Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JohannaO_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kone hajosi, tietojen keruu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olen kesällä tilannut sen tietojen tallennuspalvelun laajakaistan nopeuden noston yhteydessä. Nyt sitten tuo kone päätti sanoa sopimuksen irti ja tiedostot pitäisi sitten jossain vaiheessa saada takaisin koneelle, kunhan siihen taas saadaan eloa. Miten tämä onnistuu? Vai onko automaattinen, kun kone kytketään taas verkkoon?
6 vastausta
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kyseessä ilmeisesti Sonera Varmuuskopio.

Ohjeita ja tietoa Sonera Varmuuskopiosta löydät osoitteesta http://www.sonera.fi/Laajakaista/Palvelut/Varmuuskopio

Ohjeita myös Ohjeet ja Vinkit artikkelissa Sonera Varmuuskopio


T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
JohannaO_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nyt sitten meni hermo! Olen maksanut palvelusta jo muutaman kuukauden ajan ja olen kysynyt että miten tämä toimii, niin vastaukseksi olen saanut, että se menee ihan automaattisesti. En kuitenkaan ole missään vaiheessa tehnyt mitään asennuksia. Kyllä hieman tämä soneran ns. asiakaspalvelu alkaa tökkimään. Voisiko sinne saada sellaisen henkilön töihin, joka myös tietää näistä asioista eikä vaan arvaile!
ninixq_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
JohannaO kirjoitti:
Nyt sitten meni hermo! Olen maksanut palvelusta jo muutaman kuukauden ajan ja olen kysynyt että miten tämä toimii, niin vastaukseksi olen saanut, että se menee ihan automaattisesti. [u:3aqgzadp]En kuitenkaan ole missään vaiheessa tehnyt mitään asennuksia.[/u:3aqgzadp] Kyllä hieman tämä soneran ns. asiakaspalvelu alkaa tökkimään. Voisiko sinne saada sellaisen henkilön töihin, joka myös tietää näistä asioista eikä vaan arvaile!


Sinun tulee asentaa Varmuuskopio ohjelmisto, ilman sitä se ei toimi. Siis, jos koneesi on hajonnut, toimenpidettä ei voi suorittaa, etkä saa tiedostoja palautettua ennen kun koneesi on kunnossa, ja varmuuskopio ohjelmisto asennettu.
Lue käyttöohjeet ennenkun savu nousee.
JohannaO_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miksi en saanut kyseistä ohjeistusta kun palvelu on aloitettu? Kysyin asiaa erikseen asiakaspalvelusta samalla, kun muutenkin olin yhteydessä tekniseen tukeen.
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Pahoittelen ettei Sonera Varmuuskopion tilauksen yhteydessä ole mainittu, että palvelu vaatii toimiakseen tietokoneelle asennettavan ohjelman.

Varmuuskopio-palvelun toteuttaminen ilman tietokoneelle asennettavaa ohjelmaa olisi käytännössä mahdoton, sillä muuten palvelu ei voi tietää minkä tietokoneen tiedostoja pitäisi varmuuskopioida ja viimeistään tietokoneen palomuuri pysäyttäisi verkosta koneelle yrittävän ohjelman toimet.

Tämä tieto tulee tässä tapauksessa valitettavasti liian myöhään, mutta on kuitenkin tiedoksi vastaisuuden varalle ja muille varmuuskopion tilanneille.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
opis_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
T.Tapio kirjoitti:
"Tämä tieto tulee tässä tapauksessa valitettavasti liian myöhään, mutta on kuitenkin tiedoksi vastaisuuden varalle ja muille varmuuskopion tilanneille."

Kaksi asiaa;
Tieto tulee liian myöhään,
ja muille varmuuskopion tilanneille ( jotka sattuvat lukemaan tämän viestin)

Niinpä niin....toiset sanovat tätä asiakaspalveluksi. Harvemmin kuitenkin asiakkaat...
Että sellaista tällä kertaa.
Tämän osion uusimmat keskustelut