Kaapelinetti pätkii


Elikkä kaapelinettini pätkii noin. 2-3 päivässä ja modeemilla menee noin 5min-4h löytää taas netti.

Sama homma oli myös vuokramodeemeissa, mutta ne sai vaihettua aina helposti. No menin tossa puolivuotta sitten ostamaan oman modeemin ja nyt asia ei enää onnistukkaan niin helposti, joten ajattelin kysellä täältä, että voisiko tämän hetkinen häiriö systeemi johtua modeemista vai soneran puolelta?

Tuossa viimeviikolla vein modeemin huoltoon ja sain kaupasta semmoisen lainamodeemin joka jonkun takia toiminut ollenkaan. No myyjä sai minut sitten puhuttua ympäri ja pyysi kokeilemaan soittamaan soneralle, että "resetoisi" yhteyteni. No otin sitten oman modeemini takaisin ja sekään ei toiminut tuolloin joten soitin vikapalveluun ja iltaan mennessä he olivat tehneet jotain ja netti toimi noin 2päivää, jolloin taas sama vika alkoi.

Elikkä kun netti pätkäsee niin modeemissani saattaa palaa oikeat valot ihan samalla tavalla kuin netti toimisi tai sitten modeemi rupee etsimään uudestaan yhteyttä. Kuitenkin kun netti pätkäisee niin olen aina resetoinut modeemini ja se lähtee etsimään nettiä jolloin odottelen sen 5min-4h.

Tietokoneelle en ole tehnyt mitään kun netti toimi täydellisesti tai silloin kun tämä vika alkoi

Laitan vielä tuon pääkysymyksen uudestaan tänne alas. Eli voisiko tämän hetkinen häiriö systeemi johtua modeemista vai soneran puolelta?

kiitos vastauksistanne jo etukäteen


Rupeampa pitää katkoksista jonkunlaista logia:
La 11.09.2010 pätkäs... tein sunnuntaina vikailmoituksen ja maanantaina klo 19.00 pelittää taas, mutta soneralta ei ole tullut tekstiviestiä.

18 kommenttia

"Tietokoneelle en ole tehnyt mitään kun netti toimi täydellisesti tai silloin kun tämä vika alkoi

Laitan vielä tuon pääkysymyksen uudestaan tänne alas. Eli voisiko tämän hetkinen häiriö systeemi johtua modeemista vai soneran puolelta?"

Itselläni netti ei toimi tällä hetkellä minuuttiakaan ennen yhteyden uudelleen katkeamista, joten vika lienee soneran päässä. Mikäli tämä huomenna vielä jatkuu niin eiköhän joku muu kykene tarjoamaan laadukkaamman yhteyden.

edit. no nyt toimii taas moitteetta, mukavaa

edit2. ja sama pätkiminen jatkuu taas 😞
Ilmoitusta ei ole tullut, mutta netti toiminut nytten 3 päivää ilman katkoksia.

Toivottavasti vikailmoitus on hävinnyt jo soneran päästä <- Ihan jos joku soneralla oleva henkilö lukee niin voisi pyyhkiä ilmoituksen pois
VebZku: Liittymäsi vika johtui alueellisesta verkkoviasta. Sinulle olisi pitänyt tulla tekstiviesti vikailmoituksen valmistumisesta aamupäivällä 14.9.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Joo. taas perjantai yönä pätkäs ja lautantaina siinä 9 maissa illalla palas... tein vikailmotuksen, mutta se saattaa taas tosta alue viasta johtua, kun ne kaivaa kuoppaa tossa 50m päässä(ehkä).

ihmettelen vaan, että yöllä pätkäsee silloin kun kukaan ei tee sille kuopalle mitään...
Nyt rupee hormo pätkimää! siis samaan on jatkunut ja päivä on 12.10!

ON se nyt ihme jos on sopimus on sen aikaa ja netti ei toimi siitä 1/3 aikaa niin! ! !

Olen kuullut, että adsl toimisi täällä paremmin, voiko sen vaihtaa tai sitten kokonaan tämän ärsyttävän pää seinään hakkaamisen lopettaa(eli sopimus irti) Kyllä tästä voisi edes jonkunlaista hyvitystäkin antaa sonera!

ja mikä on kun ei ole kunnon soneran liikettäkään enää varkaudessa?
Käpykankaan ja Luttilan alueilla on ollut kaapelilaajakaistaverkossa vikaa ajoittain viimeisen reilun kuukauden aikana. En tiedä koskevatko nämä viat liittymääsi eli onko se jommalla kummalla noista alueista.

Liittymästäsi on keskeneräinen vikailmoitus. Toivottavasti ratkaisu löytyy tällä kertaa.
Taas hidastelee ja pätkii! Tuli puhelin lasku, jossa tuli selväksi, että yhteensä soneran asiakas palveluun olin soittanut noin 3h .... ... ... ...

Toisella modeemilla kokeiltiin 2-3 viikkoa sitten ja ei toiminut ollenkaan (varkauden datainfon vuokramodeemi. oli varmaan 2-3 päivää kiinni eikä löytänyt nettiä niin päätin laittaa oman takaisin)

Mitähän tässä nyt taas tekisi?! Rupee olemaan jo niin ärsyyntynyt olo, että! ! !

Varmaan Kuluttaja-asiamieheltä voisi käydä kyselemässä kun on tuo sopimuskin voimassa.

Löyty tämmönen keskustelukin http://keskustelu.suomi24.fi/node/7102683

"Varkauden seudulla iät ajat, koska huruslahden pohjassa kulkeva kaapeli on vioittunut ja sitä sonera ei lähde korjaamaan, koska se tulee liian kalliiksi, mutta liittymän piiriin kylläkin otetaan uusia asiakkaita jotka joutuvat ihan vastaavaan tilanteeseen kuin alkukirjoittaja." Onko tuo nyt totta vai ei! sitä ei voi tietää

Niin ja adsl yhteyksi ei sonera kulma enää myy varkauteen :)

Eipä sitä voi nyt kun tehä vikailmoituksen TAAS.
Jatkuvaa pätkimistä on ollut jo piiiiiiiiiitkän aikaa käpykankaalla ja koskaan ei soneran mukaan ole ollut minkäänlaista ongelmatilannetta täällä.

Ihmeellistä että täällä forumilla sitten vastaillaan että ollut pitkään jo ongelma verkossa.

Itse olen sen verran kyllästynyt tilanteeseen sekä soneralta saamiin vastauksiin että tulemme viemään asian eteenpäin viestintäministeriöön ja vaadimme selvitystä Varkauden tilanteeseen.

Nytkin ollut 4 päivää jo tilanne päällä jossa netti toimii 2 minuuttia ja sen jälkeen katkeaa 2-5min ajaksi. tätä 24/7 ja vikailmoitus on kyllä tehty mutta kun kysyi että onko täällä muilla ollut ongelmia jotta voisi rajata pois mahdolliset omat laitteet niin soneran mukaan ei ole ongelmia ollut koko syksynä täällä.

Puhukaa totta niin ei tarvitse soitella teille turhaan.

Niin unohtui pyyntö että opetelkaa laittamaan häiriötiedotteisiin ilmoitukset niistä huoltokatkoksista Varkauden seudulla joita teette ja muista vioista. Aina sama juttu ettei siellä lue mitään ja asiakaspalvelu kertoo että huoltokatkos joka kestää xxxxxxx tuntia tms.
juu. Taas alko pätkiminen! Eka netti hidastuu sitten kokonaan pätkäsee. tein taas vikailmoituksen ja olisin jo tehnyt varmaan 4 vikailmoitusta tässä parin viikon aikana mutta ääni oli niin matalalla, että se robotti ei oikein ymmärtänyt enkä viittinyt henkilöstön kanssa jutella koska olisin taas haukkunut yhden sivullisen taas maahan.

