Laajakaistayhteys ei toimi

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 71 katselukertaa

Sonera kauppasi minulle 100 megan laajakaistayhteyden.
Minulla on taloyhtiö laajakaista ja modeemi on ZyXEL P-870HN.
Ihmettelin kun nopeus ei lisääntynyt ollenkaan ja kone hidastelee välillä. Nopeustestit ovat antaneet nopeudeksi 34-42 Mbit. Elikkä kaukana luvatusta nopeudesta. Ongelmaa selvittäessäni huomasin, että
kone käyttää langatonta yhteyttä, elikkä hitaus johtuu siitä. Olen nyt yrittänyt yhdistää yhteyttä verkkojohdon kautta, mutta se ei onnistu millään. Tulee viesti, että yhdistetään WAN Miniport(PPPOE):n kautta.
Sen jälkeen tulee viesti virhe 651. Olen yrittänyt muodostaa uutta laajakaistayhteyttä, mutta kone tarjoaa ainoastaan langatonta yhteyttä. Missähän vika mahtaa olla. Onko modeemi viallinen. Nyt maksan kuitenkin aivan turhasta kun en saa luvattua nopeutta ja tekee mieli purkaa sen vuoksi koko sopimus.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Jotenkin minusta tuntuu että olet yrittänyt muodostaa VPN yhteyttä jonnekin, jota ei ole. Mahdollisesti reitittimesi ei pysty siirtämään langattomassa verkossa kuin 40mbit/s.

Tarkista, että tietokoneessa ajurit kunnossa Laitehallinnassa. (LAN verkkokortin ajurit). Näyttäisi siltä että tietokoneestasi puuttuu LAN verkkokortin ajurit, sillä jos tietokone ei anna muita yhteyksiä sallittavaksi. Sinun tulee asentaa LAN verkkokortin ajurit ensin ja ne löytyvät valmistajan sivuilta.

Katso verkko- ja jakaamisenkeskuksessa onko tietokone saanut yhteyttä reitittimeen. Ja tarkista että IP-osoiteet on tullut DHCP palvelimelta.

IP-osoite pitäisi olla muotoa 192.168.1.X tai 192.168.0.X. Siis X on joku yksilöllinen luku.

Siltaavassa tilassa saat Soneran DHCP osoitteen...
Hei tapsa52,

Kun otat yhteyden käyttöön verkkokaapelilla, ei sinun tarvitse muodostaa yhteyttä ohjatun toiminnon kautta. Verkkokaapelin avulla yhteyden tulisi alkaa toimimaan suoraan kun liität johdon koneesta modeemiin. Mitään kikkailua ei tarvita.

Voisitko kokeilla nyt käynnistää vain koneen uudestaan --> verkkojohto koneen ja modeemin väliin --> alareunaan tulisi ilmestyä tietokoneen näköinen kuvake (työpöytänäkymässä) jossa lukee "lähiverkkoyhteys muodostettu".

Tämän jälkeen nettiselain auki ja yhteyden tulisi toimia. Lisäätkö myös asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen vilkaisemaan tuota yhteysnopeutta myös tätä kautta.

Vastaa