KotiTV & CANAL+ MM-kiekko 24/7


Moi!
Tuolla http://www.sonera.fi/tv+ja+viihde/tv+pa ... nal+total/ mainitaan, että:
"Huom. CANAL+ MM-kiekko 24/7 -kanava ei sisälly CANAL+ Total -pakettiin Koti TV:ssä"

Siis...
a) Saa KotiTV.hen, mutta ei sisällly Total-pakettiin (miksi ei)?
b) Saa jollain muulla konstilla mukaan KotiTV.hen? (miten ja millä hinnalla)?
c) Ei ole yleensäkään tarjolla KotiTV.hen (miksi ei)?

Tyypillinen esimerkki epämääräisestä ilmoittelutyylistä.
Voisitteko täsmentää niin Total-mainossivulle kuin vaikka ihan vastata tänne palstalle - Kiitos!


Ja vastaus löytyikin näköjään Canal-sivuilta:

CANAL+ MM-kiekko 24/7 -kanava käynnistyy huhtikuussa 2012. Lähetykset kisojen ajan 4.-20.5.2012. Kanava on jaossa IPTV-jakelussa yksinoikeudella Elisa Viihteessä. Kanava näkyy normaalisti antenni-, kaapeli- ja satelliittijakelussa. Tarkista näkyvyys ja HD-kanavan saatavuus omalta operaattoriltasi.

126 kommenttia

Eli ts. on vaihdettava iptv-operaattoria vuosittain, jos haluaa seurata tämänkaltaisia urheilutapahtumia? Riippuen siitä mikä operaattori milloinkin saa yksinoikeuden... Näinkö?
Hei!

Kuten DigiHate omassa viestissään jo mainitsikin, valitettavasti Canal+ MM-kiekko 24/7 -kanava ei näy Sonera KotiTV -palvelussa. KaapeliTV asiakkaillamme kanava on nähtävillä. Ymmärrämme asiakkaittemme harmin asiassa, mutta valitettavasti sopimusteknisiin asioihin emme voi tässä kohtaa vaikuttaa.

Kannustetaan kuitenkin Leijonat voittoon, kuten viime vuonnakin!
Tässä(kin) tapauksessa syyn voisi heti ilmoittaa siellä Canal+ Total -mainos/esittelysivulla!
Ite menin Canal+ total lankaan, kysyin että näkkyyhän suomen pelit mertarannan selostamana vaikkei tuo MM-kiekko 24/7 kanava näykkään ??? Joo näkkyy ne... Pas..t näy. Oma virhehhän se on ku ei tajua kattua Canalin sivuilta että mitkä pelit näkkyy ja mistä ja kenen selostamana.
Näyttää melkein kaikilta muilta saavan kyseisen kanavan http://www.canalplus.fi/leijonat
Ei näy yhtään Suomen peliä Soneran tarjuaman Canal+ Totalin kautta ... Olisin ottanu tämän paketin kyllä muualta ...

Muuten oon ollu tyytyväinen ja kaikki on toiminu todella hyvin.
Soneran asiakkaana vuodesta: 2005

Tällä hetkellä näkyy paketit:

Urho tv:total (kestona)
Canal+ total (3kk) "ilman jääkiekkoa"
Sonera Surf paketti (kestona)
Discovery paketti (kestona)
Viasat (kuukauden)

Kelpo summa näistäki kertyy kuukautta kohti ... Ja ilman MM-kiekkua ....

Ps. laittakaa kaikki urheilu samaan kanavapakettiin niin rupiaa kauppa käymään.
Hei Tane1982! Pahoittelut, että sinulle on annettu virheellistä tietoa selostaja asioissa. Tosiaan näin on, ettei kaikki Suomen pelit ole kuultavissa Mertarannan selostamana, kuin Canal + MM 24/7 -kanavalla, jota ei ikävä kyllä Soneran KotiTV:lle ole saatavilla. Sonera KaapeliTV:ssä kanava kyllä näkyy, jos vain Soneran KaapeliTV alueella asustat.
Mukava kuitenkin kuulla, että olet muutoin ollut tyytyväinen meihin ja palveluihimme.
Laitoin palautteesi kattavasta urheilukanavapaketista eteenpäin, kiitos siitä!
Mukavaa keväänjatkoa sinulle!
Tuli selväksi että Canal+ MM-kiekko 24/7 -kanava ei näy Sonera KotiTV mikä on sinänsä käsittämättömän hyvin töpätty Soneralta.

