Kokeile Viasat Film- kanavia, no hienoa mutta...


Miksi ihmeessä teillä on salaamaton (ei https://) websivu mihin pitää syöttää "ilmaisen Viasat lokakuun" saadakseen kaikki kriittiset tiedot henkilötunnuksesta lähtien???

Eikös nuo tiedot ole kenen tahansa urkittavissa jolla hiemankin tietoa asiasta?

http://www.sonera.fi/secure/viasat+film ... ivu-pieni1

28 kommenttia

Hei Wasama,

Kiitos palautteestasi. Laitoin asiasta tietoa eteenpäin.
Miksi jo kortin omaavan pitää täytellä noin paljon kaikkia tietoja.

Eikö pelkästään se kaapelikortin numero riittäisi?

Jaa lukihan se sitten siinä että jatkuu toistaiseksi voimassaolevana eli olkoot
Hei Nible!

Kysymällä kaapelikortin numeron lisäksi muitakin tietoja varmistamme, että yhteystiedot ovat ajantasalla. Kanavapaketti jatkuu ilmaiskauden jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Asiakkaille lähtee muistutusviesti, kun määräaika lähenee loppuaan. Kampanjaehdoissa kerrotaan myös, että tarjous edellyttää yhteystietojen antamista sekä lupaa sähköiseen markkinointiin, joten sähköpostiosoitekin on tarpeellinen. Hauskaa viikonloppua!
Noniin, nyt tuli Soneralta viesti, että ovat kytkeneet Viasat Filmin katseluun 1.10 alkaen. Siis ihan omin päin. En ole täyttänyt mitään tilauslomaketta juurikin tuosta ketjun aloitukseni syystä.

No mikäpäs siinä. Nyt sitten tulee "jännäkakka", kummalle kaapelikortille kahdesta mahdollisesta paketti nappaa kiinni. Veikkaan, että väärälle, eli TV:n, eikä tallentavan digiboksin, mun tuurilla =)

Aika outoa, että vaikka ensin kysellään ummet, lammet ja immet, paketti kytketään ilman oikein mitään alunperin kysyttyjä asiakastietoja lopulta... hmm
Hei Wasama,
Haluaisin tarkistaa tilannetta. Lisäätkö profiiliin asiakasnumerosi, tarkistetaan mistä tuo tilaus on lähtenyt käyntiin, jos et itse ole sitä tehnyt.
Hei Wasama,

Tilauslomakkeeseen on nyt tehty muutoksia, http://www.sonera.fi/viasatopen ohjautuu nyt https sivulle, https://www4.sonera.fi/secure/viasat+film+open.
Mia kirjoitti:
Hei Wasama,
Haluaisin tarkistaa tilannetta. Lisäätkö profiiliin asiakasnumerosi, tarkistetaan mistä tuo tilaus on lähtenyt käyntiin, jos et itse ole sitä tehnyt.


Lisäsin. Sinänsä en ole pahoillani että tuo kanavapaketti näkyy lokakuussa. Mutta se pitäisi ohjata siihen ensimmäiseksi avattuu korttiin, ei rinnakkaiskorttiin.

Vaan hyvähän se on tutkia mistä palvelun avaus tilaamatta johtui...
Marko- kirjoitti:
Hei Wasama,

Tilauslomakkeeseen on nyt tehty muutoksia, http://www.sonera.fi/viasatopen ohjautuu nyt https sivulle, https://www4.sonera.fi/secure/viasat+film+open.


Nonni onnea 😛
Hei Wasama!

Viasat Film -paketti näyttää olevan tulossa aikaisemmin avatulle kortille eli ilmeisesti se menee aivan oikein. Kyseessä on juuri tuon lomakkeen kautta saatava 1kk ilmaistarjous, jonka jälkeen tilaus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana ellet sitä peru. Arvoitukseksi jäi vielä, miten tuo tilaus on tullut, jos et sitä itse tehnyt.
Heikki- kirjoitti:
Hei Wasama!

Viasat Film -paketti näyttää olevan tulossa aikaisemmin avatulle kortille eli ilmeisesti se menee aivan oikein. Kyseessä on juuri tuon lomakkeen kautta saatava 1kk ilmaistarjous, jonka jälkeen tilaus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana ellet sitä peru. Arvoitukseksi jäi vielä, miten tuo tilaus on tullut, jos et sitä itse tehnyt.


Juu en tehnyt mutta kiitos tiedosta.
Onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin soittaa ja jonottaa käsittämättömät ajat asiakaspalveluun kun haluaa perua tuon kuukauden ilmaisen kokeilujakson?

