Kuinka moni aikoo miettiä koti-tv:n tilauksen lopettamista.


Kuinka moni aikoo vakavasti miettiä koti-tv:n tilauksen lopettamista sen 2 vuoden sopimuksen jälkeen.
Vaikkapa tämänhetkisen jääkiekon mm sekoilun takia tai muun tyytymättömyyden takia. Tämä viestiketju ihan vaan sen takia, että Soneralta tajuaisivat, että ihmiset ovat tyytymättömiä sisältöön. Pitäisi palvella myös tämänhetkisiä asiakkaita eikä vain haalia uusia. Meiltä menee vuodessa ainakin 600 euroa Soneralle pelkästään koti-tv:n takia, ja pari puhelinliittymää lisäksi.

Vaikka tuskin tämä ketju saa tänne pitkäksi aikaa jäädä.

19 kommenttia

Itse en ainakaan jatka tilausta maksullisena määräaikaisuuden jälkeen jos ominaisuudet säilyy tällaisina. Ei ole oikeastaan mitään hyötyä kaapeli-tv:n nähden, muuta kuin HD -kanavat ilman sitä linkitysscheissea (maksavien asiakkaiden kiusaamista) ja verkkotallennus, joka sekin vain ilmaiskanavilla, eikä edes kaikilla niillä.
Täytyy ottaa selvää saako sopparin katkolle jo aikaisemmin, möivät koti-tv:n mulle sillä että mm-kisat näkyvät mutta eihän noi nyt sit näykkään kun on iptv.

Myös toimimaton kelaus/hyppy, tallenteiden häviäminen 90päivän päästä ja toistuvien tallenteiden ajastamisen mahdottomuus ovat vuonna 2012 anteeksiantamattomia asioita.
Hei jv-72,
Saat KotiTV:n kautta näkymään MM-lätkää kun tilaat Canal+ Total kanavapaketin. Canalilla näytetään Tukholmassa pelattavat pelit. Ainoastaan [u:pjw5yqj9]Canal+ MM-kiekko 24/7 -kanava[/u:pjw5yqj9] ei kuulu CANAL+ Total -pakettiin Koti TV:ssä.
Suomen Leijona pelit näytetään AVA:lla ja MTV3:lla.
Lauren kirjoitti:
Hei jv-72,
Saat KotiTV:n kautta näkymään MM-lätkää kun tilaat Canal+ Total kanavapaketin. Canalilla näytetään Tukholmassa pelattavat pelit. Ainoastaan [u:1odk8eb5]Canal+ MM-kiekko 24/7 -kanava[/u:1odk8eb5] ei kuulu CANAL+ Total -pakettiin Koti TV:ssä.
Suomen Leijona pelit näytetään AVA:lla ja MTV3:lla.


Tämä on tiedossa ja otinkin koti-tv ja total paketin kun luvattiin että pelit näkyvät. Unohdettiin vain mainita että ainoastaan ruotsissa pelattavat pelit...
Tulin asiakkaaksi vuodenvaihteessa 2011. Olin hankkimassa vain nettiyhteyttä mutta kun ilmaiseksi sai koti-tv:n edullisella 10/2 nettiyhteydellä niin miksipäs en kokeilisi. Alkuvuodesta 2011 tuli verkkotallennus jota riivasi pahat bugit, osa joita ei ole vieläkään korjattu. Pahin, tallennusten toimimattomuus, korjattiin n. 9 kuukautta (!!) myöhemmin vuodenvaihteessa 2012. Keväällä 2012 tuli mitäänsanomaton, todella turha kännykkäsovellus. Siinäpä se oikeastaan on ollut se kehitys mitä kohta parin vuoden aikana tapahtunut. Aika surkeaa.