Saisiko vielä tarkemmat tiedot mitä nyt sitten näkyy KotiTV:n Canal-kanavilta koskien tätä Suomen lohkoa?

Sain tiedon asiakaspalveluun soittamalla että Suomen pelit näkyisivät Canal urheilu tai Canal sport kanavilla kotiTV:ssä, mutta tätä tietoa/vahvistusta tiedolle en löydä kyllä Canalin enkä Soneran sivuilta.

Eli näänkö nyt siis kotiTV:stä Canal paketilla 64 peliä miinus Mertaranta?
Hei dimebag,
Canal+ Total paketilla näet KotiTV:ltä Ruotsissa pelattavan lohkon ottelut joita on yhteensä 30, selostajina Sebastian Waheeb ja Kimmo Porttila. Mtv3 lähettää kaksi Suomen peliä ja yhden välierän. Ava-kanavalta tulee kuusi Suomen peliä, yksi välierä, pronssiottelu ja finaalit. Antero Mertaranta selostaa näistä peleistä 2-3 ottelua. Pääselostajina toimivat Mika Saukkonen ja Juha Taivainen.
Ettekö nyt siis voi avata laajakaista-Canal.in ostajille sen 24/7-kanavan antenniin tai kaapeliin - ja ihan ilman, että asiasta tarvii joka palstalla vääntää?

Ei Soneran asiakkaat Canal.ia oo ostanu nähdäkseen Ruotsin MM-lohkon!!!!
Mitä voi odottaa ruotsalaiselta yritykseltä?
Moi vielä DigiHate !

Kuten jo aikasemmin oli mainittunakin "sopimusteknisiin asioihin emme voi tässä kohtaa vaikuttaa". Mielelläänhän me olisimme Sonera Koti-Tv:ssäkin Canalin MM 24/7 näytetty, mutta tilanne on valitettavasti tämä.
Mintsi kirjoitti:
Moi vielä DigiHate !

Kuten jo aikasemmin oli mainittunakin "sopimusteknisiin asioihin emme voi tässä kohtaa vaikuttaa".

Nyt on pakko ottaa tästä kiinni, niin monta kertaa tätä shaibaa täältä jo lukenut.

Surina yrittää tällä kommentilla selittää että he eivät ole voineet asialle mitään. Pashapuhetta. Jo sana "sopimustekninen" sisältää sanan sopimus, eli kyse on sopimusneuvotteluista jotka surina on käynyt ja tullut tähän tulokseen. Myös surinalla on vastuu sopimuksen, tässä tapauksessa, osittaisesta epäonnistumisesta. Kyse on, taas jälleen kerran, rahasta, jolloin surinan asiakkaat saavat monessa asiassa huonompaa palvelua kuin esim. elisalla. Tämä on käynyt selväksi monen toiminnallisuuden osalta tälläkin foorumilla. Puhutaan asioiden oikeilla nimillä, kiitos.
Yllätyshän se nyt olisi jos sonera tarjoasi jotain sellaista mitä elisa viihteellä ei olisi jo tarjolla. Nykyiselläänkin elisalla huomattavasti parempi peruskanavien tarjonta esim. eurosport. Jota sonera ei tarjoa sopimusteknisistä syistä yllätys yllätys.
On tämä nyt yksi p erkele. Avasin 100Mbs liittymän soneralta joulukuussa kun saatui asuntooni saamaan. Yhteyteen sinänsä ollut tyytyväinen. Tuossa pari viikkoa sitten minulle soitettiin ja myytiin kotitv palvelua. Olin tilaamassa Canal Digitalin satelliitti pakettia, mutta myyjä sai huijattua minut ottamaan soneran paketin, jossa "näkyy samat kanavat ja on huomattavasti yksinkertaisempi". Kysyin vielä, että näkyyhän suomen pelit varmasti Mertarannan selostamina. Tätä kysyin, koska asia on tärkeä (perustetaan kisastudio asuntooni ja Mertaranta on ainoa oikea henkilö selostamaan suomen pelejä). Tähän myyjänne vastasi, että näkyy kyllä, ei minulla tullut mieleenikään etteikö kaikki suomen pelit sitten näkyisi mertarannan selostamina. Tänään kun yritin etsiä maikkarin mainostamaa mm 24/7 kanavaa, en sitä kanavalistalta löytänyt.