Ja miten minä voin tehdä sen avomieheni puolesta? Hän ei pysty töidensä puolesta jonottamaan puhelimessa. Kun minä soitin asiakaspalveluun (ja jonotin likimain puoli tuntia), sain vastaukseksi että linjan toisessa päässä oleva asiakaspalvelija rikkoo lakia jos hän ottaa minun irtisanomisilmoitukseni vastaan kun ilmoitan sen toisen ihmisen (avomieheni) puolesta. Mutta kysyessäni että voiko irtisanomisen tehdä kirjallisesti, en saanut siihen mitään vastausta. Kyseinen henkilö vänkäsi että asiakaspalvelu on auki viikonloppuisin ja iltaisinkin. Niin, huonompi juttu on se että mieheni on töissä myös iltaisin, sekä monesti myös viikonloppuisin.

Kyseinen aspahenkilö puhui myös jostain ihmeen valtuutuksesta. Mikä se on, missä sen voi tehdä että minä voisin hoitaa näitä Soneran asioita? Sitäkään tämä henkilö ei kertonut. Minulla olisi aikaa soitella, työttömänä kun kotona istuskelen. Mutta kun asiat pitää tehdä noin hirveän monimutkaisiksi, erittäin harmillista.
Hei Ei naurata!

Kanavapaketin irtisanomisen voi hoitaa soittamalla Asiakaspalveluumme puh. 0200 17000 (ark. 8-20, la 9-16.30). Vaihtoehtoisesti meille voi varata soittoajan Ajanvarauskalenteristamme, jolloin me pirautamme asiakkaalle, varattuna ajankohtana.
Liittymämuutoksia voi tehdä ainoastaan asiakas itse (sopimus on aina asiakkaan ja Soneran välinen, muutoksia sopimukseen ei voi tehdä ilman sopimuskumppanin suostumusta). Toki asiakas voi antaa toiselle henkilölle valtuudet hoitaa asioita. Tämän voi ilmoittaa meille minkä tahansa yhteydenoton ohessa.
Niinamari kirjoitti:
Hei Ei naurata!

Kanavapaketin irtisanomisen voi hoitaa soittamalla Asiakaspalveluumme puh. 0200 17000 (ark. 8-20, la 9-16.30). Vaihtoehtoisesti meille voi varata soittoajan Ajanvarauskalenteristamme, jolloin me pirautamme asiakkaalle, varattuna ajankohtana.
Liittymämuutoksia voi tehdä ainoastaan asiakas itse (sopimus on aina asiakkaan ja Soneran välinen, muutoksia sopimukseen ei voi tehdä ilman sopimuskumppanin suostumusta). Toki asiakas voi antaa toiselle henkilölle valtuudet hoitaa asioita. Tämän voi ilmoittaa meille minkä tahansa yhteydenoton ohessa.



Ihan pieni lisäys... miten ajan voi varata kun yhtään vapaata aikaa ei ole?????
Hei Ei naurata,
harmillisesti kaikki vapaat ajat olivatkin jo varattuna kalenterista. Toivottavasti puolisollesi vapautuu sopiva hetki soittaakseen asiakaspalveluumme kanavapaketin irtisanomisesta sekä myöntäisi samalla puhelulla valtuudet sinulle tekemään muutoksia hänen nimissä olevaan liittymään. Näin ollen voisimme jatkossa sujuvammin palvella myös sinua tämän liittymän muutoksia koskevissa asioissa.
Wasama kirjoitti:
[quote="Heikki-":2zfxh5vt]Hei Wasama!

Viasat Film -paketti näyttää olevan tulossa aikaisemmin avatulle kortille eli ilmeisesti se menee aivan oikein. Kyseessä on juuri tuon lomakkeen kautta saatava 1kk ilmaistarjous, jonka jälkeen tilaus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana ellet sitä peru. Arvoitukseksi jäi vielä, miten tuo tilaus on tullut, jos et sitä itse tehnyt.


Juu en tehnyt mutta kiitos tiedosta.[/quote:2zfxh5vt]

Jatkoa seuraa kuin Salatuissa Elämissä:

Sonera, jonka kampanja kautta Viasatin kanavasta ilmaiseksi lokakuun ajalle, sitä jota en siis alunperin koskaan tilannut, ja silti se alkoi näkyä, ja jonka kuitenkin vielä erikseen peruutin puolitoista viikkoa sitten soittamalla asiakaspalveluun, näyttää sitten parhaat puolensa:

16.10. laittoivat viestin, lähettäjänä "Sonera":

"Kiitos kanavapakettikokeilustasi. Tilauksesi ilmainen kokeilu on päättymässä. Tilaus jatkuu tämän jälkeen toistaiseksi voimassa olevana normaalilla hinn"

ja viesti päättyy siihen. Ikään kuin kesken.

Siis wtf????????

