Kirjaudutaan sisään, hetkinen...


Tervehdys.

Toista viikkoa taistelen täällä saman ongelman kanssa, enkä saa apua mistään. Ongelma: annettuani käyttäjätunnuksen ja salasanan, Motorolan boksi siirtyy kirjautumaan palveluun siinä onnistumatta. Ensin ruutuun ilmaantuu "Valmistelee kirjautumista - Ladataan vaihetta 1/2" (lataa 100%:iin saakka), jonka jälkeen sitten jumiutuu tilaan "Kirjaudutaan sisään, hetkinen... - Ladataan vaihetta 1/2: 100%. Hetken päästä vilahtaa valkoinen ruutu ja prosessi alkaa alusta, eli "Valmistelee..." => "Kirjaudutaan..."

Olen ollut yhteydessä noin viitisen kertaa asiakaspalveluunne ja pari kertaa Helpsoniin. Asiakaspalvelunne ei ole osannut auttaa, vaan joka kerralla ohjannut Helpsonille. Helpson puolestaan ilmoitti ensimmäisellä kerralla, että boksi on viallinen, jonka johdosta laite vaihdettiin. Tänään vastaanotin uuden laitteen, mutta ongelma säilyy. Olemme tarkastaneet moneen otteeseen liitäntäasetukset, yms., resetoineet laitteet (töpseliresetit mukaanlukien), mutta mikään ei auta.

Saanko apuja asiassa? Olen viettänyt nyt noin kuutisen tuntia aikaa roikkuen asiakaspalvelujonossa, enkä ole ongelmassani päässyt eteenpäin.

M

13 kommenttia

Ei tarvitse vastata tähän enää. Tein kaupanpurun. Ei voi muuta sanoa kuin, että olen syvästi ja todella pahasti pettynyt ja sen eteen saa moni asia olla vinksallaan. Toivottavasti en kuule Sonerasta hetkeen pihaustakaan.

M
Kuulostaa hyvältä 🙂
Sama ongelma täällä. Ei meinaa mennä eteenpäin millään...
Täällä samanlaista vikaa, joka lähti käyntiin muutoksista talonyhtiön internetliittymiin eilen. Muutosten jälkeen katkesi koko netti päiväksi ja tänään netin käynnistyttyä Koti TV valitteli samat viat kuin aiemmillekkin kirjoittajille. Soneran sivuilta löysin korjausehdotuksena boksin tehdas-asetusten palauttamista ja sen tehtyäni tuo boksi ei enää löydä koko modeemia 😕

Ei paljoa naurattele tämä, kun lisäksi 10/2 nettinikin on luokkaa 1,5/1,5 tällä hetkellä.

ISO PUUUUUH! tähän kohti.

ps. olen laitellut viestiä Souneralle asiasta, automaatin kanssa en jaksa enää eilisen jälkeen porinoida.
majur: Verkon ongelmalta viestisi perusteella vaikuttaa. Liittymä on ilmeisesti jäänyt väärälle konfiguraatiolle tekniikan muutoksen jälkeen. Asia korjaantuu viimeistään ADSL => VDSL muutoksen yhteydessä lähipäivinä.
Ihan sama vika. Softapäivitys jäi jumiin. Mikään purkin tehdasasetuksiin palauttaminen tai tepselin repiminen ei auta. Homma hyytyy aina tuohon "kirjaudutaan n.%".

Naurettava laite ja palvelu kaiken kaikkiaan. Jatkuvaa pätkimistä ja sekoilua.
Softapäivtyksessä saatetaan yksi bugi korjata ja toinen tulee tilalle.
Soneran nettisivut ja "asiakaspalvelu" ei kyllä tee tilannetta yhtään helpommaksi. No tällänen keskustelupalsta löytyi kuitenkin, josta saa vertaistukea.

