Kansainvälinen numero ei toimi
Vuoden alusta asti minun Soneran liittymässäni on ollut varsin erikoinen ongelma... Nimittäin mikäli minulle yritetään soittaa numerooni, jossa 0 on korvattu maatunnuksella +358, puhelut tai tekstiviestit eivät tule perille. Tämä siis riippumatta siitä, onko soittaja oikeasti ulkomailla, vai samalla paikkakunnalla. Missä vika voi olla? Puhelin, sim-kortti, tähtien asennot?
A
Hei kavalli!
Kuullostaa oudolta että vuoden alusta ei puhelut tai sms:t tule perille +358 muodossa, mutta viime vuoden puolella ovat tulleet. Voisitko lisätä profiilsisi puhelinnumerosi mitä tämä ongelma koskee niin kurkistamme tarkemmin että mistä voisi olla kysymys. Mistään yleisestä onlgemasta tässä tapauksessa ei ole kysymys kuitenkaan, vaan jokin joka koskee vain sinun liittymääsi tässä tapauksessa, ikävä kyllä.
Muistatko että onko liittymääsi tehty jotain muutoksia tässä vuoden vaihteen tienoilla?
Eiköhän tähän ratkaisu saada joka tapauksessa.
// VesaN
Kuullostaa oudolta että vuoden alusta ei puhelut tai sms:t tule perille +358 muodossa, mutta viime vuoden puolella ovat tulleet. Voisitko lisätä profiilsisi puhelinnumerosi mitä tämä ongelma koskee niin kurkistamme tarkemmin että mistä voisi olla kysymys. Mistään yleisestä onlgemasta tässä tapauksessa ei ole kysymys kuitenkaan, vaan jokin joka koskee vain sinun liittymääsi tässä tapauksessa, ikävä kyllä.
Muistatko että onko liittymääsi tehty jotain muutoksia tässä vuoden vaihteen tienoilla?
Eiköhän tähän ratkaisu saada joka tapauksessa.
// VesaN
A
Ongelma on voinut olla olemassa jo viime vuonna, mutta kun tuota ei kauhean usein tarvitse, niin alkuvuodesta se vasta kävi ilmi. Voiko kyse olla ikivanhan sim-kortin "ominaisuudesta"? Numero nyt lisätty.
A
Hei kavalli!
Tämä ongelma voi johtua siitä että teille koittavan soittavan henkilön ulkomaisen operaattorin kanssa ei ole tehtynä yhteistyöoperaattori sopimusta ja puhelu / sms-liikenne kulje tästä syystä. Varulta kytkimme liittymäsi palvelut uudelleen päälle ja testasimme että Suomessa puheluliikenne kulki teille +358 -suunnalla soitettaessa.
Toivottavasti tämä palveluiden uudelleen kytkentä auttoi ja teitä tavoittelevat ulkomaalaiset henkilöt saavat teidät kiinni.
//VesaN
Tämä ongelma voi johtua siitä että teille koittavan soittavan henkilön ulkomaisen operaattorin kanssa ei ole tehtynä yhteistyöoperaattori sopimusta ja puhelu / sms-liikenne kulje tästä syystä. Varulta kytkimme liittymäsi palvelut uudelleen päälle ja testasimme että Suomessa puheluliikenne kulki teille +358 -suunnalla soitettaessa.
Toivottavasti tämä palveluiden uudelleen kytkentä auttoi ja teitä tavoittelevat ulkomaalaiset henkilöt saavat teidät kiinni.
//VesaN
A
Tilanteen päivitys:
Nyt on edistytty jo siihen asti, että puhelut pelaavat, mutta: tekstiviestit kulkevat vain yhteen suuntaan. Eli lähettämäni tekstiviestit menevät melko luotettavasti perille, mutta jostain syystä puhelimeeni takaisin päin tulossa olevat viestit jäävät seilaamaan jonnekin.
Nyt on edistytty jo siihen asti, että puhelut pelaavat, mutta: tekstiviestit kulkevat vain yhteen suuntaan. Eli lähettämäni tekstiviestit menevät melko luotettavasti perille, mutta jostain syystä puhelimeeni takaisin päin tulossa olevat viestit jäävät seilaamaan jonnekin.
A
Hei kavalli!
Pahoittelen ongelmia tekstiviestien vastaanottamisessa sekä vastaukseni viivästymisessä. Onko niin, että liittymäsi/puhelimesi ei vastaanota lainkaan tekstiviestejä vai jäävätkö ainoastaan jotkut tekstiviestit saapumatta?
Minkälainen puhelinmalli sinulla on käytössäsi? Järjestelmiemme mukaan liittymässäsi on kaikki kunnossa, joten tekstiviestiongelma johtuu todennäköisesti muusta syystä kuin liittymästäsi.
Mukava kuulla, että puhelut on saatu toimimaan normaalisti. Ilmoitatko vielä puhelinmallisi eli laitevalmistajan, jotta voimme tutkia lisää myös tekstiviestiongelmaa.
Ystävällisin terveisin,
Tapani V
Pahoittelen ongelmia tekstiviestien vastaanottamisessa sekä vastaukseni viivästymisessä. Onko niin, että liittymäsi/puhelimesi ei vastaanota lainkaan tekstiviestejä vai jäävätkö ainoastaan jotkut tekstiviestit saapumatta?
Minkälainen puhelinmalli sinulla on käytössäsi? Järjestelmiemme mukaan liittymässäsi on kaikki kunnossa, joten tekstiviestiongelma johtuu todennäköisesti muusta syystä kuin liittymästäsi.
Mukava kuulla, että puhelut on saatu toimimaan normaalisti. Ilmoitatko vielä puhelinmallisi eli laitevalmistajan, jotta voimme tutkia lisää myös tekstiviestiongelmaa.
Ystävällisin terveisin,
Tapani V
Vastaa
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.