Laajakaista Extra ei toimi (DNSpalvelimeen ei saa yhteyttä?)

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

"Windows ei pysty vaihtamaan tietoja laitteen tai resurssin (ensisijainen DNS-palvelin) kanssa"

Noin sanoo Windows 7 vianmääritys. Ollut tiistaista 27.9. asti yhteys poikki. Mikään talouden tietokoneista ei saa yhteyttä internetiin. Meillä on huoneistossa yksi datapistorasia, josta menee johto ZyXEL NBG334W -tukiasemalle ja siitä piuha omalle koneelleni. Lisäksi WLAN-yhteydessä on kolme muuta konetta. Kokeilin laittaa suoraan datapistorasialta piuhan koneeseen kiinni niin ei silti toimi, joten vika ei varmaan ole tuossa tukiasemassakaan?

2 kommenttia

Sama vika täällä. Soneran kaapeli ja Kouvola..
Tee laajakaistaliittymästä vikailmoitus. Siihen on kaksi vaihtoehtoa:

1. Soita numeroon 0206 90101. Numeroon ei tarvitse jonottaa, koska siihen vastaa vianrajausautomaatti. Loppuun asti viety puhelu generoi liittymästä vikailmoituksen, joka menee Vikapalvelun hoidettavaksi.

2. Tee vikailmoitus kirjallisesti Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lähetetty lomake menee Vikapalvelulle ja lomakkeen lähettäjään otetaan yhteyttä jos asia sen vaatii. Tästä syystä lomakkelle kannatta laittaa puhelinnumero josta sinut saa parhaiten tavoitettua.

Vastaa