Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelimodeemiyhteys pätkii / Cisco EPC3825

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kaapelimodeemiyhteys EPC3825 -modeemilla pätkii jatkuvasti.

Erityisesti yhteyttä käytettäessä; uutta SSH yhteyttä avattaessa jne.

Modeemin valojen ja statussivun perusteella laite näyttäisi olevan linjoilla, mutta lähin pingattava laite, 2 hkiasbr1-s0-0-0.datanet.tele.fi (141.208.8.10), lakkaa vastaamasta pingiin eli reitti ei kulje sinne asti. Ensimmäisenä oleva reititin 10.20.60.1 ei muutenkaan suostu vastaamaan joten sitä vasten yhteyttä en ole voinut testata.

Lisäksi ilmeisesti tuo EPC3825 kaapelimodeemi katkoo SSH-yhteydet jatkuvasti; ellei SSH lähetä keepalive signaalia, yhteydet hyytyvät ilmeisesti minuutissa.

Kuinka tämän saa korjattua? SSH yhteydet eivät saa katkeilla ilman keepaliveäkään.

Todettakoon tähänkin vielä että palomuurihan laitteessa ei ole päällä.
34 vastausta
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nyt kun olen tätä tilannetta mtr:llä seurannut ( http://en.wikipedia.org/wiki/MTR_(software) ), niin omaan silmään tuntuisi entistä enemmän siltä että vika olisi, yllätys yllätys, tuossa Ciscon EPC3825 -tekeleessä. Tai sitten verkkonne ensimmäisessä reitittimessä, mutta pitäisin kuitenkin tuota Ciscoa todennäköisempänä, se kun tuntuu olevan niin purkalla ja liimalla amatöörien kasaan kutoma laite kuin jokin voi vain olla.

Ihan jo senkin perusteella, että joudutte ohjeistamaan käyttäjänne poistamaan kaikki sen tietoturvaominaisuudet käytöstä ihan että yhteydet ylipäätään toimisivat..

Esimerkkinä pätkä MTR tracesta erääseen toiseen laitteeseen,

1. 10.20.60.1 2.1% 1413 7.7 28.6 5.5 29437 791.1
2. hkiasbr1-s0-0-0.datanet.tele.fi 2.2% 1413 13.0 22.7 12.2 145.0 21.0
141.208.25.222
141.208.25.206
141.208.25.214
141.208.25.178
141.208.25.194
141.208.25.202
141.208.25.210
3. fne.ficix1.ficix.fi 2.1% 1413 13.4 16.4 12.7 81.2 7.8
fne.ficix2.ficix.fi

Kun yhteys katkeaa (mitä se todella tekee aivan liian usein), ei bittiä tule edes tuolta ensimmäiseltä laitteelta eli 10.20.60.1.

Modeemi vastaa kyllä, valot palavat, hallintaliittymään pääsee ja laite luulee olevansa linjalla.

Olisiko jo aika myöntää, että olette myyneet käyttäjille sutta ja sekundaa ja aidosti tehdä asialle jotakin?
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei pupona

Mikäli olet sitä mieltä että vika on modeemissa, voit käyttää yhteyttäsi myös ihan millä tahansa muulla Docsis 3.0 luokan modeemilla. Ilmoita meille vain uuden modeemisi MAC-koodi niin valtuutamme sen verkkoon.

Kuitenkin Cisco EPC 3825 on valtaosalla käyttäjistä toiminnassa täysin normaalisti. Ymmärrän että kohdallasi ei ole näin ollut ja vikailmoitusten teosta ei ole ollut apua. Suosittelisin kuitenkin vielä vikailmoituksen asiasta tekemään, niin nähtäisiin jäisikö ongelma mahdollisesti juuri laitteeseen, minkä jälkeen takuuvaihto voisi olla mahdollinen ratkaisu laiteongelmaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Antti- kirjoitti:
Hei pupona

Mikäli olet sitä mieltä että vika on modeemissa, voit käyttää yhteyttäsi myös ihan millä tahansa muulla Docsis 3.0 luokan modeemilla. Ilmoita meille vain uuden modeemisi MAC-koodi niin valtuutamme sen verkkoon.

