Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 94 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelimodeemiyhteys pätkii / Cisco EPC3825

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kaapelimodeemiyhteys EPC3825 -modeemilla pätkii jatkuvasti.

Erityisesti yhteyttä käytettäessä; uutta SSH yhteyttä avattaessa jne.

Modeemin valojen ja statussivun perusteella laite näyttäisi olevan linjoilla, mutta lähin pingattava laite, 2 hkiasbr1-s0-0-0.datanet.tele.fi (141.208.8.10), lakkaa vastaamasta pingiin eli reitti ei kulje sinne asti. Ensimmäisenä oleva reititin 10.20.60.1 ei muutenkaan suostu vastaamaan joten sitä vasten yhteyttä en ole voinut testata.

Lisäksi ilmeisesti tuo EPC3825 kaapelimodeemi katkoo SSH-yhteydet jatkuvasti; ellei SSH lähetä keepalive signaalia, yhteydet hyytyvät ilmeisesti minuutissa.

Kuinka tämän saa korjattua? SSH yhteydet eivät saa katkeilla ilman keepaliveäkään.

Todettakoon tähänkin vielä että palomuurihan laitteessa ei ole päällä.
34 vastausta
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

Marko- kirjoitti:
Hei Pupona,

Vikailmoituksen käsittelijä on sinua useampaan kertaan yrittänyt tavoittaa.

Viimeksi eilen 27.8. klo 13 aikaan.

Kuinkahan tämä käsittelijä minua on yrittänyt sitten tavoittaa? Olen kyllä itse soittanut tuonakin päivänä Soneran vikapalveluun ja vaatinut vian korjaamista, mutta mitään ei ole tapahtunut.

Muistutan edelleen, että mikäli soitatte minulle puhelimitse, tulee teidän luonnollisesti soittaa ihan normaalista listatusta puhelinnumerosta, jotta voin varmistua soittajan henkilöllisyydestä.

Tämä väittäminen että minua on yritelty tavoittaa taitaa kuitenkin olla vain tapa vältellä itse ongelman korjaamista ja reklamaation vastaanottamista. Olen kärsinyt teidän palvelunne virheestä nyt 20 päivää, eikä mitään ole tapahtunut. Soittaessani asiakaspalveluunne teitä kiinnostaa vain se onko joku teiltä joskus yrittänyt johonkin numeroon soittaa, eikä itse ongelman eli viallisen nettiliittymän korjaaminen

Jospa yrittäisitte kantaa edes vähän vastuuta, vetäisitte päänne sieltä ahteristanne ja korjaisitte viallisen laajakaistaliittymäni?

Voitte aivan hyvin pyytää lisätietoja myös sähköpostitse, tai antaa puhelinnumeron johon voin ottaa yhteyttä mikäli ette rohkene soittaa minullepäin.
erkkipj
Vakiokalustoa
  • 4 custom-general.kudos
  • 101 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Mielenkiintoista - onko asia edistynyt ?

Muistaakseni luin keväällä joltakin foorumilta, että Cisco-purkin jonkin laskurin aikaa olisi syytä pidentää ja siten yhteyden pätkimiset harvenisivat, koska yhteydenotot verkon seuraavaan pisteeseen harvenisivat.
Nyt uuden firmwaren saatuani sisäinen WLAN-verkko on alkanut pätkiä vähän väliä.
Täytyypä lukea foorumeita uudelleen, koska Soneran teknisestä tuesta ei helposti apua saa näin hankalissa ongelmissa. 🙂

Edit:
Tämä se oli Client lease time:

"Tuo IP Flood Protection pois ja sitten SETUP - LAN SETUP -Client lease time, esim 9999. Muistakseni normaalisti 60min, joka katkoo yhteyden tunnin välein. Tuo IP Flood Protection auttaa siihen P2P katkontaan."
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

Tänään kävi Relacomin asentaja testaamassa liittymän; Ei vikaa. Soitti Soneran edustajalle, molemmat totesivat että (tämä tulee nyt Soneralle yllätyksenä) vika on Soneran toimittamassa Cisco EPC3825 -kaapelimodeemissa.

