Laajakaistan käyttöönotto

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 19 katselukertaa

Hei! Tilasin Soneralta laajakaistaliittymän, jonka pitäisi nyt olla käyttövalmis (minulla on tunnukset ym.). Minulla on kuitenkin nykyinen DNA:n laajakaistaliittymä auki kuun loppuun saakka. Voinko käyttää Soneran laajakaistaa vasta sitten, kun nykyinen DNA liittymä sulkeutuu kuun lopussa? En onnistunut saamaan Soneran laajakaistaa toimimaan, joten mietin että onko mahdollista että on kaksi liittymää auki vai pitääkö odottaa että DNA sulkeutuu ensin, jonka jälkeen voin asentaa Soneran liittymän.

5 kommenttia

Hei auno

Mikäli sinulla on DNA laajakaistasopimus voimassa kuun loppuun asti, emme voi liittymää kytkeä sinulle auki. Soneran liittymä aukeaa vasta kun DNA-sopimus on irtisanoutunut. Ilmoititko DNAlle irtisanomisesta itse vai sovitteko asiasta kun tilasitte laajakaistan meiltä?

Lisäätkö vaikka tilausnumerosi (jos sinulta sellainan löytyy) käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä tilanne näyttää.
Hei! Lisäsin profiiliini liittymänumeron, muuta numeroa en palvelusopimuksestani löytänyt. Edit. vaikka laitan profiiliini liittymänumeron eli 9 numeroa, niin siitä näkyy vain kolme ekaa numeroa kun katson profiiliani.

Olen sopinut DNA:n kanssa, että laajakaistani sulkeutuu kuun loppuun mennessä. Eli haluaisin, että Soneran laajakaista kytketään 1.10.

Tilatessani laajakaistaa sanoin, että minulla on DNA laajakaista auki mutta silti as.palvelusta sanottiin, että Soneran laajakaistan pitäisi toimia heti saman päivän aikana. Mutta kuten oletinkin, niin DNA liittymän pitää ensin sulkeutua.
Hei auno

Lisäätkö liittymänumerosi ilman väliviivaa (-) niin silloin se näkyy kokonaisena. esim. 346123456. Kuitenkin tässä tapauksessa luulen niin, että tilaamasi Soneran liittymä alkaa toimimaan tosiaan vasta DNA-liittymän sulun jälkeen. Tuo kertomasi päivämäärä olisi vain hyvä lisätä tietoihisi niin saadaan se meidän toimituksessa huomioon!
Hei! Laitoin liittymänumeron nyt ilman viivaa.

Eli voinko nyt olettaa, että tietoihin on merkitty että liittymän aukeaa 1.10? Kiitos avusta.
Hei auno

Mitä kautta DNA-yhteytesi tällä hetkellä tulee? Vilkaisin tietojasi ja liittymäsi näyttäisi meidän puolelta olevan jo kytketty ja se tulee asuntoosi ns. Ethernet pistokkeen kautta.

Jos DNA-yhteytesi tulee lankapuhelinrasiasta tai TV-antenniverkon kautta niin silloin meidän avaukselle ei ole mitään estettä, koska toimitamme sen eri tekniikalla kuin DNA. Asunnostasi löytyy luultavasti ns. Huonejakamo heti eteisestä sähkökaapin vierestä mistä meidän yhteys asuntoosi tulee.

Vastaa