Koti TV:n kanavapakettien laskutus


moi mullaki on ongelmii soneran laskujen kanssa olen jättäny selvitys pyynnön tosin asiakas palveluun, mistä viimeisimpään ei vastattu ollenkaan koitin jättää kalenteriin soitto pyynnön kaikki ajat varattu ,
ja jos oon ymmärtäny asiakas palvelusta oikein niin jos haluan tehdä reklamaation niin pitää johonki vaasaan lähettää etana postia. onko tosiaan niin että en voi tehdä reklamaatiota sähköpostilla(kannatas varmaan soneran ottaa joku sähköpostilaatikko vaik elisalta) jos siis omista yhteksistä ei kerran löydy.
musta tuntuu että tää on asiakkaiden k.....ttamista ihan kympillä et kukaa ei viittis reklamoida. mun asia koskee kanava paketteja joita en o tilannu. jos meil ei ois taloyhtiö valinnu tätä soneraa varmaa luopuisin välittömästi

26 kommenttia

Hei, Asiakaspalveluumme ei ole sähköpostiosoitetta. Mikäli olet jättänyt kanavapakettien laskutusta koskevan selvityspyyntösi Palvelupyynnöllä Omien Sivujen kautta, sinuun toki tullaan olemaan yhteydessä asian tiimoilta. Tällä hetkellä Palvelupyynnöissä on hieman ruuhkaa, joten yhteydenotto ei välttämättä tule vielä seuraavana päivänä Palvelupyynnön jätöstä. Jos koet asian kiireelliseksi, voit toki ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme myös soittamalla 0200 17000 (mpm/pvm) ark 8-20, la 9-16.30.
Avasin äsken Soneran laskun. Olin lentää selälleni: 80,95 euroa! Olen ostanut palvelun, jonka piti maksaa alle 60 euroa. Erittelyssä näkyy kanavapaketti Canal + Film, hinta 24,10 e/kk. En ole tilannut tällaista kanavapakettia!!!

Tilasimme ADSL-palvelun nopeuttamiseksi kaupatun Koti-TV:n heinäkuussa. Sanoin jo tilausvaiheessa, että katsomme televisiota niin häviävän vähän, ettemme tarvitse mitään TV-palvelua. Myyjä selitti, että itse asiassa TV-osio ei tule maksamaan kuin tuon pari kolme euroa lisää silloiseen ADSL-yhteytemme verrattuna, ja voimmehan jättää sen koko TV-paketin käyttämättä ja käyttää vain nopeampaa nettiyhteyttä. Lisäksi samaan pakettiin laitettiin liikkuva laajakaista, jota tarvitsen läppärini kanssa. Tarjous kuulosti hyvältä, samoin ohjelmien tallennusmahdollisuus ja mahdollisuus tilata elokuvia netistä, ja otin paketin. En varmasti tilannut mitään kanavapakettia Koti-TV:n lisäksi.

Koko tilaus on tökkinyt alusta alkaen. Monien valitusten ja vaiheiden jälkeen saimme laitteet. Lopulta tilausasia hoidettiin hyvin, kun tuntien asiakaspalveluun jonottamisen sijasta otin suoraan yhteyttä myyntiin. Siitä plussat, että joku siellä otti heti vastuun tapauksesta.

Edelleen ADSL toimii ihan hyvin lukuunottamatta airportia, joka pitää joinakin päivinä jatkuvasti sammuttaa ja käynnistää uudelleen, mutta TV toimi hirvittävän päivitys- ja asennusrumban jälkeen kohtuullisen häiriöttä kaksi viikkoa. Sen jälkeen television katselu (edelleen kohtuullisen harvoin) on ollut yhtä taistelua pätkivän kuvan ja toimittoman palvelun kanssa, jos olemme yrittäneet katsoa sitä Koti TV:n kautta. Usein kanavat eivät näy lainkaan. Tallennus ei toimi, ohjelmatiedot eivät päivity. Meillä toimii toki television sisäinen digiboksi edelleen, ja sen valitsemme usein, kun katsomme ne päivät ainoat uutiset tai joskus jonkun elokuvan.

