Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JarmoA_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

KotiTV pätkii ja menee automaattisesti Menu valikkoon

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mistäs voisin lähteä etsimään parannusta, kun Koti TV pätkäseen pahimmillaan kolmen minuutin välein ja menee Menu valikkoon? Välistä saattaa mennä parikymmentäkin minuuttia ilman pätkäisyä. Olen pudottanut tarkkuuden minimiksi ensiapuna mutta ei sillä juurikaan vaikutusta. Uusi softa on juuri päivittinyt mutta ei tuonut parannusta. Laajakaistan teoreettinen nopeus on 24 megaa ja juuri tehdyn testin mukaan oikeasti 12/0,23
13 vastausta
JarmoA_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Komuva kirjoitti:
Täälläkin oli A-linkin modeemi ja tänään kävin sitten investoimassa Telewelliin. Näyttäisi siltä, että modeemin vaihdos auttoi boksin pysähtelyyn, eikä mitään muitakaan ongelmia ole vielä tullut tämän päivä/illan aikana. Jos sitä nyt sitten tutustuisi videovuokraamoon kun homma pelaa!


Juuh, tämä A-link oli aikoinaan halvin mahdollinen niin voisi siinäkin olla sitä pullonkaulaa. Täytyy kahtoa, josko kokeilisi arvokkaammalla boksilla. Otin televerkosta ylijännisuojan pois ja nyt testaillaan miten bitti kulkee. Tosin aika kypsää jos täytyy olla suojaamaton yhteys, kun käyttää kotiTV palveluita. Noo, testataan nyt.
JarmoA_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tapio kirjoitti:
JarmoA: ADSL-modeemisi on tällä hetkellä avannut yhteyden kaistanleveydellä, jonka puolesta maksiminopeudet ovat noin 16M/570k tasolla. Tulevan datan kaista on kohtuullisen hyvä, mutta lähtevä jää aika paljon 1024k maksimista.

takkli: Liittymässäsi on ADSL-modeemisi on verkossa kaistanleveydellä, jonka puolesta maksiminopeudet ovat vain noin 8/1M tasolla. Koti TV vie päällä ollessaan valtaosan yhteyden kapasiteetista ja muu liikenne liittymän kautta ilmaisesti häiritsee Koti TV:n datavirtaa niin paljon, että lopputuloksena on katkos kuvassa ja paluu menuun. Liittymästä kannattaisi tehdä vikailmoitus ellei näistä ohjeista ole apua.

Molemmissa tapauksissa käy samat neuvot: ADSL-modeemi tulisi olla kytkettynä puhelinpistokkeeseen lyhyellä ja hyvälaatuisella kaapelilla, jatkojohtoa ei kannata modeemin ja puhelinpistokkeen välissä käyttää. Yleensä ADSL-yhteys toimii parhaiten asunnon pääpistokkeesta eli siitä mihin puhelinkaapeli (nousupari) on suoraan kytketty. Joissain tapauksissa modeemin ohjelmiston (firmware) päivittäminen on auttanut Koti TV - ongelmissa.


Eli nyt kun on ylijännitesuojat otettu pois ja johdot lyhennetty minimiin eikä muutosta laadussa ole niin oletus kaikeki on ettei palvelu 24 megan yhteydestä huolimatta toimi? Jos jonkinlaisen vastauksen tähän nyt saisi eli voinko tehdä vielä jotain vai annanko olla ja pakkaan kamat?
kotikissa_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
JarmoA kirjoitti:
[quote="Tapio":gtc485r0]JarmoA: ADSL-modeemisi on tällä hetkellä avannut yhteyden kaistanleveydellä, jonka puolesta maksiminopeudet ovat noin 16M/570k tasolla. Tulevan datan kaista on kohtuullisen hyvä, mutta lähtevä jää aika paljon 1024k maksimista.

takkli: Liittymässäsi on ADSL-modeemisi on verkossa kaistanleveydellä, jonka puolesta maksiminopeudet ovat vain noin 8/1M tasolla. Koti TV vie päällä ollessaan valtaosan yhteyden kapasiteetista ja muu liikenne liittymän kautta ilmaisesti häiritsee Koti TV:n datavirtaa niin paljon, että lopputuloksena on katkos kuvassa ja paluu menuun. Liittymästä kannattaisi tehdä vikailmoitus ellei näistä ohjeista ole apua.

