_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 102 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
TheDudeLasse kirjoitti:
Sama homma täällä Yli-Maariassa. Toistamiseen kahden päivän sisään.


Arvaan tuon.

Katsottiin modiimin logia ja siellä luki että se yrittää muodostaa yhteyttä Soneralle ilman tulosta, joten lukee että Network Access: Denied




[u:3mny71i2]P.S Tehty palvelupyyntö![/u:3mny71i2] (Tai mikä lie vika ilmoitus onkaan)
TheDudeLasse_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
samip kirjoitti:
[quote="TheDudeLasse":3p4o9p8z]Sama homma täällä Yli-Maariassa. Toistamiseen kahden päivän sisään.


Arvaan tuon.

Katsottiin modiimin logia ja siellä luki että se yrittää muodostaa yhteyttä Soneralle ilman tulosta, joten lukee että Network Access: Denied


[u:3p4o9p8z]P.S Tehty palvelupyyntö![/u:3p4o9p8z] (Tai mikä lie vika ilmoitus onkaan)[/quote:3p4o9p8z]


Nyt yhdistää nettiin, mutta yhteys on erittäin katkonainen.
samip_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 102 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
TheDudeLasse kirjoitti:
[quote="samip":mxjo7jsu][quote="TheDudeLasse":mxjo7jsu]Sama homma täällä Yli-Maariassa. Toistamiseen kahden päivän sisään.


Arvaan tuon.

Katsottiin modiimin logia ja siellä luki että se yrittää muodostaa yhteyttä Soneralle ilman tulosta, joten lukee että Network Access: Denied


[u:mxjo7jsu]P.S Tehty palvelupyyntö![/u:mxjo7jsu] (Tai mikä lie vika ilmoitus onkaan)[/quote:mxjo7jsu]


Nyt yhdistää nettiin, mutta yhteys on erittäin katkonainen.[/quote:mxjo7jsu]

Sitä varten meillä ei ole edes modeemi seinässä tällä hetkellä.
jpvain_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 19 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Muuallakin Turussa sama ongelma, alkoi Turun Kaapelitelevision yhteyksien siirryttyä Soneran hoitoon, joten vika on todellakin Soneran päässä eikä kotitalouksien modeemeissa. En vaan ymmärrä, miten tällaista vikaa ei saada korjattua? Olen itsekin tehnyt useita vikailmoituksia, ja vika on korjaantunut pariksi viikoksi, jonka jälkeen pätkiminen on taas alkanut. Pätkimisen johdosta myös opiskeluni ja vapaa-ajanviettoni ovat kärsineet, mutta näistä ei tietenkään Soneralta korvausta saa. Jos Soneran kaapelimodeemiyhteys ei olisi ainoa asuntooni saatava yhteys, vaihtaisin sen heti pois!
samip_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 102 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
jpvain kirjoitti:
Muuallakin Turussa sama ongelma, alkoi Turun Kaapelitelevision yhteyksien siirryttyä Soneran hoitoon, joten vika on todellakin Soneran päässä eikä kotitalouksien modeemeissa. En vaan ymmärrä, miten tällaista vikaa ei saada korjattua? Olen itsekin tehnyt useita vikailmoituksia, ja vika on korjaantunut pariksi viikoksi, jonka jälkeen pätkiminen on taas alkanut. Pätkimisen johdosta myös opiskeluni ja vapaa-ajanviettoni ovat kärsineet, mutta näistä ei tietenkään Soneralta korvausta saa. Jos Soneran kaapelimodeemiyhteys ei olisi ainoa asuntooni saatava yhteys, vaihtaisin sen heti pois!


Meilläkin vaihdettais JOS olisi muu operaattori tarjoamassa!
kyb0rg1_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Piispanristillä www-sivujen selailu on todella jähmeää. Internet-yhteytenä on Soneran Laajakaista Kaapeli 100M/5M ja modeemina TCW770. Soneran nopeustesti antaa hyvän tuloksen: viive 8ms, lataus 92,09Mbit/s ja lähetys 4,78Mbit/s. Ongelmana on siis www-sivujen hidas latautuminen.