Tilatessa minulle myytiin nopeampaa ADSL-yhteyttä, joka olisi vain muutaman euron kalliimpi kuin silloin käyttämäni. Samaan hintaan tulisi TV, ohjelmien tallennusmahdollisuus ja elokuviakin voisi ostaa. Hinta olisi tosiaan pysyvästi, koko sopimusajan vain muutaman euron kalliimpi. Muistaakseni sopimus on 12 kk, vai 24? Nyt en löydä papereita, ja mietin sainko koskaan mitään muuta kuin sekavasti täytetyn sähköpostiviestin tilausvahvistustuksena. Olen vaihtanut tietokonetta ja sähköpostit ovat vanhan koneeni uumenissa.

Olemme syksyllä, kun oli lopulta aikaa keskittyä asiaan, pyytäneet yhteydenottoa selvittääksemme Koti TV:n toimimattomuusasiaa. Kerran Soneran asiakaspalvelija soitti mutta mieheni ajoi juuri autoa eikä voinut siinä puhua. Uutta yhteydenottoa ei tullut.

Nyt mittani alkaa olla täynnä. Vielä kolmannen kerran: en ole tilannut tätä kanavapakettia. Tulen ehdottomasti reklamoimaan asiasta. En ole noteerannut kanavapaketin olemassaoloa aikaisemmassa laskussa, koska siinä hinta on merkitty nollaksi. Nyt vasta laskua tarkistaessani huomasin, että siellä on sellainen. Jos sellainen on minulle lähetetyssä sopimuksessa ollut, myyjä on lisännyt sen sinne omavaltaisesti.
Yritin irtisanoa varmuuden vuoksi - vaikken ole sitä tilannut - kanavapakettia välittömästi ohjeiden mukaisesti (apua ongelmiin > jätä viesti asiakaspalveluun > palvelupyyntö > tv-asiat > irtisanominen).

Menen omille sivuille. Valitsen: "Apua ongelmiin." Seuraavalta sivulta valitsen "Lähetä viesti asiakaspalveluun." Ja avaa.

Uusi ikkuna, "Palvelupyyntö" ja "Lähetä viesti asiakaspalveluun". Valitsen TV-asiat.

Seuraava ikkuna: "Palvelupyyntö henkilökohtaiselle asiakasneuvojalle. Lähetä liittymääsi koskeva pyyntö asiakaspalveluumme tällä lomakkeella." Ja valitsen taas TV-asiat ja "Kanavapakettien muutoksia".

Uusi ikkuna:
"Tilaukset, Irtisanomiset, Osoitemuutokset
Pyydämme, että täytät palvelupyynnön mahdollisimman huolellisesti, tämä nopeuttaa asian hoitamista. Voit tarkentaa asiaasi lomakkeen lopussa olevaan vapaa tekstikenttään. Voit etsiä vastauksia tai esittää kysymyksiä Keskustele ja kysy -palstalla.
Palvelupyyntöjen käsittelyssä on noin viikon viive. Pahoittelemme viivettä, mutta hoidamme viiveestä huolimatta kaikki saapuneet palvelupyynnöt. Kiireellisissä asioissa ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme 0200 17000 (mpm/pvm) ma-pe 8-20, la 9-16.30." Klikkaan Aloita.

Uusi ikkuna:" Valitsen "Haluan tilata tai poistaa kanavapaketin." Ja seuraava.

Uusi ikkuna: "Pahoittelemme, mutta emme voi tarjota itsepalvelua tästä asiasta. Voit varata sinulle sopivan ajan asiakaspalvelusta ja me soitamme sinulle, vaihtoehtoisesti voit soittaa asiakaspalveluun."

"Varaa aika, niin soitamme sinulle. Palvelu sopii hyvin monimutkaisempienkin asioiden käsittelyyn."

Ja, kun klikkaan 'siirry'-painiketta, siirryn takaisin valikon ensimmäiselle sivulle. Kerran valikkoon tuli mennyt viikko ja ilmoitus, ettei vapaita aikoja löydy. Anteeksi, mutta mikä palvelu tämä on?
Ja asiakaspalveluun soittamisesta: Koti TV:n tilauksen yhteydessä heinäkuussa jonotin asiakaspalvelussa oikeasti tunteja, yhteenlaskettuna. Katson nyt, että asian on hoiduttava toisin.
Erittelyssä näkyy kanavapaketti Canal + Film, hinta 24,10 e/kk. En ole tilannut tällaista kanavapakettia!!!

