Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
kips_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelimodeemin yhteysongelmat

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minulla on käytössä taloyhtiön kaapelilaajakaista.Koko sen historian aikana yhteysongelmia on ollut jatkuvasti. Muutama kuukausi sitten sain uuden modeemin, kun Soneralla edellinen todettiin vialliseksi. Vähän aikaa yhteys toimi mallikelpoisesti, mutta nyt taas pari viikkoa se on pätkinyt jopa useita kertoja yhden tunnin aikana.
Vianselvitys sanoo, että joko kaapelimodeemilla on yhteysongelmia tai DSN-palvelin ei vastaa (niin sanoi edellisen modeemin aikanakin). Nämä syyt vuorottelevat. Reset-toiminnolla tai modeemista virran katkaisemalla yhteys yleensä palautuu, mutta joskus saan tehdä toimenpiteet moneen kertaan, ennen kuin tokenee. Aina ei auta sekään, vaan aika parantaa (luovutan ja kokeilen vaikkapa tunnin päästä uudestaan).
On raivostuttavaa, kun pätkiminen alkaa esim. kesken verkko-opiskeluluennon tai Skype-kokouksen, pahimmillaan kesken verkkopankissa asioinnin. Vika ei voi olla johdoissa/kytkennöissä, sillä ei kai netti sillloin toimisi moitteettomasti niinä hetkinä, kun toimii – joskus usean päivän ilman ongelmia, sitten jonakin päivänä 10 minuutin jaksoissa kerrallaan.
Enää paikkakunnalla ei ole Soneran myymälääkään, jossa testauttaa modeemia. Mutta olisi melkoista moukantuuria, jos uusikin modeemi olisi viallinen. Voiko asuntoni nurkkaus, jossa PC tököttää, olla jonkinlainen katvepaikka? (Muuta paikkaa tietokoneelle ja työpöydälle on tosi vaikea järjestää pienestä asunnosta.) Tietokoneen keskusyksikkö on ostettu viime kesänä, joten vika tuskin on koneessakaan.
12 vastausta
kips_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Kips,

Cisco EPC3825 modeemissa palomuuri kytketään pois seuraavalla tavalla.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings


Hei Marko,

Kun tulin koneen ääreen klo 14.30, niin tein välittömästi tuon palomuurinpoistamistempun. Tuntia myöhemmin modeemi alkoi taas temppuilla (online-valo vilkkui, ei yhteyttä). Lopulta sammutin koneen ja kokeilin vielä useaan kertaan saada modeemiin kaikkia neljää vihreää valoa mutta ei... sammutin virran modeemista.

Klo 18 yritin modeemia uudestaan ja merkkivalot paloivat oikein, pääsin taas internetiin. Tiedä häntä, kauanko tätä iloa kestää.

Mistä tämä vika yhtäkkiä tuli, kun modeemi toimi lähes puoli vuotta moitteettomasti - maaliskuussa antamiesti neuvojen jälkeen?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Kips,

Palomuuri tulee modeemiin oletuksena päälle jos ohjelmisto on päivitetty ja se on kyseisessä versiossa oletuksena päällä. Sama tapahtuu jos modeemi resetoidaan.

Jos yhteys kuitenkin katkoo edelleen kun tuo palomuuri on pois ja modeemin valoissakin tapahtuu muutoksia, niin ongelma saattaa jostain verkon puolen ongelmasta.

Jos pätkiminen edelleen jatkuu, niin kannattaa tuosta tehdä vikailmoitusta.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
kips_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kiitos taas, Marko

Tarkistin, niin palomuuri oli pysynyt off-asetuksessa siitä huolimatta, että tänä aamuna resetoin modeemin useaankin kertaan. Kahden tunnin päästä ensi yrityksestä valot taas asettuivat ja sain yhteyden toimimaan. Sitä ihmettelen, miksi modeemi toimi puoli vuotta moitteettomasti, vaikka vasta nyt poistin palomuurin. Asetus oli sitä ennen "low".

Jos tämä peli jatkuu, niin ei kai auta kuin tehdä vikailmoitus. Sinä olet varmasti parhaasi tehnyt auttamisen suhteen.
Tämän osion uusimmat keskustelut