Miinuksia:
- Koti-tv:n rajoittuneisuus.
- Kehitystä ei oikeastaan ollenkaan (itse koodarina/suunnittelijana ihmettelen että mitä siellä oikein tehdään).
- Bugit joita ei korjata vuosiin vaikka lähetetty vikapalveluun ja kirjattu jopa tänne foorumille helpoilla askeleilla joka kerta toistettavat ohjeet.
- "Palvelu"reitittimen asetusten lukitus; ei saa edes YHTÄ porttia sillatuksi (saisi rakennettua oman kotiverkon julkisella IP:llä -> ei pääsyä kotiverkkoon surinalle, telialle, helpsonille, ynnä muille jotka tietävät heidän salasanat etähallintaan)
- Aivan totaalisen surkea asiakaspalvelu. Tietotasot omasta talosta/palveluista heittelevät julmetusti. IKINÄ EI PIDETÄ LUPAUKSIA TAKAISINSOITTAMISISTA.
- Muutoksista ja muista asioista tiedottaminen aivan surkeaa. Muutenkin kaikki vuorovaikutus asiakkaan kanssa onnetonta.
- Jatkuvat "sopimusteknisistä syistä" johtuvat palvelun puuttellisuudet/rajoittuneisuus... surina on surkea neuvottelija ja/tai rahaa ei haluta laittaa likoon jotta asiakkaille saataisiin kunnon palveluita, pieni esim. EPG:n tiedot ylen kanavien osalta vain viikko eteenpäin (niitä saa pidemmällekin ajalle, esim. toimii Telkku.com).

Siinäpä muutama pointti, ei jaksa kaikkea ruveta listaamaan.

Näillä näkymin 100% varmuudella en tule jatkamaan koti-tv:n sopimusta jos siitä joudun jotain maksamaan. Surinan tuote on vielä vaipoissa ja minä en maksa tuotteiden testauksesta mitään (kaikkein raivostuttavinta on se, että raportoituja bugeja ei korjata vuosikausiin, niihin ei reagoida mitenkään -> kynnys nousee erittäin korkealle tehdä testausta ja raportointia joka vie aikaa -> ilmaista työtä surinalle, mutta sitä he eivät näytä arvostavan).

65% varmuudella voisin ehkä katsella palvelua toiset 2 vuotta ILMAISEKSI. 10e/kk en tule maksamaan nykyisen kaltaisesta koti-tv:stä.

Fakta on kuitenkin se, että jos surina menettää minut koti-tv-asiakkaana, eli hankin tv-palvelut muuta kautta, en hyvin hyvin todennäköisesti sen vaivannäön/investointien jälkeen tule enää siirtymään takaisin surinan tv-palveluihin pitkään pitkään aikaan. Ja kaikenlisäksi olen vapaa kilpailuttamaan nettiyhteyden, joten siitäkin saattaa rahat kadota surinalta (jo viimeksi sain todella hyvän tarjouksen toiselta toimijalta). Eli, surina, kannattaako menettää vain 10e/kk koti-tv:n ilmaisuudella, vai mahdollisesti nettiyhteysmaksut per kk JA kaikki mahdolliset kanavapakettien/palveluiden kuukausimaksut? (eipä tässä kohta parin vuoden aikana ole ollut montaakaan kuukautta jolloin ei olisi ollut jotain kanavapakettia)

Pallo on teillä.
Itse olen sen verran pettynyt Soneran saamattomuuteen ja Koti TV:n bugisuuteen, että jollei ihmeitä tapahdu, tulee palvelusta luovuttua kunhan kaksi vuotta tulee täyteen.
Aion sopimuskauden loppuessa tarkastella kilpailijoiden markkinatilannetta.

Päädyin alunperin Koti TV:seen koska hankin HD-television, ja halusin katsoa HD-sisältöä, etenkin YLE:n lähettämän Game of Thronesin. Koti TV kuulosti mahtavalta paketilta - HD-vastaanotto, tuhottomasti tallennustilaa verkkoon, videovuokraamokin vielä kaupan päälle.

Vaan sitten tulikin käytössä ilmi että se tallennustila on jostain järjettömästä syystä rajattu muutamaan kuukauteen (esim. Elisalla ei tällaisia rajauksia ole). Eikä HD-tavaraa voi edes tallentaa. Ja käyttöliittymä tallentamiseen selaimella on kivikautinen. No, näiden kanssa vielä pärjää, mutta eihän siinä Ylen HD:ssä edes toiminut tekstitys, ja nyt vielä päälle tämä MM-kiekon Canal+ rajoitus. Alkaa tässä kaipaamaan sitä että olisi investoinut perinteiseen HD-digiboksiin tuon Koti-TV:n sijasta, olisi päässyt tuijottamaan Thronesin HD:na, ja nyt saisi tilattua MM-kiekkopaketin sekä Thronesin kakkoskauden Canal+:lta ilman säätämistä.

