Kaapeliyhteys ei lähtenyt toimimaan.

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 505 katselukertaa

Hei!

Tilasin soneralta Kodin netti teho paketin 50-100(kaapeli).
Hain postista modeemin pistin johdot seinään
ohjeiden mukaisesti jne odotin yön yli modeemi päällä
mutta ei yhteys ottanut toimiakseen
vaan Ciscon modeemi looppaa US DS valoja loputtomiin.

Ensimmäisenä itselläni tuli mieleen että onkohan MAC osoitteen
valtuuttamisessa mennyt jokin vikaan.
Josta heräsikin kysymys kumpi osoite omilla sivuilla tulee olla
ja kumpaa sonera käyttää valtuuttamiseen vai käykö kumpi vaan WAN MAC vai CM MAC ?

Alunperin tuonne omasivuille oli ainakin laitettu tuo WAN MAC.

7 kommenttia

Hei Hemu619,

Valtuutusta varten käytämme aina CM MAC-tietoa. Jos omilla sivuilla näkyy nyt WAN MAC sarja, on luultavasti ongelma siinä. Voisitko ilmoittaa tuon CM MAC-tiedon vaikka tässä niin korjaan ongelman!
Eli CM MAC: A4xxxxxxxxx

Vaihdoin tuon jo omille sivuille mutta
muutosta ei vielä ainakaan ole nähtävissä.
Ja kun tämä on korjattu. Olisikohan myös mahdollista saada
firmware päivitys tähän Cisco EPC3825 kun lukemani perusteella
tämä malli sitä kipeästi kaipaa?
Kokeilin modeemin resetointia uudelleen käynnistystä ja
odotin useita tunteja vieläkin modeemi looppaa samaa

Turhauttavaa.
Hei Hemu619,

Tiedot on nyt oikein järjestelmässämme. Modeemi on valtuutettu uudestaan verkkoon mutta tein sen vielä varalta uudestaan. Näkyykö KaapeliTV normaalisti asunnossa? Voisitko kokeilla tarvittaessa vaihtaa modeemia toiseen antennipistokkeeseen kiinni jos tästä nykyisestä yhteys ei lähde toimimaan.
Hei!

En juuri nyt pääse koti koneelle mutta näyttäisi että yhteys alkoi toimimaan
teamviewer loggasi modeemissa olevan koneen sisään.

Speedtestissä 36ms, 94.47Mbps, 4.82Mbps.

En ole tvtä tuossa kokeillut kun se ollut kiinni erillisessä antenissa
mutta eiköhän tuo netti nyt pelaa kiitosta!
Hei Hemu619,

Hienoa ! Oikein mukavaa kesän odusta sinnepäin 🙂

Vastaa