KotiTV:n kuva pysähtyy


Hei!

Meillä on nyt ollut KotiTV reilun kuukauden ja tämä ongelma on ollut alusta asti. Kuva näkyy vaihtelevasti 5-45min ilman ongelmia, mutta sitten pysähtyy yht'äkkiä ja hyppää videovuokraamovalikkoon. Sen jälkeen pitää vaihtaa kanavaa ja palata kanavalle jotta kuva alkaa taas näkymään. Ei ole merkitystä, mitä kanavaa katsoo tai mihin kellonaikaan, ongelma on sama.

Olen soittanut (ja jonottanut) asiakaspalveluunne/vikapalveluunne jo 15euron puhelinlaskun edestä, eikä ongelmaa ole saatu ratkaistua. Taitaa olla jo ainakin 4 vikailmoitusta tehty. Vikapalvelusta on luvattu soittaa, mutta ilmeisesti asia ei ole vielä selvillä koska mitään ei ole kuulunut? Osaako Sonera-Asiantuntijat täällä vastata tilanteeseen että missä mennään? En enää viitsi asiakaspalveluun soitella ja odotan jo nyt että asiasta ollaan teidän suunnalta yhteydessä.

Terveisin,
Väinö Komulainen, Keuruu

20 kommenttia

Mulla on täsmälleen sama ongelma ja on ollut alusta asti... tai ainakin luulisin, kun rupesin KotiTV:tä aktiivisemmin käyttämään vasta kun MTV3 kanavatarjous tuli. Oikeastaan videovuokraamoon meno tuli vasta viimeisimmän ohjelmistopäivityksen myötä, sillä aiemmin se meni vain harmaaseen sonera ruutuun, josta pääsi OK:ta painamalla takas kanavalle. Nykyinen ongelma on siis huomattavasti pahempi.

KotiTV on nyt ollut noin kolme kuukautta ja MTV3 kanavapaketin myötä on KotiTV ollut aktiivisesti seurannassa parisen kuukautta ja kunnolla se ei ole toiminut kertaakaan. Kun nuo kaikki peruskanavat tuli näkyviin, niin ne kyllä tuntuivat pelittävän kunnolla useitakin tunteja yskimättä. Kerran taisi jollain peruskanavalla mennä videovuokraamon puolelle, mutta sekin oli silloin, kun koneella oli trafiikkia letkun täydeltä, mutta muuten se on toiminut.

Viikonloppuna, kun oli Cable Open, niin tuli huomattua, että nekin toimi paremmin, kuin MTV3 kanavapaketin kanavat, mutta kyllä sieltäkin mentiin ennen pitkään videovuokraamoon. Sillä ei ollut merkitystä, onko nettiliittymällä muuta liikennettä vai ei.

Täytyy kai olla tyytyväinen, ettei tänä vuonna miettiä näistä kanavapaketeista maksamisesta, mutta enpä kyllä rupea maksamaankaan, jos ei homma rupea pelittämään. Harmi, että tuli tilattua muutama viiko liian aikaisin, niin ei olisi tarvinnut KotiTV:stä maksaa sitä kymppiä kuukaudessa tänä kahtena vuonna, mitä nyt joudun maksamaan.
Eli tuosta voisi olettaa, ettei vika ole yksilöllinen... ..kai? Odotan kyllä että kanavapaketteja hyvitetään ensivuoden puolelle, koska ei niitä ole nyt päässyt katsomaan.

Sonera, anything yet?
Eikös ne kanavapaketit ollu ilmaisia vuoden loppuun asti, eivätkä "ilmaisia 3,5kk avauksesta" 🙂 Mitäs hyvittämistä siinä on? Tai ehkä saat kuukausimaksut, 0e/kk, takaisin 😃
Niin, loppupelissä kuitenkin asiakas sai tilatessaan päättää kuinka kauan ne itsellään näkyy 🙂 Eli mitä nopeammin tilaat -> sitä kauemmin näkyy.

Mutta tämä keskustelu kuitenkin juontaa KotiTV:n pysähtymisestä, ei hyvityksistä. Oliko "vimakella" siihen vastausta? 🙂
Mullakin tilttaa, hyppää videovuokraamoon, useimmiten ei tule sieltä enään takaisin tv-puolelle vaan jumii siihen, sammuttaminen ei auta vaan pitää repiä sähköjohdotkin irti useita kertoja illassa ja sitten antaa käynnistellä tovi uudelleen, ärsyttävää. Ja siitä ilmaisuudesta, jotkut kuten minä ovat tilanneet siihen ihan maksullisen kanavapaketin joten kyllä se ottaa päähän kun vehkeet ei toimi.

