Kadottaa yhteyden.

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Moro,

Koneeni kadottaa välillä yhteyden internettiin niin piuhan kuin wlanin kautta,
mutta toimivuuden pystyn palauttaamaan ipconfig /release & ipconfig /renew komennoilla.
Myös googlen palvelimelle tuntuu olevan monesti hyvin iso viive, mutta muut sivut tuntuvat toimivan suhkot ok. Itse käytän internettiä pääsääntöisesti pelaamiseen, onkos teillä vielä nykyään joku "pelaajille" suunnattu yhteys mikä muistaakseni teillä joskus oli.
Modeemina toimii tuo ZyXEL P-870HN-51b.
Modeemi tällä hetkellä sillattuna ja resetointia olen kanssa yrittänyt.

5 kommenttia

Hei Gizork,

Jos modeemisi on siltaavassa tilassa niin verkkokortti hoitaa yhteydenpidon verkkoon. Tuo ipconfig /release & ipconfig /renew komennot pakottavat verkkokorttisi uusimaan IPn. Tällä hetkellä ongelma voisi jäädä siis verkkokorttiisi ja korjauksena voisit ainakin kokeilla päivittää siihen tuoreemmat ajurit. Toinen tapa testata olisi vaihtaa modeemi reitittäväksi ja testata yhteyttä sitä kautta.

"Pelaajille" erikseen suunnattua yhteyttä ei meillä erikseen ole mutta monesti pelaajat ovat halunneet virheenokorjauksen pois jotta viive (vasteaika aka ping) pienenee. Tämä voidaan myös sinun kohdallasi tehdä jos haluat.

Oletko tehnyt modeemille ohjelmistopäivitystä osoitteesta http://www.sonera.fi/zyxel ?
Eilen illalla tuo ei enään "pätkinyt" yhteyttä mutta jäi jumiin, eli mitään ei voinut ladata, lataus saattoi lähteä käyntiin mutta loppui hetken päästä ja joillekkin sivuille ei päässy ollenkaan mutta hetken päästä yritit uudestaan niin pääsi taas (Samat ongelmat siis kahdella eri koneella, toinen wlanin kautta toinen piuhan päässä).

Nyt on modeemi reitittävässä tilassa eikä ole ainakaan tuota ipconfikkia tarvinnut käyttää (toimi myös eilen illalla mutta jäi jumiin sillatussa moodissa), tuo viihde digipoksi vaan imoittelee vähän väliä että "Yhteysvirhe, ".

Modeemia ei tarvinnut päivittää, näytti olevan jo tuo versio.

Tuon virheenkorjauksen voisi ottaa pois päältä.

Minulla on muuten kaksi yhteyttä teiltä kahdessa eri osoitteessa onkos noissa eri asiakas numerot vai samat ? Koska tällä hetkellä minulla on tuo asiakasnumero juuri vääränosoitteen laskusta. (uudesta en ole vielä saanut laskua).
Hei Gizork,

Samalla asiakasnumerolla löytyy kaikki nimissäsi olevat liittymät. Otin uudemmasta liittymästäsi nyt virheenkorjauksen pois päältä.
Minulla on myös samainen vika ollut siitä asti kun Soneraan vaihdoin.

Pahimmillaan netti katkeaa muutaman kerran päivässä.
Parhaimmillaan saattaa toimia 5pv katkeamatta.
Yleensä kerran päivässä tai kahdessa.

Kaksi tietokonetta johdolla kiinni modeemissa, päällä jatkuvasti. Molemmissa esiintyy sama vika, mutta ei välttämättä samanaikaisesti.

Olen kokeillut yhteensä kolmella eri verkkokortilla, mutta ei muutosta.
Verkkokorttiongelman voi siis sulkea pois.

Tämä pitäisi kyllä ratkaista. Alkaa käymään jo hermojen päälle kun jatkuvasti tulee vilkuiltua verkkoyhteys -kuvaketta, että koska tulee keltainen huutomerkki.
Puhumattakaan ärsytyksestä kun netti katkeaa kesken pelin.

ipconfig /release ja renew komennot palauttavat netin välittömästi.

Modeemina:
Model Number: P-870HN-51b
Firmware Version: 1.00(AANH.0)
Modeemi on siltaavana.
Reitittäväksi laitto ei tule kysymykseen, koska silloin kaikki pelit yms eivät toimi kunnolla.

Pyydän, että asiaa aletaan tutkimaan ja jokin ratkaisu löytyisi (muu kuin reitittäväksi laitto)
Toista modeemia ei ole millä testata.

Saisiko teiltä lainaksi, jos muuta ette äkkiseltään keksi?

Kiitos.
Hei Nuppi,

Sonera kaupoista on mahdollista saada modeemia testattavaksi, mikäli sellainen vapaana on. Kannattaa siis käydä liikkeestä kysymässä lainamodeemia.

Olisi hyvä testata yhteyden toimivuus myös toisesta puhelinpistokkeesta, mikäli sellaisia asunnossa on. Puhelinkaapeli olisi myös hyvä testeta, varsinkin jos käytössä oleva kaapeli on pidempi kuin 2 metriä tai käytössä on jatkojohto.

Mikäli ongelma tämän jälkeen jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Vastaa