Soneran edustaja sanoi, että kysyy esimieheltään voidaanko minulle toimittaa toisen merkkinen ja / tai mallinen toimiva laite.

Tähän vastauksen jo tiedämmekin; jos näin toimittaisi minun kohdallani, avautuisi muille mahdollisuus vaatia myös toimivaa laitetta. Ja tämä ei ole ilmaista, joten Sonera välttelee mieluummin vastuuta.
Todennäköisesti Sonera siis lähettää minulle jälleen uuden Cisco EPC3825:n joka toimii yhtä huonosti kuin tämä nykyinenkin.

Mutta sitä ennen asiat menevät mielenkiintoiseksi: Koska liittymä ei ole toiminut kunnolla niiden kolmen kuukauden aikana jonka se minulla on ollut, olen tehnyt reklamaation asiasta. Tai lukuisia; puhelimitse asiakaspalvelijat ovat kieltäytyneet vastanottamasta reklamaatiota. Viimein kun sain reklamaation tehtyä, sain vastauksen sähköpostitse jossa kerrottiin että koska vikaa ei ole korjattu, ei Sonera suostu hyvittämään ongelmaa.

Asiakaspalvelija ei nähnyt syytä hyvitykseen, vaikka vika on siis kestänyt kolme kuukautta; viimeisen kuukauden ajan olen tehnyt vikailmoituksen päivittäin.

Ilmeisesti teillä on nyt kuluttajan oikeudet pahasti hukassa, kuluttaja kun on oikeutettu hyvitykseen palvelun virheestä sen jatkuessa yli kaksi vuorokautta.

Pisteenä i:n päälle asentajakäynnin jälkeen sain Soneralta vielä tekstiviestin, jossa kerrotaan että
Asentaja on korjannut ilmoittamanne liittymävian. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, ottakaa yhteytt Soneran vikapalveluun.

Arvata voitte, että tein taas päivittäiseen tapaan uuden vikailmoituksen; Asentajahan ei mitään korjannut, ja liittymä on jatkanut pätkimistään asentajan käynnin jälkeen.

Se mikä tässä on kummallista, on että asentajan oltua yhteydessä Soneraan minullekin tosiaan ilmoitettiin että vika on Soneran toimittamassa Cisco EPC3825 kaapelimodeemissa, ja että minulle lähetettäisi uusi modeemi. Ja nyt Sonera sitten väittääkin ihan jotain muuta; että vika olisi korjattu, ja ilmeisesti samalla tikettikin sitten suljettu. Ja taas palataan lähtöruutuun.

Sanomattakin on selvää, että kuluttajaneuvojalle on asiasta tehty toimenpidepyyntö.

Jännitämme nyt näytelmän seuraavia vaiheita:
    * Toimittaako Sonera uuden kaapelimodeemin?
    * Korjautuuko vika, ja jos ei, mitä tapahtuu?
    * Löytyykö Sonerasta henkilö aidosti kantamaan vastuuta ja myös hyvittämään laskutusta kuluttajan oikeuksien mukaisesti, vai jatkuuko tämä suoranainen vittuilu?
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

erkkipj kirjoitti:
Mielenkiintoista - onko asia edistynyt ?

Edit:
Tämä se oli Client lease time:

"Tuo IP Flood Protection pois ja sitten SETUP - LAN SETUP -Client lease time, esim 9999. Muistakseni normaalisti 60min, joka katkoo yhteyden tunnin välein. Tuo IP Flood Protection auttaa siihen P2P katkontaan."

Vastaus tulikin tuohon äskeisessä postauksessani; lyhyesti sanottuna: Ei ole.

Ja asetuksista ei ole löytynyt apua. Vähän tuntuisi ettei 55 asteen pintalämpötila laitteen päältä mitattuna kerro ainakaan laadusta. Ja näin maallikkonakin voisi helposti kuvitella, että piirien täytyy käydä jo todella kuumana, mikä voisi helposti aiheuttaa vaikka minkälaisia ongelmia.