Vaadin sopimuksen purkamista ja hyvitystä aiheutuneesta haitasta. Nyt en kerkiä enää saamaan Canal digitalilta pakettia ennen kisojen alkua. Tämä on soneralta niin törkeää käytöstä, että luulisi kuluttaja-asiamiehen kiinnostuvan asiasta.
Proler: Heti alkuun syvimmät pahoittelut saamastasi virheellisestä tiedosta. KotiTv:lle ei tosiaan ikävä kyllä ole mahdollista saada Canal + MM 24/7 -kanavaa, jossa Mertaranta selostaa MM pelit. Mitä sopimuksen purkuun ja hyvitysasioihin tulee, tilanteet katsotaan aina tapauskohtaisesti Asiakaspalvelussamme.
On laitettu sähköpostia useammasta eri osoitteesta, jätetty soittopyyntöjä ja yritetty soittaa. Vähemmän yllättäen kukaan ei kuitenkaan vastaa sähköposteihin, tai soittopyyntöihin. Soitettaessa puhelu siirretään "asiantuntijalle", joka ei vastaa ollenkaan tai katkaisee puhelun kun puhelin on soinut viisi sekuntia. Eli pitää olla jokin konsti, jolla asiakaspalveluun saa yhteyden!
Niinamari kirjoitti:
Proler: Heti alkuun syvimmät pahoittelut saamastasi virheellisestä tiedosta. KotiTv:lle ei tosiaan ikävä kyllä ole mahdollista saada Canal + MM 24/7 -kanavaa, jossa Mertaranta selostaa MM pelit. Mitä sopimuksen purkuun ja hyvitysasioihin tulee, tilanteet katsotaan aina tapauskohtaisesti Asiakaspalvelussamme.
Tänään aloin tutkimaan tätä koti-TV-palvelun omistajana. Uskottava se on ettei MM-kiekkopakettia saa rahallakaan. Voiko tämä tosiaan olla totta! Pitääkö tällaiset kansalliset näkyvyysasiat seuraavaksi ulottaa myös operaattoreiden sopimuksiin saatavuuden kannalta.
Hei Proler,
olisiko sinun mahdollista varata takaisinsoittoaikaa Asiakaspalvelustamme?
Aika hyvä vaihtoehto kisojen seuraamiseen kun tuota ei koti-tv:n kautta näy, nimittäin http://www.katsomo.fi/?progId=114308 hintakin halpa että jos toimii edes jotenkin niin hyvä. Kuvanlaatu nopealla netillä 720p mikä on jo parempi kuin perus SD lähetys.
Lauren kirjoitti:
Hei Proler,
olisiko sinun mahdollista varata takaisinsoittoaikaa Asiakaspalvelustamme?

Maanantaille oli varattuna, kukaan ei kuitenkaan soittanut sovittuna aikana. Kokopäivää en voi puhelinta vahtia, sillä töitäkin pitäisi tehdä.
kallek kirjoitti:
Aika hyvä vaihtoehto kisojen seuraamiseen kun tuota ei koti-tv:n kautta näy, nimittäin http://www.katsomo.fi/?progId=114308 hintakin halpa että jos toimii edes jotenkin niin hyvä. Kuvanlaatu nopealla netillä 720p mikä on jo parempi kuin perus SD lähetys.

Katsomossa käyttävät silverlightia, joka taas ei toimi linuxilla, joten ei ole yhtään hyvä vaihtoehto. Kuvanlaatukin on todella huono vs. oikea HD laatu vaikka 720p on oikeasti huomattavasti parempilaatuinen kuin tuo katsomon "hd".

Tänään viimeksi huomenta suomessa mtv3:n / canal+ tuottaja sanoi, että KAIKKI canal+ tilaajat näkevät MM24/7 kanavan, joten nyt jotain oikeita selityksiä tarvitaan soneralta. Ei riitä mikään sopimustekninen asia, koska Canal+ edustaja on viimeksi tänään sanonut "kaikki canal + total tilaajat näkevät mm24/7 kanavan".

Huomenta suomi löytyy http://www.katsomo.fi/?progId=120653 ja tuottajan osuus ~7:20.
Kaksi soittoa takana Soneran asiakaspalveluun. Pakettia ei kuulemma voi irtisanoa, vaikka tilattaessa asiakaspalvelija sanoi, että sen voi irtisanoa milloin tahansa. Asiakaspalvelija sanoi myös meille, että kaikki ottelut näkyvät. Eilen illalla saatiin tietää tämän palstan kautta, että pelejä ei näekkään tälla koti-tv:n canal+ paketilla. Jäi muuten aika p**ka maku suuhun.

