Laajakaistan salasana unohtunut

  • 11 December 2014
  • 24 kommenttia
  • 77 katselukertaa

Hei,

minulle asennettiin uusi laajakaistanetti eilen, mutta nyt en löydä mistään lappua, jolla nettiyhteyden nimi ja salasana tulivat..

Mitä kautta saan tietää yhteyteni salasanan?

Kiitos avusta!

24 kommenttia

Hei pehmotiikeri! Jos olet lisännyt puhelinnumerosi Omille Sivuille käyttäjätunnuksesi tietoihin, saat uuden salasanan tekstiviestillä valitsemalla tästä linkistä "Unohditko käyttäjätunnuksen ja/tai salasanan"
Hei!

Minulla olisi kanssa laajakaistan salasana hukassa. Olisiko mahdollista lähettää se vaikka tekstiviestinä?

Kiitos jo etukäteen.
Hei reggie! Saat salasanan tekstiviestillä tuon edellä antamani linkin kautta. Kokeilitko sitä?
Kokeilin, mutta siitä seurasi tälläinen viesti : Käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa.
Moi reggie! Lähetin salasanan tekstiviestillä yhteystiedoistasi löytyvään numeroon. Tulihan viesti perille?
Hei,

Minulla on myös sama ongelma eli "käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa". Saisinko myös yhteystiedoistani löytyvään numerooni salasanan?

Miten kyseisen numeron saisi määriteltyä käyttäjätunnukselle? En ainakaan omilla sivuilla keksinyt keinoa.
Ohikulkijan kommentti

Yhteyspuhelinnumero voidaan rekisteröidä "Omilla Sivuilla" ns. Sonera Tunnukselle (asiakastunnukselle), mutta ei liittymäsopimuskohtaisesti - ainakaan minä en pysy kirjaamaan laajakaistan käyttäjätunnuksella Omille sivuille puhelinnumeroa.

"Omille Sivuille" voi kirjautua "Sonera Tunnuksen", sopimustunnuksen (esim laajakaistan käyttäjätunnuksen) tai alitunnusten (esim. laajakaistan lisäpostiosoitteiden käyttäjätunnusten) ja kyseisen salasanan antamalla. Omien sivujen toiminta on erilainen riippuen siitä, millaisella tunnuksella kirjauduttiin.

"Sonera Tunnus" luodaan pankkitunnuksilla esim. sivulta https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ kohdasta "Luo uusi tunnus tai vaihda salasana verkkopankkitunnuksillasi" lähtien. Toisaalta on huomattava, ettei "Sonera Tunnuksella" "Omille Sivuille" kirjautuen voi tehdä kaikkea, vaan osa toimista (esim. käyttäjätunnusten salasanojen vaihdot) on tehtävä sopimusten käyttäjätunnuksilla.

Tämän keskustelualueen Omat asetukset -tietoihin voit kirjata laskulla esiintyvän asiakasnumerosi, joka auttaa soneralaisia löytämään asiakastietosi ja sopimuksesi.
Hei sajone1!

Salasana lähetetty, tulihan perille? 🙂 Omien sivujen käyttöön suosittelen kyllä ensisijaisesti Sonera tunnusta, eli luomaan verkkopankkitunnuksilla uuden tunnuksen. Valinta löytyy sieltä kirjautumissivulta.
Kiitos, salasana tuli. Tarvitsinkin sen itse asiassa yhdistääkseni laajakaistaliittymäni Sonera tunnukseen 🙂
Kiinteän laajakaistan käyttäjätunnus ja salasana on sama kuin siihen kuuluvan pääsähköpostiosoitteen käyttäjätunnus ja salasana. Salasanan vaihto siis koskee sekä laajakaistaliittymän käyttäjätunnusta että sähköpostia ja jos salasana on kirjattuna sähköpostiohjelmiin niin muutos on kirjattava kaikkiin paikkoihin minne talletettu. "Omille sivuille" voi kirjautua laajakaistaliittymän käyttäjätunnuksen sijasta myös pääsähköpostiosoitteella.

Sonerasta kun on kyse, se mikä on tänään, ei välttämättä ole samoin huomenna. Mikä on muuttunut - vaikkapa toimimattomaksi - sen kokee käytännössä. Tuolla ylimääräisellä "Sonera Tunnuksella" "Omilla Sivuilla" tehtäviä sopimusten itsehallinnointeja esimerkiksi on vuosien mittaan pikku hiljaa lisäilty.