Kuitenkin, iso tallennustila verkossa ja ajastus netin yli on tästä huolimatta oikein kiva toiminto ja harrasteprojektina tehty Kotiruutu Toolkit korjaa osan käyttöliittymäongelmista. Soneran valokuitualueella hintakin on edullinen, ja niillä kilpailijoillakin on kuulemani ja kokemani mukaan ongelmia. Joten on kuitenkin todennäköistä että jatkan sopimuksen jälkeen Soneran asiakkaana.

Erityisen tyytyväinen asiakas en kyllä ole. Erityisesti ärsyttää ettei rajoituksia kerrota selvästi. On suorastaan törkeää mainostaa Canal+ Total paketin tarjousta tässä MM-kiekon alla mainiten vain jossain pikkupräntissä epäselvästi että ei se ihan Total olekaan se paketti, kun siihen ei oikeastaan se MM-kiekko kuulukaan, hupsista, että tämmöinen pikku rajoitus sattui olemaan. On aika inhottavaa ottaa näistä asioista selvää ties millä asiakaspalvelusoitoilla.

Tähänkin taitaa päteä se, että kommunikaation pitäisi olla rehellistä. Jos MM-kiekkoa tai täyttä HD-laatua 24/1 -liittymässä, tai YLE HD:n tekstitystä ei voi tarjota, niin kertokaa se sitten selvästi älkääkä yrittäkö hämätä.
Lauren kirjoitti:
Hei jv-72,
Ainoastaan [u:2gp7r798]Canal+ MM-kiekko 24/7 -kanava[/u:2gp7r798] ei kuulu CANAL+ Total -pakettiin Koti TV:ssä.
Suomen Leijona pelit näytetään AVA:lla ja MTV3:lla.


Niin tuo 24/7 on AINOA kanava jossa näkyy kaikki Suomen pelit Mertarannan selostuksella ja HD:nä. Se tässä eniten rassaa ja mainoksissa ei sitä selkeästi sanota että tolla kanavalla ne Suomen pelit oikeasti näkyy.
Ei näy täälläkään sitten Mertarannan selostusta kun kahdessa pelissä kun vaatis kaapeli-TV:n hankkimista. No kuidulla se jo tulee taloon mutta 130e kytkentä, 10e/kk ja 9kk irtisanomisaika ja lisäksi kanavapaketti, aika kallista yksien kisojen takia kun koti-tv:kin samalla rinnalla.
Minä lopetan EHDOTTOMASTI!!! Oon niin ******** kypsä tän ****** sekoiluun. Tallennukset ei oo ikinä toiminut kunnolla, hyvä että kaks viikkoa vanhat tallenteet näkyy, vähän väliä herjaa jotain että kanavaa ei ole tms, vaikka on laitteet resetoitu ja käynnistetty uudelleen. En suosittele kenellekään Koti-tv:tä!! Netin kautta tallennuksien tekeminen on myös niiiiiin raivostuttavan kankeeta ja hidasta, ihmettelen kyllä miten on voinut tehdä niin ****** ja epäkäytännölliset sivut noista, ja puhelimella (käytössä Nokia Lumia 800) tallennuksien laittaminen on käytännössä mahdotonta kun menee 30min yhden tallenteen laittamiseen. Ainoo mikä on mulla toiminut hyvin on Valioliiga HD & Urho Total, tuon Totalin takia itseasiassa hommasin Koti-Tv:n pari vuotta sitten, ja kyllä muutkin kanavat näkyy/toimii hyvin. EPSN HD:ssa oli pitkään pätkimis vikaa mutta sekin saatiin korjattua Sonera-nopeesti (noin 3kk)!
Leffa vuokraamokin on aika syvältä, vanhoja leffoja kovaan hintaan ja tuntuu että kirjastoa päivitetään noin 3kk välein. Ja mikä ihme siinä on ettei noita bugeja mitä on miljoonia tossa vehkeessä korjata ennen kuin kehitellään uutta??? Ja se vikapalvelu, voi herran jumala, saa jonottaa aina noin 1h ennen kun pääsee läpi ja jonotus tietty maksaa!! Viime aikoina oon tehnyt netin kautta vikailmoitukset, se sentään toimii, mitä nyt sitäkin linkkiä sai etsiä puol päivää, ja niitä on muuten saanut tehdäkin muutaman tässä parin vuoden aikana! En pitäis edes ilmaiseksi tätä vessaa enää!
Mulla muuten loppuu sopimus elokuussa, pitääkö se vielä jotenkin kirjallisesti lopettaa vai loppuuko automaattisesti? Pitääkö vehkeet palauttaa vai voiko laittaa verkonpainoks?
Hei varoos-1,
olethan yhteydessä tästä asiasta Asiakaspalveluumme. Koti TV -laitteet tulee palauttaa ja palvelun lopettamisen voi tehdä puhelimitse. Määräaikaisuuden päätyttyä palvelut jatkavat toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella ja sen hetkisellä hinnastolla.
Ehdottomasti lopetan palvelun heti kun kaksi vuotta tulee täyteen. Olen ollut koko ajan erittäin pettynyt palveluun. Kuva on tullut perille hyvin ja pätkimättä, mutta kaikki muu sitten onkin ollut yhtä tuskaa.