Ainakin viime kesänä yhteys toimi vielä kuin unelma, www-sivut aukesivat ilman viiveitä. Onko käyttäjiä tullut verkkoon niin paljon lisää että tämä näkyy nettiselailun tökkimisenä? Saunalahden perusmobiiliyhteydellä sivut saattavat avautua jopa nopeammin kuin tällä kaapelilaajakaistalla, joten tuskin käyttäjiä nyt niin paljon on. Modeemin US(nuoli ylös)-valo vilkkuu jatkuvasti, vaikkei siinä olisi nettiä käyttäviä laitteita kiinni. Muistaakseni vielä kesällä kyseinen valo ei vilkkunut jatkuvasti. Wlan on otettu pois käytöstä. Onkohan modeemi vioittunut? Olisiko modeemiin jotain laitteistopäivitystä, jonka voisin asentaa? Ehkä ongelma ratkeaisi sillä.

Onko osoitteeseeni saatavilla muita nopeita internetyhteyksiä kuin kaapelilaajakaista, esimerkiksi DSL-tekniikalla toteutettuja (perus-ADSL ei kiinnosta)?
samip_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 102 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
kyb0rg1 kirjoitti:
Piispanristillä www-sivujen selailu on todella jähmeää. Internet-yhteytenä on Soneran Laajakaista Kaapeli 100M/5M ja modeemina TCW770. Soneran nopeustesti antaa hyvän tuloksen: viive 8ms, lataus 92,09Mbit/s ja lähetys 4,78Mbit/s. Ongelmana on siis www-sivujen hidas latautuminen.

Ainakin viime kesänä yhteys toimi vielä kuin unelma, www-sivut aukesivat ilman viiveitä. Onko käyttäjiä tullut verkkoon niin paljon lisää että tämä näkyy nettiselailun tökkimisenä? Saunalahden perusmobiiliyhteydellä sivut saattavat avautua jopa nopeammin kuin tällä kaapelilaajakaistalla, joten tuskin käyttäjiä nyt niin paljon on. Modeemin US(nuoli ylös)-valo vilkkuu jatkuvasti, vaikkei siinä olisi nettiä käyttäviä laitteita kiinni. Muistaakseni vielä kesällä kyseinen valo ei vilkkunut jatkuvasti. Wlan on otettu pois käytöstä. Onkohan modeemi vioittunut? Olisiko modeemiin jotain laitteistopäivitystä, jonka voisin asentaa? Ehkä ongelma ratkeaisi sillä.

Onko osoitteeseeni saatavilla muita nopeita internetyhteyksiä kuin kaapelilaajakaista, esimerkiksi DSL-tekniikalla toteutettuja (perus-ADSL ei kiinnosta)?


Suosittelene olemaan käyttämättä Soneran omia DNS palvelimia, jotka ovat olleet ainakin itselläni ongleman ydin,jos sivut ovat ladanneet kauan.
erkkipj
Vakiokalustoa
  • 4 custom-general.kudos
  • 101 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sunnuntain vika tuli kuntoon samana iltana, mutta sama vika tuli näköjään päälle uudestaan maanantaina illalla.
Tein sunnuntaina vikailmoitukset ja maanantaina asian tiimoilta Soneralta soitettiin ja kaveri kysyi onko nyt kaikki kunnossa. Olihan se 🙂
Vikailmoitus tuli näin Soneralla kuitattua. Vasta kysyttyäni vian aiheuttajaa, sain vastaukseksi vian olleen keskeisessä datalaitteessa ja suuren osan Turkua olleen "pimeänä. Nyt samainen datakeskitin kenkkuilee jälleen. Eli vikaa on edelleen.

Jotenkin tuntuu, että näin suuret viat pitäisi hoitaa kerralla kuntoon jolsei muuten niin vaihtamalla tilalle uusi laite!

HUOM. Ei kannata tehdä vikailmoitusta tai räplätä omia laitteita, vika on Soneralla!
Tämän osion uusimmat keskustelut