Koti-TV lähetykset pätkii, netti pätkii ja yhteys katkeilee

  • 11 December 2014
  • 38 kommenttia
  • 28 katselukertaa

Saisinkohan vastausta tätäkään kautta?

Olen mielestäni tehnyt sopimuksen Soneran kanssa TOIMIVASTA tv-palvelusta. Miksi se ei ole sitä? Miksi aina vain tv-lähetykset pätkivät ja pysähtelevät useiksi sekunneiksi? Todella häiritsevää tv:n katselun kannalta. Boksin ja modeemin resetoimista on nyt harrastettu tarpeeksi. Mikään ei ongelmaa korjaa. Soneralle jossain vaiheessa jaksoin vikailmoituksia tehdä ja sainkin aina tekstiviestin, että vika on korjattu tms. mutta aina vaan ongelmat jatkuvat.

Nyt on sitten nettikin alkanut pätkimään/hidastelemaan sekä toisinaan katkaisee kokonaan yhteyden. Ja siihenkään ei auta muu kuin pistää laitteet kiinni ja avata uudelleen.

Mielestäni ei riitä, että sanotaan "korjaamme ongelman" tai muuta ja sitten lähetellään asiakkaalle viestiä, että ongelma on korjattu ja asiakas toteaa kotona, että eipä ole mikään muuttunut.

Tuntuu olevan kuitenkin n. joka toisella sama ongelma, mutta mitään selkeää vastausta ei siihen saa, miksi tv-palvelu ei toimi asianmukaisesti vaan pätkii ja jumii koko ajan. Lukeeko sopikmuksessa, että palvelunne on tämmöinen? Ei mielestäni, joten miksi en saa sitä palvelua toimivana, jonka olen teiltä tilannut?

38 kommenttia

Mulla ollut palvelu käytössä n. 2 vkoa ja pätkintää on ollut koko ajan. Tänään ei sitten kotiTV käynnisty enää ollenkaan, virrankatkaisun jälkeen lataa vaan uudestaan ja uudestaan. Enpä jää aasiakkaaksi. Paikkana Kallio.
Juu pätkii myös täällä, ja ihan reilusti pätkiikin. Paikkana Helsingin Viikki.

Torstaina sain Koti Tv:n käyttöön, ei mikään hurmaavin ensivaikutelma Soneralta vaikkakin torstaina ihan kivasti pelasikin. Perjantai-ilta meni hermoromahduksen partaalla. Onneksi sentään netti toimii vielä.
Itsellä ollu n. kuukauden käytössä ja ennen eilistä toiminut netti ja Koti TV moitteitta, mutta nyt menee kyllä jälkimmäisen kanssa hermo ja pahasti. Sonera, ei näin.
Häiriötiedotteen mukaan ongelma on nyt muka korjattu, mutta edelleen ainakin täällä Vantaalla Koti TV pätkii.
Vantaan Pakkalassa näyttää ainakin ESPN America toimivan ilman pätkimistä.
Turku, ADSL extra 24/2. Pätkäisee noin 30 min välein. Ei merkitystä onko HD vai SD lähetys. Ääni yleensä myös menee ainakin hetkellisesti pois tahdista tässä kohtaa.
Pori 24/1 adsl, tänään kuulemma tehnyt muutamia kertoja samansuuntaista sadasosasekunnin pätkintää, joka korostuu lähinnä samaan aikaan äänen vingahduksena. Ei kuulemma vielä häiritsevää, mutta ans kattoo miten käy...
perjantaina pätki vähän, eilen vähän enemmän ja tänää ei sitten näy telkkari enää ollenkaan, hyppii heti valikkoon. saa alkaa sonera antamaan hyvitystä maksuissa. kai siellä joku nyt viikonloppunakin on töissä, että saisi laitettua kuntoon?
Itse olin juuri palauttamassa koko laatikkoa,kun ei ollut tallennusta.Onneksi se nyt kuitenkin tuli ja ahkerasti ajastelin eri ohjelmia. Muutamaan kuukauteen en ollut vointu tv:tä katsoa puuttuvan tallennuksen vuoksi.

Ikävä yllätys oli,että yhtäkään tallentamaani ohjelmaa ei ole pystynyt katsomaan. Nytkäyttää pari kertaa minuutissa. Eikä siinä nykimisessäkään mitään,mutta aina kun nytkähtää niin pakettiin kuuluu kunnun vinkaisu kotiteatterin kaiuttimista. Erittäin kimeä ja epäluonnollinen. Aloin pelkäämään jo kaiuttimieni diskanttien puolesta. En tiedä ehtikö tuhoa tehdä,mutta ihan heti ei viitsi uusiksi yrittää.

