Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Korjataanko liikamaksut automaattisesti seuraavana kuuna

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Maksu-tv laskut on suoraveloituksena, kun e-laskua ei saatavilla. Kerta riitti että lasku jäi tulematta ja kanavat sulkeutuivat.

Tein pakettimuutoksia marraskuun lopulla.
Tuli sitten ilmoitus joulukuulta ja siinä oli MTV3 Totalin laskutus väärin.
Tuon asian hoidin samana iltana kuntoon, mutta tänään kun lähtenyt rahat tililtä, niin ollut se alkuperäinen summa. Eli hoituvatko nuo asiat automaattisesti kuntoon sitten seuraavaan suoraveloitukseen?
20 vastausta
Mia_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1133 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Nible,
Hyvää Joulun jälkeistä aikaa 🙂
Tuo liikasuoritus tulee vähentämään seuraavaa laskua, eli suoraveloitus nappaa pienemmän summan kun seuraavan laskun maksupäivä koittaa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Taisi mennä ihan oikein nuo vähennykset mutta sitten laskulla on veloitettu korko ajalta 22.12.2012 - 27.12.2012. Mitäköhän tämä taas on?

Rahat lähteneet eräpäivänä tililtä (suoraveloitus) ja nyt pitäisi maksaa korkoa, kun rahat näkyvätkin teillä vasta seuraavana pankkipäivänä?
Sattui vaan eräpäivä olemaan perjantaina ja seuraavalla viikolla oli joulu.

Kyseessähän ei ole suuri summa, mutta jos kaikille tämän teette siitä alkaakin kertyä jo mukava summa.


Tätähän yritettiin jo aikaisemminkin kun laajakaistan laskujen eräpäivä oli joka toinen kuukausi lauantaina ja siitäkin alettiin perimään korkoa, kun maksu tapahtui vasta maanantaina.
Teea-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 263 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Nible

selvittelin tuota lasku asiaa. Jostain syystä pankki on kirjannut suorituksen Soneralle vasta 27.12.2012. Pahoittelut asian aiheuttamasta harmista. Hyvitän laskulta tuon kertyneen viivästyskoron 0,02 euroa pois.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Edellinen lasku lähtenyt täysimääräisenä tililtä eli siitä ei ollut sitä vähennystä tehty. Eli tästä voisi jo muutaman laskun kokemuksella sanoa, että vaikka siihen laskuun tulee muutoksia, niin se summa ei siihen suoraveloitukseen muutu. Vaikka niin on asiakaspalvelusta sanottu.

Niin ja änään tulleessa helmikuun ilmoituksessa on taas parin päivän korot tammikuun laskulta.

Lasku on siis suoraveloituksena, eli minä en pysty asialle tekemään yhtään mitään. Tilillä on ollut eräpäivänä tarpeeksi rahaa ja rahat ovat lähteneet tililtäni eräpäivänä.

Eräpäivä on vaan sattumoisin perjantai. Joulukuun laskussa sattui vielä joulu aika tuohon väliin. Soneran laskutusjärjestelmä ei nyt näytä osaavan laskea että jos eräpäivä on perjantai ja rahat näkyvät vasta seuraavana pankkipäivänä eli maanantaina soneran tilillä, niin tuosta ei vielä mitään korkoja pitäisi mennä.

Jos se e-lasku olisi saatavilla niin menisi vähän helpommin tämäkin asia, kun niihin pystyn tekemään muutoksia, mutta noihin suoraveloituksiin en. Eli pitää aina odotella seuraavan kuukauden ilmoitusta että onkohan virheet korjattu.
Ja siitä en saa mitään korkoja että otatte minun tililtä etukäteen rahoja.
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Niin ja lisätään vielä nyt että tuosta helmikuun laskustakin napsahtaa taas korot maksuun, kun eräpäivä perjantaina ja pankki pitää rahojaan hallussa seuraavaan pankkipäivään.
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Korvataanko minulle asiakaspalveluun soitosta johtuvat kulut jos soitan sinne tästä asiasta joka ei näytä muuten korjaantuvan. Siitä aiheutuu suuremmat kulut kuin mitä tuo nyt virhe noissa laskuissa on.

Asiakaspalveluun ei voi varata aikaa. Viestiä ei voi jättää asiaskapalveluun. Eli mitään ilmaista keinoa ei ole korjata teidän laskutusjärjestelmän puutteiden aiheuttamia kuluja.

3 perättäistä laskutusta ollut pielessä, joista ensimmäinen sentään korjaantui. Tai senhän sitten näkee ensi kuun laskussa menikö sekään asia niinkuin luvattiin. Todennäköisesti ei.
Teea-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 263 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Nible,

pahoittelen, että olet joutunut odottamaan vastausta.

Laskulla 37438 (eräpäivä 25.1.2013) veloitettiin MTV3 Total 14,95 euroa ja Sonera Mix 19,95 euroa sekä viivästyskorkoa 0,02 euroa, eli yhteensä 34,92 euroa. Laskulle oli tehty hyvityksiä 10,99 euroa (liikaa maksettua edelliseltä laskulta 26751) ja 0,02 euroa (tekemäni hyvitys viivästyskorosta), yhteensä siis 11,01 euroa. Hyvisten jälkeen maksettavaa jäi siis 23,91 euroa ja selvitysteni mukaan tuo summa olisi suoraveloitettu 28.1.2013.

Nyt uusimmassa laskussa 7421 on sitten taas veloitettu 0,02 euroa korkoa ajalta 26.1.-28.1.2013 koskien tuota edellistä laskua 37438. Laskun eräpäivä ollut kuten kerroit perjantaina, mutta Soneralle kuittaantunut maksetuksi vasta maanantaina 28.1. Vien tämän nyt eteenpäin ja laskutuksemme saa selvittää perin juurin mistä on kyse. Hyvitän tuon 0,02 euroa toki myös laskulta 7421. Joudumme siis vielä kysymään kärsivällisyyttäsi. Palaan asiaan heti kun saan tiedon miten tämä ongelma voitaisiin ratkaista.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Nible
Vakiokalustoa ☆☆
  • 8 custom-general.kudos
  • 326 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tilitapahtumat kertoo
Maksupäivä
25.01.2013
Maksun määrä
23,93 euroa
Teea-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 263 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kiitos Nible, lisään tämänkin selvityspyyntöön. Alkaa kuulostamaan jo hyvin erikoiselle nämä, mutta kyllä ne asiat selviää ennemmin tai myöhemmin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Tämän osion uusimmat keskustelut