Ilmakos tätä koti-tv:tä tarjotaankin kanavien kanssa pelkällä laitteen toimitusmaksulla neljäksi kuukaudeksi. Mitään oikeaa maksuahan tälläisestä ei voisi pyytää. Hoituuhan se softatestaus näinkin. Maine menee, mutta hoituu kuitenkin.
forsbacka kirjoitti:
Ilmakos tätä koti-tv:tä tarjotaankin kanavien kanssa pelkällä laitteen toimitusmaksulla neljäksi kuukaudeksi.


Koti TV on 1.7.2010 alkaneen avaustarjouksen mukaisesti kuukausimaksuton kahden vuoden eli 24 kuukauden ajan. Kyseinen avaustarjous on edelleen voimassa ja 1.10.2010 alkaen tarjoukseen kuuluvat MTV3-, Discovery-, ja Disney-kanavapaketit ja URHOtv Total maksutta 31.3.2010 asti. Tarjous voimassa joulukuun loppuun asti.
eli jos tuo vika on ollut marraskuun alusta alkaen, ilman että on mitenkään muuttunut??? Nimittäin tässä sitä ihmetellään tuota kirjaudutaan sisään, hetkinen juttua, aloitamme taas jälleen alusta kaiken ja odotellaan, odotellaan, saa nähdä miten käy....
Mulla on tämä ihan sama ongelma. Ensin oli ongelmana se, että muuton yhteydessä ei sitten siirtynytkään koti-tv uuteen osoitteeseen. Laajakaista toimii, mutta koti tv ei ollenkaan noilla laitteilla, mitä soneralta on saanut.

Eilen asiakaspalvelusta kysyttiin oisko mulla toista modeemia ja satuin semmoisen saamaan käsiini tänään ja nyt koti tv toimii sen verran et kirjautuu sisään ja jumahtaa siihen, just niinku täällä monet muut on kertonut.
Nonnii, monen ja monen kerran jälkeen sain boksin relettämään eilen illalla. buuttasin siis kaikki mahdolliset useamman kerran, boksiin pari kertaa peräkkäin tallensin tehdasasetukset ja tadam .... se kysyi viimeinkin tunnukset uudelleen ja sen jälkeen rupesi lataamaan mallikkaasti koko roskaa. Ensimmäisen viiden minuutin aikana tosin pysäytteli kuvaa, mutta yöllä jo katseltiin elokuvaa vuokraamosta. Poistin myös jossain vaiheessa tietokoneen ja sovittemen välistä modeemin, ei silloin vielä relettänyt mutta parin tehdasasetuksen palautuksen jälkeen toimii!
Sama homma täällä, ei mene tuon 1/2 100% jälkeen mihinkään, huoh, tämä on jo 4 vika tässä liittymässä mikä minulla on ollut 2 päivää, netti on ainut joka toimii kunnolla...
Hyvältä kuulostavat nämä keskustelut. Itsellä kuvio siis se että ensin laitteet eivät saapuneet sovitusti ja kun saapuivat niin nyt boksi ei saa ladattua softaa (eli voi katsella vilkkuvaa keltaista pallukkaa). Tuskin maltan odottaa sitä että asiat nytkähtää seuraavaan vaiheeseen missä pääsen ihmettelemään kirjautumisen toimimattomuutta. Sen jälkeen ilmeisesti koittaa se autuus kun saa kummastella pätkimistä ja toimimattomuutta. :D

Typeryys ihmisen tyhmentää, joten odotellaan nyt sitten vielä. Jospa alkaakin pelittämään ja toimii täydellisesti!?!?!11
Aim päk..

Ongelmat palasivat minulle takaisin.. Eli keltaista pallukkaa kattellaan jälleen 😞

Tämä siitä syystä, että tehtyäni eilen muuttoilmoituksen alkaen 1.2.2011 niin Sonera päättikin vaihtaa liittymäni osoitetta jo tänään. Nooh, netin saivat eniveis toimimaan takas tähän vanhaan osoitteeseen samalle päivälle mut saapipas nyt nähdä milloin Koti-TV suvaitsis käynnistyä. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa niin kauan tulen odottamaan.

Vastaa