Koitin katsoa niin että muuta nettiliikennettä ei ollut ollenkaan. Ei vaikutusta tälläkään.
Samoin täällä, pätkii pätkii ja pätkii. Netissä ei moitteita, mutta Koti tv:n kuva pysähtyy muutaman sekunnin välein. Nopestestit näyttävät ihan ok, joten sen puoleen ei moitteita. Alueena siis Turku. Btw, edellisessä kämpässä Koti tv toimi aina moitteitta eikä oikeastaan koskaan ollut mitään pätkimistä, mutta nykyisessä kämpässä telkkaria on käytännössä mahdotonta katsoa Koti tv:n kautta kun nykii ja nykii vaan. Sinänsä hieno ja kallis tallennusominaisuuskin on täysin käyttökelvoton, sillä eipä sitä nykimistä jaksa tallennettunakaan katsoa, heh.

Joten kiitti vaan ja pitäkää tunkkinne.

PS. Mitä tarkoittaa virhekoodi 521?
Edelleen pätkii!!

Onneksi enää vuosi jäljellä sopimusta, koska tuo lähtee tästä kämpästä, jos ei ala pikkuhiljaa toimia. Vastahan vuoden olen odottanut, joten toivo on aikalailla hiipunut.
ammm kirjoitti:
Edelleen pätkii!!

Onneksi enää vuosi jäljellä sopimusta, koska tuo lähtee tästä kämpästä, jos ei ala pikkuhiljaa toimia. Vastahan vuoden olen odottanut, joten toivo on aikalailla hiipunut.


Liittymäsi verkkoalueella on tällä hetkellä häiriöitä, jotka saattavat vaikuttaa ainakin Koti TV:n toimintaan, mahdollisesti myös laajakaistayhteyden toimintaan muutenkin. Kyseinen häiriö on havaittu eilen 21.3. klo 16 jälkeen ja tilanne sen suhteen on vielä kesken.

-----------

Laajakaistaliittymästäsi löytyy kuluvalta vuodelta kaksi vikailmoitusta. Molempien vikailmoitusten käsittelyn aikana laajakaistayhteys on ollut pitkään tarkkailussa ja katkomista ei ole havaittu. Jos katkomista kuitenkin esiintyy, tee seuraava vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella ja kerro lomakkeen viimeisellä sivulla olevaan Lisätiedot-kenttään mahdollisimman tarkasti miten katkominen ilmenee. Sammuuko modeemin Broadband-valo katkoksen aikana vai alkaako se vilkkumaan hitaasti, käytätkö yhteyttä langattomasti vai tietokone kaapelilla kiinni modeemissa, esiintyykö katkominen useammalla tietokoneeella yhtäaikaa, kuinka pitkiä katkokset ovat ja kuinka usein niitä esiintyy, auttaako mikään kotikonsti silloin kun yhteys on poikki, antaa tietokone jonkin virheilmoituksen kun yhteys lopettaa toimintansa, onko käytössä muita verkkolaitteita kuin Thomson-palvelureititin...

Kaikki lisätieto on tarpeen silloin kun itse laajakaistayhteys vaikuttaa täysin toimivalta, sillä kun tehdään vikailmoitus katkovasta laajakaistayhteydestä, niin Vikapalvelu etsii häiriöitä nimenomaan laajakaistayhteydestä. Esimerkiksi langattoman lähiverkon katkokset eivät näy mitenkään ulkoverkon puolelle.
Ilmeisesti niitä häiriöitä on edelleen. Sama juttu kun muutamalla muullakin; pätkii kuva tämän tästä. Alan ihan huvikseni laittaa paperille ylös kuinka pienin väliajoin kuva pätkäisee tai pysähtyy muutamiksi sekunneiksi ja tekee näin teeveen katsomisesta mahdotonta.

Laajakaistan vikailmoituksia ei varmaan juu löydykään, sehän on suurimman osan ajasta toiminut ihan moitteettomasti. Joten eipä ole syytä ollut tehdä enempää ilmoituksia.

Sen sijaan kotitv:stä jaksoin jokusen kerran soitella viime vuoden puolella sekä laittaa netin kautta vikailmoituksia, mutta mitään parannusta ei ole vieläkään tapahtunut. Netin vähäinen pätkiminen menee vielä, sitä kun tosiaan ei ole tapahtunut kuin muutamia kertoja, mutta tuo teeveepalvelu on semmoinen murheenkryyni että oksat pois. Koen asiakkaana, että mulle on myyty ihan susi palvelu laitteineen. Ja joudun siitä maksamaan koko ajan täyttä hintaa, vaikka ei toimi asianmukaisesti.

Vastaa