Molemmissa tapauksissa käy samat neuvot: ADSL-modeemi tulisi olla kytkettynä puhelinpistokkeeseen lyhyellä ja hyvälaatuisella kaapelilla, jatkojohtoa ei kannata modeemin ja puhelinpistokkeen välissä käyttää. Yleensä ADSL-yhteys toimii parhaiten asunnon pääpistokkeesta eli siitä mihin puhelinkaapeli (nousupari) on suoraan kytketty. Joissain tapauksissa modeemin ohjelmiston (firmware) päivittäminen on auttanut Koti TV - ongelmissa.


Eli nyt kun on ylijännitesuojat otettu pois ja johdot lyhennetty minimiin eikä muutosta laadussa ole niin oletus kaikeki on ettei palvelu 24 megan yhteydestä huolimatta toimi? Jos jonkinlaisen vastauksen tähän nyt saisi eli voinko tehdä vielä jotain vai annanko olla ja pakkaan kamat?[/quote:gtc485r0]

Onko sinulla adsl-liittymä, jossa ei ole mediareititintä, vaan pelkkä IP-TV-digiboksi? Tapahtuuko TV:n katselusta menuun putoaminen silloin, kun teet tietokoneella jotain, etkä pelkästään katsele TV:tä.

Jos vastaus molempiin on kyllä, saattaa tämän ketjun alussa antamistani neuvoista olla apua. IP-TV on aikakriittistä toimintaa ja pelkkä ylimääräisen kaistan olemassaolo ei riitä, vasteaikojen on oltava riittävän lyhyitä.

Jos sen sijaan TV:n katselusta pudotaan menuun silloinkin, kun tietokoneella ei tehdä mitään eli muuta IP-liikennettä kuin TV ei ole, niin silloin ongelma on itse tietoliikenneverkossa, joko sinun puolellasi tai Soneran puolella.

Tuon vasteaikojen merkityksen voi jokainen testata yksinkertaisella testillä. Katsele Soneran IP-TV:tä. Avaa tietokone. Aja Soneran nopeustesti. Jos sinulla ei ole mediareititintä, niin TV putoaa menuun, vaikka sinulla olisi 24 Mbit/s yhteys. Tämä johtuu siitä, että nipeustesti käyttää kaiken kaistan jonka pystyy. Mikä tahansa raskas selaustoiminto tietokoneella kuten esimerkiksi tiedoston lataus voi aiheuttaa saman. Mediareititin tai adsl-modeemiin sopivasti säädetty QoS (Quality of service) auttaa.
InsaneFinn_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mulla on ollu pätkimisongelmia alusta asti, kun kesällä tuli KotiTV hommattua. Firmware versiosta riippuen ollaan sitten päädytty eri paikkoihin. Ekaksi päädyttiin harmaaseen Sonera ruutuun, jossa näkyi myös kanavatiedot. Sitten päädyttiin videovuokraamoon ja nyt siis päävalikkoon. Välillä on kyllä ollut aikoja, jolloin pätkiminen on ollut vähäisempää, välillä jopa parikin tuntia pätkimättä, mutta kyllä se pätkäisee takuu varmasti jossain vaiheessa.

Sillä ei ole merkitystä onko boksi ollut pois päältä ennen käyttöä, vai onko ollut päällä. Silläkään ei ole mitään merkitystä, onko nettiliikennettä käytössä. Käytössä mulla on Laajakaista Extra 100/10 VDSL2 tekniikalla ja modeemina Soneralta tullut ZTE 931WII. Netin nopeudesta mainitsen sen verran, että kun tämä tuli kotiin, niin se toimi lähes täydellä nopeudella (n. 95Mbit/s), mutta nyt se on noin puolessa tuosta. Soneraan ollaan kyllä oltu yhteydessä ja vikailmoituksen päivityksiä laitellut aina kun jotain uutta tulee, mutta ongelmaan ei ole mitään ratkaisua kuulunut.

Harmittaa, että tilasin sen verran aikaisin tämän, kun muutamaan viikkoa myöhemmin ois saanut KotiTV:n ilmaiseksi.
Tämän osion uusimmat keskustelut