Koti-TV lähetykset pätkii, netti pätkii ja yhteys katkeilee

  • 11 December 2014
  • 38 kommenttia
  • 27 katselukertaa

Saisinkohan vastausta tätäkään kautta?

Olen mielestäni tehnyt sopimuksen Soneran kanssa TOIMIVASTA tv-palvelusta. Miksi se ei ole sitä? Miksi aina vain tv-lähetykset pätkivät ja pysähtelevät useiksi sekunneiksi? Todella häiritsevää tv:n katselun kannalta. Boksin ja modeemin resetoimista on nyt harrastettu tarpeeksi. Mikään ei ongelmaa korjaa. Soneralle jossain vaiheessa jaksoin vikailmoituksia tehdä ja sainkin aina tekstiviestin, että vika on korjattu tms. mutta aina vaan ongelmat jatkuvat.

Nyt on sitten nettikin alkanut pätkimään/hidastelemaan sekä toisinaan katkaisee kokonaan yhteyden. Ja siihenkään ei auta muu kuin pistää laitteet kiinni ja avata uudelleen.

Mielestäni ei riitä, että sanotaan "korjaamme ongelman" tai muuta ja sitten lähetellään asiakkaalle viestiä, että ongelma on korjattu ja asiakas toteaa kotona, että eipä ole mikään muuttunut.

Tuntuu olevan kuitenkin n. joka toisella sama ongelma, mutta mitään selkeää vastausta ei siihen saa, miksi tv-palvelu ei toimi asianmukaisesti vaan pätkii ja jumii koko ajan. Lukeeko sopikmuksessa, että palvelunne on tämmöinen? Ei mielestäni, joten miksi en saa sitä palvelua toimivana, jonka olen teiltä tilannut?

38 kommenttia

Itse olen törmännyt tähän myös. TV kuva tuntuu pysähtyvän säännöllisesti noin tunnin välein. Ongelma ei tunnu vaivaavan varsinaista nettiliittyymän osuutta, koska ainakaan verkkopelit eivät katkeile ja liittymän nopeus tuntuu pysyvän tasaisena.

Ennen Koti TV:ta samaa tapahtui myös Buffalon boxilla NAT:a käytettäessä ADSL:n kanssa. Ongelma liittyi silloin liian pitkään viiveeseen IP osoitetta uusittaessa DHCP:n kanssa joka aiheutti yhteyden katkeamisen.
Tähän Sonera pystyy mutta ei ilmeisesti parempaan koska asiat ei tule kuntoon.

Uskoisin ainakin etteivät tahallaan kusisi omille kintuille jos pystyisivät/osaisivat korjata liittymät.

Its irtisanoin sopimuksen kun 2 viikon toimitusaika oli kestänyt jo kaksi kuukautta.

Tiedättehän että olette toimituksen viivästymisen ajalta oikeutettu 20 e/alkava viikko korvaukseen kun sitä vaan vaaditte Soneralta?
Meillä tv-kuva pätkii/pysähtelee jopa minuutin välein, ohjelmien katsominen on todella rasittavaa, kun puolen tunnin lähetyksenkin aikana voi tulla useita kertoja pätkäisy, menee mielekkyys katsomisesta ja pettymys soneraa kohtaan sen kun kasvaa.

Vastausta en saa, en täällä enkä soneran asiakaspalvelussa puhelimen kautta. Sanotaan vaan että joo niin ja hmm, vikaa kuitenkaan ei korjata.

Boksiakin on resetoitu niin monta kertaa että osaa melkein ulkoa omat käyttäjätunnuksensa ja salasanansa, ne kun ei mitään lyhyitä rimpsuja ole.

Olisin todella kiinnostunut kuulemaan soneran "asiantuntijan" vastauksen, mikä on kun maksan kohta toista vuotta palvelusta, joka aina vaan on huonosti toimiva!
itse tuota teidän ongelmaa rupeisin tutkimaan että miten teidän kaista edes toimii, onko teillä monta konetta kiinni samaan aikaan kun katsotte telkkaria, käyttääkö joku teidän kaistaa niin että kotiTv tökkii?
Nettiyhteys pääosin toimii ihan moitteettomasti, nyt viime aikoina yhtäkkiä katkaissut jostain syystä yhteyden ja netti on hidastellut ja pätkinyt, mutta siis se on harvinaista, tämä tv-ongelma on se suurin pulma.

