Koti TV ei toimi (Turku)

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Hei!

Viikko sitten torstaina (5.1.) nettiyhteytemme (24M/2M) ei suostunut millään toimimaan. Asia huomattiin vasta illalla, kun aspa oli jo kiinni, joten jouduimme odottelemaan lauantaihin asti soittoa vikapalveluun. Ainut mitä selaimessa tapahtui, oli ruudulle ilmestynyt Sonera Extra -kirjautumissivu, jonka klikkailu ei kuitenkaan johtanut mihinkään, vaikka sivu kertoi kirjautumisen onnistuneen. Lauantaihin mennessä olimme ehtineet tuloksetta testata yhteyttä kahdella modeemilla sekä eri puhelin- ja verkkopiuhoilla. Itse olin lauantaina töissä, joten mieheni hoiti puhelun. Asiakaspalvelija oli sanonut, että heidän (Soneran) päässään oli ollut joku ongelma, jonka takia internet-selaimeemme ilmestyi aina kirjautumissivu. Tämän puhelun jälkeen netti saatiin taas toimintaan mutta erittäin hitaalla nopeudella. Tein useampaan otteeseen nopeustestin, joka näytti ajankohdasta riippuen latausnopeudeksi 0,2-0,8M.

Maanantaina 9.1. soitin itse asiakaspalveluun ja kyselin, miksei nettiyhteys toimi luvatulla nopeudella. Tällä kertaa vian syyksi kerrottiin ohjelmistopäivityksen aiheuttamat muutokset ja reitittimen boottauksella yhteys saatiin toimintaan normaalinopeudella. Lähdin aika pian puhelun jälkeen töihin, eikä mieleeni tullut testata digiboksin toimintaa. Illalla töistä kotiin tultuani, mies kertoi soittaneensa digiboksin toimimattomuudesta asiakaspalveluun, josta oltiin kerrottu, että meillä kuulemma digiboksin yhteys kulkee eri linjaa pitkiin kuin internet-yhteys ja että ne on uusinu nettikaapelin jonnekin ja se digiboksin kaapeli on vielä uusimatta. Koti TV:n sanottiin olevan toiminnassa taas ehkä keskiviikkona. Ei ollut yllätys, ettei yhteys toiminut vielä eilen mutta olisi mukava saada lisätietoja asiaan liittyen.

Osaatteko Soneran päästä arvioida koska Koti TV olisi taas toiminnassa? Ja pystyisittekö selittämään vielä tarkemmin tästä ongelmasta?

Harmittaa tämä koko tilanne, sillä muutettuamme tähän uuteen osoitteeseen 2kk sitten, nettiyhteys ja Koti TV ovat toimineet todella hyvin ja olemme päässeet vihdoin nauttimaan toimivasta yhteydestä ja hyödyntämään verkkotallennusmahdollisuutta. Aiemmassa osoitteessamme talo oli vanha, eikä Koti TV toiminut aivan kuten olisi pitänyt: yhteys ja tv-kuva pätkivät, eikä yhteyden nopeuskaan yltänyt kuin ehkä puoleen maksiminopeudesta. Onko mahdollista saada jotakin hyvitystä tämän kuukauden maksuista, sillä tuotteet eivät ole toimineet luvatunlaisesti?

1 kommentti

Hei miva,
Tekninen puoli on tänään käsitellyt KotiTV-palvelunne vikatilanteen, ja palvelun pitäisi nyt toimia moitteettomasti. Kun ehdit, niin kokeilethan että kaikki on kunnossa. Jos ongelmaa vielä esiintyy, niin laitathan tietoa meillepäin esimerkiksi palvelupyynnöllä tai soittamalla Tekniseen Asiakaspalveluumme 0206 90101 (ma-pe 8-20, la 9-16:30)

Vastaa