Aspa, nyt hyviä selityksiä kehiin kiitos! En halua jatkaa tuota kanavan katselua maksullisena, minkä taannoin ilmoitin soittaessani myöskin selvästi! Ja teiltä kuitattiin kaiken olevan kunnossa...
Miksi irtisanomisia ei yksinkertaisesti voi vahvistaa tekstarilla tai maililla? Olisipahan edes jotain evidenssiä. Itsekin olen joutunut aiemmin kyselemään jo sovitun irtisanomisen perään, jonka olitte ansiokkaasti onnistunut hukkaamaan.
Hei Wasama !

Meidän tiedossa ei ole, että sms-palvelussa kanavapaketin jatkosta olisi jotain häikkää. 160 merkkiä kun mahtuu yhteen tekstiviestiin, niin tuon pitäisi jakautua kolmeen viestiin ja vähän puhelinmallista riippuen, miten se on luettavissa.

Tässä kuitenkin tekstiviesti sisältö kokonaisuudessaan; "Kiitos kanavapakettikokeilustasi. Tilauksesi ilmainen kokeilu on päättymässä. Tilaus jatkuu tämän jälkeen toistaiseksi voimassa olevana normaalilla hinnalla. Halutessasi voit tehdä muutoksia tai keskustella muista edullisista tarjouksistamme, soita 0800 133133. Toivottavasti viihdyt jatkossakin hyvän viihteen parissa. T.Sonera"

Kiitos jiiwee, laitan palautteesi myös eteenpäin.
Itse otin kans tuon ilmaisjakson ja peruinkin sen jo mutta silti sain tekstiviestin, jossa ilmoitettiin että ilmaisjakso on päättymässä. ja paketti jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hintaan 19,95. Pikkasen nyt hämää että onkohan kanavapaketti peruuntumassa vai ei. Siinäpähän näkyy vaikka loppuelämän mutta penniäkään en siitä tule maksamaan koska olen sen kertaalleen perunut ja soittamaan en ala uudestaan koska sekin vain maksaa.
Moi JEPJEPJEP,
Kanavapaketin peruminen on tullut perille, ja paketti päättyy ilmaisjakson loppuun. Pahoittelen, että järjestelmän automaattisesti lähettämä tekstiviesti aiheutti hämmennystä.
Mia kirjoitti:
Moi JEPJEPJEP,
Kanavapaketin peruminen on tullut perille, ja paketti päättyy ilmaisjakson loppuun. Pahoittelen, että järjestelmän automaattisesti lähettämä tekstiviesti aiheutti hämmennystä.


Mielestäni kanavapaketin piti päättyä lokakuun loppuun. Ja vaikka olen kanavapaketin perunut niin huomasin tänään että näkyyhän tuo vieläkin. On tämä nyt aikamoista säätämistä. Ilmoitan tästä siksi että jos alatte laskussa perimään minulta maksua tuosta viasat paketista niin sitä en tule maksamaan, koska olen sen jo kertaalleen perunut.
Miksi ei edelliseen kysymykseeni ole vastattu? Ihmettelen miksi edelleen viasatin kanavapaketti näkyy minulla vaikka ilmaisjakso pitäisi olla jo loppunut. Ja olen perunut sen jo kertaalleen. Minulle kyllä ilmoittettiin tässä viestiketjussa että perumiseni on saapunut perille. Mutta silti kanavapaketti näkyy edelleen.
JEPJEPJEP: Pahoittelut vastausviiveestä! Harmikseni täytyy sanoa, että kanavapaketin poistotilauksessa on mennyt joku pieleen. Mutta ei hätää, korjataan tilanne, eikä luonnollisesti sinun tarvitse meidän virheistä maksaa. Sen verran vielä varmistaisin, että oliko tarkoituksena poistaa ainoastaan Viasat Film -kanavapaketti, vai sen lisäksi myös UrhoTV Total -paketti?
Kyllä myös urho total kanavapaketin saa poistaa niin kuin olen myös senki jo ilmoittanut.
Hyvää huomenta JEPJEPJEP,
minä otin kopin tästä ja laitoin asiat kuntoon kuten olette Niinamarin kanssa eilen puhuneet. Hetken päästä tulevat nämä kyseiset kanavapaketit poistumaan Koti TV-palvelultasi ja laskutuksenkin olen tarkastanut tämän osalta. Nyt on kaikki kunnossa taas ja toivotankin sinulle erittäin viihtyisää viikonloppua.
Moi!

Tilasin laajakaista-kotitv paketin joulukuun 1.12.2012 päivästä lähtien asuntooni. Tämän mukana sain Viasat films ja discovery channellin sekä Mtv3 total 2kk ilmaiseksi. Soitin 4.1.2013 soneran asiakaspalveluun, peruin Viasat Films ja discovery channellin ja otin Mtv 3 total paketin 6kk määräaikasella sopimuksella. Ihmettelen miksi edelleen Viasat ja Discovery channel näkyvät minulla. Toivottavasti ne on peruttu niinkuin vaadin, sillä en aio maksaa niistä kanavista kun en niitä halunnut.

Vastaa