Yritän etsiä tuohon Elisan toimittamaa Bewan -kaapelimodeemiin virtalähteen ja testata yhteyttä sillä; tämähän olisi ainakin sikäli hedelmällistä, että koska Sonera ei todellakaan kertakaikkiaan tee muuta kuin pyörittää minua samassa ensimmäisen tason "tarkista että kaapelimodeemin palomuuri on poissa päältä, lähetetään sulle hei firmwarepäivitys" -silmukassa, saataisi me kuluttajat edes jotain tietoa onko tuo laite todella niin susi kuin se vaikuttaa olevan.

Ja jos niin ihmeellisesti kävisikin, että yhteys tuolla toisella laitteella toimisi paremmin, seuraisi siitä kaksikin mainiota asiaa:
1) Minulla olisi toimiva internet -yhteys
2) Me kaikki kuluttajat joille Sonera on toimittanut viallisen laitteen voisimme kuluttajansuoja-asiamiehen avustuksella vaatia kuluttajansuojalain mukaisesti yritystä toimittamaan tilalle toimivan laitteen.

Lisäksi olen tässä vaiheessa jo yli kymmenen kertaa vaatinut Soneralta vastausta siihen, miksi idle yhteydet (SSH) ilman keep aliveä katkeavat noin minuutissa; johtuuko tämä Soneran verkkoteknologiasta vai tuosta kaapelimodeemista. Tähän en ole saanut minkäänlaista vastausta. Jos jollakulla on tietoa, arvostaisin ajatuksianne!

Minulle tuo idle-yhteyksien väkisin katkominenkin on virhe palvelussa ja vaikeuttaa elämää siinä määrin että Soneran asiakaspalvelukyvyttömyyden ja satoja kertoja päivässä muutenkin katkovan yhteyden kasvattama kupla otsassa vain kiristyy.
erkkipj
Vakiokalustoa
  • 4 custom-general.kudos

Harmillista nuo sinulle kasautuneet ongelmat 😞

Kannattaa vaan olla sitkeä tuossa hyvitysvaateessa!

Minä osaltani sain hieman helpostusta kun päivitin PC:n WLAN-vastaanottimen (TL-WN851ND) driverin chippi-valmistajan (Atheros 9227-piiri) tuoreimpaan (23.5.2013) versioon. Sen myötä toimisi myös WIN8-käyttiksessä (64-bit) jos sellainen olisi. Piirikortin valmistaja (TP-LINK) ei ole vaivautunut päivittämään vaan on jo myymässä uudempaa rautaa.
Päivityksen myötä hävisivät useat pienet katkokset, minkä seurauksena kursori hypähti nettisivulla olevasta kirjoituspaikasta pois keskelle ruutua.

Olen tilannut WLAN-reitittimen ihan omaan piikkiin PC-komponenttiliikkeestä, jotta saisin nopeudet WLANissa lähelle 100 MB. Ciscon häkkyrällä ja softalla voi päästä puoleen siitä.
Siltaan Ciscon kun reititin saapuu, niin silloin pitäisi kaiken olla ok ja sisäinen WLAN-verkkokin (Wifi-direct) toimii nopsasti.

En tiedä voiko Soneralta siitä vaatia mitään muuta kun, että se Cisco-modeemin siltausmahdollisuus pitäisi olla valmiina menussa. Modeemin sain ilmaiseksi taloyhtiön liityttyä kaapelimodeemiverkkoon CU-parikaapeliverkosta. Kyllä se varmaankin ajaa asiansa tyhmänä siltana, mitä se alunperinkin olisi pitänyt olla.
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

erkkipj kirjoitti:
Harmillista nuo sinulle kasautuneet ongelmat 😞

Kannattaa vaan olla sitkeä tuossa hyvitysvaateessa!

