Laajakaistan toimitus


Terve!

Kävin viime viikon keskiviikkona turun keskustan sonera-kauppiaalta tilaamassa laajakaista valokuidun, joka sisälsi modeemin. Kauppias sanoi laajakaistan olevan käyttövalmis 30.4.2012 (lukee myös sopimuksessa) ja modeemin tulevan viime viikon perjantaina, viimeistään tämän viikon maanantaina. Tilaamaani tuotetta ei näy eikä kuulu! Soneran omilta sivuilla ei näy että edes olisin tilannut laajakaistaa, enkä ole saanut modeemin seuranta numeroa tekstiviestillä! Mikähän mahtaa olla tilaukseni tila ja koska on käyttövalmis? Alkaa ottamaan tämä asia päähän pikkuhiljaa!!!

14 kommenttia

Hei Katve22,
olen pahoillani toimituksen viivästyksen takia. Syytä en osaa sanoa, mitä on tapahtunut.
Sinulla varmastikaan ei ole vielä tiedossa liittymänumeroa laajakaistallesi, jonka voisit lisätä profiiliisi ilman väliviivaa? Näin ollen voisin nähdä vähän tietoja laajakaistatilauksestasi.

Parhaiten ja nopeiten saat tietoa sekä asian kuntoon joko soittamalla tai varaamalla soittoajan Asiakaspalvelustamme. Toivottavasti laajakaistasi on pian käytössäsi!
On tiedossa liittymänumero. En saa lisättyä sitä profiiliin, mutta se on 346354005.
Kiitos, nyt pääsin tarkastamaan tiedot. Nähtävästi olet myös ollut yhteydessä asiakaspalveluumme tänään, josta asia on laitettu etenemään pikaisesti.
Pahoitteluni vielä kerran viivästymisestä. Tulet saamaan lähipäivinä Itellalta soiton, jossa voitte sopia milloin olet vastaanottamassa modeemia kotona.
Hei! Minulla on sama ongelma ja enkä ole vieläkään saanut modeemia postissa. Liittymänumeroni on 346-201482
Hei Jokke53

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, 0200 17000 (mpm/pvm), ma–pe klo 8–20, la 9–16.30.
Modeemi on kyllä tullut postissa perille vihdoin viime perjantaina, mut yhteys ei ole vielä kertaakaan toiminut sen jälkeen. Olen soittanut asiakaspalveluun 4 kertaa viimeksi tänään aamulla. Yhteys on pitänyt korjata 4 kertaa, mutta mikään ei ole toiminut! Modeemissa ei pala DSL-valo eikä siihen tule internet yhteyttä! Voisiko nyt joku korjata tämän yhteysvian HETI, jotta voisin saada laajakaistan toimimaan???!!! Sonera liikkeessä käyntini jälkeen, minulle sanottiin että laajakaista toimii viim. 30.4 ja nyt siitä on yli viikko eikä vielä ole tapahtunut mitään!! Alan kyllästyä tähän odottamiseen ja jos asialle ei kohta tapahdu jotain, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa toimittajaa. Ja laajakaistasta en suostu maksamaan mitään ennen kuin yhteys toimii! Ja puhelinlaskuni on n. 10€ suurempi tässä kuussa asiakaspalvelupuhelujen takia! Ja kirjoitan tänne tästä, koska puhelimella ei pääse millään puhumaan kenenkään kanssa ja soittopyyntöihin ei soiteta takaisin!
Hei Katve22,
Liittymän tiedoista löytyy tuo tämän aamuinen yhteydenotto, ja sen seurauksena käyntiin laitettu toimituksen tarkistus. Eikö tästä ollut puhetta puhelun aikana?
Tarkistuksen jälkeen sinuun otetaan suoraan yhteyttä.
Puhelussa ei puhuttu mitään yhteyden otosta kun yhteys on tarkastettu. Sanottiin että yhteys korjataan ja sen pitäisi olla kunnossa klo 16 mennessä, melkein jopa luvattiin! Ei puhuttu mitään että minuun otetaan yhteyttä kun se on tarkistettu. Mutta se ei muuta mitään siitä että samaa asiaa on nyt pyöritelty jo useampi päivä tuloksetta! Kun tähän lisätään modeemin myöhästyminen melkein viikolla niin ymmärrettävästi olen epätyytyväinen asiaan! Olen kuitenkin tyytyväinen jos asia on otettu käsittelyyn ja toivon että se hoidetaan mahdollisimman pian ja saataisiin kuntoon! Kiitos!
Kävi siis niin, että tyytyväisinä Erään Toisen Operaattorin asiakkaina nautimme 10M ADSL-yhteydestä. Kun Eräs Toinen Operaattori sitten nosti hintojaan, haksahdimme Soneran "netti täydellä nopeudella + mokkula 40€/kk" tarjoukseen. Sopimus allekirjoitettiin 18.5. ja toimitusaika-arvio oli 1.6.

