14-08-2013 13:39
31-08-2013 20:41
Marko- kirjoitti: Hei Pupona,
Vikailmoituksen käsittelijä on sinua useampaan kertaan yrittänyt tavoittaa.
Viimeksi eilen 27.8. klo 13 aikaan.
02-09-2013 17:17
10-09-2013 18:03
Asentaja on korjannut ilmoittamanne liittymävian. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, ottakaa yhteytt Soneran vikapalveluun.
10-09-2013 18:10
erkkipj kirjoitti: Mielenkiintoista - onko asia edistynyt ?
Edit:
Tämä se oli Client lease time:
"Tuo IP Flood Protection pois ja sitten SETUP - LAN SETUP -Client lease time, esim 9999. Muistakseni normaalisti 60min, joka katkoo yhteyden tunnin välein. Tuo IP Flood Protection auttaa siihen P2P katkontaan."
10-09-2013 18:39
11-09-2013 09:00
erkkipj kirjoitti: Harmillista nuo sinulle kasautuneet ongelmat 😞
Kannattaa vaan olla sitkeä tuossa hyvitysvaateessa!
Minä osaltani sain hieman helpostusta kun päivitin PC:n WLAN-vastaanottimen (TL-WN851ND) driverin chippi-valmistajan (Atheros 9227-piiri) tuoreimpaan (23.5.2013) versioon. Sen myötä toimisi myös WIN8-käyttiksessä (64-bit) jos sellainen olisi. Piirikortin valmistaja (TP-LINK) ei ole vaivautunut päivittämään vaan on jo myymässä uudempaa rautaa.
Päivityksen myötä hävisivät useat pienet katkokset, minkä seurauksena kursori hypähti nettisivulla olevasta kirjoituspaikasta pois keskelle ruutua.
Olen tilannut WLAN-reitittimen ihan omaan piikkiin PC-komponenttiliikkeestä, jotta saisin nopeudet WLANissa lähelle 100 MB. Ciscon häkkyrällä ja softalla voi päästä puoleen siitä.
Siltaan Ciscon kun reititin saapuu, niin silloin pitäisi kaiken olla ok ja sisäinen WLAN-verkkokin (Wifi-direct) toimii nopsasti.
En tiedä voiko Soneralta siitä vaatia mitään muuta kun, että se Cisco-modeemin siltausmahdollisuus pitäisi olla valmiina menussa. Modeemin sain ilmaiseksi taloyhtiön liityttyä kaapelimodeemiverkkoon CU-parikaapeliverkosta. Kyllä se varmaankin ajaa asiansa tyhmänä siltana, mitä se alunperinkin olisi pitänyt olla.
Hei,
Saamani selvityksen mukaan eilisen asentajakäynnin yhteydessä ei ollut löytynyt vikaa verkosta. Asentaja oli kuitenkin suorittanut normaaleja verkon säätötöitä varmistaakseen mahdollisimman hyvän toimivuuden liittymällesi.
Pyrkimyksemme on tarjota asiakkaillemme mahdollisimman luotettavaa palvelua, mutta häiriöiltä ei kuitenkaan voida koskaan täysin välttyä. Hyvitän sinulle asiakassuhteen hoitona 20 euroa. Hyvitys huomioidaan laajakaistaliittymäsi tulevassa laskutuksessa. Toimitusehtojemme mukaan Sonera ei korvaa välillisiä vahinkoja, kuten esimerkiksi ajanmenetystä.
Pahoittelen, että asian selvitys on aiheuttanut sinulle vaivaa ja harmia. Toivon, että voit jatkossa olla tyytyväinen Sonera Laajakaistaliittymääsi.
Ystävällisin terveisin,
Sonera Asiakaspalautteet
11-09-2013 09:40
Hei,
Viestintäpalvelut ovat monimutkaisia palveluita, joten palvelun toiminnassa tai käytettävyydessä voi olla viiveitä tai tilapäisiä katkoksia, vaikka palvelussa ei olisikaan virhettä. Vianselvityksen yhteydessä ei ole havaittu toimintahäiriöitä.
Asiakaspalvelumme on lähettänyt sinulle uuden modeemin kesäkuussa 2013. Saamani tiedon mukaan kyseinen modeemimalli on ainoa valikoimissamme, joka sopii liittymätyypillesi. Jos olet palauttanut sinulle lähetetyn modeemin, pyydän ilmoittamaan siitä minulle, jotta voin toimittaa sen sinulle uudelleen. Mikäli haluat jonkun toisen merkkisen modeemin, tulee sinun ostaa se itse.
Katson tekemäni hyvityksen riittäväksi. Asian loppuun saattamiseksi on mahdollista saada kolmannen osapuolen mielipide ja vastaan mielelläni kuluttajariitalautakunnalle asiasta.
Ystävällisin terveisin,
Sonera Asiakaspalautteet
11-09-2013 10:25
11-09-2013 11:42
erkkipj kirjoitti: Itse aikanani puhelinyhtiössä töissä ollessani muistan miten suurimmilla operaattoreilla, Sonera ja Elisa, oli omat labransa, jossa testasivat valmistajien laitteet perusteellisesti ennen massahankintaa. Nyt näiden labrojen alasajojen seurauksena ei testejä suoriteta, vaan he uskovat perinteisten isojen laitetoimittajien, kuten Cisco, laatuun. Nyt Sonera on hankkinut ison määrän EPC3825 -kaapelimodeemeja ja on niiden vankina, kun takuuajat alkavat olla ohi. Näin he eivät myös voi myöntää tehneensä susihankinnan, koska koko laitekannan uusiminen asiakkaille veisi monen johtohenkilön bonukset ja uskottavuuden.
Minulla on vain yksi laite kiinni suoraan modeemissa ja loput yksi-kolme toimivat langattomasti, joten en ole törmännyt vastaavaan lämpöongelmaan kuten sinä. Mutta se kertoo EPC3825-laitteen huonosta suunnittelusta ja on siis täysin Ciscon vika, joten Soneran pitäisi vaatia korvauksia/uutta laitekantaa Ciscolta, ja sitten vaihtaa asiakkaille paremmat modeemit.
Kalliiksi tämä vatvominen ja vikaselvittelyt tulevat heillekin.
Ole vaan tiukkana ja vaadi uutta, erimerkkistä ja tehokkaampaa laitetta tilalle!
Vikapalvelumme on todennut liittymän toimivan palvelukuvauksen mukaisesti ja liittymääsi koskeva vikailmoitus on suljettu. Liittymän toimintaan vaikuttaa verkon lisäksi myös sen ulkopuoliset tekijät, joita ovat muun muassa langattoman lähiverkon käyttö, käytetyt selaimet, käytettävissä olevien ohjelmistojen kuormitus ja kiinteistön sisäverkko. Ulkopuoliset tekijät ovat Sonera vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Perusteita laskutuksen keskeyttämiselle ei ole. Mikäli olet kuitenkin tyytymätön palveluun, voimme tässä tapauksessa poikkeuksellisesti päättää sopimuksen kesken määräaikaisen sopimuskauden. Pyydän sinua ilmoittamaan, mikäli haluat irtisanoa liittymäsi.
Lähetän sinulle edellisessä viestissäni mainitsemani modeemin.
Katson asian käsittelyn Soneran osalta päättyneeksi.
11-09-2013 12:00