Kaapelilaajakaista ei toimi Turun Yli-Maariassa

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Kaapelinettiyhteys on taas ollut poikki useita tunteja Turun Yli-Maariassa. Teen internet-yhteydestä riippuvia töitä kotoata käsin, mutta lähiaikoina internet-yhteydessä on ollut paljon katkoksia päivisin.
Onko takkuavasta internet-yhteydestä mahdollista saada hyvitystä, jos sen toimattomuudesta aiheutuu rahallisia kuluja käyttäjälle?

4 kommenttia

Hei TheDudeLasse,

Ikävä kuulla että yhteyden kanssa on ollut ongelmaa. Oletko ollut jo vikapalveluumme yhteydessä? Mikäli et ole ja ongelmat yhteyden kanssa jatkuvat, niin suosittelen tekemään vikailmoituksen.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Hyvitys asiat käsitellään aina tapauskohtaisesti ja niistä kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Kannattaa kuitenkin huomioida että liittymän ongelmista on tehtävä ensin vikailmoitus, jotta meillä on mahdollisuus korjata ongelma.
Jälleen yhteys poikki. Toimi hyvin päivällä, kunnes taas katkesi kokonaan kesken työnteon. Testattu kahdella eri reitittimellä ja useammalla koneella, joten ongelma on Soneran päässä. Maksan n. 500 euroa vuodessa internet-yhteydestä, joten en haluaisi joka kuukausi haaskata aikaa puhelintuessa jonottamiseen ja tuki-foorumille valittamiseen. Soneralla on alueella monopoli kaapeli-internet-yhteyden osalta, joten jaloillakaan ei oikein voi äänestää ja vaihtaa palveluntarjoajaa.
Ja taas takkuaa netti koko alueella, naapuri valitti samaa.
Milloin saadaan Turun Yli-Maaria-Jäkärlä-välillä kaapelinetti toimimaan taas kunnolla?
Hei TheDudeLasse,

Käytössäsi on ilmeisesti Cisco EPC3825 kaapelimodeemi. Oletko kokeillyt kytkeä laitteen palomuurin pois päältä? Jos et niin kokeile sitä ja testaa miten yhteys sen jälkeen toimii.

Palomuurin saat pois päältä seuraavasti:
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable ja paina Save settings

Jos ongelma silti jatkuu niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa