Kaapeliverkon vaihdos taloyhtiössä!

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Oli helmikuinen kauan odotettu kaapelioperaattorin vaihtopäivä. Uhkakuviksi oli Soneran asiakaspalvelun nimissä annettu taloyhtiön asukkaille kirje, jossa kehoitettiin seuraavaa: "muistathan, että asukkaiden tulee ottaa huomioon kaikki "vanhat" huoneistokohtaiset liittymät lakkaavat toimimasta ja pitää erikseen irtisanoa." Informoinnin ja taloyhtiön hallituksenkin kokouksessa sovitun päivämäärän, sai heittää roskakoriin. (Myyntimies ollut yhtiökokouksessa, asiantuntevan teknikon sijasta)
Varoitan heikkohermoisia ja huonoa asikaspalvelua saaneita varautumaan järkyttymään, kuinka asiakasta palvellaan tässä firmassa.

Sanoin vanhan liittymän irti samana päivänä, kuin kytkös "piti" tapahtua. Avasin vanhan liittymäni welholta + uudelleen avausmaksu. ( tarvitsen internettiä työhöni, joten olin pakotettu tähän)
Kolme päivää eteenpäin herää Sonera lähettämään priolla kirjeen taloyhtiön asukkaille asiakaspalvelun nimissä. ( tässä kohtaa kannattaa kiinnittää huomiota, että kaikki kirjeet ja yhteyden käynti on käyty Soneran Asiakaspalvelun nimissä) Asiakaspalvelu on tiedotteensa mukaan törmännyt ongelmiin verkkoa asennuksen yhteydessä, kyseisenä päivänä ei ole taloyhtiössä kukaan teknikko/asentaja tai auto, edes käynyt pihassa. Kirje sisälsi uuden asennuspäivämäärän n. 3 viikkoa eteenpäin. Tuli asennuspäivä ja kaikki tämä edellä mainittu tapahtui toisen kerran, jopa kirjeet olivat identtiset. Uuteen asennuspäivään olikin sitten otettu n.kuukausi "lisä-aikaa".
Kikkailu ja asiakkaan muiluttaminen rupesi tätä kansalaista suht paljon syömään. Asiakaspalvelutyössä koko elämäni olleena ajattelin, että saattahan se iso puljukin mokata. Eiköhän sitten heiltä oikaisukin onnistu.
Taloyhtiöön saimme vihdoin kytköksen vihdoin kahden kuukauden odottelulla. Itselleni tästä showsta aiheutui: 2 kpl avausmaksua welholta ja joitakin puhelinkuluja. Suhteellisen odottamattomia kuluja itselleni, koska toimin Soneran asiakaspalveluiden ohjeiden mukaisesti.
Kaapeli-tv-lähetykset alkoivat pätkimään ja kuva jäätymään heti vaihdoksen myötä, vika on tunnistettu: Asennuksesta johtuva huono maadoitus aihettaa linjassa kaikkien kuvan jäätymisen, kun yksi huoneisto laittaa virran päälle/päältä boksista. Ongelmaa ei ole korjattu, koska se on asentajan virhe, eikä Soneran. Asentaja oli myös unohtanut kytkeä lankapuhelin johdon kiinni. Tässä kohtaa herää kysymys, että käyttääkö Sonera ammatitaitoista alihankkijaa ja onko kilpailutus ollut liian tuloksen hakuinen työnlaadun, -taidon ja -jäljen kustannuksella. Tulee kansalaiselle fiilis: "Mitäs tilasitte, oma vika!"
Onneksi ei ole tapoihin kuulu pyllistellä suntaan, jos toiseen. Asiaa olen selvitellyt useampaan otteeseen puhelimitse ja jopa oltu yhteydessä laskutukseen, jotta saataisiin hyvitettyä. Tiketit jää auki, soittopyynöihin ei vastata. Joka kerta joutunut kertomaan mikä on ongelma ja yleensä ongelmaani purkkaa maiskutellen joku nuori neiti ilmoittaa: "toi on hankala toi sun tilanne, en tiä mitä tehdä" viimeisimmän n. Tunnin puhelun jälkeen sain , jonkun vähän ammattiylpeyttä omaavan daamin langoille. Hän lupasi selvittää hyvitysmahdollisuuksiaan esimiehiltä, sekä vannotin henkilökohtaisesti informoimaan minua asiasta. Aiemmin vastaavat 15-60min puhelut eivät edes tuoneet minulle mitään vastauksia, vaikka vartavasten pyysin vastauksia. Tosissaan tämä 1/10 sitten ilmoitti pahoittelevansa minulle aiheutuneista ylimääräisistä kuluista ja vaivasta. Eli siis onko minulla vastuu kuluista noudatettuani Soneran ohjeita kirjaimellisesti???
Tässä siis lyhyesti mitä harkitsematon operaattorin vaihdos voi pahimmillaan aiheuttaa kohdallasi. Eli siis ylimääräisiä odottamattomia kuluja.

