Laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä Rovaniemellä


Soneran 10mb laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä (muutama hyvä päiväkin on koettu, toisinaan), Rovaniemen alueella. Yleensä katkot ovat n. 10 min pitkiä, mutta pahimmissa tapauksissa katkos saattaa olla jopa yli tunnin pitkä.
Tätä on nyt jatkunut useita viikkoja. Katkoksia tapahtuu ihan sattumanvaraisesti pitkin päivää.
Ensimmäisten viikkojen aikana kun katkos tapahtui, sammui modeemista kaikki muut valot paitsi "power". Mutta nykyään kun katkos tapahtuu, ei modeemista yleensä sammu mikään valo. Liekkö modeemikin jo kyllästynyt tähän pelleilyyn(?!?).

Kaikki modeemin uudelleenkäynnistämis sun muut "tee sitä ja tätä" ohjeet on käyty läpi - mikään ei auta.
Asiakasnumero on lisätty.

207 kommenttia

Eilen ollut jotain kaapeli-TV korjauksia Viirinkankaalla ja Pöykkölässä, onkohan siellä mennyt piuhat ristiin, kun netti alkanut taas tökkimään ja pingit pomppimaan. Samanlaista oli havaittavissa viimeksikin kun vikaa oli yhteydessä.
Pitkään näkyy osalla ongelmat jatkuneen Soneran liittymän kanssa.

Itsellä viime vuoden heinäkuulla alkoi ensimmäistä kertaa 5 vuoteen ongelmat adsl:ssä ja lopulta yhteys oli yli viikon poikki. Vikailmoituksia tein ja asentaja kävi korjaamassakin pariin kertaan ja kerrottiin että nyt on kunnossa, mutta kun ei ollut.

Loppujen lopuksi irtisanoin liittymän jonka jälkeen Soneralta soitettiin ja pyydettiin että saisiko he vielä kerran yrittää korjata vian. Suostuin että jos vika saadaan korjaatua ennenkuin irtisanomisaika päättyy niin jatkan sopimusta. Vika sitten viimein saatiin korjattuakin, mutta täytyy sanoa että vikailmoituksen jättäminen ei ole helppoa soneralle ja automaattisen puhelinvastaajasta läpi pääseminen keskustelemaan oikean ihmisen kanssa on jotain niin vaikeaa kuin olla ja voi.

Elokuussa kun vika korjattiin niin sen jälkeen nykyään ajoittain yhteys katkeaa( ehkä 1-5kertaa/kk) ja uudelleen yhdistäminen kestää todella kauan. Myös jos sammutan modemin ja laitan uudelleen päälle niin yhteyden löytämisessä kestaa nykyään 5-15minuuttia kun ennen viime heinäkuista vikaa yhteys löytyi aina n. 1-2min jälkeen modeemin uudelleen käynnistämisestä.

Mistä tämä hidas/kauan kestävä yhteyden löytäminen voi johtua ?

Soneran asiakaspalvelija kertoi minulle elokuussa 2011 että kun liittymäni saatiin toimimaan ja avattiin uudelleen niin jonnekin "kaappiin" on asennettu jokin uusi laite ja liittymää ei saatu elokuussa heti auki johtuen tästä laitteen vaihdosta.

Voisiko tämä olla syy että yhteyden löytyminen kestää nykyään niin kauan?

Onko normaalia että jos sammutan modeemin ja käynnistän uudelleen niin yhteyden aukeamisessa kestää noin kauan? Vai onko kyseessä vika?

Todettakoon vielä että ennen 2011 heinäkuussa ollutta yhteysvikaa ei 5 vuoteen ollut mitään ongelmia ja yhteys ei katkennut koskaan.
Yhteysongelmista kannattaa jättää vikailmoitus niin voimme tutkia ongelmaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti:
Yhteysongelmista kannattaa jättää vikailmoitus niin voimme tutkia ongelmaa.


Luepas Marko tämä KOKO ketju, täällä muuta tehdäkään kuin jätetään vikailmoituksia, asiaa tutkitaan mutta MITÄÄN EI KOSKAAN TAPAHDU, jonka edelleen voit todeta, kun ketjua luet.
Hyvää kevättä vain kaikille. Jo kolmatta vuotta peräkkäin on joka keväinen pätkiminen alkanut. Joka hemmetin kevät on alkanut yhteys pätkimään Huhtikuun lopulla, kunnes se alkaa toipumaan syksyyn mentäessä. Syksyn jälkeen netti taas toimii 3kk ihan hyvin, kunnes Jouluna alkaa taas pätkimään. Noh, ei huolta, koska netti palaa taas normaaliksi Tammikuun lopulla, kunnes taas kevät koittaa.

Sonera, osaan lukea teitä kuin avointa kirjaa.
Innolla taas odotan tulevaa kesää. Tulen olemaan teihin yhteydessä joka päivä.

PS: Sopimus päättyy Toukokuun lopussa, näinkö te yritätte pitää minut asiakkaana?
Päivitys: 20.4 - Jälleen pätkii. Sivut lautuu joka kymmenes kerta kun yrittää. Yhteys katkeilee 10 sekunnin välein.
Ja jälleen pätkii. Nopeus max. 50kbps.
Ja taas alkaa! Netti pätkässyt jo 3 kertaa 15 minuuttiin... En löydä enään sanoja kuvaamaan mitä mieltä olen sonerasta...

Vastaa