Koti TV suoraan tietokoneelta

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Miksi Koti TV ei voi näkyä suoraan tietokoneelta?
Nykyinen digiboksi viritys pätkii niin että on ollut jo viikkoja käyttämättä. Katselukelvotonta tuubaa.

3 kommenttia

Koti TV on tarkoitettu antenni- tai kaapeliverkon TV-lähetyksen korvaajaksi tai sen rinnalle monipuolistamaan television palveluvalikoimaa.

Ongelmat Koti TV:n kuvan katkomisessa eivät yleensä johdu Koti TV -palvelun toiminnasta, vaan liittyvät usein laajakaistayhteyden toimintaan ja käyttöasteeseen. Näitä ongelmia on lähinnä liittymissä, joissa ei käytetä Soneran toimittamaa palvelureititintä eli siellä missä ei alueen verkko ei (vielä) tue Koti TV:n multicast-vastaanottoa.
Mites kun sonera lupasi toimittaa tarvittavat laitteet kotitv:een toimimiseen mutta palvelureititintä ei näkynyt mukana. Jos "vika" kerran on omassa modeemissa niin kuka silloin maksaa korjaajan käynnin?
Silloinhan sonera ei ole toimittanut niitä vehkeitä mitkä sopimmusta tehdessä luvattiin ja ainakin meillä pätkiminen ilmeni vasta viikkoja sen jälkeen kun ko.laitteet oli jo kytketty toimintaan.
jaffa77 kirjoitti:
Mites kun sonera lupasi toimittaa tarvittavat laitteet kotitv:een toimimiseen mutta palvelureititintä ei näkynyt mukana. Jos "vika" kerran on omassa modeemissa niin kuka silloin maksaa korjaajan käynnin?
Silloinhan sonera ei ole toimittanut niitä vehkeitä mitkä sopimmusta tehdessä luvattiin ja ainakin meillä pätkiminen ilmeni vasta viikkoja sen jälkeen kun ko.laitteet oli jo kytketty toimintaan.


Laajakaistaliittymäsi Koti TV käyttää unicast-tekniikkaa, joten palvelureititintä ei tarvita. Alueen ADSL-verkko ei nykyisellään tue Koti TV:n multicast-lähetystä, mutta asia tulee todenäköisesti jossain vaiheessa muuttumaan. Jos näin tapahtuu, liittymäsi päivitetään Koti TV:n osalta ja saat palvelureitittimen käyttöösi.

Kun liittymästä tehdään vikailmoitus, pyritään vian syy paikallistamaan ja vika korjaamaan Soneran Vikapalvelun ja Verkonhallinnan toimesta. Ellei tämä ole mahdollista, siirretään työ asentajalle. Jos asentajakaan ei löydä vikaa Soneran vastuulla olevasta verkosta, tulee hän siinä vaiheessa testaamaan yhteyttä asiakkaan luolta. Jos sitten tulee esille että vika onkin asiakkaan omissa laitteissa, veloitetaan asiakkaalta 99,81 euroa turhasta asentajan käynnistä.

Toisella ADSL-modeemilla testaaminen ehkä säästää seuraavilta asioilta:

- Turhalta Vikapalvelun työltä.
- Turhalta asentajan työltä.
- Turhat asentajan matkat eri paikkoihin, jossa hän yrittää liittymän vian aiheuttajaa etsiä.
- Kustannuksia molemmilta osapuolilta (olettaen että asiakkaalle tulee 99,81 euron maksu turhasta asentajan käynnistä).

Tämän lisäksi jos vika jää modeemiin, on toisella modeemilla testaaminen nopein ratkaisu ongelmaan, ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vastaa