Luulin saavani hienon palvelun entisen tallentavan digiboxini tilalle jolla voisin katsoa ja tallentaa HD-kanavia ja katsella Katsomo-palvelusta kivasti maikkarin ja subin ohjelmia.

Totuus olikin sitten aika karu. HD-kavavia voi katsoa, mutta ei tallentaa. Tallennukset pitää tehdä yksitellen ohjelmille (!), käyttöliittymä on kuin vuodelta 1999, eikä katsomossakaan ole kuin muutama hassu ohjelma.

Jos ei jotain mullistavaa tapahdu Soneran puolelta, niin kyllä palvelu loppuu minun osaltani ehdottomasti. Ostan mielummin HD-digiboxin.
Sama täällä, sopimus loppuu tosin vasta ensi vuoden puolella mutta jos mitään maata mullistavaa ei tapahdu niin palautan laitteet, tosin en koti-tv:tä käytä edes nyt enään kun siirryin takaisin kaapeliin. Peruskanavien katsonta toimii suhthyvin, jos jatkuva laitteiden resetointi ei haittaa, muutoin nämä lisäpalvelut on diipadaapaa ja toimivat miten toimivat, käytännössä on tuotu keskeneräinen palvelu kuluttajille testattavaksi ja kerätään käyttäjiltä kehitysideoita, tosin tämä kehitystyö vaikuttaa olevan jäissä...

Mielestäni esim. tämä katsomo kotitv:n kautta on lähinnä vitsi, kukaan ei vaivautunut tilausvaiheessa kertomaan että palvelu ei ole sama kun katsomo.fi palvelu, muutamia ikivanhoja sarjoja ja päivitystä ei kukaan tunnut kirjastoon tekevän, näin ainakin kun itse palvelua käytin

Veikkaan että kotitv palvelua on myyty niin nihkeästi ettei palvelua tällä hetkellä kehitetä, vaikkakin kaikki kehitysideat ja puutteet "välitetään eteenpäin", ei kukaan, edes Sonera osaa sanoa mitä uusia toimintoja on seuraavaksi tulossa ja mitä ilmoitettuja virheitä on korjattu, ideoiden puutteesta se ei ole kiinni.

Tämänkin palautteen voi välittää eteenpäin, vaikka sille puhuvalle robotille.
(kukakohan ruudinkeksijä sen on keksinyt ja saanut vielä sen tuotua kaikkien Soneran asiakkaiden iloksi.)
janmsal kirjoitti:
Ehdottomasti lopetan palvelun heti kun kaksi vuotta tulee täyteen. Olen ollut koko ajan erittäin pettynyt palveluun. Kuva on tullut perille hyvin ja pätkimättä, mutta kaikki muu sitten onkin ollut yhtä tuskaa.

Luulin saavani hienon palvelun entisen tallentavan digiboxini tilalle jolla voisin katsoa ja tallentaa HD-kanavia ja katsella Katsomo-palvelusta kivasti maikkarin ja subin ohjelmia.

