KotiTV ei toimi, saanko tallennettua omien sivujen kautta?


Yksinkertainen kysymys johon toivon saavani nopean vastauksen:

04.05.2011 kytketty 100/10 yhteys toimii loistavasti. Lisäherkku KotiTv ei.
Motorolan STB ei saa dataa käynnistyäkseen, ilmeisesti multicast ei toimi tai sitten palvelu on jäänyt aktivoimatta.

Kytkennät ja ressutukset on tehty useita kertoja. Vikailmo jätetty ja odotan kuittausta vian "x" korjauksesta.

Onko mitenkään mahdollista saada KotiTV-palvelu aktiiviseen tilaan, jotta voin tehdä tallennuksia omien sivujen kautta? Ko. ominaisuutta ei sieltä jostain syystä löydy.

11 kommenttia

Laajakaistaliittymässäsi on Koti TV -palvelu aktiivisena, jotta tallennuksen ajastuksen pitäisi toimia Omien sivujen kautta. Ajastus on käytettävissä Omilla sivuilla vain silloin, kun sinne kirjaudutaan kyseisen laajakaistaliittymän pääkäyttäjän tunnuksilla (käyttäjätunnus muotoa kaytta-3).
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Joudun vielä palaamaan ongelman ytimeen.
En ole saanut sähköisesti tai perinteisellä postilla minkään sortin tunnuksia.
Ainoat tunnukset löytyvät omilta sivuila, jonne loin tilauksen tehtyäni tunnukset.
Verkkopankkitunnuksin luodulla käyttäjätunnuksella ei löydy ko. palvelua.

Soneran määrittelemällä xxxxx-10 tunnuksella joka näkyy Omilla Sivuilla tarjoaa salasanakyselylle seuraavaa Käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa. vaikka liittymän tiedoista matkapuhelinnumero löytyy.

Löytyykö asiaan pikaista ratkaisua?
Tapio kirjoitti:
Laajakaistaliittymässäsi on Koti TV -palvelu aktiivisena, jotta tallennuksen ajastuksen pitäisi toimia Omien sivujen kautta. Ajastus on käytettävissä Omilla sivuilla vain silloin, kun sinne kirjaudutaan kyseisen laajakaistaliittymän pääkäyttäjän tunnuksilla (käyttäjätunnus muotoa kaytta-3).


Ei toimi.


Perjantaina vielä soitin vikapalveluun, valitettavasti tähän webhallinnan puuttumiseen ei kyetty ratkaisua tarjoamaan, eikä sen enempää Koti TV palvelun avaus/korjaus aikatauluun. Kehoitettiin soittamaan aspaan koskien Webhallintaa. Aspa kehoittaa soittamaan Helpsoniin. Ei näin.


Löydättekö henkilöä joka osaa vastata seuraaviin kysymyksiin:

- Vaatiiko asian kuntoon saattaminen paikalla oloa jos tämä vaatii asentajan käyntiä jakomossa?
- Osaa kertoa milloin palvelu on mahdollisesti toiminnassa?
- Kuinka toimittamaton tuote voi olla viallinen?


Jatkuva soittelu ja mä en osaa vastata/tiedä vastaukset nostattavat käyrää kohtuullisesti.
Tuo netin kautta tallentaminen on kyllä tehty mahdollisimman hämäräksi. Itsekin mietin miten tuo onnistuisi ja päädyin sitten nettipankkitunnuksilla luomaan oman profiiliin. Kaikki muu Koti-TV:n hallinta onnistuukuin tuolla luodulla tunnuksella ihan ok, mutta ei tallennusten asettaminen. Lisähämäryyttä luo, että sisäänkirjautumisen jälkeen valikossa näkyy oma käyttäjätunnus muotoa kaytta-3.

Mutta ratkaisu tosiaan oli, että onnistuin kaivamaan mailiboksista vielä yhden salasanan ja kokeilin niillä päästä sisään. Tuota kautta sitten ruudulle lävähtikin myös tallennusmahdollisuus. En tiedä onko edellisellä kysyjällä vielä tämän lisäksikin ongelma, mutta on tuo erittäin sekava systeemi tätä nykyä.

Niin no toki omassa tapausessa tuollakaan ei mitään väliä, kun niitä nauhoituksia ei pysty teknisten ongelmien takia katselemaan. Kiva ois joku vastaus saada...
viewtopic.php?f=64&t=5536&start=12
Palvelut on ilmeisesti työn alla edelleenkin. Ei saa näkyville millään ilveellä.
Salasanat ja tunnukset on palauteltu ilman onnistumisia. Ei siis toimi ne kikat joilla osa keskustelualueelle kirjoittaneista on omansa saaneet toimimaan.