Minä osaltani sain hieman helpostusta kun päivitin PC:n WLAN-vastaanottimen (TL-WN851ND) driverin chippi-valmistajan (Atheros 9227-piiri) tuoreimpaan (23.5.2013) versioon. Sen myötä toimisi myös WIN8-käyttiksessä (64-bit) jos sellainen olisi. Piirikortin valmistaja (TP-LINK) ei ole vaivautunut päivittämään vaan on jo myymässä uudempaa rautaa.
Päivityksen myötä hävisivät useat pienet katkokset, minkä seurauksena kursori hypähti nettisivulla olevasta kirjoituspaikasta pois keskelle ruutua.

Olen tilannut WLAN-reitittimen ihan omaan piikkiin PC-komponenttiliikkeestä, jotta saisin nopeudet WLANissa lähelle 100 MB. Ciscon häkkyrällä ja softalla voi päästä puoleen siitä.
Siltaan Ciscon kun reititin saapuu, niin silloin pitäisi kaiken olla ok ja sisäinen WLAN-verkkokin (Wifi-direct) toimii nopsasti.

En tiedä voiko Soneralta siitä vaatia mitään muuta kun, että se Cisco-modeemin siltausmahdollisuus pitäisi olla valmiina menussa. Modeemin sain ilmaiseksi taloyhtiön liityttyä kaapelimodeemiverkkoon CU-parikaapeliverkosta. Kyllä se varmaankin ajaa asiansa tyhmänä siltana, mitä se alunperinkin olisi pitänyt olla.

Omassa tapauksessani yhteys pätkii niin langattomasti kuin verkkokaapelillakin; Langaton yhteys itseasiassa toimii sikäli paremmin, että tuon Ciscon verkkoportit lakkaavat välillä satunnaisesti toimimasta varsinkin jos useammassa kuin yhdessä portissa on laite kiinni samanaikaisesti. Data liikkuu tuolloin langattomaan verkkoon, mutta yksikään kaapelilla kiinnitetty laite ei enää pysty lähettämään tai vastaanottamaan dataa. Toisen kaapelin kun ottaa irti, toinen laite saattaa toimia.
Ja jos kaapelimodeemin sammuttaa muutamaksi minuutiksi (ja antaa jäähtyä?), on ongelma ainakin hetkellisesti korjaantunut.

Nähdäkseni tuo EPC3825 on siis aikamoinen kasa sitä itseään.

Mielestäni Soneran tulee toimittaa asiakkaalle sopimuksen mukaisesti toimiva laajakaistaliittymä modeemeineen. Sinänsä sillä ei ole minulle väliä kuinka se tapahtuu.

Toistaiseksi kuitenkin Soneran linja on vältellä vastuuta, kieltäytyä korjaamasta vikaa tai hyvittämästä toimimatonta liittymää ja väistellä totuutta kiertoilmauksin.

Viimeisin vittuilu Soneralta tulikin tänään

Hei,

Saamani selvityksen mukaan eilisen asentajakäynnin yhteydessä ei ollut löytynyt vikaa verkosta. Asentaja oli kuitenkin suorittanut normaaleja verkon säätötöitä varmistaakseen mahdollisimman hyvän toimivuuden liittymällesi.

Pyrkimyksemme on tarjota asiakkaillemme mahdollisimman luotettavaa palvelua, mutta häiriöiltä ei kuitenkaan voida koskaan täysin välttyä. Hyvitän sinulle asiakassuhteen hoitona 20 euroa. Hyvitys huomioidaan laajakaistaliittymäsi tulevassa laskutuksessa. Toimitusehtojemme mukaan Sonera ei korvaa välillisiä vahinkoja, kuten esimerkiksi ajanmenetystä.

Pahoittelen, että asian selvitys on aiheuttanut sinulle vaivaa ja harmia. Toivon, että voit jatkossa olla tyytyväinen Sonera Laajakaistaliittymääsi.

Ystävällisin terveisin,
Sonera Asiakaspalautteet

Eli tämä taho ei edelleenkään suostu hyvittämään laskutusta elokuulta, jonka aikana liittymä ei ole ollut käytettävissä, eikä vaatimukseni mukaisesti katkaisemaan laskutusta kunnes vika on korjattu.

