Korjattuna hidastunut

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Nyt yhteys on kunnossa tuli tekstiviesti. Muutama tunti oltu yhteydessä. Nopeus korjauksen jälkeen 5M ennen korjausta oli 6,5M luokkaa joskus nopeampikin. Olis kiva saada tietoa mihin tuo 1,5M hävisi 2vrk aikana. Nopeus pitäis olla 8M /1M. Olisi kiva jos nopeus olisi edes sama kun ennen korjausta. Ei tuo muutenkaan liian nopea ole, mutta nopein mitä tänne saa.

5 kommenttia

Hei Juhanisto,

Yhteyden nopeutta on jouduttu rajaamaan, jotta yhteys pysyy vakaana ja pätkiminen saadaan loppumaan. Modeemisi kättelee linjan tällä hetkellä 6,2 megalla.

Yhteytesi linjapituus on 5km, joka on maksimi linjapituus, johon voidaan 8M ADSL yhteys toimittaa. Linjapituuden aiheuttaman vaimennuksen ja verkon ikääntymisen takia yhteys oli alkanut pätkimään. Tässä tapauksessa ainoaksi vaihtoehdoksi jäi rajata yhteyden nopeutta hieman alas.
Itse en kyllä saa lukemia kun 3,8-4,8M enkä käyttänyt teidän omaa testiä kun se näyttää aina korkeampia lukemia. Mutta ollaan vielä kaukana 6,2M lukemista. Ei tuo linja ennen korjausta pätkinyt eikä ollut epävakaa, kerrasta vaan meni mykäksi. Mä en nyt oikein pidä tälläisistä rajauksista. Jos kerran nopeutta ei saada lähellekkään tarjottua nopeutta niin miksi sitten sellainen myydään asiakkaalle. Me huonojen linjojen asiakkaat maksetaan kaikki hitaasta yhteydestä kalliimman mukaan. Pitäis saada maksaa vain toteutuneen nopeuden mukaan, eikä teoreettisen mukaan. Haluaisin että tuo palautetaan samaksi kun ennenkin. Siihen olin jotensakkin tyytyväinen, joskus jopa lähelle 7M toteutui. Voiko määräaikaisen sopimuksen purkaa jos nopeus ei vastaa tarjottua nopeutta?
Hei Juhanisto,

Rajaus on nyt poistettu liittymästäsi. Kokeile yhteyttä nyt, tuntuuko nyt toimivan paremmin?

Sivuiltamme löydät ADSL laajakaistan palvelukuvauksen, jossa lisää tietoa nopeuteen liittyvistä seikoista.
Kiitos. Ainakin nopeus nopeutui huomattavasti. Toivotaan että pysyy linjalla.
Taas kerran yhteys korjattu ja nopeus laskenut taas. Onko taas joku rajaus päällä kun tuollasta 4M tämä 8M yhteys antaa, ennen oli 6,5M luokkaa tuo nopeus. Paluupuoli kanssa 0,5M vaikka ennen ollut 0,8M.

Vastaa