Totuus olikin sitten aika karu. HD-kavavia voi katsoa, mutta ei tallentaa. Tallennukset pitää tehdä yksitellen ohjelmille (!), käyttöliittymä on kuin vuodelta 1999, eikä katsomossakaan ole kuin muutama hassu ohjelma.

Jos ei jotain mullistavaa tapahdu Soneran puolelta, niin kyllä palvelu loppuu minun osaltani ehdottomasti. Ostan mielummin HD-digiboxin.
On helppo olla samaa mieltä. KotiTV:ssä ei ole tapahtunut käytännössä mitään kehitystä koko sen historian aikana. Soneralla ei ole mitään halua korjata edes vanhoja vikoja, kuten esimerkiksi ylen kanavien tekstityksien katoaminen/puuttuminen. IPTV ei tuo KotiTV:lle mitään lisäarvoa, sama kun olisi jatkanut kaapeliasiakkaana, tosin se toimi varmemmin (ei Sonera).
Tilaus loppuu 100% sopimuksen päätyttyä, ellei jopa aikaisemmin. Sen verran v*tuttanut tuo MM-kiekko huijaus että harkitsen tekeväni valituksen ja pyynnön sopimuksen purkamisesta jo nyt. Soneran täti ei ilmeisesti ollut aivan perillä asioista kun mainosti kyseistä tuotetta minulle..."näet kaikki mm-kisojen ottelut ja suomen pelit mertsin kera". Kiitoksia sonera!
Täällä ainakin yksi joka aikoo kans yrittää sopimuksen purkamista aikasemmin koska koen että minua on huijattu tän mm-kiekko homman osalta. Kyllä on pinna niin kireellä että!!!!!
Lauren kirjoitti:
Hei varoos-1,
olethan yhteydessä tästä asiasta Asiakaspalveluumme. Koti TV -laitteet tulee palauttaa ja palvelun lopettamisen voi tehdä puhelimitse. Määräaikaisuuden päätyttyä palvelut jatkavat toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella ja sen hetkisellä hinnastolla.


Laitteilla oli toimitusmaksu kun minä tilasin liittymän . Hyvitättäkö laskussa sen saman summan kun minä ne laitteet postiin roudaan ? Jos ette , voitte noutaa ne tien varresta samassa paketissa pakattuna . Ilmaiseksi en niitä aio postiin kantaa . Tosin itse mietin vielä sopimuksen purkamista kun sonera on ainoa toimittaja minun suunnalla . Mutta jos naapurin saunalahti mobiililaajakaista toimii luvatulla nopeudella niin vakavasti mietin vaihtoa .

Ja kysymys asikaspalvelulta : Mistä löydän omilta sivuilta sopimuksen päättymis ajankohdan ?? En löydä moista vaikka kuinka kaivelen .
Mä lopetan kyllä palvelun heti kun määräaikainen sopimus päättyy. Aika paljon joutui näkemään vaivaa jotta sain verkon siihen malliin että Soneran reitittimen takana on ainoastaan se ip-tv boxi, ja tekee koko ajan pahaa kun on ylimääräinen kytkin ja reititin kuluttamassa sähköä. Jos Sonera julkaisisi speksit ja muuttaisi toteutuksen yleisiä standardeja tukevaksi niin jatkaisin palvelun käyttöä oman reitittimeni kanssa, mutta moisesta liisteristä en kyllä todellakaan rupea maksamaan.

Kolmesti on soitettu ja kysytty mielipidettä, joka kerta olen valittanut naurettavista teknisistä ratkaisuista jotka on tehty vain asiakkaan kiusaamiseksi. Joka kerta on luvattu että joku soittaa takaisin asian tiimoilta, mutta vielä ei ole kukaan toteuttanut lupausta...
Hei murtja-17 !

Soneran Omilta Sivuilta pitäisi löytyä sopimuksen kesto > Liittymähallinta > Liittymä ja palvelut >Sopimuksen kesto. Jos ei löydy, laitan palautetta asian suhteen eteenpäin. Toimitusmaksua ei hyvitetä.

Tuosta toimimattomuudesta suosittelen olemaan yhteydessä Vikapalveluumme tai soittamisen sijaan voit jättää Palvelupyynnön, mielestäni reitittimen vaihdolla saataisiin liittymäsi toimimaan paremmin.

Vastaa