Koti TV uusin päivitys


Moi,

Boksiin tuli uusi päivitys äsken, mitähän muutoksia päivitys sisältää? En kyllä äkkiseltään huomannut mitään...

104 kommenttia

Kuten arvelinkin. Sain juuri vahvistuksen sille, että soneralla on ollut iso ongelma (siitä en saanut tarkempaa tietoa) ja he ovat joutuneet palauttamaan muutaman päivän vanhan varmuuskopion.

Olisi soneran järkevä itse tiedottaa tästä tapauksesta.. ihan jo luottamuksen ja avoimuuden takia.
Päivityksen jälkeen ohjelmakirjaston äänen voimakkuuden säätö ei ole toiminut eikä myöskään viasat film hd kanavalla.
@ ZerDzo: Toimiiko sulla Viasat Film-ohjelmakirjasto? Mulla ei lähde mikään käyntiin enää päivityksen jälkeen, näyttää vain mustaa ruutua sen ~5min. ja sitten videontoistovirheilmoitus. Sama homma jos vaikka kokeilee Katsomo-ohjelmakirjastoa, ei toimi mikään.

On kyllä järkyttävä kasa ongelmia nyt samaan aikaan.. ja sopivasti tulee jo viikonloppu jolloin ei kait mitään edistystä tapahdu.
Toimii se. Osasta elokuvista puuttuu tekstitykset mutta en tiedä onko tätä ollut aina.
Osasta tosiaan puuttuu tekstitykset, on ihan normaalia. Esim. tämä leffa: http://viaplay.fi/leffat/gangster-number-one .. siellä lukee "Elokuvassa ei ole tekstitysta".

No voi p, mikä ihme mun viihteeseen sitten on iskenyt.. ei toimi yhtäkkiä ohjelmakirjastot, ~50 tallennusta ei toimi.. plus sitten päälle nämä muitakin vaivaavat alkuviikon tallennusten häviämiset + eilisen laaja tallennusten häviämiset.. on kyllä tosi kiva satsi kaikkea probleemaa. Piti keritä katsoa Viasatin kirjastosta monta leffaa vielä ennen kuin tilaus päättyy tähän kuukauteen. 😞

Ongelma kuulostaa liittyvän viime viikon Viihde ongelmaan. Viihteen tallenteiden kanssa on havaittu monen tyyppisiä ongelmia viime viikon jälkeen. Asiaa selvitellään meillä edelleen ja siihen pyritään hakemaan mahdollisimman nopeasti ratkaisua.

Ei tainnut kyllä liittyä niihin yleisiin tallennusongelmiin.. oli ilmeisesti joku alueellinen vika joka nyt tänään korjattu, eli ohjelmakirjastot ja tallennukset näyttäisivät toimivan nyt. Tosin edelleen tallennuksista minulta puuttuu ne 34h jotka lähti 13.6. kuten muillakin.. muutamaltahan oli lähtenyt useita satoja tunteja tallennuksia.
Minulle ilmestyi eilen parikymmentä vanhaa talletusta, jotka olin itse jo poistanut... huoh...
Sama homma täälläkin.. kannattaa seurata myös tätä ketjua: viewtopic.php?p=60336#p60336
Marko- kirjoitti:
10. - 12.6. tehdyt tallenteet jotka ovat vian jälkeen kadonneet, ei ikävä kyllä saada palautettua. Pahoittelemme vian aiheuttamaa haittaa.

Ja vikatiedotteessa lukee:
- 10. - 12.6.2013 välillä tehdyt Viihteen tallenteet eivät näy tai ovat hävinneet. Näitä tallenteita ei saa palautettua.

Nyt aika mielenkiintoista, nimittäin, viihteen menu-päävalikossa, siinä "info"-taulussa ruudun yläosassa, lukee:
Hyvä asiakkaamme, pahoittelemme Sonera Viihteen tallennuksissa 10.-12.6.2013 ilmennyttä vikaa.
(tämä rivi pienellä fontilla) Tallenteet on palautettu ja palvelu toimii normaalisti.

Olette te aika veijareita.. ei teihin kyllä voi luottaa yhtään.. jatkuvasti tulee tällaista vastaan. Esim. myynnistä saattaa tulla yhtä monta eri vastausta johonkin asiaan kun on myyjiä.


P.S. Foorumin sivuilla ollessa kun klikkaa jotain alla listatuista linkeistä sivun alaosassa, tulee 404 not found virheilmoa:
    Häiriökartat
    Hinnastot
    Ehdot
    Betjäning på svenska
    Service in English
    Anna palautetta

URLeissa on www5.-aladomain väärin, pitäisi olla vain www.














 
[quote="Marko-":37ehvjvb]10. - 12.6. tehdyt tallenteet jotka ovat vian jälkeen kadonneet, ei ikävä kyllä saada palautettua. Pahoittelemme vian aiheuttamaa haittaa.