Hän kyllä myöntää, ettei asentaja ole korjannut vikaa, mutta ilmeisesti tuon kiertoilmauksen kautta antaa ymmärtää, että tästä huolimatta Soneralla on vikailmoitukseni kuitattu korjatuksi, kun verkkoon nyt on tehty normaaleita säätötöitä johon siihen muutenkin tehtäisi.

Tällainen pelleily nyt kolme kuukautta jatkuneena alkaa todella, todella pahasti koetella kuluttajan sietokykyä.

Luonnollisesti toistin taas kerran vaatimukseni vian korjaamisesta sekä hyvityksestä; mikäli asiakaspalvelu ei asiaa muuten käsittele, joutuu se ottamaan kantaa siinä vaiheessa kun reklamoin tulevan laskun ja vien asian tarvittaessa oikeuteen, tai ainakin kuluttajariitalautakuntaan.

Lienee tarpeen saattaa tämä Soneran tapa hoitaa asiakassuhteitaan eli määrätietoisesti ja järjestelmällisesti kyykyttää kuluttaja-asiakkaitaan myös laajempaan tietoisuuteen, eli jakaa tietoa tästä sosiaalisessa mediassa, kuten myös esimerkiksi Kuningaskuluttajan tai vastaavan kuluttajien oikeuksia ajavan tahon kautta.

Lienee selvää, ettei Sonera näe asiakkaitaan kuin laskutettavana X Laumana sopuleita jos ei asialle mitään tehdä.
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

No tämä menee ikävä kyllä juuri niin kuin ennustin; koska vika on Soneran sekä Relacomin toimesta rajattu Soneran toimittamaan kaapelimodeemiin, päättää Sonera pakoilla vastuuta.
Tässä kohtaa yksittäinen kuluttaja onkin sitten heikoilla, minkä Sonerakin tietää.

Käsittämättömintä tässä on tapa jolla Sonera kieltäytyy noudattamasta lakia ja itsepintaisesti laskuttaa asiakkaaltaan palvelusta jota ei kuitenkaan toimita; Kukaan ei maksaisi kauppiaalle kilosta lihaa poistuessaan kaupasta tyhjin käsin, mutta Soneran mielestä heille tulee maksaa laajakaistaliittymästä jota he eivät toimita.

Hei,

Viestintäpalvelut ovat monimutkaisia palveluita, joten palvelun toiminnassa tai käytettävyydessä voi olla viiveitä tai tilapäisiä katkoksia, vaikka palvelussa ei olisikaan virhettä. Vianselvityksen yhteydessä ei ole havaittu toimintahäiriöitä.

Asiakaspalvelumme on lähettänyt sinulle uuden modeemin kesäkuussa 2013. Saamani tiedon mukaan kyseinen modeemimalli on ainoa valikoimissamme, joka sopii liittymätyypillesi. Jos olet palauttanut sinulle lähetetyn modeemin, pyydän ilmoittamaan siitä minulle, jotta voin toimittaa sen sinulle uudelleen. Mikäli haluat jonkun toisen merkkisen modeemin, tulee sinun ostaa se itse.

Katson tekemäni hyvityksen riittäväksi. Asian loppuun saattamiseksi on mahdollista saada kolmannen osapuolen mielipide ja vastaan mielelläni kuluttajariitalautakunnalle asiasta.