Aivan liian keskeneräisenä otettu käyttöön tämä systeemi.
vastasin toisaallekin et ainakin mul muu ulospäin suuntautuva liikenne aiheuttaa tuon. pistäkää ne emulet sun muut jako hitaammaks niin toimii. tai sit ei muuten vaan riitä kaista...
netti toimii muuten kyl ihan ok tvtä katsellessakin ja toisinpäin.
Meillä pätkii vaikkei netti olisi muuten käytössä...
Muut koneet kiini ja poies verkosta, vain ja ainoastaan Kotitv käytössä ja silti videovuokraamo tupsahtaa aina ruutuun ja kattominen tökkää siihen. Tosin videovuokraamo toimii moitteettomasti, tuli viikonloppuna kokeiltua ja siitä ei ole mitään valittamista!
uskaltaisin väittää et toi vika johtuu siitä ettei koti-tv saa tarpeeksi kaistaa itselleen. itsellä oli sama olkkarissa jonne aiemmin netti meni sähköverkon läpi menevällä verkkoratkaisulla.
siinä hässäkässä vaan ei tiedonsiirtonopeus riittänyt kaikille kanaville, mm. mtv3 kanavapaketti ei toiminut ollenkaan.
koti-tv toimi kyllä makkarissa kun sen kytki suoraan modeemiin kiinni.
nyt homma pelaa wlanin läpi olkkarissa kuin ajatus eikä enään hypi videovuokraamoon.

kannattaa siis tarkistaa eka riittääkö omassa kotiverkossa kaista modeemilta koti-tv:lle. jos ongelma on sama suoraan modeemiinkin kytkettynä, niin sitten en osaa neuvoa. onko sit niin ettei piisaa koko yhteyden nopeus koti-tv:tä varten...?

kannattaa nopeustestereil testaa mitä se linja oikeesti antaa onko vika siinä. n.10-12 megaa tarvitaan nopeutta et kanavat (ainakin sd-tarkkuudella olevat), toimii moitteetta. n.6:lla megalla jo osa kanavista pelaa jotenkin 🙂 nimim. kokemusta on...

www.speedtest.net on yks mis voi nopeesti nopeudet testaa.

toivottavasti näillä neuvoilla apua vian etsintään :)
itsekkin jo soneran manasin alimpaan manalaan, kunnes löysin vian omista laitteista 🙂
Kiitokset vinkeistä! 🙂 Meillä KotiTV on kytketty suoraan modeemiin ja muu liikenne wlanin kautta.

Jossain vaiheessa epäilin myös, että katkokset johtuu siitä kuinka paljon yleensä ohjelmalla on katsojia. Joskus primetime-aikaan tökkii useammin kuin myöhempään illalla tai keskipäivällä. Mahtaako tuo kuitenkaan vaikuttaa..?

Voiko myös modeemi vaikuttaa? Meillä on muistaakseni A-linkin modeemi. Millaisia modeemeita muilla on?
Nopeustesti näyttää 15 Mbit/s, Motorola IPTV purkki (ainoana laitteena) kytketty Telewellin sillattuun porttiin mutta aina vaan pätkii.

Tänään UrhoTotal pelin aikana keskimäärin joka viides minuutti hyppää Menuun. Joskus vikailmoituksena "Video server out of sync 2:0", ja jos siinä laittaa "retry (ok)", niin uusi vikailmoitus "Yrität katsella kanavaa (), jota ei ole kanavalistalla" jonka jälkeen uudelleen Menuun.

Nopeus pitäisi siis riittää, vikaa Telewellissä vai Motorolassa..?
jussik kirjoitti:
Nopeustesti näyttää 15 Mbit/s, Motorola IPTV purkki (ainoana laitteena) kytketty Telewellin sillattuun porttiin mutta aina vaan pätkii.

Tänään UrhoTotal pelin aikana keskimäärin joka viides minuutti hyppää Menuun. Joskus vikailmoituksena "Video server out of sync 2:0", ja jos siinä laittaa "retry (ok)", niin uusi vikailmoitus "Yrität katsella kanavaa (), jota ei ole kanavalistalla" jonka jälkeen uudelleen Menuun.

