Irtisanoin puhelimitse 30.4.2014 kaapelilaajakaistaliittymäni. Asiakaspalveluhenkilö lupasi lähettää irtisanomisesta kirjallisen vahvistuksen, mutta se ei ole vieläkään saapunut. Irtisanominen tuli astua voimaan 31.5.2014, jolloin myös sopimuksen määräaikaisuus päättyy. Omien sivujen kautta palvelupyyntö ei onnistunut kuukausi sitten eikä onnistu nytkään. Edellisestä puhelusta tuli kallis lasku kun linjoilla piti roikkua niin kauan.
Halusin lopettaa liittymän, koska taloyhtiössämme vaihtuu kaapelioperaattori joskus vuoden vaihteessa. En halunnut tämän takia tehdä enää uutta määräaikaista sopimusta, mutta en myöskään maksaa tuntuvasti kalliimpaa hintaa toistaiseksi voimassa olevasta liittymästä. Jos pystytte tarjoamaan toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen hyvään hintaan, saattaisin olla kiinnostunut jatkamaan asiakkuuttani.
Yleisesti kiinnostaisi tietää, että onko kaapelioperaattorin vaihtuminen riittävä syy määräaikaisen sopimuksen purkamiseen ilman sanktioita. Onko vaarana että kun kaapelin kautta liittymää ei enää voi tarjota, niin on pakotettu jatkamaan sopimusta ADSL- tai vastaavana asiakkaana?