Kotisivuille pääseminen?

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei!
Olen aloitteleva kotisivujen tekijä. En osaa tietokone kieltä edes paljoa.
Sain jo kotisivujen osoitteen tehtyä, mutta nyt ongelma on siinä, että mihin pitää mennä/tehdä, että pääsen katsomaan ja tekemään sivuja? Suoraan sinne näiltä Soneran sivuilta ei pääse. Jaksaisiko joku tälle ihmiselle selvästi koittaa selittää asiaa?

3 kommenttia

Voit lukea lisää kotisivujen tekemisestä Ohjeet ja Vinkit -sivustoltamme. Hyviä oppaita kotisivujen rakentamiseen löytyy internetistä useita. Myös tiedostojen siirtämiseen on olemassa erikseen sitä varten valmiita FTP-ohjelmia jos ei halua käyttää selaimen vastaavaa.
Rattus kirjoitti:
Hei!
Sain jo kotisivujen osoitteen tehtyä, mutta nyt ongelma on siinä, että mihin pitää mennä/tehdä, että pääsen katsomaan ja tekemään sivuja? Suoraan sinne näiltä Soneran sivuilta ei pääse. Jaksaisiko joku tälle ihmiselle selvästi koittaa selittää asiaa?


Minä en edes keksi, miten saisin sivuille vietyä materiaalia.
FTP kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa.
olen tarjonnut käyttäjätunnukseksi sitä samaa oma.nimi@pp.inet.fi ja salasanaksi sitä, millä pääsen omille soneran sivuilleni. Ei vaan kelpaa.
Mitä pitäisi käyttää käyttäjätunnuksena ja salasanana ?

Muissa yhteyksissä olen tehnyt muutamia satoja webbisivuja, eikä IT-ympäristö muutenkaan ole vieras.
Rattus: FTP-kirjautumisessa käyttäjätunnuksena toimii Sonera Laajakaista -liittymäsi käyttäjätunnus ja salasana. Tunnukset ovat samat, jotka toimivat liittymäsi @pp.inet.fi -päätteisen pääsähköpostiosoitteen kanssa.

Jos käyttäjätunnus ei ole muistissa, voit tarkistaa tämän tiedon esimerkiksi Omilta Sivuiltamme:
- Kirjaudu Omille Sivuille (http://www.sonera.fi/kirjaudu) @pp.inet.fi sähköpostiosoitteen tunnuksillasi.
- Käyttäjätunnuksesi näkyy heti kirjautumissivulla. Vaikka kirjautumissivulla käyttäjätunnus näkyy suurilla kirjaimilla kirjoitettuna, käyttäjätunnus käytetään aina pienillä kirjaimilla.

Laajakaista -liittymän käyttäjätunnus ja salasana toimitetaan asiakkaalle liittymän avauksen aikoihin postitse, joten olet todennäköisesti saanut nämä tiedot aiemmin. Käyttäjätunnus näkyy lisäksi laajakaistalaskun erittelyosassa. Käyttäjätunnuksessa esiintyy usein muutama kirjain sukunimestä, muutama kirjan etunimestä, väliviiva ja jokin muu satunnainen merkki.

Kotisivupalvelimemme, jolle ftp-kirjautuminen tapahtuu on: personal.inet.fi. Ennen kuin kotisivuille voi kirjautua, kotisivuosoite on aktivoitava Omien Sivujen liittymänhallinnasta (kirjaudu Omille Sivuille http://www.sonera.fi/kirjaudu ja valitse Omat Kotisivut -linkki).

Juuri tällä hetkellä kotisivupalvelimellamme on häiriötilanne, jonka vuoksi palvelimelle ei voi kirjautua. Lisätietoa häiriöstä.

Vastaa