Nopeus pitäisi siis riittää, vikaa Telewellissä vai Motorolassa..?


Kuulostaa ihan Telewellin tyypilliseltä "ominaisuudelta".
Sen modeemin kanssa tuli ongelmia ihan operaattorista riippumatta ja taas vähän laadukkaammalla modeemilla toimii ok operaattorista riippumatta.
Joihinkin Telewelleihin on aika tuoreita firmware-päivityksiä saatavilla, en tiedä olisiko niistä apua.
En vain kyseisen modeemin kanssa enää jaksa säätää kun parempiakin on olemassa.
Kiitos vinkistä, päivitin firmwaren ja ainakin eilisen testaamisen perusteella ongelmia ei tuu enää ehkä ihan yhtä usein. Toki vielä silloin tällöin.

Modeemi on Soneran toimittama, kummallista että operaattori kerjää itselleen ongemia hieman halvemman päätelaitteen vuoksi (mikäli vika tosiaan on Telewellissä).
jussik: Mikä TeleWell-malli ja versio on kyseessä?
Tapio: TW-EA510 v3 (b). Tuo uusin firmware, minkä laitoin, on Telewell-TW-510V3(b)-1.07-4-A
Minulla on myös sama ongelma tuon kuvan pysätymisen ja pätkimisen kanssa täällä Lahdessa. Taitaa olla aika yleinen vika. Todella ärsyttävää, kun ohjelma katkeaa kesken kaiken ja useammista yrityksistä huolimatta vika ei korjaannu. Saattaa mennä tuntikin ennenkuin alkaa taas toimia.
Toinen omituisuus on se, että täällä näkyy Uudenmaan alueen mainokset. Tämä on ollut aivan alusta asti.
Mikähän tähän auttaisi?
Vikailmoitus tehtiin elokuun loppupuolella, eikä Sonera ole vielä saanut asiaa ratkaistua... Eikä kyllä oteta yhteyttäkään vaikka on jo kahdesti luvattu!
Kiitos viestistä. Luulin jo, että televisiossani on jotain vikaa. Ylläoleva lause on hieman huvittava:"Me asiakaspalvelussa olemme aktiivisesti mukana.." Olisi tietysti suotavaa, että ongelma saataisii ratkaistua tai edes otettaisi yhteyttä tilanteen selvittämiseksi.
Taas tänään oli sama ongelma. Kuva jämähti paikoilleen ja kanavaa vaihtaessa ruutu pimeni ja äänikin hävisi. No,sitten taas piuhat irti ja muutaman minuutin odottelu ja kanavien lataus alkoi onnistuneesti. Joskus se onnistu ja joutuu yrittämään useamman kerran, tai yksinkertaisesti sulkemaan töllön joksikin aikaa.
Että tälleen....
Noin viikon käytön jälkeen ei voi kuin ihmetellä Soneran Koti-TV tuotteen toimimattomuutta!
Otin tämän kylkiäisenä nopeaan ADSL liittymääni ja viikon käytön jälkeen voi todeta että taitaa jäädä käyttämättä :-(
En oikein nykyaikana enää ymmärrä jos digiboksi pitää käyttää irti verkkovirroista lähes tunnin välein. Joskus on mennyt koko ilta ettei oo tarvinnu kuin kerran käydä töpselillä. Ehken siihen oppii ettei voi olettaa näkevänsä ohjelmia kokonaan alusta loppuun :-)
Käyttöliittymä digiboksissa on samaa luokkaa kuin ekoissa kauko-ohjatuissa TV-vempaimissa joskus ollut = SURKEA! Mistä lie moisen Motorola keksinytkin.
Niin ja eka boksi hajosi jo heti tunnin katselun jälkeen. Sekin vielä...

Paljon saa tapahtua että tätä voisi kenellekään suositella!!!
Taas on tullut takapakkia - vai pitäisikö sanoa täyspysähdys.

Mahtava ideahan tuo UrhoTV kaikkine peleineen on, mutta jos kuva nykii yli puolet ajasta ja joka toinen minuutti pärähtää ohjelmaopas ruutuun, niin eihän sillä tee yhtään mitään.

Jossain välissä kotiTV toimi jo ihan OK, mutta näin surkeassa jamassa tää ei oo ollu vielä kertaakaan!! Hermot menee, ja kohta kaikki Soneran yhteydet vaihtoon kun ei mitään edistystä tunnu tapahtuvan.

Vastaa