Käyttäjätunnus ja salasana eivät toimi

  • 11 December 2014
  • 25 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Tilasin Koti-TV paketin. Digiboxi tuli heti kahden päivän kuluttua tilauksesta eli 3.9.2010.

Tänään, 4.9.2010, asensin digiboxin. Kun se kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa, niin se sanoo että tunnus tai salasana väärin, vaikka syötän tismalleen oikeat numerokoodit. Mikä vialla?

Mitä pitää tehdä, että saan ne toimimaan? Kuinka kauan menee, että saan ne toimimaan? Miksi mikään ei toimi ikinä kunnolla ja kaikessa menee todela pitkään? Alkaa jo vähän v*****amaan.

25 kommenttia

Saanko apua vai?
On se kumma kun ei saa minkäänlaista palvelua. Asiakastuki numero on täysin turha, kun sieltä ei pääse koskaan läpi. Näköjään pitää varata aika, että minulle soitetaan ja odottaa se 2 viikkoa. On se kumma kun ei tästä maksetaan ja mikään ei toimi. Voisi edes kertoa miksi käyttäjätunnus ja salasana eivät toimi? Uskon, että minä en ainakaan tee mitään väärää, vaan vika on siellä päässä.
Sama vika täällä. Boksi on asennettu ja laajakaista toimii, ainoa mihin tyssää on sisäänkirjautuminen (Virheellinen tunnus tai salasana). Tunnusvahvistus saapui jo 25.8 joten LUULISI että ne on jo ehditty aktivoida.

Käytössä oleva laitteisto on seuraava:
Digiboksi: Motorola VIP 1903 IPTV (TeliaSoneralta)
ADSL-moodemi: A-LINK ADSL2+ Modem RR24AP
Kaapeli: Ethernet, musta
Laajakaista: Soneran 24 mbit

Täytyy myöntää että luotto tähän lafkaan ei alunperinkään ollut kovin korkealla, mutta tämä vielä varmistaa sen. Tuskinpa täältäkään apua löytyy vaan täytyy ottaa lomapäivä ja varautua asiakastuen puhelinmaratooniin.
Joo, rupeaa vituttamaan ku kaikille muille annetaan apua paitsi minulle.
Sonera-asiantuntija, miten ratkaisen tämän ongelman, että käyttäjätunnus ja salasana ovat vääriä?
Kohtaamasi ongelman aiheuttaa se, että tilausjärjestelmä lähettää Koti TV:n tunnukset jo tilauksen etenemisen alkuvaiheessa, mutta ADSL-yhteyden nopeuden nosto ei ole vielä valmis. Liittymäsi Koti TV - palvelu alkaa toimiman vasta kun ADSL-yhteyden nopeus on nostettu arvoon 24/1M. Koska tässä tapauksessa nopeuden nosto vaatii liittymän siirtämistä toiselle ADSL-keskittimelle, on nopeuden noston toimitusaika kaksi viikkoa. Tätä viivettä ei tule sillon jos ADSL-liittymä on jo valmiiksi ADSL 2+ keskittimellä. Jälleenmyyjät tai edes Asiakaspalvelu eivät tiedä millaiselle keskittimelle liittymä on kytketty.

ADSL-liittymäsi yhteyden uudelleenkytkennän ja nopeuden noston alustava aika on huomenna. Toivottavasti muutos saada tehtyä aikataulun mukaan.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksestasi Tapio.

Nettini nopeutui jo tänään. Nopeustestin tehtyäni nopeus näyttäisi olevan kuitenkin vain noin 17M. Kokeilin sitten uudelleen Koti-TV:tä, ja edelleen sanoi, että väärä salasana tai käyttäjätunnus. Johtuuko tämä siitä, että nettiyhteyteni ei toimi aivan täydellä nopeudella?
Koti TV:n tunnusten olisi pitänyt alkaa toimimaan viimeistään 14.9. eli eilen tiistaina. ADSL-yhteyden nopeus on noussut ennen tilauksen valmistumista.

Liittymäsi ADSL-yhteys näyttää tällä hetkellä hyvältä. Signaalin kaistanleveys vastaa noin 22/1 Mbit/s nopeuksia eikä yhteyden liikenne virheile. Todellinen latausnopeus jää jonnekin tuon 22 Mbit/s alapuolelle, mutta hyvä arvo joka tapauksessa.

Jos Koti TV ei edelleenkään toimi, kyse on jostain muusta kuin ADSL-yhteyden nopeudesta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei

Ei toimi käyttäjätunnus ja salasana minullakaan.