Siks toiseksee, asiakaspalvelu oli aika hirvittävää tuossa puhelimessa. Ei edes yrittänyt millään tavalla korjata tilannetta, mikä meillä on. Kerroin, että kanavapaketti on otettu siinä uskossa, että siinä näkyy kaikki ottelut ja että mielestäni meitä on huijattu ottamaan tämä paketti, eikä se siis ole ollut sitä mitä meille on uskoteltu.

Aspa kertoi minulle myös, että Soneralta olisi lähetetty kirjeitä, joissa kerrotaan, että kyseisessä kanavapaketissa ei näy MM24/7 kanava ja että asiakkaille olisi hyvitetty tätä joillain lisäkanavilla. Ei meille vaan ole tullut mitään sellaista infolappusta.. Eikä sen puoleen mitään lisäkanaviakaan..
Kerran minuakin voi kusta silmään muttei enää koskaan toiste. kaksi vuotta nyt maksan sinisilmäisyydestäni mutta sitten loppuu tämän lafkan kanssa asiointi.
Miksei Soneralta nyt kommentoida asiaa mitenkään kun on käynyt selväksi, että huijaavat kuluttajia ja vielä tiedostavat tämän mutta eivät tee mitään korjatakseen tilannetta. Suosittelen muitakin ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, vaikka sillä ei kisoja pystytä pelastamaan (= saamaan näkymään kuten on luvattu) voivat kuitenkin tehdä jotain Soneran ylimieliselle asenteelle ja varmasti jokin rankaisumenetelmä heilläkin on käytössä tälläisiä tilanteita kohtaan. Näin ei vain voi käyttäyty kuluttajia kohtaan.

Itse lähtän rojut takaisin kisojen loputtua, enkä enää jaksa edes yrittää selvittää tilannetta. Laskua en enää kotitv:n osalta maksa. Rikon samanlailla sopimusta kuin Sonera rikkoo (ei toimita luvattuja kanavia, jolloin minunkaan ei tarvitse maksaa luvattua korvausta luvatuista kanavista).
Saimme irtisanottua kanavapaketin [u:2bi7ymhr]kolmannen[/u:2bi7ymhr] puhelun jälkeen.. Kiitos Soneran kun pilasitte MM lätkän katselumahdollisuuden.

Proler, ylimielinen on niin oikea sana kuvaamaan tämän hetkistä Soneran toimintaa.
domi: Heti alkuun pahoittelut, jos Asiakaspalvelustamme kerrottiin sinulle, että Canal + MM 24/7 -kanava näkyy myös KotiTv:ssä, vaikka näin ei ikävä kyllä ole. Hienoa, että kuitenkin sait tilauksen peruttua, joskin ikävä kyllä monen mutkan kautta.
Jos Canal + Total (tai Canal + Sport) kanavapaketti oli sinulla jo maaliskuun alussa 2012 käytössäsi, olisi sinulle pitänyt saapua 09.03.12 kirje, jossa kerrotaan, ettei jakelusopimusten vuoksi Canal + MM 24/7 -kanavaa voida toimittaa KotiTV asiakkaille. Kirjeessä kerrottiin myös, että tilannetta pyritään hyvittämään veloituksettomilla kanavilla (MTV3 MAX HD sekä Canal + Valioliiga HD), jotka kytkettiin ko asiakkaille automaattisesti (kanavien olisi pitänyt näkyä sinulla, vaikka kirje olisi syystä tai toisesta jäänyt saapumatta). Tällöin tieto kanavan puuttumisesta KotiTv valikoimista saavutti toki myös Asiakaspalvelumme, jonka jälkeen Canal + Totalin tilanneet asiakkaat eivät hyvityskanavia saaneet, sillä pystyimme asian jo tilausvaiheessa asiakkaille kertomaan.
Toki Canal + Total sisältää huomattavan määrän muutakin laadukasta katseltavaa, kuin pelkän MM 24/7 -kanavan, niin saattaa olla, ettei tämän puutetta jokaisessa myyntitilanteessa erikseen tullut mainittua, jollei asiakas kertonut tilaavansa pakettia vain tämän kanavan takia.
Ymmärrän toki kaiken harmin ja mielipahan, jota MM 24/7 -kanavan puuttuminen KotiTv puolella aiheuttaa. Kaikesta huolimatta toivotan sinulle oikein hauskaa keväänjatkoa ja toivon, että voimme jatkossa palvella sinua paremmin. Tätä toivon toki myös kaikille muillekin, joita tämä Canal + MM 24/7 -kanavan puuttuminen KotiTv -puolella koskettaa.