OIKEASTI KOITTAKAA NYT LUOJAN JA SEN SUUREMMAN VOIMAN KANSSA SAADA JOTAIN TOLKKUA TÄNNE SONERA
kyllä teillä vaan toimii toi KAAAPELI netti varkaudes niin SA****AN hyvin.... eikö sitä saa tosissaan toimimaan kunnolla???? vikailmotuksia sais tehdä ainakin 3 krt viikkoon mut ei nyt viitti.. tälläkin hetkellä vikailmotus sisällä! viimeisen 2 kuukautta ollu täys paska saatana!!!! nyt ollu 3 päivää täysin poikki!!! oli juttua jo paikallisesa lehdessä et missä vika ja sieltä asentajat sanoo ettei oo mitää vikaa!!!! VOI SAATANA
Vikailmoituksen teko on ainoa tapa saada laajakaistaliittymän toiminnan ongelmat tiedoksi Vikapalveluun, ja muuta kautta verkon vikoja ei korjata. Voit ilmoittaa yhteyden häiriöstä Vikapalveluun myös kirjallisesti käyttämällä Laajakaistan vikailmoituslomaketta.

Vikailmoitukset tietyn alueen liittymistä kertovat siitä, että todennäköisesti alueen verkossa on jotain vialla. Varkaudessa on tehty kaapeliverkon korjauksia viimeksi eilen, mutta en tiedä mitä kaupunginosaa tai osoitteita korjaus koski.
Jee hyvä sonera... Netti toiminu nyt noin 3viikkoo melko hyvin


MUTTA SITTEN....

Tuas rupes nii suatanasti pätkii. Rupee vituttaamaaan nii suatanasti.


Voi luoja. En oikein tiedä edes mitä tähän uskaltas kirjottaa... Hei, Oikeesti! Koittakaa saada nyt toimimaan edes silleen, että yöllä pätkis. Ymmärrän varmasti, että ei teillä ammattitaitoa tai intoa löydy sitä korjaamaan kunnollisesti.
En tiedä kattooko ne siellä vikapalvelussä tänne foorumille ja onko tästä apua mutta thomson tcm420 modeemin "CABLE MODEM RECENT EVENTS LOG" osio tältä aamulta kun netti ei toiminut.


ime Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) No UCD's Received - Timeout
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Time Not Established Critical (3) No UCD's Received - Timeout
Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out

ja sitten lisää infoo, kun netti toimi:

Forward Path:

Signal Acquired at 418.000 MHz
SNR: 31.7 dB
Received Signal Strength: -19.6 dBmV
Bit Error Rate: 0.000 %
Modulation: 256 QAM

Return Path:

Frequency: 64.1 MHz
Power Level: 54.0 dBmV
Channel ID: 1
Modulation: 64 QAM
Varkaudessa Varkaudessa Taulumäen ja Kuoppakankaan välisellä alueella on ollut viime päivinä häiriöitä kaapelitelevisioverkossa. Vian aiheuttajan rajaaminen on käynnissä.
Onko tietoo joko on korjattu tuo vika?

Ei ainakaan ole vaikuttanut täällä päin yhtää
VebZku: Edellisessä viestissämme mainittu häiriötilanne oli selvinnyt 9.5.2011 aikana. Asiakastietojemme mukaan liittymäsi alueella oli havaittu kuitenkin myöhemmin uusiutuneita häiriötilanteita, joista olet tehnyt vikailmoituksia.

Viimeisin liittymäsi tehty vikailmoitus oli valmistunut tänään 13.6.2011, mutta tämän vikailmoituksen selvityksen aikana, verkossa ei oltu havaittu häiriöitä.
Jep. Piti ottaa telkkari pois kaapelista, että netti rupes toimimaan kunnolla. No se toimi sen 4 päivää ja tänään taas rupes leikkimään.

Netti on ihan älyttömän hidas ja katkeilee.

Ostin uuden modeeminkin jos vika olisi ollut siinä.


Onko tullut taas lisää vikoja alueelle?

Nopee vastaus olisi iso +
VebZku: Löysin tiedon, että ainakin 28.6. päivän aikana, Varkauden Kommilan alueella oli havaittu häiriötä joka oli voinut vaikuttaa osaan alueen kaapeli-internet -liittymistä. On vaikea sanoa varmuudella onko tämä häiriö voinut vaikuttaa liittymääsi.

Suosittelen vielä jättämään liittymästä vikailmotuksia, jos yhteydessä ilmenee häiriöitä ja perusneuvoista ongelmaan ole apua. Tehtyjen vikailmoituksien perusteella vikapalvelumme saa tiedon mahdollisesta häiriöstä ja ongelmaa päästään korjaamaan mahdollisimman nopeasti.

Vikailmoituksen voi tehdä esimerkiksi Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.

Vastaa