Onneksi ihan asiallisia kavereita tuntuu olevan vikapuolella töissä, tosin tuntuu järjestelmä rajoittavan aika raskaalla kädellä heidän toimintamahdollisuuksia.

Huomenna tulee täyteen 7 päivä uutena asiakkaana ja vain ½ paketista toimii.
Mielummin 90" screeniltä katselisi lätkää kuin random boot STB:n suoltamaa reboot kehoitetta 2 vihreän ja yhden punaisen pallon jälkeen.
Kiitokset aspan naisihmiselle jolta tänään sain vihdoinkin xxxxxx-10 käyttäjätunnukselle salasanan. Nyt Omat Sivut näyttävät siltä kuin pitääkin.


Koti Tv:n stb on ja pysyy toimimattomana. Boxi saa kyllä ip:n mutta siihen se jääkin, ei saa ladattua softaa Soneralta edelleenkään.

Thompsonin mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa tuon iptv yhteystestin mukaan.
Ainoastaan bitti ei kulje boxille Soneralta joten epäilen stb:n autentikoinnissa olevan ongelmia.

Connectivity Check

This page enables you to perform a connectivity check on an Internet service of your Thomson Gateway.

Choose an Internet service and click the button to launch the tests.


Internet Service to Check: IPTV
Test Results
Test Succeeded Ethernet port
Test Succeeded Ethernet
Test Succeeded IP
Test Succeeded Internet
Enabled/OKConnectivity to Gateway (84.xxx.xxx.x)
Enabled/OKConnectivity to DNS Server 1 (192.89.123.231)
Enabled/OKConnectivity to DNS Server 2 (192.89.123.26)

IPTV

Connection Information

Type: ETHWAN
IP Address: 84.xxx.xxx.xxx
Data Transferred (Sent/Received) [kB/kB]: 16,03 / 1,41
JFK: Uudet Koti TV:n laitteet tulossa. Toivottavasti alkaa toimimaan niillä.
Tapio kirjoitti:
JFK: Uudet Koti TV:n laitteet tulossa. Toivottavasti alkaa toimimaan niillä.

Toivottasti laitteet saapuvat kohtuullisessa ajassa ja toimimattomuus korjaantuu laitevaihdolla.

Kuinka muuten huomioitte tämän Koti TV:n viivästyksen kanavapakettien ja Spotify:n suhteen?
Sopimukseeni sisältyy MTV3 ja Discovery kanavapakettien veloitukseton käyttö kesäkuun loppuun saakka sekä Spotify Premium 1kk veloituksetta. Lasketaanko esim. Spotifyin käyttö alkaneeksi liittymäni kytkentäpäivästä vai siitä päivästä kun saan sen käyttööni?
Eipä lähtenyt Koti TV toimimaan uusillakaan laitteilla, aivan kuten epäilin.
Dataa ei tipu Soneralta boxille, boxi kyllä lähettää pyyntöä joka menee perille.
Pisteet kyllä täytyy antaa teknisen/vikapuolen kaverille joka jaksoi kuunnella sarkastisia kommentteja.
No nyt on todettu teidänkin päässä sama asia josta olen jankuttanut viimeiset 17 päivää aspan ja vikapuolen suuntaan.

Tällä välin olen päivittänyt videotykin komponentti HD sisääntuloa nielevästä hdmi:llä varustettuun.
Ainoastaan ja vain tuon firmispäivityksen johdosta, josta sain täällä lukea muiden käyttäjien viesteistä kun kuva oli kadonnut.
No edelleen ollaan ilman kuvaa. Muuta päivitettävää tässä ei enään taida olla jäljellä kuin IPTV tällä menolla.

Muuten ihan vinkkinä kun nämä uudet laitteet saapuivat eilen ja paketista löytynyt
STB oli mallia Motorola VIP 1003. Tuosta ei löydy optista S/PDIF ulostuloa tai analogisia 2-CH
audioulostuloa ilman erillistä scart adapteria. Kannataa varmaan päivittää tuon laitteen tiedot Koti TV:n asennusohjeisiin, elleivät jo siellä ole. Saattaa muuten aiheuttaa närästystä, varsinkin jos asiakas saa poikkeavan tuotteen kuin sivuillanne annetaan ymmärtää.
Nostetta.
Avaudun jälleen kerran tänne jotta asia etenisi hieman vauhdikkaammin.

Reklamaatio jätetty palvelupyynnön kautta 24.5.2011 koska puhelimitse ei ilmeisesti Soneralta löydy henkilöä jonka kanssa asiasta voisin keskustella ja joka kykenee kertomaan mitä Sonera esittää ratkaisuksi.

Asia saatu päiväjärjestykseen nostamalla kädet ylös, kiitokset taas mukavalle aspan neidille!
Toivottavasti tulevaisuudessa TV on valmis, ehkä se sitten TV-mainoksessakin mainitaan.

Vastaa