Laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä Rovaniemellä


Soneran 10mb laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä (muutama hyvä päiväkin on koettu, toisinaan), Rovaniemen alueella. Yleensä katkot ovat n. 10 min pitkiä, mutta pahimmissa tapauksissa katkos saattaa olla jopa yli tunnin pitkä.
Tätä on nyt jatkunut useita viikkoja. Katkoksia tapahtuu ihan sattumanvaraisesti pitkin päivää.
Ensimmäisten viikkojen aikana kun katkos tapahtui, sammui modeemista kaikki muut valot paitsi "power". Mutta nykyään kun katkos tapahtuu, ei modeemista yleensä sammu mikään valo. Liekkö modeemikin jo kyllästynyt tähän pelleilyyn(?!?).

Kaikki modeemin uudelleenkäynnistämis sun muut "tee sitä ja tätä" ohjeet on käyty läpi - mikään ei auta.
Asiakasnumero on lisätty.

207 kommenttia

Sami kirjoitti:
Tmu: Suosittelen vieläkin vikailmoituksen tekemistä, jos häiriö on jatkunut liittymässäsi. Se mitä itse voit tehdä ongelmassa on juuri esimerkiksi nuo aiemmassa viestissäni mainitut yleiset neuvot.

Ymmärrän, että jos häiriöt ovat toistuvia, ongelmasta ilmoittaminen voi tuntua turhauttavalta. Tehtyjen vikailmoituksen perusteella vikapalvelumme saa kuitenkin paremin selvitettyä verkossa piilevät vikatilanteet.

En löytänyt tällä hetkellä asuinalueesi alueelta havaittua selkeää verkkovikaa, mutta voi olla mahdollista, että alueella on häiriötä jota ei ole vielä paikallistettu. Juuri tällä hetkellä kaapelimodeemisi vastaa sille lähetettyihin testipaketteihin normaalisti eli yhteydessä ei juuri näy näy häiriötä (tämä ei tietenkään kerro paljoa, jos ongelma on ollut sinulla ajoittaista).


Tunti viestisi jälkeen heitti linjat kokonaan pimeäksi (modeemi kadotti kaikki valot). Eipä jaksa murehtia sitä nyt. Viikonlopuksi lähteä hermolomille...
3 viikkoa toimi ihan hyvin, nyt taas päin helvettiä!
Eiköhän näistä merkeistä voi jo päätellä missä se vika on. Tuskinpa vika on asiakkaalla, jos yhteys toimii pari viikkoa/kuukauden kerrallaan ja sitten on taas p*skana toisen kuukauden. Säälittävää toimintaa Soneralta!

Onneksi olisi pian tarkoitus muuttaa hittoon tältä alueelta. Luulisi loppuvan ongelmat siihen...
Ei sitten yhtään enempää taas voi pätkiä? Voi saatana.

Tmu, ne loppuu vain jos otat jonkun muun kuin Soneran. itsekin olen muuttanut, Sonera tuli mukana, kuin myös ne ongelmat.
ninnu kirjoitti:
Ei sitten yhtään enempää taas voi pätkiä? Voi *******.

Tmu, ne loppuu vain jos otat jonkun muun kuin Soneran. itsekin olen muuttanut, Sonera tuli mukana, kuin myös ne ongelmat.


Rovaniemellä ei saa muuta kuin Soneraa. Mobiili laajakaistalla en tee yhtään mitään. Soneran mokkula oli yhteen väliin "lainassa" (sonera kauppias halusi lohduttaa surkeasta laajakaistasta johtuen). Data-katto tuli vastaan kyseisestä laitteesta alle päivässä... Ja eikä niillä paljon nettipelejäkään pelaa.
Tmu ja ninnu: Ikävä kuulla, että ongelma on jatkunut. Suosittelen vikailmoituksen tekemistä asiasta vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm), jotta liittymienne ongelma tulee vikapalvelumme tietoon ja ongelma saadaan selvitykseen. Asiakastietojemme mukaan liittymistänne ei ole tällä hetkellä avoimia vikailmoituksia.
Sami kirjoitti:
Tmu ja ninnu: Ikävä kuulla, että ongelma on jatkunut. Suosittelen vikailmoituksen tekemistä asiasta vikapalveluumme 0206 90101 (mpm/pvm), jotta liittymienne ongelma tulee vikapalvelumme tietoon ja ongelma saadaan selvitykseen. Asiakastietojemme mukaan liittymistänne ei ole tällä hetkellä avoimia vikailmoituksia.