Proler: Ymmärrän turhautumisen kohdallasi. Pahoittelut, jos koet tulleesi huijatuksi asiassa. Neuvoisin kuitenkin olemaan yhteydessä Asiakaspalveluumme, jos haluat muutoksia sopimukseesi tehdä.
Niinamari kirjoitti:
domi: Heti alkuun pahoittelut, jos Asiakaspalvelustamme kerrottiin sinulle, että Canal + MM 24/7 -kanava näkyy myös KotiTv:ssä, vaikka näin ei ikävä kyllä ole. Hienoa, että kuitenkin sait tilauksen peruttua, joskin ikävä kyllä monen mutkan kautta.
Jos Canal + Total (tai Canal + Sport) kanavapaketti oli sinulla jo maaliskuun alussa 2012 käytössäsi, olisi sinulle pitänyt saapua 09.03.12 kirje, jossa kerrotaan, ettei jakelusopimusten vuoksi Canal + MM 24/7 -kanavaa voida toimittaa KotiTV asiakkaille. Kirjeessä kerrottiin myös, että tilannetta pyritään hyvittämään veloituksettomilla kanavilla (MTV3 MAX HD sekä Canal + Valioliiga HD), jotka kytkettiin ko asiakkaille automaattisesti (kanavien olisi pitänyt näkyä sinulla, vaikka kirje olisi syystä tai toisesta jäänyt saapumatta). Tällöin tieto kanavan puuttumisesta KotiTv valikoimista saavutti toki myös Asiakaspalvelumme, jonka jälkeen Canal + Totalin tilanneet asiakkaat eivät hyvityskanavia saaneet, sillä pystyimme asian jo tilausvaiheessa asiakkaille kertomaan.
Toki Canal + Total sisältää huomattavan määrän muutakin laadukasta katseltavaa, kuin pelkän MM 24/7 -kanavan, niin saattaa olla, ettei tämän puutetta jokaisessa myyntitilanteessa erikseen tullut mainittua, jollei asiakas kertonut tilaavansa pakettia vain tämän kanavan takia.
Ymmärrän toki kaiken harmin ja mielipahan, jota MM 24/7 -kanavan puuttuminen KotiTv puolella aiheuttaa. Kaikesta huolimatta toivotan sinulle oikein hauskaa keväänjatkoa ja toivon, että voimme jatkossa palvella sinua paremmin. Tätä toivon toki myös kaikille muillekin, joita tämä Canal + MM 24/7 -kanavan puuttuminen KotiTv -puolella koskettaa.

Proler: Ymmärrän turhautumisen kohdallasi. Pahoittelut, jos koet tulleesi huijatuksi asiassa. Neuvoisin kuitenkin olemaan yhteydessä Asiakaspalveluumme, jos haluat muutoksia sopimukseesi tehdä.


Ymmärretäänkö Soneralla, että ainoa syy itselläni (ja varmasti monella muulla) koko Canal + totalin tilaamiseen oli lätkän mm kisat, joita sekä Canal +, että Sonera ovat mainostaneet. Mainoksista kävi myös hyvin ilmi, että total paketti sisältää MM 24/7 kanavan. Minulle tilausvaiheessa vielä sanottiin, että kyllä tulee KAIKKI suomen ottelun Anteron selostamina. Ei suinkaan kerrottu tilausvaiheessa, että kanava ei näkyisi (en olisi tilannut ja myyjänne varmasti sai tämän kuvan koska asiasta kysyin). Joka pistääkin miettimään, että onko myyjillänne provisio palkkaus, jolloin heille aivan se ja sama puhuvatko totta kunhan saavat myytyä. Ja taas asiakas maksaa. Eli kysyin tilausvaiheessa, että tuleehan paketin mukana varmasti kanava, jolta näkee kaikki suomen pelit Mertarannan selostamina. Tähän minulle vastattiin, että Canal + total paketissa tulee kanava, jolta näkee suomen ottelut Mertarannan selostamina. Minulle ei suinkaan kerrottu, että suomen otteluita ei näkisi Mertarannan selostamina, koska en olisi kotitv:tä tilannut muuten ja myyjältä olisi jäänyt provisio(?) saamatta.

Asiakaspalveluunne on aika helvetin vaikea olla yhteydessä, minulla ei ole tuntia aikaa jonottaa. Jos jätän soittopyynnön ei minulle soiteta sovittuna aikana (oma lounastauko). Sähköposteihin (asiakaspalvelu@sonera.fi) ei olla vastattu mitään, viestit kuitenkin menneet perille koska ei ole tullut mitään viestiä etteivät olisi perilleet löytäneet.

Vastaa