Kotipuhelin

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Kun ei kotipuhelimelle löydy omaa kohtaa ja asiakaspalvelu-kohdassa en saa vastausta, kokeillaanpa tässä.
Vaihdoin vanhan lankaliittymäni soneran langattomaan kotipuhelimeen lokakuussa.
Sim-kortti vanhaan kännykkään. Kaikki ulkomaan numerot tallennettiin 99533
alkaviksi. Näppärää, ajattelin, ennenkuin sain laskun tammikuussa 2011. Laskussa
oli laskutettu 990-alkavia puheluilla 70 min, myös muut ulkomaan puhelut 121 min
olivat laskussa. Koska tiesin, että 990-alkavia ei ole soiteltu, tilasin puheluerittelyn,
josta heti puheluaikojen perusteella selvisi, että sonera laskuttaa puheluista, jotka
on soitettu liittymääni ulkomaan (Sveitsin) lankapuhelimesta. Otin yhteyttä, taas kerran,
asiakaspalveluun, jossa luvattiin asiaa selvittää, selvitys kestää 1-2 viikkoa. Kysyin
vielä virkailijalta, uskallanko enää vastaanottaa puheluita ulkomailta ja hän vakuuttu, että ilman muuta.
Kun mitään ei kuulunut kolmeen viikkoon, soitin eilen asiakaspalveluun. Asia luvattiin selvittää ja
sainkin samana päivänä vielä puhelun, jossa ilmoitettiin, että mitään vikaa ei löytynyt.
Pyysin vielä tarkistamaan tammikuun saapuneet puhelut ja sieltähän näitä 990-alkuisia taas
löytyi. Saman lankapuhelimen tallennetusta numerosta, josta nyt näkyvät vastaanotettuina
puheluina, on minulle soitettu vuosia vanhaan elisan lankaliittymään ilman ongelmia, joten
siellä päässä tuskin on vikaa. Mitä tehdä? Voinko soneran teknologiaan enää luottaa, ovatko
matkapuhelinlaskutkaan kunnossa!

5 kommenttia

saku: olisit toki saanut vastauksen ajallaan ensimmäisenä jättämääsi viestiin. Poistin sen nyt, koska kysymyksesi sisältö oli täsmälleen sama.

Ilmoittamastasi ongelmasta on kirjattu reklamaatio aiempien yhteydenottojesi perusteella. Reklamaatiotiimimme tutkii asiaa ja ottaa sinuun yhteyttä, kun asia on selvitetty.
Mitenkähän kauan tämmöinen reklamaation selvitys kestää? Ei millään kehtaisi kieltää yli 90-vuotiasta anoppia soittamasta tähän meidän kotinumeroon, sonera kun laskuttaa 0.32 -0.50 euroa minuutilta. Kun taas itse soitan 99533-alkuisella, on taksa 0.067 minuutilta. Ihan vaan kurioositeettina näitä vastaanotettuja puheluita puhelinerittelyltä:
puhelu1 10.11.2010 9:49:39 kesto 8:08 hinta 4,0673
puhelu2 14.11.2010 9:37:27 kesto 8:06 hinta 2,5765
Mistä johtunee hintaero?
saku: Reklamaatioiden keskimääräinen käsittelyaika on noin kolme viikkoa. Koska meillä ei ole mahdollista tarkistaa puheluerittelyä tätä kautta, en pysty vastaamaan kysymykseesi hintaerosta.
Tämähän on loistavaa asiakaspalvelua! Toisin sanoen tuotetta, josta maksan kk-maksua, en uskalla käyttää kolmeen viikkoon, tai niin kauan, kun laskutatte väärin.
Kunniamerkki +7
Tottakai uskallat käyttää.
Reklamoit jokaisesta virheellisestä laskusta.
Esimerkiksi kolmannella kerralla laitat mukaan ilmoituksen, että joudut veloittamaan sinulle aiheutuvasta ylimääräisestä vaivasta x euroa per virheellinen lasku sekä viivästyskorko liikaa laskutetulle summalle.
Kuluttajalla on oikeutensa, niitä joutuu vain joidenkin yritysten kanssa vaatimaan tiukemmin kuin toisten kanssa.
Tarvittaessa saat apua Kuluttajaviranomaisilta.
http://www.kuluttajavirasto.fi/

Vastaa