Voi helvetti, niitä vikailmoituksia EI TODELLAKAAN JAKSA OLLA KOKO AIKAA TEKEMÄSSÄ KUN NETTI PÄTKII. EIKÖ SE JO MENE JAKELUUN ETTÄ JATKUVIA ONGELMIA TÄSSÄ MUN LIITTYMÄSSÄ ON, KORJATKAA JO KERRALLA NE ONGELMAT NIIN LOPPUU TÄMÄ SAATANAN TOUHU.

JA TAAS PÄTKII!!!! Ja isot kirjaimet siksi kun vituttaa ja haluan huutaa.
Ai että on nopea yhteys nyt, ei hyvänen aika, mies yrittää työasioita hoitaa, eihän tästä tule yhtään mitään.

Tallennan nyt koko tämän ketjun koneelleni ja otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, että saadaan nyt VIHDOIN jotain tolkkua tähän hommaan. Enää tämä Soneran touhu ei minulle kelpaa. Tämä ei todellakaan ole sitä mitä sopimuksessa lukee, minä EN tilannut JATKUVIA yhtyeys ongelmia kun netin laitoin. Sopimusrikko.
Puolitoista tuntia on nyt ollut netti enemmän poissa kuin päällä.
Ja taas pätkii.

sitä vikailmoitusta EI todellakaan kannata jättää kun sitä vasta parin päivän päästä aletaan tutkimaan, ja just silloinhan ei tietenkään mitään löydy. Tämä on niin monta kertaa jo tehty ja nähty, ainoa joka siinä hommassa voittaa on sonera, kun maksulliseen numeroon pitää soittaa.

Kun tässä nyt HYVIN SELVÄSTI on tiedossa että mun liittymässä on ongelmia, MIKSI niitä ei voi kerralla korjata? Laittakaa mun liittymä tarkkailuun ja tarkkailkaa sitä niin kauan että näette itsekin että ongelmia on, enkä minä täällä turhaa valita.
ninnu kirjoitti:
Ja taas pätkii.

sitä vikailmoitusta EI todellakaan kannata jättää kun sitä vasta parin päivän päästä aletaan tutkimaan, ja just silloinhan ei tietenkään mitään löydy. Tämä on niin monta kertaa jo tehty ja nähty, ainoa joka siinä hommassa voittaa on sonera, kun maksulliseen numeroon pitää soittaa.

Kun tässä nyt HYVIN SELVÄSTI on tiedossa että mun liittymässä on ongelmia, MIKSI niitä ei voi kerralla korjata? Laittakaa mun liittymä tarkkailuun ja tarkkailkaa sitä niin kauan että näette itsekin että ongelmia on, enkä minä täällä turhaa valita.


Valitettavasti palstan kautta ei vikailmoituksia voi jättää, vaikka jonkun verran voimmekin laajakaistaliittymiin liittyvissä ongelmissa auttaa. Ymmärrän kyllä että toimimaton liittymä aiheuttaa mielipahaa, eikä jatkuva vikailmoitusten jättäminen tunnu hyödylliseltä - ne ovat kuitenkin ainoa tapa saada liittymän vika tutkittua. Jos ei puhelimitse halua vikapalveluun olla yhteydessä, voi vikailmoituksen jättää myös omien sivujen kautta palvelupyynnöllä johon saa kirjoitettua lisätietoja (esim. että liittymää pitäisi seurailla pidemmän aikaa).
Modeemin valot vilkkuu oikein -> Windows väittää IP asetuksia vääriksi -> Windowsin oma vian etsintä ei osaa korjata ongelmaa -> komentoriville: ipconfig/renew -> "An error occured while renewing interface Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out."

Nyt viimein alkoi toimimaan 3 tunnin katkon jälkeen. Innolla taas odottelen joulun pätkimiskauden avajaisia. Viime vuonna oli oikein mukavaa... ps: melkein vuosi triidin avaamisesta, mikä onkaan tulos tähän mennessä?
Eipä ole laajakasista toiminu neljään päivään. Saako tästä automaattisesti korvauksen vai pitääkö se ite hakea jostain? En todellakaan ole kuukausimaksua maksamassa syyskuulta.
insta kirjoitti:
Eipä ole laajakasista toiminu neljään päivään. Saako tästä automaattisesti korvauksen vai pitääkö se ite hakea jostain? En todellakaan ole kuukausimaksua maksamassa syyskuulta.