Sama yllätys löytyi laskusta tänään.

Tilausvahvistus on tallessa eikä siitä löydy mainintaa maksukanava paketeista. Aika outoa, mutta lasku jäi maksamatta.

Koti-tv on muutenkin palvelu joka ei toimi. Pätkii niin ettei pysty käyttämään, kaukosäätimet ovat sekundaa...
Canal+ Film-kanavapaketti on kuulunut KotiTV:n kampanjaan kuukauden ajaksi maksutta. Tämän jälkeen kanavapaketti jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, mikäli asiakas ei sitä itse irtisano. Tästä on kerrottu myös tilausvahvistuksessa.

waroau: Todennäköisesti tilanne on kanavapaketin osalta sinun kohdallasi tämä, mutta voin tarkistaa vielä asian, jos lisäät asiakasnumeron tai liittymänumeron Profiilisi tietoihin. Ilmoitathan tähän ketjuun kun olet lisäyksen tehnyt. Kanavapaketin voit irtisanoa joko soittamalla asiakaspalveluumme p. 0200 17000 tai jättämällä palvelupyynnön kohdasta Apua ongelmiin ->palvelupyyntö ->tv-asiat ->irtisanominen.

Holmes: Asiakastietojemme mukaan olit ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja kanavapaketti on irtisanottu pyynnöstäsi.
Olen merkinnyt asiakasnumeron omiin tietoihini.

Minusta on hävytöntä ja harhaanjohtavaa markkinointia, jos minulle myydään paketti niin, että tällaisen lisäpalvelun olemassaolosta ja sen muuttumisesta kuukauden jälkeen maksulliseksi ei kerrota, kun teen tilausta. Tilausvahvistus oli, kuten sanoin, sotkuinen useita sivuja pitkä sähköpostiviesti, ja nyt olen todella pahoillani, etten vaatinut silloin asiallista ja ymmärrettävästi eriteltyä tilausvahvistusta paperilla. Olen vaihtanut konetta ja viesti on nyt vanhalla koneellani. Juuri nyt en saa sitä auki.

"Canal+ Film-kanavapaketti on kuulunut KotiTV:n kampanjaan kuukauden ajaksi maksutta. Tämän jälkeen kanavapaketti jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, mikäli asiakas ei sitä itse irtisano." Myyntitaktiikkanne on sanalla sanoen törkeää, jos myyjä jättää kertomatta näin oleellisen tiedon.

Pyydänkin tässä nyt saman tien lähettämään tilausvahvistukseni ja kaikki tiedot tilaamistani palveluista ja niiden ehdoista minulle uudestaan.

Koska Koti-TV ei toiminut, useiden palveluunne jättämieni pyyntöjen jälkeen meille soitti viime viikolla ilmeisesti teknisestä tuesta herra nimeltä Tuomas Lahtinen, joka irtisanoi kanavapaketin välittämästi pyynnöstäni - toivottavasti hän on todella tehnyt sen asiallisesti. Samalla Lahtinen lupasi pyynnöstäni ilmoittaa laskutukseen palvelupyynnön, eli odotan edelleen soitoa laskutuksesta.

Tarkistin vielä puhelun lopuksi, että asiat sujuvat kuten olemme sopineet:
1) Kanavapaketti on irtisanottu välittömästi.
2) Laskutuksesta soitetaan minulle koskien kanavapakettia tilausta, jota en ole tilannut.

Tuomas Lahtinen vakuutti, että näin on tehty ja ettei minun tarvitse tehdä nyt muuta. Siis tämä oli SOPIMUS.

Lahtisen ja mieheni käymän pitkän keskustelun avulla Koti-TV saatiin lopulta useiden päivitys-, säätö- ym. vaiheiden jälkeen toimimaan. Kiitos siitä. Koko Koti-TV on ollut käytännössä käyttökelvoton lähes kaiken aikaa, olemme menettäneet luvatut viisi ilmaista elokuvaa emmekä ole onnistuneet tallentamaan tähän mennessä kuin alkuvaiheessa yhden ohjelman. Sen jälkeen palvelu alkoi tökkiä ja taistelua koko palvelun kanssa kesti tähän saakka. Toistaiseksi se toimii, mutta lienee selvää, ettemme ole tyytyväisiä palveluun.
Tarkennus:

Tarkistin vielä puhelun lopuksi, että asiat sujuvat kuten olemme sopineet:
1) Kanavapaketti on irtisanottu välittömästi.
2) Laskutuksesta soitetaan minulle koskien kanavapakettia, jota en ole tilannut.
Odottelen edelleen yhteydenottoa laskutuksesta. Nyt tarkistin myös tilausvahvistuksen: 14.7.2011 sähköpostiini tulleessa tilausvahvistuksessa mainitaan Ohjelma- ja lisäpalvelut Canal + Film sekä sopimuksen voimassaoloaika 24 kk, myöhemmin on lisätiedoissa: "Canal + Film ja Canal ohjelmakirjasto 1 kk maksutta. Liikkuva laajakaista, Kodin laajakaista maksiminopeuksilla sekä KotiTV nyt uskomattomaan yhteishintaan 49,90 eur/kk 24 kk:n määräajan. Modeemi 0 euroa."

MISSÄÄN EI KERROTA SANAN SANALLA, MIKÄ ON KANAVAPAKETIN TULEVA HINTA JA MITÄ MINUN ON TEHTÄVÄ IRTISANOAKSENI SEN.

Tilausvahvistus jatkuu: "Sonera Viihdepaketti, Kodin laajakaista ja Koti TV yhteishintaan 39,90 eur/kk 24 kk:n ajan." Siis häh? Missään tapauksessa en tilannut mitään tällaista, sitä ei löydy omilta sivuiltani tilaamistani palveluista eikä sitä ole minulta laskutettukaan. Nyt alan epäillä, että myyjänne on kopioinut tilausvahvistukseen tekstiä jostain tarjouskirjeestä.

Ainoa hinta, joka tilausvahvistuksesta löytyy ymmärrettävästi hintana tilaamilleni palveluille, on 49,90 euroa. Lisäksi kuten aikasemmassakin, tähän tuli virusturva lisäksi niin, että kokonaissumman piti ehdottomasti olla vain pari kolme euroa enemmän kuin aikaisempi laajakaistani (55,34 e). Mistään tilausvahvistuksessa ei selviä näiden lisäpalvelujen eli kanavapaketin hinta, jota en siis ole tilannut.

Ja kuten jo moneen kertaan sanottu, myyjä ei kertonut tästä palvelusta ja seen maksullisuudesta minulle, vaan kuittasi TV:n olemassaolon seuraavalla tavalla, jonka olen kuvannut aikaisemmassa viestissäni: "Myyjä selitti, että itse asiassa TV-osio ei tule maksamaan kuin tuon pari kolme euroa lisää silloiseen ADSL-yhteytemme verrattuna, ja voimmehan jättää sen koko TV-paketin käyttämättä ja käyttää vain nopeampaa nettiyhteyttä."

Terveeksi muistutukseksi muutama pykälä kuluttajansuojalaista.

Kuluttajansuojalaki:
1 § (29.8.2008/561)
Hyvän tavan vastaisen markkinoinnin ja sopimattoman menettelyn kielto
Markkinointi ei saa olla hyvän tavan vastaista eikä siinä saa käyttää kuluttajien kannalta sopimatonta menettelyä. Sopimatonta menettelyä ei saa käyttää myöskään asiakassuhteessa.

6 § (29.8.2008/561)
Kielto antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja
Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.

Totuudenvastaiset tai harhaanjohtavat tiedot voivat koskea erityisesti:
---
3) kulutushyödykkeen hintaa tai sen määräytymisen perusteita, erityistä hintaetua ja maksuehtoja;

4) kulutushyödykkeen toimitusaikaa ja muita toimitusehtoja;

5) myyntimenettelyn luonnetta, asiakaspalvelua sopimuksen teon jälkeen ja asiakasvalitusten käsittelyä;
---


7 § (29.8.2008/561)
Olennaisten tietojen antamatta jättäminen
Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa jättää antamatta sellaisia asiayhteys huomioon ottaen olennaisia tietoja, jotka kuluttaja tarvitsee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen tekemiseksi ja joiden puuttuminen on omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee päätöksen, jota hän ei olisi riittävin tiedoin tehnyt.

Arvioitaessa tietojen riittävyyttä otetaan huomioon tietojen selkeys, ymmärrettävyys ja oikea-aikaisuus, käytettyyn viestimeen liittyvät rajoitteet sekä elinkeinonharjoittajan muut toimenpiteet olennaisten tietojen antamiseksi kuluttajille.

Tietenkään en jätä asiaa tähän.
Tarkistin vikapalvelumme asiakasneuvojalta (Lahtinen) palvelunpyynnön jättämisestä. Hän on asianmukaisesti laittanut pyynnön laskutukseen, joten sinuun ollaan varmasti yhteydessä niin pian kuin mahdollista. Kanavapaketti on irtisanottu 7.11.2011 päivälle, jolloin olit yhteydessä vikapalveluumme. Kanavapaketin laskutus on päättynyt myös samalle päivälle.

Sopimuksen osalta sinulla on käytössäsi Superpakettikampanja (24M Adsl, KotiTV ja nettitikku) hintaan 49,90 eur/kk 24kk:n määräaikaisella sopimuksella. Tämän lisäksi liittymän lisäpalveluna on tietoturvapalvelu hintaan 6,95 eur/kk.

Pahoittelen, että sopimusta tehtäessä sinulle ei ole selvästi tuotu esille kanavapaketin jatkumista toistaiseksi voimassa olevana maksuttoman kauden jälkeen. Mahdollisista hyvityksistä tulee keskustella asiakaspalvelumme kanssa. Huomioithan, että mahdolliset huomautukset laskusta tulee tehdä ennen eräpäivää ja maksamalla laskun myös hyväksyy laskun. Mikäli sinua ei siis tavoiteta puhelimitse jättämäsi palvelupyynnön osalta ennen laskun eräpäivää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30).
Kiitos Anni, että vastaat siellä.

Muttta hetkinen: jos olen saanut teidän tuotteidenne tilauksen yhteydessä väärää informaatiota ja tehnyt tilaukseni sen perusteella, on selvää etten maksa asian selvittämisestä.

"Mahdollisista hyvityksistä tulee keskustella asiakaspalvelumme kanssa. Huomioithan, että mahdolliset huomautukset laskusta tulee tehdä ennen eräpäivää ja maksamalla laskun myös hyväksyy laskun. Mikäli sinua ei siis tavoiteta puhelimitse jättämäsi palvelupyynnön osalta ennen laskun eräpäivää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0200 17000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30)."

Asiakaspalvelunne on maksullinen, myös jonotus, jota olen tehnyt riittävästi kesällä tämän samaisen KotiTV-paketin toimitusongelmien yhteydessä. Pidän kohtuuttomana ja asiattomana sitä, että maksan sellaisen virheen selvittämisestä, jota en ole tehnyt itse vaan joka on peräisin myyjänne jätettyä kertomatta olennaisia tietoja.

Hoitanette asiallisesti, että minuun otetaan yhteyttä ennen eräpäivää. Eräpäivä on 21.11. maanantaina, eli käytännössä viimeinen mahdollinen yhteydenottopäivä on huomenna perjantaina 18.11.
Asiakastietojemme mukaan asia on hoidettu kuntoon ja laskullesi on tehty hyvitys. Hyvä, että asia saatiin hoidettua kuntoon ennen laskun erääntymistä ja pahoittelut vielä, ettei kanavapaketista informoitu riittävästi sopimusta tehtäessä.
Asia on hoidettu asiakaspalvelun kanssa. Ilmeisesti asiakaspalaute on vaikuttanut jotain, sillä nyt palvelunumero vastasi nopeasti. Kiitos siitä.

Keskustelin laskusta ja tilanteesta ystävällisen ja asiallisen asiakaspalvelija Johanna K:n kanssa 18 minuuttia 38 sekuntia. Hän poisti laskusta asiattoman maksukanaosuuden aivan oikein. Tämän teidän virheeseenne perustuvan asian hoitaminen kuitenkin maksoi minulle puhelun hinnan - en uskaltanut ottaa riskiä, ettei asiakaspalvelunne palvelupyyntö reagoi ajoissa eli ennen maanantaita. Jätin siis palvelupyynnön voimaan, jotta voin keskustella myös tämän puhelun korvaamisesta - siitä en huomannut Johanna K:lle sanoa.

Mutta palvelupyynnön peruuttamisessa asiakaspalvelu reagoi todella nopeasti. Ennen kuin ehdin edes vastata tänne, tekstiviestillä tuli ilmoitus, että "Asiakastietojemme mukaan laskutusasiasi on hoidettu kuntoon aiemmin tänään. Jätä tarvittaessa uusi palvelupyyntö."
Anni vastasikin samalla kun kirjoitin omaa viestiäni.

Tarkennuksena: siis minä soitin aamulla maksulliseen palvelunumeroon. Asiakaspalvelu ei ottanut yhteyttä kuin tekstiviestillä peruuttaen palvelupyynnön.
waroau kirjoitti:
Anni vastasikin samalla kun kirjoitin omaa viestiäni.

Tarkennuksena: siis minä soitin aamulla maksulliseen palvelunumeroon. Asiakaspalvelu ei ottanut yhteyttä kuin tekstiviestillä peruuttaen palvelupyynnön.


Asiakastiedoissasi näkyy, että palvelupyyntö on tullut käsittelyyn hieman sen jälkeen, kun asia on hoidettu puhelimitse. Tämä on puhdas sattuma, koska palvelupyynnöt tulevat käsittelyyn saapumisjärjestyksessä eikä niitä ole mahdollista poimia jonosta. Normaali käytäntö tilanteissa, joissa asia on jo ehditty hoitaa puhelimitse, on kuitata tekstiviestillä palvelupyyntö vastaanotetuksi ja asia hoidetuksi. Edellytyksenä tietenkin on, että palvelupyynnössä ei ole ollut muita sellaisia asioita, jotka vaativat yhteydenottoa.
No mutta hienoa.

Jätänkö nyt uuden palvelupyynnön keskustellakseni tämän puhelun korvaamisesta, vai miten ajattelitte hoitaa asian?
waroau kirjoitti:
No mutta hienoa.

Jätänkö nyt uuden palvelupyynnön keskustellakseni tämän puhelun korvaamisesta, vai miten ajattelitte hoitaa asian?


Mahdollisista puhelukorvauksista sinun tulisi tehdä reklamaatio. Vaihtoehtoisesti voit ottaa asian puheeksi, kun olet seuraavan kerran yhteydessä asiakaspalveluumme.
En näköjään ollut ainoa henkilö, jolla on ongelma tuon ylimääräisen kanavapaketin kanssa.

Myös minulle myytiin puhelimessa Koti TV lupaamalla se alhaisempaan kk-hintaan kuin sen hetkinen ADSL-liittymäni (24/1 myös Soneralta, mutta ilman tuota Koti TV:tä). Missään vaiheessa ei mainittu mitään mistään Canal+ -paketista.

Koti-TV:n kytkentä hieman kesti (mutta se on toinen tarina), joten vasta nyt tässä viimeisimmässä laskussa oli sitten tuon Canal+:n lasku.

Tein reklamaation Soneran asiakaspalveluun, josta sitten soitettiin ja kerrottiin, että kyllä tilausvahvistuksessa on maininta siitä Canal+ -paketista. Ja se olisi siitä pitänyt ymmärtää tarkistaa ja olisi ollut 14pv aikaa. Että nyt se on voi-voi ja se paketti kyllä voidaan perua, mutta tuo kuukaisi pitää kyllä maksaa.

Tarkistin sitten saamani tilausvahvistusken ja ainoa maininta on
"Lisätiedot:
CANAL+ Film ja CANAL+ ohjelmakirjasto 1 kk maksutta . Sonera Viihdepaketti: Kodin Laajakaista ja Koti TV yhteishintaan 39,90€/kk 24 kk:n ajan."

Ei mitään mainintaa mistään jatkumisesta tuon 1 kk jälkeen tai hinnasta.

Nyt tein sitten aiheesta vielä uuden reklamaation, kun näköjään myös asiakaspalvelu, ei ainoastaan myynti, yrittää ku******.
zzabur2: Ikävä kuulla tilanteestasi. Hyvä kuitenkin, että olet hoitamassa asiaa kuntoon Asiakaspalvelumme kautta. Tilausvahvistuksessa tulisi toki olla maininta, että "..kanavapaketit jatkuvat voimassa olevan hinnaston hinnoin". Toivottavasti mainitsit puutteellisen toimitusvahvistuksen reklamaatiossasi. Myyntitilanteessa pyrimme myöskin selvittämään mahdollisimman tarkoin sopimuksen sisältöä. Pahoittelut, ettei kohdallasi toimittu niin.
Niinamari kirjoitti:
Ikävä kuulla tilanteestasi. Hyvä kuitenkin, että olet hoitamassa asiaa kuntoon Asiakaspalvelumme kautta. Tilausvahvistuksessa tulisi toki olla maininta, että "..kanavapaketit jatkuvat voimassa olevan hinnaston hinnoin". Toivottavasti mainitsit puutteellisen toimitusvahvistuksen reklamaatiossasi. Myyntitilanteessa pyrimme myöskin selvittämään mahdollisimman tarkoin sopimuksen sisältöä. Pahoittelut, ettei kohdallasi toimittu niin.


Kyllä olen hoitamassa asiaa omalta puoleltani kuntoon. Lähetin reklamaation ennen edellistä viestiäni Soneralla eikä vieläkään kukaan ole ottanut uudestaan asian tiimoilta yhteyttä. Mainitsin tosiaan myöskin puutteellisen toimitusvahvistuksen.
No, eräpäivä on vasta ylihuomenna, joten ei tässä vielä mikään kiirus ole. Osaan kyllä vanhallakin laskulla maksaa oikean summan. Soneran laskutukselle ja kirjanpidolle olisi vain luultavasti helpompaa, jos sekä laskulla, että maksulla olisi oikea summa.
zzabur2: Laitoitko mitä kautta reklamaatiosi tulemaan? Asiakastiedoistasi ei reklamaatiota löydy. Viimeisin yhteydenottosi näkyy olevan 05.12.2011 lähetetty palvelupyyntö Asiakaspalveluun, johon on vastattu 07.12.2011.
Niinamari kirjoitti:
zzabur2: Laitoitko mitä kautta reklamaatiosi tulemaan? Asiakastiedoistasi ei reklamaatiota löydy. Viimeisin yhteydenottosi näkyy olevan 05.12.2011 lähetetty palvelupyyntö Asiakaspalveluun, johon on vastattu 07.12.2011.


Hei, ihan sitä samaa kautta kuin sen edellisen 05.12.2011 lähetetyn palvelupyynnön.
Arvioisin, että 07.12.2011, noin klo ‏‎13:00-13:15.

Olisi muuten varmaan huisin kätevää, jos asiakkaalle vaikka lähetettäisiin kuittaus palvelupyynnön vastaanottamisesta (sekä sen mahdollisesta etenemisestä).

Ps. Näihin foorumeviesteihin vastaaminen näyttää toimivan teillä hienosti 🙂 Plussaa ja kiitokset siitä.
zzabur2: Ikävä kyllä joudun pyytämään sinua tekemään uuden palvelupyynnön (tarkennathan palvelupyyntöön tarkasti, että kyseessä on reklamaatio) tai nopeimmin saat asian hoidettua soittamalla Asiakaspalveluumme puh. 0200 17000. Palvelupyyntösi olisi pitänyt tulla jo käsittelyyn. Pahoittelut tästä.
Niinamari kirjoitti:
zzabur2: Ikävä kyllä joudun pyytämään sinua tekemään uuden palvelupyynnön (tarkennathan palvelupyyntöön tarkasti, että kyseessä on reklamaatio) tai nopeimmin saat asian hoidettua soittamalla Asiakaspalveluumme puh. 0200 17000. Palvelupyyntösi olisi pitänyt tulla jo käsittelyyn. Pahoittelut tästä.


Selvä, uusi palvelupyyntö / reklaamtio tehty. Voitko ystävällisesti tarkistaa, että se on tullut läpi?
zzabur2: Hyvä, kiitos. Uskoisin palvelupyyntösi tulevan käsittelyyn parin päivän sisään (en ikävä kyllä pääse noukkimaan sitä "välistä"). Seurailen tilannetta.

Vastaa