Ystävällisin terveisin,
Sonera Asiakaspalautteet

Kuluttajariitalautakunnassa jonot ovat vuoden mittaisia, minkä Sonera tietää.
Soneralle asiakkaalla ei ole väliä. Asiakas on vain rahaa, eikä rahalla ole tyytyväisyyttä.

llmeisesti tuossa nyt asiakaspalvelija kiertoilmauksiensa kautta (joissa hän muuten on hyvä; lienee kokemuksen tuomaa harjaantumista!) kertoo, että satoja kertoja päivässä pätkivä laajakaistaliittymä on Soneran mielestä ihan sopimusehtojen mukainen ja OK, koska "palvelut ovat monimutkaisia".
erkkipj
Vakiokalustoa
  • 4 custom-general.kudos

Itse aikanani puhelinyhtiössä töissä ollessani muistan miten suurimmilla operaattoreilla, Sonera ja Elisa, oli omat labransa, jossa testasivat valmistajien laitteet perusteellisesti ennen massahankintaa. Nyt näiden labrojen alasajojen seurauksena ei testejä suoriteta, vaan he uskovat perinteisten isojen laitetoimittajien, kuten Cisco, laatuun. Nyt Sonera on hankkinut ison määrän EPC3825 -kaapelimodeemeja ja on niiden vankina, kun takuuajat alkavat olla ohi. Näin he eivät myös voi myöntää tehneensä susihankinnan, koska koko laitekannan uusiminen asiakkaille veisi monen johtohenkilön bonukset ja uskottavuuden.
Minulla on vain yksi laite kiinni suoraan modeemissa ja loput yksi-kolme toimivat langattomasti, joten en ole törmännyt vastaavaan lämpöongelmaan kuten sinä. Mutta se kertoo EPC3825-laitteen huonosta suunnittelusta ja on siis täysin Ciscon vika, joten Soneran pitäisi vaatia korvauksia/uutta laitekantaa Ciscolta, ja sitten vaihtaa asiakkaille paremmat modeemit.
Kalliiksi tämä vatvominen ja vikaselvittelyt tulevat heillekin.

Ole vaan tiukkana ja vaadi uutta, erimerkkistä ja tehokkaampaa laitetta tilalle!
pupona_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos

erkkipj kirjoitti:
Itse aikanani puhelinyhtiössä töissä ollessani muistan miten suurimmilla operaattoreilla, Sonera ja Elisa, oli omat labransa, jossa testasivat valmistajien laitteet perusteellisesti ennen massahankintaa. Nyt näiden labrojen alasajojen seurauksena ei testejä suoriteta, vaan he uskovat perinteisten isojen laitetoimittajien, kuten Cisco, laatuun. Nyt Sonera on hankkinut ison määrän EPC3825 -kaapelimodeemeja ja on niiden vankina, kun takuuajat alkavat olla ohi. Näin he eivät myös voi myöntää tehneensä susihankinnan, koska koko laitekannan uusiminen asiakkaille veisi monen johtohenkilön bonukset ja uskottavuuden.
Minulla on vain yksi laite kiinni suoraan modeemissa ja loput yksi-kolme toimivat langattomasti, joten en ole törmännyt vastaavaan lämpöongelmaan kuten sinä. Mutta se kertoo EPC3825-laitteen huonosta suunnittelusta ja on siis täysin Ciscon vika, joten Soneran pitäisi vaatia korvauksia/uutta laitekantaa Ciscolta, ja sitten vaihtaa asiakkaille paremmat modeemit.
Kalliiksi tämä vatvominen ja vikaselvittelyt tulevat heillekin.

Ole vaan tiukkana ja vaadi uutta, erimerkkistä ja tehokkaampaa laitetta tilalle!

Näin vaadin, ja Sonera ilmoittaa ettei suostu toimittamaan toimivaa yhteyttä eikä laitetta.

Ja tuota olen monessakin paikassa aiemmin todennut, että ongelma lienee juuri siinä ettei Sonera voi myöntää laitteen viallisuutta, koska se tulisi yritykselle potentiaalisesti kalliiksi. Helpompaa on kyykyttää asiakasta.

Tämä voisi kääntyä vielä toisin päin, esimerkiksi jos media tai sosiaalinen media huomaisi miten törkeästi Sonera asiaa hoitaa. Negatiivisella julkisuudella on ennenkin ollut vaikutusvaltaa ja se on saanut yrityksiä korjaamaan menettelytapojaan.

