Kaikki ei aina mene niin kuin Strömsössä


Lievää avautumista omalta kohdalta ...

Tausta: Tällä hetkellä firman kautta Soneran ADSL ja sähköpostit, täytyy ennen vuoden loppua tehdä jotakin koska nykyinen liittymä tullaan irtisanomaan.

Huomio elokuussa: Soneralla tarjous jolla saa 100 Mbit/s laajakaistaa kaapelin kautta, CHL:ää, HBO:ta, Spotifyta jne.

Itse (28.8): Teen wepin kautta liittymätilauksen johon tulee myös Soneralta sähköpostilla kuittaus tilatusta liittymästä tillbehööreineen

Eilen (9.9): Rupesin miettimään kun mitään ei kuulu/tapahdu, joten soitto asiakaspalveluun (AsPa). Yllättävän lyhyt jonotusaika, joten ajattelin että tästä tulee vielä hieno päivä ... mutta ilo oli ennenaikainen. Tilausta ei löydy järjestelmästä joten kaveri sanoo tekevänsä uuden tilauksen, ottaa puhelimitse tiedot vastaan koska sähköpostiahan heille ei voi lähettää (minulla olisi ollut Soneralta tulleessa sähköposti-kuittauksessa kaikki tiedot). Ihmetystä herättää se että kaveri hieman tuskastuu joka lisäpalvelun kohdalla jonka mainitsen - ja joka kuuluu tarjoukseen! - ikään kuin se olisi hänelle jokin suuri henkilökohtainen uhraus tyyliin ”No joo, voin minä senkin lisätä tähän ...”.

So far so good, mutta sitten päästään ongelmiin: erehdyin mainitsemaan että tällä hetkellä voimassa olevat sähköpostilaatikot pitää säilyttää sellaisenaan kun uusi liittymä saadaan avattua ja toimintaan. OK, sanoi kaveri, täytyy vain tilapäisesti (?) luoda toinen pääkäyttäjä jotta postilaatikkosiirto voidaan tehdä. No, ajattelin että eipä siinä mitään kunhan käyttöongelmia ei tule. Ei tule, sanottiin AsPa:sta. Sanoin että käytetään siihen vaimon tunnusta. Kaveri sanoi hoitavansa homman ja paalavansa asiaan jos jokin ei onnistu. Tack och adjö ja oletin että homma rullaa eteenpäin.

Meni vähän aikaa, sitten ilmestyi omaan postilaatikkoon (olen pääkäyttäjä) viesti että vaimon sähköpostilaatikko on onnistuneesti poistettu käytöstä. Huomasin myös että vaimolle menevät sähköpostit tulevat bumerangina takaisin virheilmoituksen kera (vastaanottajaa ei löydy). No, luulin että tämä liittyy operaatioon kun vaimosta tehdään toinen pääkäyttäjä joten en hirveästi vielä reagoinut tilanteeseen. Oletin että tilanne menee nopeasti ohi. Miten väärässä olin ...

Menee tunti jos toinen, tilanne ei muutu. Vaimon postilaatikko edellen poissa käytöstä.
Jaahas, ajattelin että nyt jokin mättää ja päätin tällä kertaa soittaa Vikapalveluun. Piiiiitkä (=normaali) jonotusaika jonka jälkeen saan kaverin langan päähän joka pystyy toteamaan että vaimon sähköposti on poistettu käytöstä. Syytä siihen hän ei näe/osaa kertoa. OK, ajattelin, ja pyysin häntä aktivoimaan postilaatikon uudestaan. Ei pysty, sanoo kaveri, tämä homma on tehty AsPa:n puolelta ja hän ei voi tehdä asialla muuta kuin siirtää minut AsPa:n jonoon. Tässä vaiheessa olin jo tilanteesta lievästi hermostunut ...

