Koti Tv

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Terve,

Minulle on toimitettu Koti Tv-palvelu pari päivää sitten ja toimii muuten hyvin, mutta digiboksi ei lähde lataamaan/tunnista verkkoa. Ilmoittaa vain "Could not download the system software. Please check cables.....". Reitintä ja digiboksia on resetoitu useampaan otteeseen, digiboksin rj-45:sta on kokeiltu muihinkin portteihin + uusi Cat5 verkkokaapeli ostettu, mutta ei lähde toimimaan ja netti siis toimii normaalisti.

Modeemi kyllä tunnistaa digiboksin, koska näkyy "kytkettyjen laitteiden" -listassa pc:n lisäksi.

Modeemi: Thomson TGTG789vn
Digiboksi: Motorola jotain....

6 kommenttia

Mikäli tilanne on edelleen sama, lisäisitkö asiakasnumerosi käyttäjätunnuksesi tietoihin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voin katsoa liittymäsi tilannetta tarkemmin. Asiakasnumerosi ei näy keskustelupalstan muille käyttäjille.

Toinen vaihtoehto on, että lisäät asiakasnumeron sijaan liittymänumerosi muodossa 333123456.
Ilmoita tähän ketjuun, kun olet lisäyksen tehnyt.
Liittymänumero tallennettu profiiliin....
Saciz: Viestisi mukaan kuulostaa siltä, että olet jo tehnyt sen mitä kotikeinoin ongelmassa voi tehdä. Ymmärsin viestisi perusteella, että olit myös yhdistänyt Motorola IPTV -digiboksin suoraan Thompson TG789vn-laitteen ethernet-porttipaikkaan ja välissä ei ollut mitään muita välilaitteita.

Mainitsit, että olit koittanutkin jo laitteiden resetointia, joten seuraava ohje voi olla jo läpikäyty. Kannattaa tarvittaessa koittaa Motorola -digiboksin tehdasasetuksiin palauttamista Ohjeet ja vinkit -sivumme Koti TV:n ongelmatilanne ohjeen avulla.

Sinun kannattaa tehdä tässä tilanteessa suoraan vikailmoitus vikapalveluumme, jotta Koti TV -palvelun toiminta pystytään tarkistamaan liittymässäsi. Vikailmoitus on mahdollista tehdä, joko puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai vikailmoituslomakkeellamme.
Näyttää siltä, että laitteella heitetään vesilintua ellei tellä ole jokin blokki kyseiselle mac-id:lle.

Vikailmoitus tehty.
Täysin vastaava tilanne. Koti-TV vermeet saapuneet jo viime viikon lopulla.
Koitettu resetoida boksia ja reititintä moneen kertaan vaan ei. Boksi ei päivitä itseään.
Could not download the system software. Please check cables.....
On koitettu vaika minkälaisilla johdoilla suoraan reitittimeen ja ilman muita laitteita koko verkossa.
Ei sitten niin millään.

Jätinpä tuosta vikailmoiuksenkin jo.
Komeasti luvattiin lopussa:
Hoidamme asiasi tänään tai viimeistään seuraavana arkipäivänä - otamme yhteyttä tai kuittaamme, kun asiasi on hoidettu.
No eipä mitään kuulunut seuraavan vuorokauden aikana 🙂.

Itse reitittimessä lukee muuten hallintapaneelissa IPTV kohdassa connecting... internet on connected.
Netti siis toimii kyllä mainiosti.
Pjuuti: Todennäköisesti jättämäsi ilmoitus on jo otettu käsittelyyn ja asia on voinut jo selvitä. Jos et ole saanut vielä väliaikatietoa tai kuittausta selvityksen tilasta, voin tarvittaessa tarkistaa vikailmoituksen tilan kauttamme.

Jostain syystä en löytänyt keskustelupalstalle liittämälläsi asiakasnumerolla asiakastietoja. Todennäköisesti asiakasnumerosta puuttuu jokin numero. Jos tarkistat asiakasnumerosi ja kuittaat asiasta tähän viestiketjuun, voin tarkistaa miltä littymäsi tilanne näyttää.

Vastaa