Laajakaistaliittymän lisäpostilaatikoiden itsehallinnointina on mahdollista lisälaatikon salasanan itse nykyisin vaihtaa jos sen muistaa ja ellei muista mutta on kirjannut yhteyspuhelinnumeronsa voi pyytää Soneralta uuden.
Hei

Yritin myös tilata laajakaistaliittymäni salasanaa yhdistämistä varten, mutta käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa. Mitä teen?
Heippa, minäkin olen unohtanut nettini salasanan. Mistä saan sen?
Hei RISI!

Luitko tämän samaisen viestiketjun alusta ohjeen kuinka voit tilata kadonneen salasanan? Jos et ole lisännyt matkapuhelinnumeroasi asiakastietoihisi, voimme toki lähettää salasanan tätäkin kautta. Ilmoittele jos et saa sitä itsepalveluna tilattua Omien Sivujen kautta.
sajone1 kirjoitti:
Hei,

Minulla on myös sama ongelma eli "käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa". Saisinko myös yhteystiedoistani löytyvään numerooni salasanan?

Miten kyseisen numeron saisi määriteltyä käyttäjätunnukselle? En ainakaan omilla sivuilla keksinyt keinoa.
Ainakin jos on sopimuskohtaisten tunnusten lisäksi perustanut Soneralle vielä henkilön sopimusten yhteisen oman tunnuksensa ns. Sonera Tunnuksen (katso http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Tunnuksen_luominen_ja_unohtuneen_salasanan_uusiminen), niin matkapuhelinnumero kirjataan "[u:20lhjzhe]Omille sivuille[/u:20lhjzhe]" tuolla "Sonera Tunnuksella", ei sopimuksen käyttäjätunnuksella kirjautumalla.

En ole uskaltautunut kokeilemaan, miten toimii, jos yhdistää Sonera Tunnuksen ja yhden matkapuhelinsopimuksen ja/tai yhden laajakaistasopimuksen tunnuksen. [u:20lhjzhe]Selostus asiasta[/u:20lhjzhe] on silmissäni sellainen, että todennäköisimmin se ei toimi ongelmitta. Laajakaistaliittymän hallinnoinnista osa tehdään "Omilla Sivuilla" "Sonera Tunnuksella" ja osa laajakaistaliittymän tunnuksella. Tokko onnistuu, jos nuo tunnukset ovat samat.
Hei,

Olen kadottanut laajakaistani salasanan.Olen yrittänyt saada uutta mut kun käyttäjä tai sähköposti tiedon laittaa niin se ilmoitta" Käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa " ilmoittaa vaikka yhteistiedoissa pitäis olla puhelinnumero laitettu !
Hei salla78! Laitoin salasanan tekstiviestillä asiakastiedoistasi löytyvään numeroon. Tulihan viesti perille?
Kiitos ! Tuli ja toimiin 🙂
Hyvä juttu 🙂 Mukavaa syksyn jatkoa!
Moikka!

Minulla on myös laajakaistan salasana hukassa, enkä onnistunut sitä omatoimisesti tilaamaan, olisiko mahdollista saada viestillä? Kiitos
tomipee kirjoitti:
Moikka!

Minulla on myös laajakaistan salasana hukassa, enkä onnistunut sitä omatoimisesti tilaamaan, olisiko mahdollista saada viestillä? Kiitos


Tervehdys tomipee!

Tarkoitatkohan wlan verkon salasanaa vai sähköposti/omien sivujen tunnuksia. Wlanin salasana löytyyy modeemin pohjasta, mutta tuo sähköposti/omien sivujen tunnus voidaan lähettää toki täältä tekstivieistinä, mikäli näin haluat?
Tarkoitin laajakaistan salasanaa jonka tietokone pyytää kun haluan yhdistää verkkoon
Hei tomipee,

Langattoman verkon nimi ja salasana löytyy Inteno palvelureitittimen pohjassa olevasta lapusta, ellet ole näitä itse vaihtanut. Voit tarkistaa ne myös modeemin hallintapaneelin kautta.
En käytä wlania ollenkaan, modeemista tulee yhteys koneelle kaapelia pitkin. Muistaakseni laitteen salasana tuli tekstiviestillä jota minulla ei ole enään tallessa?

Vastaa