Ei ole kytketty kuin yksi kone kiinni. Yhteys on salasanalla suojattu, joten sitä ei kaiketi kenenkään muun pitäisi päästä käyttämään? Hirveän vähän näistä asioista sinänsä tiedän, joten tuo on lähinnä oletus.

Tälläkin hetkellä kuva on pysähtynyt ja mikään muu ei auta, kun laittaa boksi kiinni ja uudelleen auki. Aika puuduttavaa, kun sitä tekee esim. puolen tunnin ohjelman aikana n. 20 kertaa. Pätkii ja pysähtelee siis ihan tämän tästä.
oletko kokeillu tehdä esim. soneran sivuilla nopeustestiä että mitä antaa sieltä liittymän nopeudeksi?
http://www.sonera.fi/laajakaista/nopeustesti
Tein tuon, en tiennytkään tuommoisesta.

Latausnopeudeksi tuli 12.60 Mbit/s ja lähetysnopeudeksi 0.79 Mbit/s. Viive 48ms.
Tänään koko päivän pätkinyt täälläkin iptv, nettiyhteys kyllä pelaa mainiosti ja pätkimättä.. Pingit on pieniä ja kaistaakin löyty se ~12/1MB mitä ethernetistä pitäisi irrota.

On se kumma kun aina joku osa-alue näistä palveluista kusee 😃
ammm: mikäs sinun tilaama liittymänopeus on? 24? jos on tuo niin olet aika kaukana siitä. en tiedä paljon tuo kotiTV kaappaa kaistaa 600-800kt/s?.
Pitäis olla 10/jotain, öö... oisko 10/1 tai 10/2.

Miten mä olen ymmärtänyt, että tuon nopeuden, mikä mulla on, pitäisi riittää? Voisko nopeuden nosto auttaa? Vaikka aika hullua sekin olisi, että mun pitää nostaa nopeutta ja maksaa siitä korkeampaa hintaa, jotta saan tuon tv-palvelun toimimaan.
Meillä ihan sama.... Sonera vois asentaa kuitunsa VÄHÄN paremmin. Mikäli 100megan yhteysnopeus luvataan minimi on 3 osa todellisuudessa eikä suinkaan 4 osa niinkuin yhteysmittari näyttää.
Netti meillä näyttää Vielä *koputtaa puuta* toimivan ihan hyvin mutta nuo kanavat..
Jos luvataan TOIMIVA tv-palvelu niin emme todellakaan odota että sarjat pätkii sekunnin välein..

Kohta rupean vaatimaan hyvitykset, mä en mistään vajavaisesta setistä rupea makselemaan!!

Alusta alkaen kun Soneralta tilasin Koti Tv:tä niin koko ajan on ongelmia, luulin että loppuisi siihen kun sain boksin ym, mutta vielä mitä. Tv:n kattominen on yhtä h*vettiä!!

SONERA HALOO, Tehkää jotain!!
itsellä on soneran kuitu seinässä 100/10 ja tämän melkein kolmen vuoden aikana niin ei ole mitään pahaa sanottavaa. Tainnut olla netti yhden kerran poikki noin 1h dhcp ongelman vuoksi, ja tämä kotiTV on toiminut ihan täysin ongelmitta. Testasin tuossa kerran että rupeeko kotiTV tökkimään jos laitan kaistan huutamaan hoosiannaa molempiin suuntiin niin ei. Soittelin sitten tuossa työnmerkeissä tekniseen tukeen ja samalla kysyin että mistä moinen että ei töki niin silloin selvisi että kotiTV kuituverkossa käyttää omaa kaistaa eikä kuormita asiakkaan omaa linjaa ollenkaan.
Odetta kirjoitti:
Meillä ihan sama.... Sonera vois asentaa kuitunsa VÄHÄN paremmin. Mikäli 100megan yhteysnopeus luvataan minimi on 3 osa todellisuudessa eikä suinkaan 4 osa niinkuin yhteysmittari näyttää.
Netti meillä näyttää Vielä *koputtaa puuta* toimivan ihan hyvin mutta nuo kanavat..
Jos luvataan TOIMIVA tv-palvelu niin emme todellakaan odota että sarjat pätkii sekunnin välein..