29.5. tuli tekstiviesti, että liittymä kytketään 7.6. Tämä nyt vielä mahtui siihen 1-3 viikon toimitusajan haitariin, ja kun oltiin kuitenkin heti 18.5. saatu kaupasta mokkula mukaan, ei pitänyt olla mitään ongelmaa. Kuinka ollakaan 5.6., kokonaista kaksi päivää ennen liittymän kytkemispäivää, oli työpäivän aikana tullut viesti, ettei meille voida toimittaa 24M liittymää, kun puhelinkeskukseen tai mihin lie on liian paljon etäisyyttä. Otin soittoajan 6.6. Aspa soitti n. 20min myöhässä, mutta ei näköjään kuulu Soneran tapoihin pahoitella sen paremmin sitä, ettei tilattua tuotetta pystytä toimittamaan, kuin sitä, että yhteydenotto tulee myöhässä. Pitkin hampain suostuin sitten vaihtamaan tilauksen 8M liittymään, kun ette tänne mitään nopeampaa toimita. Lopputulos siis oli se, että 14M nopeuden kasvun sijaan täytyy kärsiä kahden megan hidastuksesta.

Aspa lupasi, että liittymä kytketään seuraavana tai sitä seuraavana päivänä (7. tai 8. päivä). Yllättäen n. 5h puhelun jälkeen sekä sähköpostiin että kännykkään tuli viestit, että liittymä on nyt kytketty ja että sen käytön voi aloittaa. Myös omilla sivuilla lukee, että 8M liittymä on "käytössä". Liittymä ei kuitenkaan ole toiminut missään vaiheessa, eli sitä ei tod. näk. ole oikeasti kytketty. Koska en halua olla koko viikonloppua ilman kiinteää nettiyhteyttä, olen yrittänyt tänään kolmesti soittaa Soneran aspaan, josta puhelu joka kerta katkeaa heti kun automaatista pääse ohi ja jonon puolelle. Sen verran ketuttaa tämä perseily, että suurin harmitus on asiassa se, ettei meille ilmeisesti muut operaattorit tänne kiinteitä yhteyksiä toimita, niin en voi oikein realistisesti peruuttaa tilausta ja tilata joltain Toiselta Operaattorilta, joka ehkä oikeasti saisi homman toimimaan.

Eipä tässä jäänyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin kirjoitella tarinani tänne foorumin puolelle, jos vaikka joku sen täältä huomaisi, ja vaivautuisi tarkistamaan ollaanko liittymääni ihan oikeasti kytkemässä tänään vai missä mättää. Liittymänumeron pitäisi löytyä foorumiprofiilista, käsittääkseni sen pitäisi toimia asiakasnumeron korvikkeena?
Hei Kilpikonna

Liittymänumero käy hyvin, jos asiakas numeroa ei tällä hetkellä löydy. Tarkistin liittymäsin tilan ja en nähnyt modeemia linjalla. Tämän perusteella ei kuitenkaan pysty sanomaan onko liittymää kytkettyä vai ei. Suosittelen sinua ottamaan yhtettä Soneran Vikapalveluun, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemään asiasta palvelupyynnön. Tätä kautta asiaa saadaan varmasti ratkaistua!

Pahoittelut Soneran puolesta kun asia on mennyt näin mutkikkaaksi!
Olipahan varsinainen savotta tämä operaattorin vaihto. Ehdin siis perjantaina 8. päivä tehdä vikailmoituksen toimimattomasta 8M ADSL:stä, kunnes sain tiedon, että osoitteeseeni on sittenkin saatavilla kaapelilaajakaista. Olin kysellyt kivijalkamyymälässä alkuperäistä 24M ADSL-sopimusta tehdessä, että miksei kaapeliyhteyttä olisi mahdollista saada, jolloin myyjä vain kohautti olkiaan ja sanoi että saatavuuskyselyn mukaan meille on mahdollista toimittaa vain ADSL:ää.

Soittelin sitten myyntipalvelun puolelle, jossa erittäin ystävällinen ja koko lailla kaupan myyjää ammattitaitoisempi myyjä perui 8M ADSL-tilauksen / muutti sen 100M kaapelisopimukseksi. Vähän oudosti myyjä ilmoitti kk-maksuksi ADSL-liittymän mukaisen 39,90 €/kk, mutten alkanut sopimusta tehdessä asiasta väittelemään, kun en tarkkaan muistanut tarjouksen sopimusehtoja.

Kotvan kuluttua sain sähköpostiin tilausvahvistuksen, johon myös oli kirjattu kk-maksuksi 39,90 €/kk. Kaivoin esiin laajakaistakampanjan tarjousehdot, ja siinähän luki että 100M kaapelista ensimmäisen vuoden ajan maksetaan vain 29 €/kk, minkä jälkeen hinta nousee tuohon 39,90 €/kk. Soitin vielä kerran asiakaspalveluun, mutta koska kello oli jo puoli kahdeksan illalla, ei asiaan saatu selvyyttä, vaan aspa lupasi soittaa maanantaina takaisin.

