Kiitti Vaan xxxx Soneralle!


Mä haluaisin kiittää teitä ihan näin julkisesti täysin xxxx palvelustanne!

Mä olin Soneran kaapelilaajakaista asiakas aina viime viikon loppuun asti. Täytyy myöntää, että syy tohon oli lähinnä enää oma tyhmyyteni. Tuo yhteys kun ei edes toiminut kunnolla eikä Sonera missään vaiheessa korjannut sitä useista yhteydenotoista huolimatta. He vain merkkasivat sen korjatuksi systeemeihinsä ilman, että olisivat oikeasti tehneet mitään. Jos ihmettelette miten mä tiedän tämän, niin Soneran vikapuolen hemmo kertoi tän puhelimessa. Mä jouduin tekeen noita vikailmoituksia niin paljon, että haluasin puhelinkulut hyvitettyä. No, siinä Soneran asiakaspalvelun kanssa puhelimessa jutellessa tuli sitten pieni aivopieru ja se alkoi tuntua hyvältä ajatukselta tilata näiltä nopeampi yhteys. Tuo onneksi jäi siihen, että seuraavana päivänä soittaessani heille asiasta mulle luvattuja hintoja jne ei enää löytynyt mistään. En laittanut vielä tuon puhelun aikana asiakkuuttani poikki, koska en tiennyt miten nopeasti saisin uuden liittymän itselleni. Se onneksi luvattiin 5 työpäivässä, joten soitin taas seuraavan päivänä irtisanoakseni liittymäni. Jollain ihmeellisellä tavalla asiakaspalvelu löysi tässä vaiheessa ne tarjoushinnat, joita ei edellisen puhelun aikana ollut enää olemassa. Noi ei enää tuossa vaiheessa kiinnostaneet yhtään, mutta typeryyttäni otin heidän tarjoaman korvauksen. Lupasivat laittaa kaapelikortin mulle ilmatteeksi vuoden ajaksi. Mietin ettei tässä varmaan sentään mikään voi mennä enää pieleen. No, olin väärässä! Kortti kyllä tuli postissa, mutta niin tuli laskukin tuosta. Eikä ainoastaan, ettei ilmainen kortti ollutkaan enää niin ilmainen, mutta mulle oli myös laitettu maksullinen kanavapakettikin mukaan. Joten, kiitos vaan xxxx! Älkää edes kuvitelko, että mä tulisin maksamaan tästä mitään teille!

10 kommenttia

Hei. Heti näin alkuun pahoittelut turhankin kiviseltä kuullostavasta tiestä Asiakaspalvelumme kanssa. Palautteesi on vastaanotettu ja laitetaan toki eteenpäin.
Katsoin asiakastiedoistasi, että kaapeli laajakaistaliittymäsi on irtisanottu 06.04.2012, joten siitä ei luonnollisesti lisälaskua tämän jälkeen ole tulossa.
Kaapelikorttikin on maksuton, mutta kaapelikortin toimitusmaksu näyttää olevan veloitettu. Samoin sinulle on lisätty MTV3 -kanavapaketti (maksullinen). Lisäksi sinulla on maksutta sekä Lastenpaketti että Viasat Film 26.05.2012 asti. Jos kaapelikortin toimitusmaksusta eikä MTV3 -kanavapaketista tilausvaiheessa ole sovittu, pyydän sinua olemaan yhteydessä Asiakaspalveluumme mahdollista laskun korjausta sekä kanavapaketin irtisanomista varten. Voit hoitaa asian soittamalla 0200 17000 tai varaamalla soittoajan Ajanvarauskalenteristamme, jolloin me soitamme sinulle.
Mä en näe enää mitään syytä olla yhteydessä teihin tuosta kaapelikortista. Jos mun kuitenkin tarvii palata tohon asiaan vielä, niin mä katson, että tuo on puhdasta valelaskutusta ja hoidan hommaa siltä pohjalta. Eli siinä vaiheessa taitaa tulla joku kolmas osapuoli mukaan tähän. Siinä ei siis ole mitään korjaamista tai irtisanomista, koska tollasta mitä te toimititte ei ole ikinä tilattukaan. Hoitakaa toi sinne systeemeihinne miten lystäätte. Ei tohon hommaan mua tarvita.
xxx kirjoitti:
Mä en näe enää mitään syytä olla yhteydessä teihin tuosta kaapelikortista. Jos mun kuitenkin tarvii palata tohon asiaan vielä, niin mä katson, että tuo on puhdasta valelaskutusta ja hoidan hommaa siltä pohjalta. Eli siinä vaiheessa taitaa tulla joku kolmas osapuoli mukaan tähän. Siinä ei siis ole mitään korjaamista tai irtisanomista, koska tollasta mitä te toimititte ei ole ikinä tilattukaan. Hoitakaa toi sinne systeemeihinne miten lystäätte. Ei tohon hommaan mua tarvita.


