Keltainen kolmio tietokoneen oikeassa kulmassa??

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei.

Olen käyttänyt nyt soneran huawei E586 mokkulaa 2 vuoden sopimuksesta 1½ vuotta. Tähän mennessä toiminut OK, mutta n.kuukausi sitten alkanut näyttämään internet-yhteys palkissa oikeassa alakulmassa (tietokoneessa) keltaista kolmiota. Tällöin netti ei toimi millään laitteella, eikä kolmio lähde pois vaikka mokkulan sammuttaisi tai palauttaisi tehdasasetukset. Mokkula on myös asetettu 3g tilaan. Verkko ja jakamiskeskuksessa on kuva, jossa mokkula saa yhteyden koneeseeni, mutta ei internettiin(mastoon?)
Kolmio lähtee yleensä pois 5min-tunnin aikana.... Tämä on ERITTÄIN rasittavaa, varsinkin jos maksan laskuja tai pelaan netissä jotain... ja tämä tapahtuu nykyään 1-2 kertaa päivässä!!

Lisäksi alkaa raivostuttaa typerät gigarajoitukset...onneksi enää 5kk soneraa jäljellä...

3 kommenttia

Hei latexi !

Voit tarkistaa, että sinulla on kaikki asetukset kohdillaan seuraavan linkin ohjeiden mukaan:
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E5_-asetukset

Jos ongelma ilmenee aina tiettyyn aikaan, esim. klo 16-17 voi kyse olla verkon kapasiteettiruuhkasta. Eli juuri tuona aikana on verkkokäyttäjiä eniten, ja se saattaa aiheuttaa tilapäistä pätkimistä tai hitautta.

Oletko testannut käyttöä muualla kuin kotona, tai pääasiallisessa käyttöpaikassa? Se antaisi osviittaa siitä, että onko ongelma laitekohtainen vai paikkakohtainen. Voisit myös testata kytkeä laitteen johdolla koneeseen, josko käyttö olisi mutkattomampaa siten.

Tietysti olisi hyvä vielä tarkistaa liittmyäsi, että siinä varmasti on kaikki kunnossa. Lisääthän asiakasnumerosi tänne astuksiin. Ja suosittelisin sinulle lämpimästi myös nettitikun päivittämistä - uusi tikku voisi olla myös ratkaisu ongelmaan! Myös palvelu voidaan päivittää rajattomaan pakettiin - tällöin ei tarvitsisi enää huolehtia gigojen kulutuksesta.
Ongelma tulee satunnaisesti, oli kellonaika mikä tahansa. Kotona se on toiminut yli vuoden ilman tätä ongelmaa. Laite on ollut johdolla kiinni, eikä auta.

Tuleeko palvelun päivittämisestä lisäkustannuksia, jos sen tekee kesken sopimuskauden? Haluaisin todella nuo gigarajoitukset pois...
Voit vaihtaa nettipakettia sopimuskauden aikana ilman ylimääräisiä kuluja. Suosittelen lämpimästi rajatonta Plus -pakettia, jonka saat tilattua Omilta Sivuilta. Toivottavasti paketin vaihdolla netti lähtee pelittämään paremmin!

Vastaa