Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Jan_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Koti TV verkkotallennus

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minulla ei verkkotallennus-toiminto tule käyttöön, vaikka digiboxi (1910) on käynnistetty useamman kerran uudelleen. Tämän takia sitten palautin tehdasasetukset digiboxiin, mutta salasana hukassa -> joten Omien Sivujen kautta yritetty tilata uudet. Nämä eivät kuitenkaan ole tulleet perille. Kuten ei aiemmin tilatut Pin-kooditkaan useista yrityksistä huolimatta. Joten jouduin ottamaan Soneraan yhteyttä ja muutaman päivän pästä sainkin tekstiviestillä nämä. Laskutus asioissa meni viimeksi noin 3kk ennen vastausta. Nyt odottelen paraikaa puhelimella toista tuntia vikapalveluun, josko saisin salasanan. Ensimmäisessä jonotuksessa meni 1½h jonka jälkeen valitettavasti aku loppui... toivottavasti on nyt onni matkassa, ja saan jonkun puhelimen päähän ennekuin menee puhelinpalvelu kiinni.

Jos kuitenkin apua on saatavilla näinkin, kuten useaan kertaan on jonotuksessa sanottu, niin minuun voi olla yhteydessä (=lähettää vaikka tekstiviestillä Koti TV tunnukset). Eli jos asiantuntijat tai toiset käyttäjät voisivat auttaa...

Loistavinta olisi kuitenkin jos saisitte teidän itsepalvelu toiminnot toimiviksi, niin ei menisi kenenkään aikaa tälläiseen turhahkoon jonotteluun ja yksinkertaisten asioiden ihmettelyyn.
12 vastausta
Jan_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
No nyt vastatin. Jes 😉 Katsotaan josko lähtisi myös toimimaan.
Jan_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eipä tullut verkkotallennus-toiminto näkyville.

Nyt siis on uudelleenkäynnistetty reititin (Thomson TG784 tjsp), palautettu digiboxiin tehdasasetukset (Motorola 1910). Voinko näin loppukäyttäjän ominaisuudessa enää muuta tehdä?

Mitä tietoja tarvitsette, että saadaan toimimaan?
Jan_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ja jos todellakin on niin ettei verkkotallennusta pysty käyttämään Motorolan 1910 kanssa, olisi siitä hyvä olla jossakin virallisilla sivuilla maininta.

Eli ei näin "Verkkotallennus on Koti TV:n perusominaisuus, joka kuuluu 16.2.2011 alkaen aina Koti TV -palveluun. Huom! Jos sinulla on jo Koti TV, käynnistä Koti TV -digiboksi uudelleen ja päävalikkoon ilmestyy kohta ”Tallennukset”. Verkkotallennus onnistuu Koti TV -digiboksin kaukosäätimellä."

Tai ainakin olla listaus yhteensopivista laitteista. Aivan turhaan on mennyt aikaa ja vaivaa näin yksinkertaisen asian vatvomiseen ja ihmettelyyn.

Eli case vieläkin auki... katsotaan koskakohan homma saadaan kuntoon.
Jan_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minuun siis Sonera saa olla yhteydessä koskien tätä.

Asiakasnumero näkynee teille, joilla saa yhteystiedot sitten kaivettua esiin.
Jan_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eilen oli tullut kirje aiheesta, ja tänään tuli uusi digiboxi. Eli tuolla vanhalla tämä toiminto ei tosissaan toimi. Toivottavasti 1903 toimii moitteitta.

Enää vain ihmetyttää miksei Soneran sivuilla ole mitään infoa, eikä kukaan asiakaspalvelusta tai vikapalvelusta osannut kertoa tästä? Ja aikamoista monologia on täällä asiantuntijoiden keskelläkin saanut käydä 😄
Tapio_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1901 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Vastaamme viesteihin pääasiassa aikajärjestyksessä. Viestiketjuun kommentointi siirtää sen aina uusimmaksi ja meidän kannalta katsottuna vastausjonon hännille. Siksi tähän ei ole aikaisemmin kommentoitu mitään.

Asia onkin jo ehtinyt selvitä eli vanhoilla Motorola VIP1910 IPTV-digibokseilla ei verkkotallennus toimi ja laite vaihdetaan uudempaan VIP1903-malliin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Jan_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
OK. Tämä osittain selittää viiveen täällä palstalla.

Takaisin aiheeseen.