Kuitenkin Cisco EPC 3825 on valtaosalla käyttäjistä toiminnassa täysin normaalisti. Ymmärrän että kohdallasi ei ole näin ollut ja vikailmoitusten teosta ei ole ollut apua. Suosittelisin kuitenkin vielä vikailmoituksen asiasta tekemään, niin nähtäisiin jäisikö ongelma mahdollisesti juuri laitteeseen, minkä jälkeen takuuvaihto voisi olla mahdollinen ratkaisu laiteongelmaan.


Olen tällä viikolla tehnyt jo kaksi vikailmoitusta.
Teenpä sitten taas uuden.

Minulle on kertaalleen lähetetty uusi laite, mutta se nyt taisi olla jonkun Soneralaisen käsitys huumorista tai ihan suoraa vittuilua, koska tuon EPC3825:n tilalle pyytäessäni toisen merkkistä ja / tai mallista toimivaa laitetta minulle oli "poikkeuksellisesti lähetetty", kuten asiakaspalvelija sanoi, uusi laite joka oli kuitenkin täysin samanlainen EPC3825.

Olen tässä pari kuukautta yrittänyt vaatia teitä lähettämään toimivan toisen merkkisen ja / tai mallisen laitteen, mitä ette ole suostuneet tekemään. Minä en sellaista aio itse hankkia, tai hankin mikäli saan teiltä maksusitoumuksen sen hinnan korvaamisesta. Hienoa, jos nyt viimein ilmoitatte että todella voitte sellaisen tilalle toimittaa!

Tuo laite nimittäin edelleenkin pätkii yhteydet. Idle SSH yhteydet katkeavat minuutissa, ja muutoin etäyhteydet katkovat monta kertaa päivässä; MTR seuranta edelleen kertoo että yhteys katkeaa nimenomaan kaapelimodeemin ja reitin ensimmäisen reitittimen välillä, eli vika on joko teidän verkossanne, tai kuten suuresti epäilisin, tuossa EPC3825 laitteessa.

Asiakaspalvelunne ilmoitti myös kesän aikana neljä eri kertaa, että EPC3825 laitteeseen lähetetään uusi firmware -versio, jota ei koskaan tehty. Nyt sellainen viimein tällä viikolla sentään tuli.

Ikävä kyllä tämäkään ei korjannut ongelmaa.

Toimiiko Elisan käyttämä Bewan -kaapelimodeemi teidän kaapeliverkossanne? Minulla lienee sellainen jossakin hyllyn nurkassa, voisin testata yhteyttä kyseisellä laitteella mikäli se on yhteensopiva.
irritus_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 130 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olethan kokeillut asettaa Cisco EPC 3825 siltaavaan tilaan?

http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=104&t=8888#p54221

Huomioithan, että tuolloin laitteesi ovat suoraan yhteydessä internettiin ja mm. tiedostonjaot täytyy joko kytkeä pois tai tiukentaa palomuurisääntöjä päästämään vain omien koneiden liikenne läpi. Tai käyttää erillistä reititintä oman lähiverkon ja modeemin välissä.


Elisan toimittamissa laitteissa asetusten muuttaminen tehdään yleensä Elisan palveluportaalin kautta, jonne ei pääse jos liittymä, jonka mukana modeemi on tullut ei enää ole käytössä.

Jos Bewanisi on tällainen, modeemi kyllä toimii. Mutta mikäli liittymäsopimus on päättynyt, joitakin asetuksia et pääse enää muuttamaan vaan ne ovat pysyvästi siinä tilassa, johon ne jäivät edellisen kerran kun modeemi päivitti asetuksensa Elisalta. Lähinnä tämä koskee WLAN-verkon nimeä ja salasanaa.
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
irritus kirjoitti:
Olethan kokeillut asettaa Cisco EPC 3825 siltaavaan tilaan?


