Laajakaista windows 98 läppäriin

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei! Asun Lahdessa ja minulla on Extra 10/2 laajakaistaliittymä. Uudet koneet toimivat hienosti (laajakaistan toimintavarmuus on ihailtavaa), mutta vanha windows 98 läppärini ei pääse verkkoon. Ilmeisesti vika on asetuksissa, koska toisen operaattorin laajakaistassa kone pääsi verkkoon normaalisti.
Mitkä asetukset minun pitää laittaa windows 98:n verkko asetuksiin? Ip-osoitteen 98:ssa voi valita automaattisesti haettavaksi, mutta muut asetukset ovat -kuten tunnettua- käsin kirjoitettavia. Eli mitä laitan seuraaviin verkon ominaisuus-valikon kohtiin:

WINS-kokoonpano
Yhdyskäytävä
DNS-kokoonpano
NetBIOS
Lisäasetukset
Sidokset

Kiitos paljon luotettavasta ja nopeasta laajakaistasta!

Hyvää kesän jatkoa koko Soneran väelle!

2 kommenttia

Täsmäohjeita Windows 98:lle ei sivuiltamme löydy. Periaate on kuitenkin sama kuin uusimmissa käyttöjärjestelmissä eli kaikki IP-osoitteeseen liittyvät asetukset automaattiselle niin sillä pitäisi toimia. DNS-palvelimia ja yhdyskäytävää ei siis tarvitse itse määrittää eli ne voi jättää tyhjiksi. DNS-välilehdellä oikea valinta on "Poista DNS käytöstä" joka kuitenkin tarkoittaa poista manuaalisesti määritetty DNS pois käytöstä. WINS ei ole käytössä ja muutkin "ylimääräiset" kohdat voit jättää tyhjiksi.

Tämä ohje ei päde silloin, jos käytössä on oma lähiverkko kiinteillä IP-osoitteilla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksesta! Sain yhteyden pelaamaan.

Vastaa