Kohta rupean vaatimaan hyvitykset, mä en mistään vajavaisesta setistä rupea makselemaan!!

Alusta alkaen kun Soneralta tilasin Koti Tv:tä niin koko ajan on ongelmia, luulin että loppuisi siihen kun sain boksin ym, mutta vielä mitä. Tv:n kattominen on yhtä h*vettiä!!

SONERA HALOO, Tehkää jotain!!


Juuri näin, miksi me maksetaan täyttä hintaa palvelusta, joka ei toimi.

Teevee-lähetykset pätkii niin paljon, että mieluummin pitää teeveen kiinni.

Soneralla ei ilmeisesti ole otettu tosissaan sitä että televisiolähetysten jatkuva pätkiminen ei oikeasti ole kivaa ja asiakkaana (kohta entisenä) alkaa tehdä pahaa maksaa mitään. Mielessä on lähinnä saada sopimus puretuksi, jos ei homma ala toimia.

Edelleen olisi se kysymys Soneralle, johon joku asiantuntija voisi vastata; lukeeko koti-tv sopimuksessa semmoinen kohta, että lähetykset ei toimi vaan pätkivät ja pysähtelevät? Ei varmaankaan, mutta sitä teiltä saa.
Täällä pätkii vain kotitv, netti toimii hyvin. Jos tuo pätkiminen jatkuu niin taas on yksi turhake kaapissa tyhjän panttina. Tällä hetkellä ainoa syy pitää tuo boksi tuossa tv:n vieressä on nettitallennus. Muuten täysi susi tuo laite, tuohan on medialaite ja mm. dlna tuki puuttuu vaikka rauta sen salliikin? Ei noin. Ja mitä noilla usb-liitännöillä tekee...ei mitään.
Pätkii, pätkii ja nyt uutena tulee tällainen harmaa tv-ruutu :=) Mit vit... olipa oikeesti kiva ruveta katteleen illalla ohjelmia kun tosiaan heitti harmaata ruurua esiin. Kaikki viat tässä aikasemmin on varmaan ollutkin ,mutta tää oli uutta. Eipä tullut katteltua tv:tä ja mikähän korvaa tuon pienoisen vitutuksen?
Lehti kirjoitti:
Pätkii, pätkii ja nyt uutena tulee tällainen harmaa tv-ruutu :=) Mit vit... olipa oikeesti kiva ruveta katteleen illalla ohjelmia kun tosiaan heitti harmaata ruurua esiin. Kaikki viat tässä aikasemmin on varmaan ollutkin ,mutta tää oli uutta. Eipä tullut katteltua tv:tä ja mikähän korvaa tuon pienoisen vitutuksen?



Et ole yksin. Itsellä tällä hetkellä identtinen tilanne. Kuva pätki ensin koko päivän ja illalla kävi täsmälleen kuvaamasi tilanne: ei kuvaa/ääntä, pelkkä harmaa/valkoinen tyhjä tv-ruutu. Edes digiboxin reeboottaminen ei auta. Mitä ihmettä...!!!??? Tuskin kyseessä vain sattuma... Jotain jossain on nyt pahasti vialla....
Eilen illalla täällä sai sammuttaa ja avata monen monta kertaa uudelleen laitetta ja kiitokseksi siitä sain tuijottaa valkoista ruutua, joka ei ensin korjautunut edes boksin resetoimisella. Resetoin boksin eilen vissiin kaksi vai kolme kertaa sen lisäksi että venkslasin sitä kiinni ja päälle. Pätkii kuva edelleen ja pysähtelee.