[/quote:37ehvjvb]

Markon antama informaatio pitää paikkaan. 10.-12.6 ohjelmia ei saada enää palautettua.












 

Ja vikatiedotteessa lukee:
Nyt aika mielenkiintoista, nimittäin, viihteen menu-päävalikossa, siinä "info"-taulussa ruudun yläosassa, lukee:








Hyvä asiakkaamme, pahoittelemme Sonera Viihteen tallennuksissa 10.-12.6.2013 ilmennyttä vikaa.
(tämä rivi pienellä fontilla) Tallenteet on palautettu ja palvelu toimii normaalisti.






Ilmoitus on hieman virheellinen. Ilmoituksella tarkoitetaan aikaisemmin tehtyjen tallennusten palautumista. Pistän tästä infoa eteenpäin. Tämä pitää korjata.












 

P.S. Foorumin sivuilla ollessa kun klikkaa jotain alla listatuista linkeistä sivun alaosassa, tulee 404 not found virheilmoa:


      Häiriökartat





      Hinnastot





      Ehdot





      Betjäning på svenska





      Service in English




    Anna palautetta


URLeissa on www5.-aladomain väärin, pitäisi olla vain www.




Linkit eivät näytä toimivan. 5 on liikaa linkissä. Kiitos infosta! Korjataan asia mahdollisimman pian. Hyvä että asiakkaat ovat aktiivisia ilmoittamaan näistä, koska muuten meiltä voi jäädä tämän tyyppiset asiat huomaamatta.

Taas tuli päivitys boksiin, onkos tietoa muutoksista/korjauksista?

Itse huomasin vain ohjelmakirjaston päävalikossa pientä muutosta.

Tänään tullut päivitys oli pienempi ja sisältää lähinnä ulkonäköön liittyviä pieniä muutoksia.











Marko- kirjoitti:

Tänään tullut päivitys oli pienempi ja sisältää lähinnä ulkonäköön liittyviä pieniä muutoksia.




Näppärästi myös loppuu kiintolevyn toimivuus uusimmalla päivityksellä.
Heittää ison virheilmoitus ruudun televiissoriin, mutta kehveli kun ei edes virhekoodia saa luettua kun se menee ruudun alareunan ali, eli piiloon..

Kiintolevyn tarkastuskaan ei tee yhtikäs mitn.
Vikailmoitus jätetty.

ps. postinumeroni on oikein, postitoimipaikka ei ole Hämeenlinna.

Hei Dervish,

Tarkistaisitko vielä laitteidesi kytkennät.

Käytössäsi pitäisi olla Thomson palvelureititin ja Motorola digiboxi pitäisi olla kytkettynä suoraan kaapelilla keltaisiin ethernet portteihin.

Tietojemme perusteella ongelma näyttäisi johtuvan siitä että digiboxi on hakenut verkosta väärän ohjelmiston. Tämä johtuu yleensä vääristä kytkennöistä. Käytössä jokin muu modeemi kuin Thomson. Thomsonin ja Motorolan välissä kytkettynä muita laitteita, esim. datasähkö adapterit. Motorola digiboxi on kytkettynä Thomsonin punaiseen WAN porttiin.

Tarkistathan nuo kytkennät ja palauta Motorola digiboxi vielä tehdasasetuksille.
Marko- kirjoitti:
Hei Dervish,

Tarkistaisitko vielä laitteidesi kytkennät.

Käytössäsi pitäisi olla Thomson palvelureititin ja Motorola digiboxi pitäisi olla kytkettynä suoraan kaapelilla keltaisiin ethernet portteihin.

Tietojemme perusteella ongelma näyttäisi johtuvan siitä että digiboxi on hakenut verkosta väärän ohjelmiston. Tämä johtuu yleensä vääristä kytkennöistä. Käytössä jokin muu modeemi kuin Thomson. Thomsonin ja Motorolan välissä kytkettynä muita laitteita, esim. datasähkö adapterit. Motorola digiboxi on kytkettynä Thomsonin punaiseen WAN porttiin.

Tarkistathan nuo kytkennät ja palauta Motorola digiboxi vielä tehdasasetuksille.


Näköjään auttoi kun ensin koko thompsonin löysi edes tallin perukoilta romuläjästä :)
Jatkossa sitten päivitykset niin että ei ole modeemista kiinni kiitos.
Hei Dervish,

Tuemme Viihdepalvelussa vain tuota toimittamaamme palvelureititintä. Mikäli siis käytössä on jokin muu laite, emme voi taata palvelun toimivuutta.
Mites se päivitysten muutosloki-hanke edistyy?! Ei vieläkään mistään näe mitä muutoksia on tullut!!

Mitä muutoksia tuli nyt uudessa päivityksessä? ~6kk viime päivityksestä ja eipä paljon tunnu olevan mitään tehty.


Itse huomasin seuraavia juttuja:



Epävarma: onko Spotify ollut ennen päävalikossa?


