Kummallinen TV

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Vaihdoin äskettäin asuinpaikkaa ja sen mukana (sekin huonosti viimeaikoina toimineena) pois Elisan "Viihteestä".
Kun tilasin tätä liittymää asiakaspalvelu oli ihmisten käsissä ja vastauskin tuli nopeasti.
01.06. piti olla kunnnossa, tilaus oli kuitenkin tehty jo huhtikuun lopulla.

Eipä ollut.

Se siitä, asia on selvitetty Soneran kanssa - paitsi tietenkin laskutuksen joka yrittää nyt laskuttaa toimimattomasta ajasta.
Katsotaapa kuinka monta puhelua ja automaatin näppäilyä tämä asia vaatii.

Uusia kummia juttuja kuitenkin tulee jatkuvasti.
Linjanopeuteni on Soneran päästä kuulema 18Mbps mutta omasta päästäni kaikki linjamittarit pääsevät vain 10M.
Ei sekään sinällään mikään ihme, Suomessa tuntuvat kaikki linjat olevan aina asiakkaalle huonommat kuin mainokset ja ISP:t kertovat..
Nyt kuitenkin osa tallenteista ilmoittaa että "Ei voi katsoa" ja sen jälkeen "Kanavaa () ei voi käyttää".
EDC on suorastaan surkean hidas, olisi toisinaan nopeampaa käydä ostamassa päivän lehti kioskilta ja katsoa ohjelmat siitä.
Ääni ja toisinaan kuvakin pätkii, aivan kuin digitaalisen TV:n alussa kun signaali ei ollutkaan aivan kunnossa. Pikselöitymistä tapahtuu noin kerran päivässä, mutta pahempaa on äänen katkeilu, jota tapahtuu oikeastaan jatkuvalla tavalla.
Katkot eivät ole pitkiä, mutta aivan tajuttoman ärsyttäviä.
Jotenkin tuntuu että Sonera ei ole panostanut käytettävyyteen vaan tekniikkaan ja siihenkin jotenkin vajavaisesti (ainakin jos katsoo tuota TV moneemia).

Ja nyt kun joku Soneralla ehkä lukee tätä ja miettii että apua on tarjottu mutta ei toteltu, niin kyllä, kaikki laitteet on bootattu/resetoitu, langat eivät ole liian pitkiä ja olen käyttänyt tietotekniikkaa ennenkin.

3 kommenttia

Jos liität asiakasnumerosi keskustelupalstamme tietoihin, voin tarkistaa millä nopeudella modeemisi on muodostanut yhteyden keskuksellemme ja pystyn antamaan asiaan tarkempia ohjeita. Voit liittää asiakasnumeron Omat asetukset ja Profiili -valikoiden kautta löytyvään asiakasnumero -kenttään. Asiakasnumero ei näy muille palstan käyttäjille ja löydät numeron lähettämältämme laajakaista tai matkapuhelinlaskulta.

Jos sinulla ei ole tiedossa asiakasnumeroa tai et ole saanut vielä laskuja, voit liittää asiakasnumero -kenttään liittymäsi 346 tai 333 alkuisen liittymänumeron ilman väliviivaa (esimerkiksi 33312345, ei 333-12345).

Toimiiko yhteytesi nopeustesteissä nopeammin, jos sammutat Koti TV -digiboksin? Mietin, että luonnollinen syy nopeustestien näyttämiin nopeuksiin on se, että Koti TV on ollut päällä ja palvelu on vienyt tällöin oman osuutensa littymän kaistasta.

Ongelmassa kannattaa vielä varmistaa, että Koti TV digiboksi on yhdistetty suoraan verkkojohdolla modeemiin/palvelun mukana mahdollisesti tulleeseen palvelureitittimeen.
Sami kirjoitti:
Jos liität asiakasnumerosi keskustelupalstamme tietoihin, voin tarkistaa millä nopeudella modeemisi on muodostanut yhteyden keskuksellemme ja pystyn antamaan asiaan tarkempia ohjeita. Voit liittää asiakasnumeron Omat asetukset ja Profiili -valikoiden kautta löytyvään asiakasnumero -kenttään. Asiakasnumero ei näy muille palstan käyttäjille ja löydät numeron lähettämältämme laajakaista tai matkapuhelinlaskulta.


Noin, lisätty.
Kiitoksia muuten vastauksesta, valitettavasti perhekiireet eivät ole antaneet minulle mahdollisuutta tarkastella sitä.


Toimiiko yhteytesi nopeustesteissä nopeammin, jos sammutat Koti TV -digiboksin? Mietin, että luonnollinen syy nopeustestien näyttämiin nopeuksiin on se, että Koti TV on ollut päällä ja palvelu on vienyt tällöin oman osuutensa littymän kaistasta.


Ei. Olen jopa kytkenyt kaikki muut paitsi mittaavan koneen verkkopiuhat irti.
Mutta jos luet ensimmäisen kirjoitukseni tarkemmin, tämä asia ei ollut valitettava asia, kaikki ISP:t ilmoittavat nykyään ylisuuria nopeuksia - ei ainoastaan Sonera.

Valitukseni koski enemmänkin tuota jatkuvaa kuvan ja äänen katkeilua.
Miksi nämä katkeilevat, aivan kuin huonossa antennilähetyksessä?

