Kone hajosi, tietojen keruu

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Olen kesällä tilannut sen tietojen tallennuspalvelun laajakaistan nopeuden noston yhteydessä. Nyt sitten tuo kone päätti sanoa sopimuksen irti ja tiedostot pitäisi sitten jossain vaiheessa saada takaisin koneelle, kunhan siihen taas saadaan eloa. Miten tämä onnistuu? Vai onko automaattinen, kun kone kytketään taas verkkoon?

6 kommenttia

Kyseessä ilmeisesti Sonera Varmuuskopio.

Ohjeita ja tietoa Sonera Varmuuskopiosta löydät osoitteesta http://www.sonera.fi/Laajakaista/Palvelut/Varmuuskopio

Ohjeita myös Ohjeet ja Vinkit artikkelissa Sonera Varmuuskopio


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Nyt sitten meni hermo! Olen maksanut palvelusta jo muutaman kuukauden ajan ja olen kysynyt että miten tämä toimii, niin vastaukseksi olen saanut, että se menee ihan automaattisesti. En kuitenkaan ole missään vaiheessa tehnyt mitään asennuksia. Kyllä hieman tämä soneran ns. asiakaspalvelu alkaa tökkimään. Voisiko sinne saada sellaisen henkilön töihin, joka myös tietää näistä asioista eikä vaan arvaile!
JohannaO kirjoitti:
Nyt sitten meni hermo! Olen maksanut palvelusta jo muutaman kuukauden ajan ja olen kysynyt että miten tämä toimii, niin vastaukseksi olen saanut, että se menee ihan automaattisesti. [u:3aqgzadp]En kuitenkaan ole missään vaiheessa tehnyt mitään asennuksia.[/u:3aqgzadp] Kyllä hieman tämä soneran ns. asiakaspalvelu alkaa tökkimään. Voisiko sinne saada sellaisen henkilön töihin, joka myös tietää näistä asioista eikä vaan arvaile!


Sinun tulee asentaa Varmuuskopio ohjelmisto, ilman sitä se ei toimi. Siis, jos koneesi on hajonnut, toimenpidettä ei voi suorittaa, etkä saa tiedostoja palautettua ennen kun koneesi on kunnossa, ja varmuuskopio ohjelmisto asennettu.
Miksi en saanut kyseistä ohjeistusta kun palvelu on aloitettu? Kysyin asiaa erikseen asiakaspalvelusta samalla, kun muutenkin olin yhteydessä tekniseen tukeen.
Pahoittelen ettei Sonera Varmuuskopion tilauksen yhteydessä ole mainittu, että palvelu vaatii toimiakseen tietokoneelle asennettavan ohjelman.

Varmuuskopio-palvelun toteuttaminen ilman tietokoneelle asennettavaa ohjelmaa olisi käytännössä mahdoton, sillä muuten palvelu ei voi tietää minkä tietokoneen tiedostoja pitäisi varmuuskopioida ja viimeistään tietokoneen palomuuri pysäyttäisi verkosta koneelle yrittävän ohjelman toimet.

Tämä tieto tulee tässä tapauksessa valitettavasti liian myöhään, mutta on kuitenkin tiedoksi vastaisuuden varalle ja muille varmuuskopion tilanneille.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T.Tapio kirjoitti:
"Tämä tieto tulee tässä tapauksessa valitettavasti liian myöhään, mutta on kuitenkin tiedoksi vastaisuuden varalle ja muille varmuuskopion tilanneille."

Kaksi asiaa;
Tieto tulee liian myöhään,
ja muille varmuuskopion tilanneille ( jotka sattuvat lukemaan tämän viestin)

Niinpä niin....toiset sanovat tätä asiakaspalveluksi. Harvemmin kuitenkin asiakkaat...
Että sellaista tällä kertaa.

Vastaa