No, minut siirrettin AsPa:n jonoon ja oli taas normaali (=piiiiiitkä) jonotusaika. Kaveri vastaa ja vahvistaa että sähköpostilaatikko on poistettu käytöstä. Syytä ei tiedetä. No, hän sanoo aktivoivansa sen uudestaan mutta se on nyt lukittu ja lukitusta ei pysty poistamaan kuin IS/IT-kaverit ... jotka ovat tältä päivältä nähtävästi jo lähteneet kotiin. Jos hyvin käy, lukitus avataan seuraavan päivän aikana (10.9) jolloin postilaatikkoa voidaan yrittää aktivoida uudestaan. Kaveri sanoi merkkaavansa asian kiireelliseksi.

Tässä vaiheessa sisäinen lämpötila oli taas noussut pykälän tai kaksi mutta en voinut tilanteelle muutakaan kuin todeta että tämmöinen tapaus ja toivoa parempaa huomista.

Tänään (10.9): Kello on 15:55 ja vaimon postilaatikko ei edelleenkään ole toiminnassa. Mitään ei ole kuulunut Soneran suunnalta. Edelleenkään ei ole mitään tietoa miksi postilaatikko/käyttäjä on poistettu käytöstä, eikä mitään tietoa missä vaiheessa uuden liittymän tilaus on.


Sonera, ei näin!

12 kommenttia

Hei asiakas14!

Kiitokset yhteydenotostasi ja palautteesta. Oikeassa olet, ei todellakaan näin. Henkilö jonka kanssa olet nyt viimeksi hoitanut asiaa, on tosiaan laittanut avauspyynnön kiireellisenä eteenpäin, mutta ei ole saanut vielä vastausta että homma olisi kunnossa. Myös hänen toimestaan on lähtenyt palaute eteenpäin henkilölle joka niin sanotusti sai tämän kaiken aikaan.

Ymmärrän täysin harmituksesi, onneksi asiat ovat kuitenkin korjattavissa. Nyt ei auta kuin toivoa että tuo tunnus saadaan mahdollisimman pian palautettua. Sen jälkeen saadaan sitten tuo uusi tilauskin rullaamaan eteenpäin kun tämä asia on ensin selvitetty.
12.9 klo. 11.10:

Tilanne edelleen sama, sähköposti ei vieläkään toimi eikä myöskään tietoa käyttökatkon kestosta.

Ei hyvin mee ...
No niin, paistaahan se aurinko joskus risukasaankin ...

Eilen (12.9) illansuussa saatiin sähköpostilaatikko vihdoin takaisin toimintaan. Jospa nyt sitten päästäisiin etenemään sen alkuperäisen asian kanssa, eli uuden liittymän tilauksessa ...
Kuulostaa nyt hyvältä:)
Joo, ja vielä paremmalta kuullostaisi jos tietäisi että liittymätilaus on nyt etenemässä siitä mihin jäätiin 9.9 ... eli onko?
Hu huu, Sonera ... onko ketään kotona? Nyt olen taas aika pimennossa missä mennään. Eli onko tilaukseni käsittelyä jatkettu vai joudunko itse tekemään uuden tilauksen?
Moi asiakas14!

Täällä ollaan. Laitoin kyselyä tuosta tilauksesta eteenpäin että mikä siinä on tilanne. Palailen asiaan kunhan saan tarkempaa vastausta.
No niin, homma etenee taas ... katsotaan miten pitkälle päästään tällä kertaa ...
asiakas14 : Hyvin tämän käy, usko pois! Tilaus on tosiaan nyt vireillä ja homma hoituu kyllä!
Nyt on usko taas koetuksella ... viikko on mennyt ja mitään ei kuulu tai näytä tapahtuvan. Tuntuu jotenkin siltä että toistan itseäni mutta: mikä on tilanne tilaukseni kanssa?
asiakas14: Kysäisin tästä ja asia on kyllä hoidossa ja tulee kuntoon. Nyt vaan täytyy hieman vielä odotella.
Ymmärrän, jotta kärsivällisyyttä koetellaan, mutta homma on hoidossa kyllä!
Mukavaa tiistaita sinne 🙂
Hiljaa hyvää tulee? Nyt on parin päivän aikana palasia loksahtanut sen verran paikoilleen että toivoa on vielä ...

Vastaa