Lisänä kummallisuuksiin olisi vielä ilmeisesti jo ennen Aatamia suunniteltu EPG.
Tai sen toiminta"logiikka - jos katson kanavaa 4 ja katson EPG:tä miksi painaessani nuolta ylös se pomppaa ykköskanavalle? Naurettavaa. Tai olisi, jos se ei olisi minun ongelmani.

Miksi verkkolevylle ei saada aikaiseksi hakemistoja?

Miksi tallennuksessa ei ole mahdollisuutta tallentaa samaa ohjelmaa samaan aikaan samalta kanavalta? Kun kerran mainoksessanne sanotte että televisio ei ole vielä valmis, niin tässä nyt on jo menty pahasti taaksepäin, koska ainakin minun omistamissani videoissa 80-luvulla oli kyseinen mahdollisuus.
Miten tallennus tehdään jos lähden kuukauden matkalle ja haluan tallentaa jonkin sarjan mitä seuraan?

Miksi MTV3 ja NelonenHD kanavia ei voi tallentaa?

Jos näihin vastaatte, niin olen kiitollinen.
PikkuJeesus kirjoitti:

Miksi nämä katkeilevat, aivan kuin huonossa antennilähetyksessä?

Näyttää, että ADSL -modeemisi on muodostanut yhteyden keskuksellemme tällä hetkellä noin 17/1M -nopeudella. Koti TV -ongelman ei pitäisi johtua ainakaan suoraan kaistan riittämättömyydestä.

Jos sinulla on käytössäsi TWEA-510v3(c) -modeemi, sinun kannattaa käydä läpi toisessa viestiketjussa antamiani neuvoja kyseiselle modeemille. Pika-apukeinona voi testata Koti TV -digiboksin yhdistämistä modeemin 3 tai 4 porttipaikkaan. Tämä on kyllä hieman hakuammuntaa, koska ei ole tietoa mikä modeemi käytössäsi on.

Kannattaa tehdä myös Koti TV -digiboksin resetointi, josta voi olla apua eri ongelmatilanteisiin. Resetoinnin tekeminen on ohjeistettu Koti TV:n ongelmatilanteet ohjeemme alaosassa.

Jos Koti TV:n häiriöt jatkuvat yllä olevista toimenpiteistä huolimatta, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus vikapalvelumme. Voit tehdä sen helposti Omien Sivujen vikailmoituslomakkeella. Toinen vaihtoehto vikailmoituksen jättämiseen on 0206 90101 (mpm/pvm) numeromme.

PikkuJeesus kirjoitti:
Lisänä kummallisuuksiin olisi vielä ilmeisesti jo ennen Aatamia suunniteltu EPG.
Tai sen toiminta"logiikka - jos katson kanavaa 4 ja katson EPG:tä miksi painaessani nuolta ylös se pomppaa ykköskanavalle? Naurettavaa. Tai olisi, jos se ei olisi minun ongelmani.

En havainnut tätä toimintaa omalla testilaitteellamme. Jos teit laitteen resetoinnin, muuttiko se mitenkään tätä tilannetta?

PikkuJeesus kirjoitti:

Miksi tallennuksessa ei ole mahdollisuutta tallentaa samaa ohjelmaa samaan aikaan samalta kanavalta? Kun kerran mainoksessanne sanotte että televisio ei ole vielä valmis, niin tässä nyt on jo menty pahasti taaksepäin, koska ainakin minun omistamissani videoissa 80-luvulla oli kyseinen mahdollisuus. Miten tallennus tehdään jos lähden kuukauden matkalle ja haluan tallentaa jonkin sarjan mitä seuraan?

Verkkotallennuksen tekeminen samalta kanavalta, jolta ohjelmaa katsotaan pitäisi olla nytkin mahdollista eli voit katsoa esimerkiksi TV1 kanavaa ja painaa Rec -painiketta, jolloin TV1:n ohjelman saa tallentumaan taustalle verkkotallennuksena, samalla kun jatkan ohjelman katsomista.

Verkkotallennuksia ei ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista laittaa tallentumaan toistuvasti, niin että esimerkiksi joka maanantai tellennettaisiin tiettyyn aikaan tuleva ohjelma.

Jos et ole Koti TV -laitteidesi äärellä, voit silti tehdä verkkotallennuksia kirjautumalla http://www.sonera.fi/tallennus sivuillemme älypuhelimella tai jonkin toisen tietokoneen selaimella.

PikkuJeesus kirjoitti:

Miksi MTV3 ja NelonenHD kanavia ei voi tallentaa? Miksi verkkolevylle ei saada aikaiseksi hakemistoja?

Näitä kysymiäsi ominaisuuksia Koti TV -palvelussa ei ole ainakaan toistaiksi mukana. Tallenteiden kansioinnista ja HD-kanavien verkkotallenuksista on tullut toiveita asiakkailtamme ja olemme välittäneet näitä palautteita eteenpäin.

Keskustelupalstallemme on perustettu aiemmin erityinen Koti TV -palvelun kehitysideat viestiketju, jossa erilaisia kehitysideoita kerätään. Jos sinulla on vielä kehitysideoita Koti TV -palvelun suhteen, kannattaa käydä lisäämässä niitä kyseiseen viestiketjuun.

Vastaa