Taitaa Soneralla mennä huonosti tuolla kaapelipuolella, kun minullekin tuli eilen valelasku kortista jota minulla ei ole.
Eli kun asiakkaat ymmärtää viimein äänestää jaloillaan, aiheutetaan vielä lisäkiusaa yrittämällä laskuttaa heitä palveluista joita he eivät ole tilanneet, joita ei ole toimitettu tai jotka on jo kauan sitten irtisanottu.

Vastaavia tapauksiahan on aika ajoin mediassakin; esimerkiksi vanhukset saattavat hyvinkin tällaiset huijauslaskut epähuomiossa maksaa tietämättä mistä on kysymys. Soneran tapauksessa kun jokainen eri palvelu tulee eri laskulla, voi sellainen vähemmän tarkkaavaiselta aktiivikäyttäjältäkin mennä maksuun jos luulee maksavansa esimerkiksi matkapuhelinliittymän laskua (jos sellaisen omistaa).

Tässä kohtaa voi huokaista ainakin helpotuksesta ettei ole mennyt mitään laittamaan suoraveloitukseen, muutenhan sitä joutuisi tiliotetta haukansilmillä seuraamaan että mistä olemattomasta palvelusta se Sonera milloinkin on keksinyt maksua periä..
Mulla on kohtalotoveri! Tietysti harmilista sulle. Toivottavasti saat tuon hoidettua noiden kanssa kuntoon.

Mulle ei ainakaan ole tullut Soneralta vieläkään mitään ilmotusta, että olisivat korjanneet tuon asian kuntoon. Mä en ala odottelemaan ikuisuuksia tän asian kanssa, joten saatte viikon aikaa ansi viikon perjantaihin hoitaa homman kuntoon. Jos teillä on halua, niin tää asia kyllä hoituu teiltä. Jos ei, niin sitten kai tarvii alkaa motivoimaan teitä. Eli mä teen sitten tosta rikosilmoituksen heti seuraavana maanantaina. Tää ihan siksi, etten mä ala odottelemaan tuleeko mulle tästä joskus 1/2 vuoden-vuoden päästä uhkailukirjeitä joltain perintätoimistolta tän takia. Te tietysti ette koe, että asia enää kuuluisi teille tossa vaiheessa vaan on vain mun ja perintätoimiston välinen ongelma. Ja perintätoimisto taas lähettelee noita kirjeitä vuosi tolkulla kasvattaen laskua, mutta eivät kuitenkaan vie asiaa ikinä oikeuteen.
Hei xxx,
Meillä on ollut kampanja jossa maksutv-kanavat on ollut mahdollista saada käyttöön maksutta kahdeksi kuukaudeksi, ja tätä kampanjaa on varmasti ollut tarkoitus käyttää tässä sinunkin tapauksessasi. Kaapelikortti on myös tarjottu maksutta samaisessa kampanjassa.
Lisäsin alennuksen tietoihisi, joten lähtenyttä laskua ei tarvitse maksaa. Kanavat päättyvät 26.5. jolloin tuo maksuton aika loppuu. Kaapelikortti kannattaa siinä vaiheessa palauttaa lähimpään Sonera Kauppaan, jossa se mitätöidään. Näin varmistetaan se, ettei siitä missään vaiheessa ala muodostua laskua.
Jos asiassa on vielä jotain epäselvyyttä kannattaa olla yhteydessä meille päin. Jos et halua itse soittaa, voit tehdä myös ajanvarauksen jolloin meiltä otetaan yhteyttä sinuun.
Mia kirjoitti:
Hei xxx,
Meillä on ollut kampanja jossa maksutv-kanavat on ollut mahdollista saada käyttöön maksutta kahdeksi kuukaudeksi, ja tätä kampanjaa on varmasti ollut tarkoitus käyttää tässä sinunkin tapauksessasi. Kaapelikortti on myös tarjottu maksutta samaisessa kampanjassa.
Lisäsin alennuksen tietoihisi, joten lähtenyttä laskua ei tarvitse maksaa. Kanavat päättyvät 26.5. jolloin tuo maksuton aika loppuu. Kaapelikortti kannattaa siinä vaiheessa palauttaa lähimpään Sonera Kauppaan, jossa se mitätöidään. Näin varmistetaan se, ettei siitä missään vaiheessa ala muodostua laskua.
Jos asiassa on vielä jotain epäselvyyttä kannattaa olla yhteydessä meille päin. Jos et halua itse soittaa, voit tehdä myös ajanvarauksen jolloin meiltä otetaan yhteyttä sinuun.