Maanantaina 11. pvä sama aspa soitti, ja ilmoitti että hän ei voi alentaa kk-maksua 29 €:oon, sillä asiakastiedoissani lukee, että minulle on 6.6. "kytketty" 8M ADSL ja tarjous koskee vain uusia asiakkaita! Sinäänsä varmaan sääntöjen kirjaimen, mutta tuskin hengen mukainen tulkinta siitä, etten olisi uusi asiakas. En tietenkään ikikuunapäivänä olisi tilannut ADSL-yhteyttä, jos kaupassa olisi minulle alunperin osattu myydä kaapeli, eikä ADSL-yhteys todellisuudessa ole toiminut minuuttiakaan. Aspa lupasi pistää asiaa eteenpäin, oletettavasti jollekulle jonka auktoriteetti riittää kävelemään järjestelmän eston yli. Saa nähdä tuleeko yhteydenottoa ennen ensimmäistä laskua.

Tänään 12. pvä postikusti toi vihdoin ovelle kaapelimodeemin. Vastahan sitä oltiin 12 päivää oltu pelkän mokkulayhteyden varassa, kun alunperin 24M ADSL piti alustavasti toimittaa kuun 1. päivä. Modeemi kiinni seinään ja odotetaan että yhteys muodostuisi... odotetaan... ja odotetaan. Kun ~45min oli mennyt eikä yhteys toiminut, otin taas kerran puhelimen käteen ja soitin aspaan. 8M ADSL:n sopimuksen peruminen oli jäänyt järjestelmään kesken, ja koska 100M kaapeli oli tilattu ilmeisesti samalla liittymänumerolla, ei kaapeliliittymä ollut aktivoitunut, koska edellinen tilaus oli vielä auki. Aspa lupasi hoitaa asian heti kuntoon ja lupasi liittymän olevan käyttökunnossa 2h sisään soitosta. Ensimmäistä kertaa lupaus piti, ja liittymä aukesi runsaan tunnin odotuksen jälkeen. Nopeus on toistaiseksi ollut vähintäänkin tyydyttävä (92-96M down ja 4,5-4,9M up), nyt toivonkin enää ettei foorumikirjoittelujen perusteella pitkin kevättä turkulaisia vaivannut yhteyden pätkiminen iske tänne... Kovin montaa vastoinkäymistä ei enää tämän tilauksen kohdalla jaksaisi käydä läpi, eikä puhelinlaskukaan sitä kestäisi....

Mitä koko sotkusta opimme? Älä tilaa kiinteää laajakaistaa kivijalkakaupasta, vaan soita mielummin operaattorille. Homma voisi mennä edes aavistuksen pienemmällä sähläyksellä. Vielä kun joku sikariportaassa ottaisi järjen käteen, ja ymmärtäisi että nyt todella on kyseessä uusi asiakas, niin tässä voisi melkeinpä tyytyävisenä testailla uutta yhteyttä........
Hei Kilpikonna! Laajakaistasi hinta on korjattu sopimusta vastaavaksi, eli ensimmäinen vuosi 29e/kk ja toinen vuosi 39,90e/kk.

Olen pahoillani, että tilauksenne on ollut mutkikas, mutta toivottavasti laajakaista-asiat sujuvat jatkossa hyvin kanssasi! Oikein mukavaa kesää!
Milka kirjoitti:
Hei Kilpikonna! Laajakaistasi hinta on korjattu sopimusta vastaavaksi, eli ensimmäinen vuosi 29e/kk ja toinen vuosi 39,90e/kk.

Olen pahoillani, että tilauksenne on ollut mutkikas, mutta toivottavasti laajakaista-asiat sujuvat jatkossa hyvin kanssasi! Oikein mukavaa kesää!


En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, tänään nimittäin kolahti postiluukusta nettitikun irtisanomisvahvistus, ihmettelinkin kun tikku ei alkuviikosta toiminut, kun olisin sitä tarvinnut. Nettitikku nimittäin piti luonnollisesti irtisanoa, kun meille ei voitu toimittaa 24M ADSL-liittymää ja sopimus vaihdettiin 8M:seen, jonka hintaan tikku ei kuulunut. 100M se tietenkin kuuluu, ja kun 8M vaihdettiin 100M mainitsin asiasta puhelimessa ainakin kahdesti, että eihän tikkua nyt irtisanota, kun tähän KOLMANTEEN sopimukseen tikku taas kuuluu. Irtisanottiimpa näköjään nyt sitten kuitenkin. Saatteko vielä avattua samalle SIM-kortille yhteyden uudestaan, vai täytyykö kortti vaihtaa? Eipä tällä tulenpalavaa kiirettä ole, kun kiinteä yhteys on toistaiseksi toiminut lähes ongelmitta.

Noloa vain, kun mikään ei mene niinkuin piti 🙂
Kilpikonna: Nettitikkuasia hoituikin jo kuntoon asiakaspalvelumme toimesta. Mukavaa kesän jatkoa!

Vastaa