Oikeastaan minua ei edes kiinnosta kytkeä laitetta siltaavaan tilaan, koska tällöin joutuisin samalla kytkemään siitä langattoman verkon pois ja hankkimaan laitteen perään erillisen reitittimen hoitamaan näitä perustehtäviä.

Lähtisin liikkeelle Soneran kuluttajansuojalain mukaisesta velvollisuudesta toimittaa toimiva tuote ja palvelu asiakkaalle. Tänään yhteys on katkennut noin sata kertaa, käytännössä 4-5 minuutin välein 15-65 sekunnin ajaksi. Tätä ei voi pitää kiinteänä yhteytenä.

EPC3825 käy kuumana, en tiedä onko suunnittelija ollut mahdollisesti tekemässä laitteesta esimerkiksi hellaa ja päätynyt rakentamaan kaapelimodeemin, vai mikä on vikana.
Jos laitteen perusominaisuudet kuten palomuuri täytyy kytkeä pois päältä että laite toimisi edes joten kuten, on laite lähtökohtaisesti rikkinäinen.

Tältä pohjalta vaadin Soneran toimittamaan toimivan laitteen viallisen tilalle.
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Cisco EPC3825 -laitteen LAN portit ovat nyt pariin otteeseen lakanneet toimimasta; vaikka langaton yhteys toimisi, ei kaapelilla yhdistetty laite saa IP-osoitetta eikä data liiku. Kaapelin vaihtaminen eri porttiin modeemissa palauttaa yhteyden toiminnan muutamaksi sekunniksi, jonka jälkeen se lakkaa taas toimimasta.

Modeemin päältä mitattu pintalämpötila on yli 50 astetta.

Palomuuri ei ole päällä laitteessa.

Ei kai tässä auta kuin tehdä valitus kuluttajariitalautakuntaan, kun ei Sonera asialle mitään tee.
Kaikki tietävät että laite on susi, myös asiakaspalvelu kehottaessaan ottamassa laitteesta perusominaisuuksia pois päältä että yhteys toimisi, mutta Soneran asiakaspalvelu ei voi tätä ääneen sanoa koska joutuisi kantamaan vastuun ja toimittamaan tilalle kuluttajansuojalain perusteella toimivan laitteen.

Missä on Hannu Karpo tai Kuningaskuluttaja kun niitä tarvitaan?

Ja missä on vastuunkantokyky tai ammattiylpeys Soneralla? Miksei yrityksen arvoihin voisi kuulua asiakaspalvelu tai asiakastyytyväisyys?
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Taas lakkasivat LAN portit toimimasta modeemissa.

Nähtävästi erityisesti jos modeemissa yrittää pitää kahta laitetta verkkokaapelilla kiinni samanaikaisesti, lakkaa data liikkumasta molempiin.
Yksitellen kytkettyinä jaksaa vielä toimia. Ja jos modeemin antaa jäähtyä vaikka puoli tuntia, saattavat molemmat taas toimia hetken aikaa samanaikaisesti.

Ja Sonera julkeaa väittää ettei tuo laite ole viallinen.

Käsittämätöntä. Kertakaikkiaan käsittämätöntä. Näin sitä maksavaa asiakasta huijataan päivästä toiseen.
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tämän aamun aikana yhteys on katkennut useiksi minuuteiksi jo yli kymmenen kertaa; pahimmillaan yli 10 minuutin ajaksi. Eikä Sonera tee mitään.

l
ocal (0.0.0.0)                                                                      Wed Aug 28 09:54:59 2013
Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit

Last 90 pings
1. 10.20.60.1 .??.....??..?..?>>>>>.????????????????????????????????????????????????????????????????????
2. hkiasbr1-s0-0-0.datanet. .?......??..?..>?>>>>?????????????????????????????????????????????????????????????????????
3. fne.ficix1.ficix.fi ........???.?..>?>>>>.????????????????????????????????????????????????????????????????????
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Pupona,

Vikailmoituksen käsittelijä on sinua useampaan kertaan yrittänyt tavoittaa.

Viimeksi eilen 27.8. klo 13 aikaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut