Koti-TV:n kanavat


Hyvää päivää itse kullekin säädylle.

Talouteeni kaupattiin nopeamman laajakaistaliittymän kylkiäisenä Koti-TV. No tottahan toki otimme kun halvalla kerran sai! Digiboksi saapui hieman aikaa sitten ja jaksoin vihdoin puhkoa pari seinää ethernet-kaapelin tieltä ja laitoin koneen kuntoon. Asennus sujui vallan mukavasti, ei valittamista. Mutta kummastus oli suurehko kun tarjonnassa oli viitisen kanavaa, mm. MTV Suomi ja BBC:n jokin turhake. Asiaa selvitellessäni kävi ilmi, että ilmeisesti mitään ns. "normaaleja" kanavia kuten YLE, MTV3 yms. ei edes pitäis näkyä? Pelkästään jokin satunnainen turhake asuinpaikasta riippuen, mahdolliset tilatut maksukanavat ja tämä videovuokraamo-palvelu? Haluan siis vain varmistaa että homma todella menee näin enkä ole vain itse mokannut jotain.

Vastauksianne odotellen.

51 kommenttia

Kyllä. Juurikin näin se menee.

nimim. kohta muutto uuteen osoitteeseen ja uuden digiboksin osto eessä :S
No täähän onkin sit kätevä vehje. Jotenkin oletin että kikkare jota kutsutaan digiboksiksi toimisi kuin digiboksi mutta hei, kerrankos sitä erehtyy!
Koti TV:n kanavavalikoima on riippuvainen sekä laajakaistaliittymästä että alueesta. 24/1M - nopeusluokan ADSL-liittymän lisäpalveluna Koti TV:n kautta ei näy peruskanavat (YLE:n kanavat, MTV3, Nelonen, SUB, JIM, LIV) ja samaa pätee osaan Laajakaista Extra - liittymistä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Koti TV:n kanavavalikoima on riippuvainen sekä laajakaistaliittymästä että alueesta. 24/1M - nopeusluokan ADSL-liittymän lisäpalveluna Koti TV:n kautta ei näy peruskanavat (YLE:n kanavat, MTV3, Nelonen, SUB, JIM, LIV) ja samaa pätee osaan Laajakaista Extra - liittymistä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu





Kysympä nyt ihan suoraan että- MITÄ HELVETTIÄ mää teen tällä boxilla jos nuo perus kanavat ei näy?
Samaa ihmettelen. Miksi peruskanavat on jätetty pois?
kaapoA kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Miksi peruskanavat on jätetty pois?


No selvisihän tuo ja nopsaan. Ei siis mikään "vika" vaan "ominaisuus"..huh huh.. Eipä taida paljon tehdä
laitteella mitään. Kerrankos tuota erehtyy..
Alueilla ja liittymissä joissa Koti TV -palveluun ei sisälly tällä hetkellä maksuttomia peruskanavia, Koti TV -palvelun kautta on mahdollista:

1. Tilata ja katsoa maksu TV -kanaviamme (ei kuitenkaan HD-kanavia).
2. Käyttää videovuokraamopalvelua.
3. Katsoa TV-kanavia: TV7, BBC World News, TV5 Monde, Deutsche Welle ja MTV.
4 Jos asiakkaalla on käytössä Spotify Premium -palvelu, Koti TV:n kautta on mahdollista kuunnella Spotify -palveluun tallennettuja soittolistoja.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos tämä koti-tv paketti maksaa minulle jotain on syytä tulla hakemaan boxi hyvin nopeaa pois minulta. Kyllä nyt Soneralle hatun nosto!

Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Alueilla ja liittymissä joissa Koti TV -palveluun ei sisälly tällä hetkellä maksuttomia peruskanavia, Koti TV -palvelun kautta on mahdollista:

1. Tilata ja katsoa maksu TV -kanaviamme (ei kuitenkaan HD-kanavia).
2. Käyttää videovuokraamopalvelua.
3. Katsoa TV-kanavia: TV7, BBC World News, TV5 Monde, Deutsche Welle ja MTV.
4 Jos asiakkaalla on käytössä Spotify Premium -palvelu, Koti TV:n kautta on mahdollista kuunnella Spotify -palveluun tallennettuja soittolistoja.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
jaaggo kirjoitti:

Kysympä nyt ihan suoraan että- MITÄ HELVETTIÄ mää teen tällä boxilla jos nuo perus kanavat ei näy?


Kysympä nyt ihan suoraan, että kannattaisiko ottaa ensin selvää mitä on tilaamassa?

Ei olisi vienyt kauaa kun nämäkin Tapion kertomat asiat olisi ottanut selville ihan itse.
hardflip kirjoitti:
[quote="jaaggo":1v60y1cq]
Kysympä nyt ihan suoraan että- MITÄ HELVETTIÄ mää teen tällä boxilla jos nuo perus kanavat ei näy?


Kysympä nyt ihan suoraan, että kannattaisiko ottaa ensin selvää mitä on tilaamassa?

Ei olisi vienyt kauaa kun nämäkin Tapion kertomat asiat olisi ottanut selville ihan itse.[/quote:1v60y1cq]


Jospa et sekkaantuisi asiaan
jaaggo kirjoitti:
Jos tämä koti-tv paketti maksaa minulle jotain on syytä tulla hakemaan boxi hyvin nopeaa pois minulta. Kyllä nyt Soneralle hatun nosto!

[quote="Sonera-asiantuntija":181mtkhb]Alueilla ja liittymissä joissa Koti TV -palveluun ei sisälly tällä hetkellä maksuttomia peruskanavia, Koti TV -palvelun kautta on mahdollista:

1. Tilata ja katsoa maksu TV -kanaviamme (ei kuitenkaan HD-kanavia).
2. Käyttää videovuokraamopalvelua.
3. Katsoa TV-kanavia: TV7, BBC World News, TV5 Monde, Deutsche Welle ja MTV.
4 Jos asiakkaalla on käytössä Spotify Premium -palvelu, Koti TV:n kautta on mahdollista kuunnella Spotify -palveluun tallennettuja soittolistoja.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
[/quote:181mtkhb]



Milloinkahan on tulossa maksuttomat peruskanavat?
Mitä mahtaa maksaa peruskanavat jos ne ei näy?
Mikä tässä koti-tv:ssä on ideana jos noita peruskanavia ei näy?
Minkä takia myytte tätä paikkakunnalleni jos täällä ei näy kanavat?
hardflip kirjoitti:
[quote="jaaggo":2g8vcron]
Kysympä nyt ihan suoraan että- MITÄ HELVETTIÄ mää teen tällä boxilla jos nuo perus kanavat ei näy?


Kysympä nyt ihan suoraan, että kannattaisiko ottaa ensin selvää mitä on tilaamassa?

Ei olisi vienyt kauaa kun nämäkin Tapion kertomat asiat olisi ottanut selville ihan itse.[/quote:2g8vcron]


Juu..kaikki tieto löytyy kun vaan uskoo mitä lukee. Itse en kyllä osannut kuvitellakaan peruskanavien puuttumista.
Ihmettelin kyllä että antenniliitännät puuttuvat mutta toki luulin myös että peruskanavat tulevat sitten myös netin välityksellä kuten maksulliset tulevat.
Rinnakkaislaite Saunavisio/Elisaviihde onneksi pelaa ja on pelannut jo 2 vuotta joten pieni takapakki oli yllätys KotiTV:n tilaajana, no hinnan olisi pitänyt tuo paljastaa.
Tosin kaiken takana ei varmaan tai uskoakseni ole Sonera vaan Ylen politiikka.. Sama periaate joka poisti suorat peruskanavat Saunavisiosta netin kautta/Pc:ltä nautittuna.
Eli hyllyn perille joutaa laite vuodenvaihteessa kun ilmaiset maksukanavat lakkaavat näkymästä. Kiitos kokeiluajasta kuitenkin..
jaaggo kirjoitti:
Milloinkahan on tulossa maksuttomat peruskanavat?


Alueelle 2 eli lähinnä 24/1M ADSL-liittymissä ja osassa Laajakaista Extra - liittymiä oleviin Koti TV:hen ei ole tämän hetkisen tiedon mukaan tulossa peruskanavia. Tämä on tilanne nyt, tulevaisuudessa se voi olla jotain muuta. Koti TV on lyhyen historiansa aikana jo kertaalleen muuttunut parempaan suuntaan ja varmasti lisää muutoksia on tulossa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Samanlaiset mitä helvettiä fiilikset tulivat tännekkin kun uutta 'digiboksiani' asentelin. Miksi sitä edes markkinoidaan digiboksina kun ei sillä kerran saa edes normaali kanavia näkymään.
Videovuokraamokin on ihan pelleilyä. HD-videoiden vuokraus ei onnistu, todella fiksua ja nykyaikaista. Kotitv palvelun paskasta ei tässäkään taloudessa ole muuhun kuin verkonpainoksi.
Jatketaan edelleen siis linjalla, digiboksi, media pc, soneran paskakikkare(loppuvuoden kanavatarjousten takia) alkaa vaan kaukosäädinvuori olemaan mukavan kokoinen.
Koti TV:n kanavien määrä on laajakaistaliittymän tyypistä ja alueesta kiinni, samoin HD-kanavien saatavuus. Koti TV on vielä uusi palvelu, katsotaan mihin suuntaan se tulee kehittymään.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
No Tapsa,

Voitko kertoa syyn miksi nuo perus/ilmaiskanavat eivät Soneralla näy, kun Elisalla ilmeisesti toimivat.

Toinen kysymys,

Miksi ihmeessä Sonera ei käytä digiboxina Motorolan virittimet(dvb-t ja dvb-c) sisältävää mallia, jolla ilmaiset(ilmaiset juu, muistakaa TV-lupa...) kanavat voisi virittää antenni- tai kaapeliverkosta, koska sellainen malli heiltä löytyy ja esitellään jopa manuaalissa, joka kotiTv paketissa tulee mukana.

Henkilökohtaisesti olisin valmis, jopa maksamaan ko. laitteesta. Säästyisi energiaa ja kaukosäätimiä ja maailma pelastuisi.

Voitte käyttää edellistä markkinointiin ja mainontaan, free of charge !

t.Mika
Samoin täällä ollaan valmiita maksamaan kyseisestä boksista extraa, mikäli kotitv paketti muuten kehittyy siedettävään suuntaan. Boottaus ongelmat, hd-leffojen vuokraus,..

...ja tv-lupa on taloudessamme kunnossa, voivat ylenkin sedät olla tyytyväisiä!
mikaknurmi kirjoitti:
Voitko kertoa syyn miksi nuo perus/ilmaiskanavat eivät Soneralla näy, kun Elisalla ilmeisesti toimivat.


Suuressa osassa Laajakaista Extra - liittymien Koti TV:stä näkyvät myös peruskanavat, mutta 24/1M ADSL-liittymillä ne eivät näy. Digiboxi on kuitenkin samaa mallia. Elisan käytämässä digiboxissa on DVB-T/DVB-C vastaanottimet mitä Koti TV:n boxissa ei ole.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Onko näissä peruskanavissa kyse siitä, ettei katsojan periaatteessa tarvitse maksaa tv-lupaa, eikä Sonerakaan kanavista sitten Ylelle maksa..?

Outoa, tai oikeastaan harhaanjohtavaa, että "ohjelmapalvelut"-esitteessä PERUSPALVELUIHIN kuuluu kaikki peruskanavat. Onhan tämä ihan uudentyyppistä markkinointia, että kun ostat tuotteen, saat kaupanpäälliset muttet vakiovarusteita... :)

Katsotaan mitä Kuningaskuluttaja asiasta sanoo.
hardflip kirjoitti:
[quote="jaaggo":3vof6i1o]
Kysympä nyt ihan suoraan että- MITÄ HELVETTIÄ mää teen tällä boxilla jos nuo perus kanavat ei näy?


Kysympä nyt ihan suoraan, että kannattaisiko ottaa ensin selvää mitä on tilaamassa?

Ei olisi vienyt kauaa kun nämäkin Tapion kertomat asiat olisi ottanut selville ihan itse.[/quote:3vof6i1o]


Olisi hieno juttu kun tämmöistä Tapio kauppaa että voisi kertoa ihmisille että ei ole tämmöistä kanamahdolllisuutta tässä eikä vasta sitten kun boxi on tullut ja soitettu asiakaspalveluun!
Itse ainakin muistelen, että asiakaspalvelussa sanottiin "koti tv:n toimivan täysin kuin tavallinen digiboksi"! Normaalisti käsittääkseni kun nuo peruskanavatkin näkyy...
jaaggo ja Komuva: Kiitos palautteistanne.

Koti TV -palvelun myyntitilanteessa asiakaspalvelumme tulee kertoa mitä ominaisuuksia palveluun sisältyy. Pahoittelen, jos palvelun myyntitilanteessa ei ollut tullut selkeästi ilmi, että liittymissänne Koti TV -palveluun ei sisälly peruskanavia ja asiasta oli tullut väärä kuva.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
jaaggo ja Komuva: Kiitos palautteistanne.

Koti TV -palvelun myyntitilanteessa asiakaspalvelumme tulee kertoa mitä ominaisuuksia palveluun sisältyy. Pahoittelen, jos palvelun myyntitilanteessa ei ollut tullut selkeästi ilmi, että liittymissänne Koti TV -palveluun ei sisälly peruskanavia ja asiasta oli tullut väärä kuva.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu



Just näin minä ihan hetki sitten uusin netti tilauksen puhelimen välityksellä ja mulle kyllä luurissa sanottiin kun kysyin ; että jaa näkyy siis kaikki tavalliset mt3 ja subi jne, vastattiin kivasti että kyllähän nuo kaikki kanavat näkyvät ja saat vielä vuoden loppuun maksullisia kanavia ilmaiseksi...noh eipä tainnu tulla sitten meileen että kun mulla on max toi 24/1m linja että nuo peruskanavat ei sitten näy..enhän mie tommosta luurissa voi tietää mitä tässä just tuli luettua... että aika turha boxi tuli nyt hankittua 2v ajaks.. vähän iloa ehkä vuoden luppuun saakka...

Tyly kuittaa Tylysti : (
Tyly kirjoitti:
[quote="Sonera-asiantuntija":r9qgeh6o]jaaggo ja Komuva: Kiitos palautteistanne.

Koti TV -palvelun myyntitilanteessa asiakaspalvelumme tulee kertoa mitä ominaisuuksia palveluun sisältyy. Pahoittelen, jos palvelun myyntitilanteessa ei ollut tullut selkeästi ilmi, että liittymissänne Koti TV -palveluun ei sisälly peruskanavia ja asiasta oli tullut väärä kuva.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu



Just näin minä ihan hetki sitten uusin netti tilauksen puhelimen välityksellä ja mulle kyllä luurissa sanottiin kun kysyin ; että jaa näkyy siis kaikki tavalliset mt3 ja subi jne, vastattiin kivasti että kyllähän nuo kaikki kanavat näkyvät ja saat vielä vuoden loppuun maksullisia kanavia ilmaiseksi...noh eipä tainnu tulla sitten meileen että kun mulla on max toi 24/1m linja että nuo peruskanavat ei sitten näy..enhän mie tommosta luurissa voi tietää mitä tässä just tuli luettua... että aika turha boxi tuli nyt hankittua 2v ajaks.. vähän iloa ehkä vuoden luppuun saakka...

Tyly kuittaa Tylysti : ([/quote:r9qgeh6o]

Onhan sulla 14 päivän palautusoikeus. Itse tilasin kyseisen kotitvn ja peruutin sen 14 päivän sisällä. Laitteet palautin asiakaspalautuksena.
Noo, enpä valita 🙂 17euroa halvempi kuukausimaksu 24/1 -netille 2 vuodeksi. Samapa tuo vaikka heittäisi tuon mustan lootan kellarin perukoille odottamaan uutta tulemistaan 🙂

Vastaa