Laajakaista Extra 10/2 pätkii

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Lokakuun ajan laajakaista extra 10/2 yhteytemme on pätkinyt epäsäännöllisin väliajoin. Päivällä yhteys saattaa katkeilla viiden minuutin välein, mutta nousee muutaman sekunnin kuluttua takaisin pystyyn. Sama homma iltaisin, mutta silloin yhteys saattaa pysyä parikin tuntia yhteen soittoon päällä.

Yhteyttä on testattu omalla a-linkin rr24api purkilla ja zyxelin p-600, molemmilla pätkimistä esiintyy. Laajakaista Extra on ollut käytössä reilut puolitoista vuotta eikä koskaan aikaisemmin ole ollut mitään pätkimisiä tai ongelmia. Kyseessä on ollut silloin sama alinkin purkki ja sama kokoonpano tietokoneessa, johdot jne.

Teiltäpäin soiteltiin viime viikolla ja kyseltiin kotitv:n toimivuudesta ja samassa tilanteessa kyselin asiasta ja linja luvattiin tarkistaa ja palata asiaan, mutta ei ole soittoa kuulunut.

terveisin Juha

6 kommenttia

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja mahdollisesti vastata tarkemmin katkomiseen liittyen. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.
Samaa olen huomannut myös itse. Soneran 10 meganen pätkii jatkuvasti, Rovaniemen alueella.
Juurikin tällä hetkellä netti katkeaa n. 3 min välein ja palautuu 15 sec kuluttua. Tätä on jatkunut jo kuukauden verran. Olen tottunut Soneran tyypillisiin pätkimiseen, mutta tämä alkaa olemaan jo liikaa.
Toki on myös iltoja jolloin pätkintää ei tapahdu ollenkaan, mutta ne illat ovat harvassa.
Asiakasnumero lisätty.
laitinenjm: Käyttäjätunnuksesi profiiliin laittamasi liittymänumero ei ole tällä hetkellä käytössä. Liittymä on suljettu lokakuun alkupuolella. Laajakaista Extra - liittymissä liittymän numero on paikkaan sidottu eli se siirry asiakkaan mukana uuteen osoitteeseen. Hieman tutkimalla löysin kuitenkin 10/2M Laajakaista Extra - liittymän mikä kuulunee sinulle nykyään.

Liittymässä on tällä hetkellä modeemi verkossa hyvällä kaistanleveydellä, joten yhteys modeemin ja talon ADSL-keskittimen välillä lienee kunnossa. Tietyt havainnot kuitenkin osoittavat että modeemi kadottanut ajoittain verkkoyhteyden eli yhteys on katkonut. Jos yhteys katkoo kahdella eri ADSL-modeemilla ja -kaapelilla (ilman jatkojohtoa) testatessa, ei ole muuta tehtävissä kuin liittymästä vikailmoitus. Ilmoituksen voit tehdä Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
Moro,

Kysellääs vielä täältä kautta kun viimeisen viestin jälkeen netti alkoi toimimaan moitteetta vaikken vikailmoitusta tehnyt.

Eli sama vika mitä aiemminkin. Yhteys katkoo ja on 2-3s päästä takaisin pystyssä. Testattu edelleen kahdella koneella ja kahdella adsl purkilla.

Onnistuuko tehdä jotain taikoja vai onko se vikailmoituksen paikka viimein.

terv,

Juha
Jos yhteys katkoo kahdella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla testattuna, niin kyllä liittymästä kannattaa vikailmoitus tehdä. Laajakaista Extran ADSL-yhteydessä on harvoin tämän tyyppista vikaa, mutta onhan se mahdollista että lyhyen ADSL-yhteyden matkalla on huono liitos tai että Soneran DSL-keskittimellä on jotain häikkää.

Vastaa