Hyvityksiä voi tiedustella asiakaspalvelun numerosta 0200 17000 (mpm/pvm). Hyvityksien saamisen edellytyksenä on tutkittu ja todettu vika Soneran vikapalvelun toimesta. Mikäli netti on edelleen toimimatta, kannattaa vikailmoitus tehdä pikimmiten, esim. palvelupyyntönä omien sivujen kautta.
TAAS PÄTKII. DNS VIKA.

Tmu kirjoitti:
ps: melkein vuosi triidin avaamisesta, mikä onkaan tulos tähän mennessä?


Mahtavaa, eikö olekin? Ja kaikkien näiden viestien jälkeen Sonera ei vieläkään tee mitään vaan aina vaan inttää että meillä se vika on.

Kuukausi maksu alas sitten, mä EN ala maksamaan täyttä hintaa jostain mitä EN saa.

Ja laittakaapa Soneran asiakaspalvelun väki tähän SUORAT linkit mistä
a) voi jättää sen vikailmoituksen ja
b) mistä voi hakea hyvitystä

kun sieltä omilta sivuilta ei ikinä löydä mitään.
Veikko kirjoitti:
[quote="ninnu":1ncjqbim]Ja taas pätkii.

sitä vikailmoitusta EI todellakaan kannata jättää kun sitä vasta parin päivän päästä aletaan tutkimaan, ja just silloinhan ei tietenkään mitään löydy. Tämä on niin monta kertaa jo tehty ja nähty, ainoa joka siinä hommassa voittaa on sonera, kun maksulliseen numeroon pitää soittaa.

Kun tässä nyt HYVIN SELVÄSTI on tiedossa että mun liittymässä on ongelmia, MIKSI niitä ei voi kerralla korjata? Laittakaa mun liittymä tarkkailuun ja tarkkailkaa sitä niin kauan että näette itsekin että ongelmia on, enkä minä täällä turhaa valita.


Valitettavasti palstan kautta ei vikailmoituksia voi jättää, vaikka jonkun verran voimmekin laajakaistaliittymiin liittyvissä ongelmissa auttaa. Ymmärrän kyllä että toimimaton liittymä aiheuttaa mielipahaa, eikä jatkuva vikailmoitusten jättäminen tunnu hyödylliseltä - ne ovat kuitenkin ainoa tapa saada liittymän vika tutkittua. Jos ei puhelimitse halua vikapalveluun olla yhteydessä, voi vikailmoituksen jättää myös omien sivujen kautta palvelupyynnöllä johon saa kirjoitettua lisätietoja (esim. että liittymää pitäisi seurailla pidemmän aikaa).[/quote:1ncjqbim]


Veikko, tiedätkö miksi minä en enää jaksa sitä vikailmoitusta joka kerta laittaa? Siksi kun sitä aletaan vasta parin päivän kuluttua tutkimaan, niin eihän sieltä silloin mitään löydy. Tämä rumba on menty niin monta kertaa läpi että se ei enaa naurata. Paitsi Soneraa.
ninnu:
Linkki vikailmoituslomakkeeseen: https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Palvelupyynto_Laajakaista_Vikatilanne
Laskutuksen palvelupyynnöt löytyvät: https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Palvelupyynto -> "Laajakaista-asiat" -> "Laskutusta"

Molemmat linkit vaativat kirjautumisen omille sivuille.
Veikko, sanoppa koska Sonera korjaa DHCP palvelimensa? Googlettamalla löytyy useita foorum ketjuja asiasta, jopa vuodesta 2007 asti. Alkaa kovasti muistuttaa Soneran Youtube ongelmia: "Vika korjattu vuonna 2008, mutta ei toimi vielä vuonna 2011." En tiedä mitä tähänkin nyt sanoisi... tuttua Soneraa, mitään ei korjata.

Jälleen kerran on pätkinyt pitkin iltaa, juurikin sen DHCP palvelimen loistavan kunnon johdosta. Kiitos Sonera, olette jälleen onnistuneet kusemaan tämän "nopeimman ja parhaimman" yhteyden.

Taitaa Saunalahti ja Elisa rakentaa just verkostoaan Rovaniemen etälä puolella. Soneralla on n.15 kilometriä aikaa korjata paskansa, tai vaihtuu liittymä parempaan. Ainakin on laitteet uudet eikä jostain hevon perseestä revitty, kun vaihdan.