Toistaiseksi olen käyttänyt naapureiden wifejä ja langattomia liittymiä, koska en ole aikeissa käyttää tätä taloyhtiön verkkoa ilman, Soneran tai asennuspuljun hyvityslupausta. Nyt tulen kesän aikana tarvitsemaan nopeampaa kaistaa työhöni, joten olisi viimeinen hetki reagoida Soneralta. Kesäkuuksi tilaan AnneX adsllän tai 4g modeemin. Annexän asennus n.90€ ja nopeus huimat 24/jtn ja 45€ kk , mielelläni maksan hieman enemmän kunhan palvelu toimii ja on laadukasta.

Muutaman Soneran yrityspuolen työntekijä on sanonut suoraan " ei helvetti" ja facepalmia. Samassa olen tarjonnut maksaa minulle suoraan käteen menettämiä rahojani.

Toivosin jonkun Soneralta pahoittelevan kokemaani, muutenkin kuin muodollisuuden takia. Eli nyt sauma vielä saada yksi "maksava asiakas" lisää. Pelkoni on, että sananvapauttani tullaan loukkaamaan poistamalla tämä viesti bittimaailmasta. Harjoitan oikeuttani kertoa asiakaskokemuksestani ja palvelusta mitä olen tästä firmasta saanut. Piiloutuminen force majorinkaan taakse ei tässä voi verhoutua?
Epäilen sensuurin iskevän pohjois-Koreamaisesti/Uzbekistimaisesti, sen takia kuvakaappaan viestistä forumilla kuvia.
ps. Olen heittänyt lusikan nurkkaan tämän osalta, en odota enään mitään tapahtuvan ja henkisesti valmistautunut nielemään Nebulan kovan hinnan, mut pyllistää mie en ruppee...

1 kommentti

Hei!

Kylläpä tosiaan on ikävä tämä kohtaamanne tilanne. Nyt sen enempää taustoista tietämättä, pahoittelen kovasti tilanteesta aiheutunutta harmia. Ja toki ymmärrän, että se harmi ei ole ollut sieltä pienimmästä päästä. Jos haluat, voimme toki selvittää asiaa tarkemmin. Nyt, kun sinulla ilmeisimminkään ei ole meiltä asiakasnumeroa, pyytäisinkin sinua laittamaan meille esim. Facebookin privaviestillä tarkan osoitteen, jossa tämä ikävä tapaus on sattunut. Jos sinulla ei ole Facebookprofiilia ja haluat asiaa vielä eteenpäin viedä, toki myös Asiakaspalvelumme puhelimitse pystyy sinua auttamaan. Ajatus tässä kohtaa on se, että jos Asiakaspalvelussamme ei ole luvattu hyvityksiä esim. näistä avausmaksuista tai muista kuluista antaa, etkä ole tyytyväinen, tilanteesta voi tehdä reklamaation.

Vastaa