Sain tänään tuon Motorolan 1903 boksin. Tilasin KotiTV:n maanantaina 13.9 ja minulla on jo aikaisemmin hommattu tämä adsl 24/1-yhteys, mutta tein uuden 24kk määräaikaisen sopimuksen siitä. Omilla sivuilla tilauksen käsittely vielä kesken.

En saanut mitään Thomsonin reititintä vaikka sellaisen sanottiin tulevan.

Tuo digiboksi on nyt kiinni Telewell TW-EA501v3 adsl-modeemissa.
karko: Jos sinulla on Soneran asiakasnumero, lisää se käyttäjätunnuksesi tietoihin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero) ja voin tarkistaa mikä tilausta viivyttää. Ilmoita tähän ketjuun kun olet asiakasnumerosi lisännyt.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Lisäsin asiakasnumeron
karko: Thomsonin palvelureititin tarvitaan ainoastaan jos käytettävä laajakaistayhteys on tyypiltään Sonera Laajakaista Extra. Liittymäsi näyttäisi olevan tyypiltään Sonera Laajakaista ADSL jolloin saamasi digiboksi kytketään kuten olet tehnytkin käyttämääsi ADSL-modeemiin.

Tilauksesi näyttää olevan Koti TV tunnusten osalta edelleen kesken. Käsittelemme tilauksesi mahdollisimman pian loppuun.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Sama ongelma täällä. Hölmöä lähettää tunnukset jotka eivät edes toimi. Mitenhän kauan tähän aktivoimiseen menee? Viikkoja vai vuosia?

PS. Lisäsin asiakasnumeron profiiliin.
hulkki: tapauksesi on samanlainen kuin karkon, tilauksesi on Koti TV-tunnusten osalta vielä kesken. Alustava toimitusaika on huomenna 1.10.

T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Sama ongelma täälläkin. Netti toimii ja tunnukset ovat tulleet. Milloinkohan ne alkaa toimimaan?
ahokjo10: Näyttäisi siltä, että palvelut ovat aktivoituneet tänään eli tunnusten pitäisi toimia nyt.
Sain boksin tänään postista ja viime viikolla tein nopeuden noston. Kuinka kauan menee tunnusten aktivointiin?
Tallensin profiiliin koti-tv käyttäjätunnuksen eli pitääkö sen olla asiakastunnus, jotta voit tarkistaa asian?
jsu: Jotta pääsemme tarkastamaan Koti TV:n tilanteen, lisää vielä asiakasnumero tai laajakaistasi liittymänumero ilman väliviivaa käyttäjätunnuksesi tietoihin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero). Ilmoita tähän ketjuun, kun olet lisännyt tiedon.
Sama juttu täällä, eli tilailin viime viikolla nopeuden noston ja laitteet tulivat postissa jo alkuviikosta. Kuinka kauan menee noiden tunnusten aktivointiin?

Asiakasnumeron lisäilin jo profiilliin.
Pekran, palvelu aktivoituu kun liittymäsi nopeuden nosto on valmis. Alustava toimitusaika on 29.11.
Tunnukset tulivat 11.10 ja laitteet pari päivää myöhemmin. Laajakaistan nopeutta ei ole nostettu eivätkä tunnukset toimi. Milloin tilaus käsitellään loppuun? Asiakasnumero on lisätty profiiliin.

- Jarkko
Sama ongelma täällä. Tunnukset tulivat 14.9 ja KotiTV jämähtää tuohon Kirjautumisvaiheeseen.

Kirjaudutaan sisään, hetkinen
Ladataan vaihetta (1/2): 100%

Asiakasnumero on myös lisätty profiiliin.
jarkko: Tilaus näyttäisi olevan käsitelty, jos vika jatkuu edelleen on syytä tehdä vikailmoitus, esim. käyttämällä Vikailmoituslomaketta.

cougario: Voisit kokeilla näitä tukisivuston ohjeita ja katsoa muuttuuko tilanne. Jos et edelleenkään pääse kirjautumaan on tehtävä vikailmoitus.
Joo meilläkin tämä olis kiva tietää, että kuinka kauan tän käyttäjätunnuksen aktivointiin vielä menee.
niin14: Liittymässäsi oleva tilaus näyttäisi olevan edelleen kesken. Kun tilaus on valmis tunnus aktivoituu ja voit aloittaa palvelun käyttämisen.

Vastaa