KotiTv:n viankorjaus

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,

Sain viestin, että viankorjaus liittymässäni on valmis.

Ei todellakaan ole vian korjaus valmis!

Asensin eilen ohjeittenne mukaan uuden palvelureitittimen ja nyt ei internet eikä KotiTv toimi enää ollenkaan!!!

Päivällä internet ja KotiTv toimivat vielä vanhalla modeemilla, paitsi UrhoTv Total kanavat puuttuivat. Kun vaihdoin illalla uuteen palvelureitittimeen, ei mikään enää toimi!

Kun laitan palvelureitittimen ja Digiboxin päälle, yrittää KotiTv asentaa uutta ohjelmistoa. Mutta asennus ei onnistu. Tv:n näyttöön tulee viesti: Could not download the Software. Please check cables on the gateway and restart both the gateway and the STB. (Tässä vaiheessa näytössä on keltainen pallo)

Sitten asennus etenee ja näytölle tulee viesti: Could not start the system software. Please check cables on the gateway and restert gateway. (Tässä vaiheessa näytössä on kaksi vihreää palloa ja yksi punainen pallo). Tähän asennus keskeytyy ja alkaa taas alusta.

Olen tarkistanut, irrottanut ja kytkenyt uudelleen kaikki kaapelit. EI AUTA!!! Olen kokeillut molempia verkkojohtoja, jotka mukana tulivat.

Reitittimesssä palaa valot: Power, Ethernet, Wireless ja Broadband.

Uusi palvelureitittimeni on malli: Thomson TG789. Ohjekirjan mukaan se on tarkoitettu Sonera Laajakaista Extra (valokuitu)- kohteisiin. Tietääkseni minulla ei ole valokuituyhteyttä. Onkohan minulle toimitettu väärä palvelureititin???

Olisikohan minulle oikea reititin ohjekirjassa mainittu: Thomson TG784. Sehän on tarkoitettu Laajakaista ADSL ja Extra(valokuitu)- kohteisiin.


Edit.

Kokeilin tänään illalla 19.10. yhteyttä vanhalla modeemillani. Kas kummaa, nyt internet ja KotiTv taas toimivat. Mutta KotiTv:ssä on seuraavat ongelmat edelleen:

Kanavat eivät vaihdu kaukosäätimen numeronappuloista. Ainoastaan yläs-alas-nuolista ne vaihtuvat. Kanavaa vaihtaessa uuden ohjelman inforuutu jää näytölle ja lähtee pois vain Tv/Exit-nappulasta. Lisäksi äänenvoimakkuuspalkki jää ruudulle näkyviin, kun säätää voimakkuutta ja lähtee pois vain Tv/Exit-nappulasta.

Myöskään digiboksin Menu ei toimi, ollenkaan!

Käytössäni on nyt siis vanha modeemini: TeleWell TW-EA510 ADSL Modem Router Firewall WLAN AP


Edit.

Taaskaan ei toimi UrhoTv, nyt menee hermot totaalisesti!!! Jääkö taas SM-liiga pelit näkemättä? Tämäkö on Soneran palveluiden laatu? Maksanko turhasta, kun tilatut palvelut ei toimi??? Nyt jää kyllä tulevat laskut maksamatta niin kauan, että tilanne on korjattu ja minulle on annettu hyvitystä palveluiden toimimattomuudesta!

5 kommenttia

Tarkistin liittymäsi tilanteen ja näyttää siltä että Multicast -muutos on mennyt läpi vasta 20.10. Oletko saanut asiaan liittyvän ilmoituksen SMS-viestinä? Nyt kun muutos on mennyt läpi, KotiTV:n ja laajakaistan pitäisi toimia Thomsonin läpi ongelmitta. Oletko kokeillut Thomsonia uudemman kerran vai onko sinulla vielä vanha modeemi käytössä?
En ole saanut mitään viestiä ja siksi käytössä on yhä vanha modeemi. Olen saanut vain sähköpostin 17.10. jossa sanottiin liittymän korjakseni olevan valmis ja pyydettiin osallistumaan vianhallintaa koskevaan kyselyyn. Edellinen tekstiviesti tuli 11.10. jossa ilmoitettiin, että minulle toimitetaan uusi palvelureititin. Mitään muuta viestiä ei ole tullut. Kokeilen uutta palvelureititintä huomenna kun ehdin.
Nyt uusi palvelureititin toimii. Mielestäni olisi kohtuulliista, että saisin rahallista hyvitystä palvelun aiemmasta toimimattomuudesta. Minulta jäi mm. useita Sm-liiga pelejä näkemättä. Hankin koko KotiTv-palvelun vain siksi, että siihen sai UrhoTV Total kanavat.
Hyvityksistä aina soitto aspaan, täältä niitä ei saa.
mazux kirjoitti:
Nyt uusi palvelureititin toimii. Mielestäni olisi kohtuulliista, että saisin rahallista hyvitystä palvelun aiemmasta toimimattomuudesta. Minulta jäi mm. useita Sm-liiga pelejä näkemättä. Hankin koko KotiTv-palvelun vain siksi, että siihen sai UrhoTV Total kanavat.


Otathan tosiaan yhteyttä asiakaspalveluumme, kuten Etuhaarukka jo ehti kirjoitella. Nyt kun vika on saatu korjattua, nähdään vikatilanteen kesto kokonaisuudessaan ja liittymällesi on mahdollista tehdä tarvittavat hyvitykset.

Vastaa