PS: Vapaus Soneran sopimuksesta enään parin kuukauden päässä!
Jälleen ollut illan pimeänä, mutta mitäpä tuo Soneraa enään kiinnostaisi.
Rahat pois vaan ja täys kusetus päälle. Ei näin, Sonera, ei todellakaan näin!

Ajan kuluksi tarkistin jopa talon sisäisen kaapeli verkon kunnon. Mitä päältä päin katsoin, oli kytkennät aivan kunnossa. (Tiedän miten kytketään.) Mutta mitäpä tämäkään Soneraa kiinnostaisi, eihän vika ole heidän päässään koskaan, ei vaikka mikä olisi!
Nyt Sonera voisi ottaa omatoimisesti asian hoidettavaksi, eikä aina odottaa asiakkaan vikailmotusta joka ei johda mihinkään.
Tmu: Rovaniemellä ei tällä hetkellä ole kaapeliverkossa mitään yleistä verkkovikaa päällä. Samaten DHCP -vikaa ei ole tiedossa (tällainen vika on nopeasti varsin laaja, eikä vain yksittäistä/muutamaa liittymää koskeva).

Yksittäisten liittymien tapauksessa "omatoimisesti" ei valitettavasti voida tutkia mitään, vaan siihen tarvitaan asiakkaan liittymästään jättämä vikailmoitus. Mikäli nettisi pätkii yhä ja noinkin pahasti, suosittelen että teet uuden vikailmoituksen.
Kylläpäs on ollut taas yhtä pätkimistä koko iltapäivä. Modeemista katoaa kaikki valot, joten ei pitäisi olla laitteissa vikaa. Pitänee taas tehä se vikailmoitus. Mutta jos uskallatte väittää ettei liittymässä ole vikaa, haistatan pitkät takasin. 🙂
Mitä nyt tapahtuu!?
Kaikki valot palaa päällä, mutta DS valo palaa oranssina. Tämä siis EPC3000 modeemissa. Mistähän meinaa johtua? Taas on koko päivän jatkuvasti kadottanut linjat. Kesäkuussa on modeemi testattu Sonera liikkeessä useamman tunnin - väittivät että toimii aivan loistavasti.

Edit -
Modeemin logista: http://i52.tinypic.com/fvea7a.png
Signaali välilehtI: http://i53.tinypic.com/fod3tf.png

Onko tuosta mitään hyötyä? Pystyykö tuolta asetuksista mitenkään vaikuttamaan näihin ongelmiin?
PS: Login kellonajat ovat 3 tuntia jäljessä.
Tmu kirjoitti:
Mitä nyt tapahtuu!?
Kaikki valot palaa päällä, mutta DS valo palaa oranssina. Tämä siis EPC3000 modeemissa. Mistähän meinaa johtua? Taas on koko päivän jatkuvasti kadottanut linjat. Kesäkuussa on modeemi testattu Sonera liikkeessä useamman tunnin - väittivät että toimii aivan loistavasti.

Edit -
Modeemin logista: http://i52.tinypic.com/fvea7a.png
Signaali välilehtI: http://i53.tinypic.com/fod3tf.png

Onko tuosta mitään hyötyä? Pystyykö tuolta asetuksista mitenkään vaikuttamaan näihin ongelmiin?
PS: Login kellonajat ovat 3 tuntia jäljessä.


Mitään erikoista noista ei paljastu, eli kannattaa tehdä vikailmoitus jotta kaista saadaan tarkempaan tutkintaan.
Se että en ole tähän ketjuun vähään aikaan vastannut, ei tarkoita että ongelmat olisivat korjaantuneet, ehei. Sama homma vaan jatkuu. Nyt on sitten kotoa linjat testattu ja on ihan uutuuttaan kiiltelevä modeemikin, mutta kas, vanhat ongelmat jatkuvat. Että enää ette siellä Soneralla pakene vastuuta, kun vika todellakin ON teidän palvelussanne, ei minun laitteissani.
Eilisen viestini jälkeen meni yhteys KOKONAAN POIKKI, yli tunniksi, erittäin vakava homma mieheni kannalta joka kotoa tekee töitä, tuli nääs tulonmenetystä nyt sitten. Sonerako maksaa? Pah!

Vastaa