Ihan oikeasti meinaa alkaa itkettää, kun tuo ei vaan ala toimia ja Soneralla tunnutaan kohauttavan vaan olkapäitä eikä vikaa korjata. Vikailmoitusta laitoin eilen netin kautta, saa nähdä mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
Ja sanottakoon, että on ymmärrettävää, että JOSKUS on jotain ongelmia tai häiriöitä, mutta että monta kertaa viikossa, pahimmillaan on joutunut joka päivä resetoimaan boksin ja sammuttelemaan modeemia ja resetoimaan senkin. Eihän siinä, mutta kun katoaa sitten sen myötä kaikki omat kanavalistat ja asetukset muutenkin. Ei tunnu kovin kohtuulliselta tehdä sitä tämän tästä.

Edelleen jään odottamaan Soneran vastausta ja ratkaisua asian suhteen.
Taitaa olla hyvin yksilöllistä tuo pätkiminen ja valkoinen ruutu. Ukolla ollut nyt muutaman päivän laitteet, eikä ole maininnut sanallakaan pätkimisestä. Itse kävin katselemassa torstaina jääkiekkoa ja kuvanlaatu helvetin hyvä. 24/1 adsl ja pari tietokonettakin ukolla kevyessä käytössä samaan aikaan.
Itselläni tuo pätkiminen alkoi toissapäivänä ja on nimittäin pirun rasittavaa. Ei tv:stä voi katsoa mitään ohjelmaa, kun 2min välein tulee 7s pätkäisy. Nettiyhteydessä en onneksi vielä ole huomannut mitään ja Soneran oman nopeustestin ja http://www.speedtest.net -sivuston mukaan nopeudet ovat normaalit. Ja alueena tosiaan Vantaan Pakkala.

Joku voisi Soneran puolelta ottaa tähän kantaa.
Kirkkonummi - KotiTV pätkii.
Ei 15min välein kuten häiriötiedotteessa sanotaan vaan 5sek välein heittää 'out of range'
Kaikki romut käynnistetty uudelleen useampaan kertaan.

Nopeustesti 24M/1M yhteydelle 9mb/0,6mb
rusa kirjoitti:
Kirkkonummi - KotiTV pätkii.
Ei 15min välein kuten häiriötiedotteessa sanotaan vaan 5sek välein heittää 'out of range'
Kaikki romut käynnistetty uudelleen useampaan kertaan.

Nopeustesti 24M/1M yhteydelle 9mb/0,6mb



Jos on tullut soneraa joskus haukuttua niin nyt on aika jakaa kiitostakin.

Soitin asiakaspalveluun tuota ylläolevaa naputellessani ja odotin noin 10min. Jätin vikailmoituksen puhelimitse. Hetikohtapiakkoin sieltä soitettiin takaisin ja neuvottiin puhelimessa miten motorolan purnukka resetoidaan.

Buutin jälkeen syötin uudelleen kotitv tunnarit ja salasanan, jotka nekin olin tosin hukannut mutta sain ne viestinä kännykkääni, nyt näyttää toimivan eikä enää pätki.

Suuret kiitokset Jari S.(?):lle.
Esimerkillistä asiakaspalvelua, samaan malliin muukin Sonera jatkossa.
Pätkii jatkuvasti parin minuutin välein ja näin on ollut eilisestä asti. Olen eilen yrittänyt ensin virtapiuhan irroittamista tuloksena valkoinen ruutu. Sitten yritin ohjelmiston uudelleenasennusta ja silti jäi valkoiseen ruutuun ja jätin homman siihen eilen illalla. Tänään kyllä lähti taas toimimaan, mutta pätkien. Kun kerran kyse on ilmeisestikkin laajasta ongelmasta, niin vika on mitä suuremmalla todennäköisyydellä Soneran päässä. Paikkakuntana mulla on Vantaa.
Pätkinyt eilisesti asti. Ja nyt ei näy ollenkaan. Paikkana Helsinki. Netti kyllä toimii ihan normaalisti.
rikardo84 kirjoitti:
Pätkinyt eilisesti asti. Ja nyt ei näy ollenkaan. Paikkana Helsinki. Netti kyllä toimii ihan normaalisti.


Sama täällä. Paikkana Vuosaari

Vastaa