Vaihdoin eilen uuden 1903 vanhan 1910 tilalle. Muutaman buuttailun jälkeen (että sai mm. UrhoTV:n toimimaan), alkoi uuden purkin ihmettely.

Eilen Pe klo 16:54-17:16 kanva YLE-1 yksitoista (11) kappaletta 5-15 sek kuvan ja äänen pysähdyksiä. Eli kuva jäätyi paikalleen, jonka jälkeen sitten lähetys jatkui livenä 5-15 sek jälkeen (eli ei siis jatkunut siitä kohdasta mihin lähetys oli jäänyt). Tänä aikana esim teksti-tv:n kello kyllä kävi normaalisti. Eli ihan jumissa ei ollut.

Kanavan vaihto UrhoTV:lle - sama pätkintä jatkui. Yleisimmin jäätymisen alkuajankohta sattui minuutin vaihtumisen yhteyteen (teksti tv päällä), mutta sattui kyllä muutenkin, eikä mitään sen suurempaa logikkaa ajankohdissa muuten tuntunut olevan. Nettiyhteys (Laajakaista extra 100/10) toimi muuten moitteitta kokoajan.

Tallennuksien ajastus toimi ok. Tallenuuksia ei kuitenkaan pystynyt toistamaan (videontoistovirhe...). Myöskään yhtäkään Ohjelmakirjasto/Katsomo olevaa ohjelmaa ei pystynyt katsomaan.

Boxi on Motorola VIP1903 RBL ver 2.6 ja firmis 3.11.2

Vaihdoin illalla takaisin 1910 ja tänään aamulla testasin sen toimintaa. Ikävä yllätys oli että nyt myös samaa pätkintää tapahtui tässäkin, jota ei aiemmin ollut (olen käyttänyt vuoden verran KotiTV:tä, ja kuva on aina ollut moitteetonta, ja palvelu on toiminut kuten pitääkin).

Reititintä ja digiboksia on buuttailtu, otettu virrat oikeasti pois, tarkistettu asetukset yms perusjutut testauksen yhteydessä.

Seuraavaksi resetoidaan reititin, päivitetään (jos mahdollista) ja kytketään uusi boksi takaisin tulille. Aikamoista säätämistä. Laitan tuohon pöytäkoneseen vielä VLC-playerin ja testaan hyytyykö kuva samanaikaisesti digiboksin kuvan kanssa, vai ollenkaan. Let's see... or not.
Turbo_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei, olen omistanut Soneran Koti-TV:n jo useamman kuukauden ajan ja sen ohella tilaan myös UrhoTV Totalia. Ensimmäistä kertaa törmäsin seuraavaan ongelmaan:

Ajastin 3.3.2011 ottelun Jokerit-Kärpät ja se tallentuikin digiboksille. Ongelmana tässä on vain, että tallennus onkin Lukko-TPS -ottelu, vaikka tallennuksen nimikin on Jokerit-Kärpät. En tiedä oliko kanavapaikat ohjelmoitu väärin tai jotain, mutta pisti kyllä hieman ärsyttämään, kun töistä tullessani en nähnytkään haluamaani peliä.

Vai olisiko ongelma kenties UrhoTV:n päässä? Siinä tapauksessa laitan palautteeni sinne.
Jan_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Palvelureititin resetoitu. Oletusasetukset käytössä poislukien salasana vaihdettu ja muuri disabloitu testien ajaksi. VLC:n ja Digiboksista tulevan kuva ja ääni jämähtävät samanaikaisesti. Eli vika tuskin digiboksissa. VLC toipuu noin 2sek nopeammin n 10sek breikistä. Alla reitittimen info. Saa tokki myös kertoa mikä on vikana...

Product Name: TG784
Serial Number: CP0839NT7XX
Software Release: 8.2.4.B
Software Variant: BY
Boot Loader Version: 1.0.1
Product Code: 36578040
Board Name: CANT-Y

Service Name: Sonera SMART 1.7.6 (modified by user)
Description: Factory Defaults
Region: Finland
Provider: THOMSON
Configuration Date: Configuration modified by CWMP

Internet_5
Type: ETHWAN
IP Address: 80.223.216.2xx

IPTV_5
Type: ETHWAN
IP Address: 88.195.226.xx

Thomson Gateway Address: 10.146.0.40/24
Tämän osion uusimmat keskustelut