Kovasti kiitoksia tuosta, mutta tuo ei vielä muuttanut mitään. Mulle on tehty teidän toimesta jo aika monet muutokset sinne tietoihin ja aina ne katoaa tai muuttuu. Ja lisäksi tää on teidän palstanne. Te voitte halutessanne muuttaa ja poistaa näitä viestejä. Eli kirjallisena perjantaihin mennessä. Voi lähettää myös sähköpostilla. Mitä tulee noihin maksukanaviin, niin niitä mä en ole tilannut. Eli ne poistetaan eikä vain merkata jotain parin kk ilmasjaksoa.
Hei xxx,
Palstan viestejä poistetaan tai muokataan ainoastaan silloin jos viesti sisältää loukkaavaa materiaalia, kuten kirosanoja, tai asiakkaan tunnistetietoja.
Käydyn keskustelun voi palstalta halutessaan myös tulostaa.
Mia kirjoitti:
Hei xxx,
Palstan viestejä poistetaan tai muokataan ainoastaan silloin jos viesti sisältää loukkaavaa materiaalia, kuten kirosanoja, tai asiakkaan tunnistetietoja.
Käydyn keskustelun voi palstalta halutessaan myös tulostaa.


No, tuo on sitten teidän oma valintanne. Perjantai on kuitenkin edelleen se takaraja.
Mä en ole vielä jaksanut alkaa tuohon rikosilmoituspelleilyyn, mutta kun tänään kerran tuli taas lasku tilaamattomasta kanavasta, niin kaippa se on sitten tehtävä.

Tossa edellä sanottiin, että mun pitäisi palauttaa tuo kortti, mutta en näe mitään syytä tehdä sitä. Tää vuoden ilmainen kanavahommeli kun oli korvausta viallisesta laajakaistasta ynnä muusta mahdollisesta haitasta mulle. Joten mä haluan korvauksen noista itselleni. Mutta koska mä en saa selvästikään luvattua etuutta itselleni, niin me voidaan hoitaa tää homma ihan rahallakin. Mun käsittääkseni tuon ilmasen osuuden arvo olisi ollut 25e/vuosi (2,5e/kk*12). Tohon kun lisätään vielä kortin palauttamisesta aiheutuvat toimituskulut 11,90 (sama summa kuin teilläkin), niin me päästään aika tarkasti samaan loppu summaan kuin mun viimesin laskukin teiltä on! Joten merkatkaa toi kuitatuksi, niin saatte kortin takaisin joskus tän viikon aikana ja saadaan lopetettua tää pelleily tähän.
Hei xxx,
Koska asia ei selvästikään ole mielestäsi loppuun käsitelty, ole hyvä ja ota yhteyttä meille päin. Voit joko soittaa Asiakaspalveluumme tai varata soittoajan, jolloin me otamme yhteyttä sinuun.

Vastaa