Omalta osaltani asiaa hoitaa tällä hetkellä myös kuluttajaneuvoja, mutta en ole kovinkaan toiveikas että tämäkään tuo tilanteeseen muutosta, koska taustalla on tosiaan potentiaalisesti isot rahat kyseessä. Sonera tietää ettei kuluttajaneuvojakaan voi määrätä mitään rangaistuksia tällaisesta asiakkaan kyykyttämisestä, ja pelaa sen varaan että minä luovutan ja irtisanon liittymän. Soneralle on tosiaan hyvinkin ok käsitellä asiaa kuluttajariitalautakunnan kautta; eiväthän he siinä mitään häviä.

Tällaisessa tilanteessa häviää vain asiakas.

Ja todellakin, jos minulla vain olisi vaihtoehtoja, en olisi alunperinkään Soneran liittymää tilannut. Vuoden ajan tätä välttelin koska ongelmia on yrityksen kanssa ollut niin paljon aiemminkin ja asiakaspalveluasenne on ollut ihan samanlainen, mutta ikävä kyllä täällä periferialla Sonera on ainoa toimija jolta saa nopeaa laajakaistaliittymää.

Harmillista että yritys on tuollainen mulkku.

Vikapalvelumme on todennut liittymän toimivan palvelukuvauksen mukaisesti ja liittymääsi koskeva vikailmoitus on suljettu. Liittymän toimintaan vaikuttaa verkon lisäksi myös sen ulkopuoliset tekijät, joita ovat muun muassa langattoman lähiverkon käyttö, käytetyt selaimet, käytettävissä olevien ohjelmistojen kuormitus ja kiinteistön sisäverkko. Ulkopuoliset tekijät ovat Sonera vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Perusteita laskutuksen keskeyttämiselle ei ole. Mikäli olet kuitenkin tyytymätön palveluun, voimme tässä tapauksessa poikkeuksellisesti päättää sopimuksen kesken määräaikaisen sopimuskauden. Pyydän sinua ilmoittamaan, mikäli haluat irtisanoa liittymäsi.

Lähetän sinulle edellisessä viestissäni mainitsemani modeemin.

Katson asian käsittelyn Soneran osalta päättyneeksi.

Soneran mukaan jopa satoja kertoja päivässä katkeava laajakaistaliittymä siis toimii palvelukuvauksen mukaisesti.

Törkeää, eikö totta?

Nyt Sonera lähettää minulle uuden Cisco EPC3825 -modeemin. Taas.
Katsotaanpa toimiiko se paremmin kuin tämä aiempi.

Eikä siinä mitään jos toimii, hieno vain; tällöinhän nykyinen yksilöni onkin ollut vain yksi monista yksittäistapauksista jotka eivät toimi. Ja jos ei toimi, niin ollaan taas lähtöruudussa, mutta yhtä todistetta pidemmällä siitä että kyseinen laite on malliviallinen ja tulisi vaihtaa eri merkkiseen ja / tai malliseen laitteeseen..
erkkipj
Vakiokalustoa
  • 4 custom-general.kudos

Tietty noinkin voi operaattori toimia, kun luottaa ettei asiakas jaksa viedä asiaa pidemmälle.

Tässä pieni vinkki Soneralle. Pääsette suuremmista ongelmista, jos vaaditte Ciscolta ohjelmistoa, missä siltaus-mahdollisuus on näkyvissä menussa ja ohjeistatte asiakasta laittamaan siltauksen päälle sekä hankkimaan sen jälkeen oman palomuurin kaikkiin lähiverkon laitteisiin Ciscon takana.
Sisäistä WLAN-verkkoa varten asiakkaan pitää vielä hankkia oma lähiverkon reititin.

Jos nämä ohjeet tuodaan esiin jo myyntitiskillä, asiakas ei koe itseään jymäytetyksi.

Cisco varmaan toimittaa vaaditun päivityksen mielellään, jos sen suurasiakas Sonera tulee sillä tyytyväiseksi 🙂
Tämän osion uusimmat keskustelut