Kosketusnäyttökynä Huawei IDEOS X5-puhelimeen?

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Ostin otsikossa mainitun puhelimen 24 kk kytkysopimuksella Soneralta marraskuussa 2011. En pysty lainkaan käyttämään sitä, koska virtuaalinen näppäimistö on liian pieni sormilleni. Huomasin vasta tänään, että ainakin Verkkokauppa.com myy monia erilaisia kosketusnäyttökyniä. Mikä tai mitkä niistä toimisivat tuon minun puhelimeni kanssa?

6 kommenttia

Kunniamerkki +14
Mikä tahansa kapasitiiviselle kosketusnäytölle tarkoitettu kynä toimii, ja niitä on erittäin moneen junaan.

Wacom Bamboo stylus on monessa testissä rankattu parhaaksi "yleiskynäksi", mutta hinta on aika messevä, esim. Verkkokauppa.comissa 25,90 euroa.

Itse ostin iPadilla riipustelua varten TRIXES HQ Stylus Penin, joka toimii omassa satunnaisessa käytössäni vallankin mainiosti. Hinta oli silloin ebayssä toimituskuluineen kymmenisen euroa kahdesta kynästä, mutta nykyään hinta vielä edullisempi...
Kiitän vastauksesta, mutta kaipaan vielä uskon vahvistusta. Kysyin nimittäin samaa asiaa eräässä Samsungin esittelytilaisuudessa. Esittelijä sanoi, että kynät ovat laitemerkkikohtaisia ja että Samsungin kynä ei välttämättä toimi Huawei-puhelimen kanssa.
Kunniamerkki +14
Timontti kirjoitti:
Esittelijä sanoi, että kynät ovat laitemerkkikohtaisia ja että Samsungin kynä ei välttämättä toimi Huawei-puhelimen kanssa.



Noissa Samsungin omissa Noteissa ja muissa kynäohjattavissa härpäkkeissä voi olla jotain vain heidän omilla kynillään toimivia ominaisuuksia, mutta nuo edellä mainitsemani kynät ovat ihan yleiskäyttöisiä kyniä jotka toimivat kaikissä näytöissä joissa sormikin toimii.
Kiitos! Nyt uskon ja tilaan jonkin niistä. Tai ehkä menen kauppaan katsomaan, mikä sopii parhaiten käteen.
Tilasin "Targus 2 in 1 Stylus" -merkkisen kosketusnäyttökynän, jossa on myös Parkerin säiliöitä käyttävä kuulakärkikynä. Olen käyttänyt sitä nyt viikon ajan ja hyvin se toimii. Nyt olen innostunut tuohon Android-älypuhelimeeni, joka seisoi laatikossa alkukokeilujen jälkeen 10 kuukautta käyttämättömänä.

Kumma, että Sonera ei suositellut sen yhteydessä ostettavaksi kosketusnäyttökynää eikä edes pidä niitä kaupan. Ilman muuta olisin tilannut sellaisen samalla kertaa kuin puhelimenkin. Omin päin ostamisessa on se ongelma, että ensin ei tiedä koko mahdollisuudesta ja sitten ei tiedä, mikä kynä sopii mihinkin laitteeseen. Kynien tuotekuvauksissa on kyllä mainittu joitakin yleisimpiä laitenimiä, mutta ei esim. Huaweita. Vaikka sormeni ovat melko ohuet, ilman kynää virtuaalinäppäimistön käytöstä ei tule mitään, kun sormen alle jää kolme kirjainta kerrallaan. Lisäksi ostin Prismasta tekonahkakotelon, jossa kynäkin kulkee hyvin mukana.
Hei Timontti!

Toistaiseksi meillä ei tosiaan ole valikoimassa kosketusnäytöille tarkoitettuja kyniä. Välitämme kuitenkin palautetta verkkokauppaamme, jotta noitakin jossain vaiheessa saataisiin tarjolle. Kiitokset hyvästä palautteesta!

Vastaa