Vastailinkin sinulle jo toisessa ketjussa:









Kiitos ilmoituksesta! Itselleni ei tuo bugi ole omaan silmään sattunut vaikka tallennuksia itsekkin aktiivisesti käytän. Uskon kyllä että testaukset on tehty ennen julkaisua mutta tämä bugi on silti ohi pääsyt lipsahtamaan. Ilmoitan tästä uudesta bugista eteenpäin. Kyselin samalla myös muiden korjausten aikatauluista uudestaan koska mitään infoa niiden suhteen ei olla saatu.

Pyydän yhä kärsivällisyyttä näiden pienten kuin suurtenkin bugien korjaukseen. Ymmärrän että näiden takia koko palvelun käyttömukavuus kärsii paljon. Kiitos sinulle aktiivisuudestasi, vaikka vastaukseni ei tässä muodossa varmasti hirveästi mieltäsi kohenna.















 
Epävarma: onko Spotify ollut ennen päävalikossa?



Ei ole ollut, sen paikka on ollut ennen "palvelut"-valikon alla. Nyt palvelut-valikko on kokonaan poistettu ja spotify on tuotu suoraan päävalikkoon.

Teksti-TV:n kirjasimet oli levennetty entiselleen ilmeisesti tässä uusimmassa päivityksessä.

Mutta kyllä ihmettelen minäkin, eikö näistä versiopäivityksen muutoksista saada edes jonkinlaista koontia asiakkaille tiedoksi.
Mitäs uutta tässä tänään tulleessa päivityksessä tuli?
Hei ZerDzo,

Ihan tarkkoja päivitystietoja ei minulla ole mutta ainakin yhtenä asiana oli korjattu käyttöliittymää MIX-pakettien hallinnan suhteen. Kokeillaan kysellä tästä lisää jos saisin lisäinfoa kerättyä kasaan.
Antti- kirjoitti:
Hei ZerDzo,

Ihan tarkkoja päivitystietoja ei minulla ole mutta ainakin yhtenä asiana oli korjattu käyttöliittymää MIX-pakettien hallinnan suhteen. Kokeillaan kysellä tästä lisää jos saisin lisäinfoa kerättyä kasaan.


Terve Antti,

hieno päivitys taas olikin.. Nyt ei sitten toimi ohjelmakirjasto eikä tallennetut ohjelmat!!
Olen bootannut thomsonin ja digiboxin muutaman kerran mutta ei..
Jaahas ei toimi näköjään nauhotuskaan..JESS!!!!
Todella hieno softapäivitys --> ei näy talletukset eikä ohjelmakirjastot - virhekoodia pukkaa laidasta laitaan. Bootit ja töpselin nylkytys pukkaa vain eri setin virhekoodeja.

Nyt kun kerran on aikaa tv:ltä niin voi sit avautua rauhassa:
- jos/kun on tulossa päivitys, täytyykö se ottaa vastaan vasta silloin kun on valmis about vuorokauden katkokseen muihin palveluihin kuin peruskanavien katseluun?
- mikä noissa päivityksissä on se hankaluus toteuttaa/julkaista jottei käyttäjien tartte myllertää koko palettiaan läpi ennekuin homman saa siihen rotiin missä se oli ennen päivitystä.

Jotenkin olen taipuvainen uskomaan että homma kyllä taas syystä tai toisesta pelaa aamulla, mutta tässä tilanteessa se ei paljoa lämmitä kun lapset nukkuu ja olisi paras hetki katsella leffoja tms.
zaccy kirjoitti:
Todella hieno softapäivitys --> ei näy talletukset eikä ohjelmakirjastot - virhekoodia pukkaa laidasta laitaan. Bootit ja töpselin nylkytys pukkaa vain eri setin virhekoodeja.

Nyt kun kerran on aikaa tv:ltä niin voi sit avautua rauhassa:
- jos/kun on tulossa päivitys, täytyykö se ottaa vastaan vasta silloin kun on valmis about vuorokauden katkokseen muihin palveluihin kuin peruskanavien katseluun?
- mikä noissa päivityksissä on se hankaluus toteuttaa/julkaista jottei käyttäjien tartte myllertää koko palettiaan läpi ennekuin homman saa siihen rotiin missä se oli ennen päivitystä.

Jotenkin olen taipuvainen uskomaan että homma kyllä taas syystä tai toisesta pelaa aamulla, mutta tässä tilanteessa se ei paljoa lämmitä kun lapset nukkuu ja olisi paras hetki katsella leffoja tms.


KOKO TEKSTI!!

Ottaa oikeasti päähän kun pääsisi rentoutumaan tietyn HBO sarjan merkeissä kun sitä en koskaan jaksa livenä katsoa..Mutta ei niin ei. Eikä tämä todellakaan ole ensinmäinen kerta, eikä varmasti viimeinenkään. Saavatpahan taas hyvittää seuraavassa laskussa.

Vastaa