Koti TV, Time Capsule ja kytkennät

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Tuli tänään tilattua sitten Koti TV jota odottelen ja mietiskelen miten osaan/saan sen kytkettyä niin että kaikki toimisi. Minulla on Sonera Extra laajakaista ja taloyhtiöömme on kesällä liitetty Sonera valokuitu. Minulla on iMac tietokone Time Capsule=reitin/varmuuskopiointi ja sisäinen langaton verkko. Nyt pohdin miten kytketään Thompsonin reititin huoneistojakamossa kun nyt se menee nousujohdosta linkillä jakamossa määrättyyn porttiin ja sieltä seinäkoskettimeen. Kytkenkö minä Thompsonin ensin nousujohtoon, ja Thompsonista linkit nykyiseen laajakaistaan ja toisen Koti TV:hen, vai pitääkö minun ostaa nousujohtoon jakaja josta toinen menee suoraan laajakaistan linkkiin ja toinen Thompsoniin ja Koti Tv linkkiin??

1 kommentti

Thomson-palvelureititin täytyy olla ulkoverkosta päin katsottuna liittymän ensimmäinen verkkolaite, jotta Koti TV voi toimia. Motorola IPTV-digiboxi kytketään yhteen Thomsonin neljästä LAN-liittimestä. Ethernet-kohteissa Thomsonin voi sijoittaa huoneistojakamoon ja jakaa sen LAN-liitäntöjen kautta yhteyden eri huoneisiin. IPTV-digiboxi voi olla vaikka olohuoneessa, kunhan huoneen RJ-45 datapistoke on kytkettynä palvelureitittimen LAN-liittimeen.

Time Capsulen toimintaa en tunne, mutta eiköhän sekin toimi Thomsoniin kytkettynä, sillä palvelureitittimen LAN-liittimiin kytketyt laitteet ovat keskenään samassa sisäverkossa. Sama koskee myös palvelureitittimen WLAN-yhteyttä eli sekin jakaa saman sisäverkon IP-osoitteita kaikille sen kautta yhteydessä oleville verkkolaitteille.

Vastaa